Joku oikeasti taloyhtiön hallituksen asioista tietävä paikalla? Tarvitsen apua nyt
Taloyhtiössä oli pyykkejä kuivaushuoneessa liian pitkään. Viime keväänä ennen yhtiökokousta tuli lappu, että kaikki pyörävarastossa olevat tavarat on merkittävä perjantaihin mennessä ja siihen mennessä on myös kuivaushuone tyhjennettävä.
Perjantaina kuivaushuone oli tyhjä.
Operaation yhteydessä muista kellaritiloista löytyi koiperhosia.
Tämän johdosta minä aloin pyykätä heti samana viikonloppuna runsaasti.
Vasta maanantaina isännöitsijä oli tarkistanut kuivaushuoneen ja todennut, että siellä on yhä pyykkiä (jotka oli siis aivan eri pyykit kuin perjantaina, jolloin kuivaushuone oli pitänyt tyhjentää).
Yhtiökokous oli tiistaina ja siellä sitten todettiin, että kuivaushuoneessa on yhä pyykkiä.
Sanoin, että ne on meidän, perjantaina tila kyllä oli tyhjä, kävin siellä.
Isännöitsijä sanoi, että no, minä kävin maanantaina.
Totesin, että löysin koiperhosia ja nyt on aikeina käydä kaikki tekstiilit läpi.
Isännöitsijä totesi, että no, nyt tiedetään, että ne on sun ja katsotaan kun olet ötökkäongelman hoitanut.
Yhtiökokouksessa sovittiin, että pyykkitupaan tulee varausvihko, jonka mukaan tilaa saa varata, muistaakseni puhe oli, että 2 pvää saa pyykkejä pitää kuivaushuoneessa kunhan vihko saapuu.
Vihkoa ei koskaan tullut.
Saunaan kyllä tuli varauslista, josta ei oltu puhuttu. Saunaa ei kukaan käytä.
Olen pyykännyt vaatteita, tekstiilejä tuntuu olevan liikaa ja lisäksi on masennustaustaa, joten en jaksa hoitaa isoja projekteja kovin ripeästi vaikka pitäisi.
Apua en ole saanut.
Olen pyykkituvan tiloissa lajitellut pestyjä pyykkejä ja kantanut niitä takaisin ylös, mutta projekti on valitettavasti kesken.
Tänään tuli kirje, että pyykkitupa laitetaan lukkoon ja tilaan pitää pyytää avain huoltomieheltä.
Ei ollut tietoa siitä, montako avainta tulee, ja miten niitä sitten hallinnoidaan.
Olin yhteydessä hallituksen puheenjohtajaan, että en koe menettelyä oikeana, myönnän, että projektini on viivästynyt, mutta asiasta olisi voinut keskustella kanssani.
Mitään huomautusta tai varoitusta en ole saanut eikä mitään deadlineä olla ilmoitettu.
Ilmoitin myös, että en huvikseni pese kasapäin pyykkiä, mutta tilanne johtuu tuholaisongelmasta.
Kysyin viestitse hallituksen puheenjohtajalta, että missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Mielestäni ensin olisi pitänyt toteuttaa tämä systeemi, koska niin sovittiin.
Hallituksen puheenjohtaja ei vastannut tähän.
Lähetin tuntia myöhemmin uuden viestin, jossa kysyin, että missä viipyy tieto pyykkitupaan sovitusti laitettavasta varausvihkosta, jota ei ole. Mainitsin, että ei ole varausvihkoa, ei varoitusta, ei deadlineä, mutta lukot tulee.
Hallituksen pj vastasi: "Lukot tulee, hommaa vaatteet pois 5.10. mennessä. Kyllä sinä siihen pystyt."
Vastasin, että en kysynyt tuota, vaan kysyin, missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Ei vastausta.
Tiedän, että minussa on vikaa tämän asian suhteen, mutta olen yrittänyt huomioida muita, tosin pyykikitupaa ei tässä talossa ole juuri koskaan kovinkaan moni käyttänyt, yksi mummo on siellä lakanoita kuivattanut, ei juuri muuta toimintaa ole.
Mutta menikö ihan oikein kun sovittua varausvihkoa ei ole tullut ja nyt sitten menetellään näin?
Ja olen osakkeenomistaja, mikäli sillä on merkitystä.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Pyykit kuivuvat vuorokaudessa. Outoa antaa vuoro kahdeksi päiväksi.
Ja puhurilla pyykit kuivuu 4 tunnissa. Ainaki meidän kuivaushuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen neropatti!:D Varastoi vaatteitaan yleiseen tilaan ja kertoo että tekstiileissä koiperhosongelma. Perhoset lentävät muuallekin yleisiin tiloihin, varastokoppeihinkin, munien ongelman muiden asukkaiden tekstiileihin. Heh, asukkaat hakevat villakangastakkejaan ja turkkejaan ilmojen kylmetessä, mutta oho. Ei voi käyttää, kun niissä on reikiä. Onneksi on taloyhtiöllä selvillä, kuka on tuonut koi-ongelman taloon ja kenelle voidaan osoittaa tuhoutuneiden turkistakkien ym. laskut.
Ap, monenko asunnon taloyhtiöstä on kyse? Jos 20 turkisssa on reikiä, niin eihän se tee kuin n. 10 000 - 50 000 euroa, jotka maksat sitten vaan pois, niin sillä selvä.
Vaan tuossa saattaa olla pieni ongelma että miten saadaan esimerkiksi oikeudessa todistettua että koit ovat tulleet nimenomaan AP:n vaatteista? Se, että AP:n komerossa on ollut koita ei tarkoita että koit olisivat sieltä peräisin vaan ne voi olla myös jonkun muun komerosta / jostain ihan muualta ja sitten levinnyt AP:n komeroon.
Haluaisin nähdä, miten ap nostaa vastakanteen. :D:D Ap on taloyhtiön kokouksessa tunnustanut tuoneensa koiperhoset taloon. Jopa rakentanut niille munintalinnan kuivaushuoneeseen. Ja jokaisella ovenavauksella lähtee munat matkaan.
Äidin luota tulleesta lankakerästä löytyi toukka, mutta mistä sitä tietää, mistä se koi oli tullut?
Ensimmäinen koihavainto oli kuitenkin vuosi äidin asunnon tyhjentämisen jälkeen.
Tekisi mieli kertoa vielä yksi seikka, mutta en viitsi, ette usko kuitenkaan.
ap
Mä en nyt ymmärrä? Onko niitä koita näkynyt vielä viimeaikoinakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen neropatti!:D Varastoi vaatteitaan yleiseen tilaan ja kertoo että tekstiileissä koiperhosongelma. Perhoset lentävät muuallekin yleisiin tiloihin, varastokoppeihinkin, munien ongelman muiden asukkaiden tekstiileihin. Heh, asukkaat hakevat villakangastakkejaan ja turkkejaan ilmojen kylmetessä, mutta oho. Ei voi käyttää, kun niissä on reikiä. Onneksi on taloyhtiöllä selvillä, kuka on tuonut koi-ongelman taloon ja kenelle voidaan osoittaa tuhoutuneiden turkistakkien ym. laskut.
Ap, monenko asunnon taloyhtiöstä on kyse? Jos 20 turkisssa on reikiä, niin eihän se tee kuin n. 10 000 - 50 000 euroa, jotka maksat sitten vaan pois, niin sillä selvä.
Vaan tuossa saattaa olla pieni ongelma että miten saadaan esimerkiksi oikeudessa todistettua että koit ovat tulleet nimenomaan AP:n vaatteista? Se, että AP:n komerossa on ollut koita ei tarkoita että koit olisivat sieltä peräisin vaan ne voi olla myös jonkun muun komerosta / jostain ihan muualta ja sitten levinnyt AP:n komeroon.
Haluaisin nähdä, miten ap nostaa vastakanteen. :D:D Ap on taloyhtiön kokouksessa tunnustanut tuoneensa koiperhoset taloon. Jopa rakentanut niille munintalinnan kuivaushuoneeseen. Ja jokaisella ovenavauksella lähtee munat matkaan.
Äidin luota tulleesta lankakerästä löytyi toukka, mutta mistä sitä tietää, mistä se koi oli tullut?
Ensimmäinen koihavainto oli kuitenkin vuosi äidin asunnon tyhjentämisen jälkeen.
ap
No kerro. Mä uskon.
*hakee popcornit*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos varauskirja tulisi tämä iltana ja joku vaatisi tilan sunnuntaiksi, miten toimisit?
Todennäköisesti raahaisin tavaroita paniikissa yläkertaan.
ap
Miten paljon niitä tavaroita oikein on, jos sinun pitäisi ihan paniikissa niitä siirtää? Ja taas kerran, miksi et voi siirtää nyt muuten? Siksikö, ettei kukaan sinun mukaasi käytä tilaa, joten mielestäsi voit hyvin ottaa sen omaan käyttöösi? Et voi tietää, milloin joku haluaa sitä käyttää (ehkä vaikka sunnuntaina?) joten kannattaisiko toimia nyt, niin vältät sen paniikin? Jonain päivänä sinun on pakko siirtää ne tavarat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
On niin päätön meno sulla, että mikään kertomasi ei sitä paranna. Pikemminkin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Yritäpä ap. muistella, mistä syystä sitä vihkoa ei ole tullut?
Yhtiökokouksessa valitettiin, jonkun asukkaan käyttävän kiivaushuonetta vastevarastonaan ja säilyttävän pyykkiä tarpeettoman pitkään ja estävän toiminnallaan muiden asukkaiden pyykin kuivauksen.
Ap. annettiin huomautus ja kehoitus poistaa vaatteensa ja pyykkinsä heti. Tämä siis huhtikuussa.
Ja kuivaushuoneeseen tulee varausvihko.Ap. oman kertomuksen mukaan poistikin vaatteet sunnuntai iltana, mutta edelleen maanantaina (huhtikuu)
vaatevuoret olivatkin kasvaneet yhä suuremmaksi, koska ap. aloitti Kultapölyä-projektinsa, joka jatkuu vielä touko, kesä, heinä, elo ja syyskuussa.Hallituksen aika käy vähiin, muiden asukkaiden painostuksesta ja siinä vaiheessa on unohdettava ruutuvihkot ja siirryttävä askel eteenpäin, lukitsemalla tilat ja varaamalla aika talohuollosta 5.10 alkaen.
Oliko tämä sen arvoista ja tuskin hallitus on tehnyt tätä ilkeyttään, vaan pakon edestä ja ihanteellinen tilanne kaikille olisi ollut kuivaushuoneen vapaa käyttö, ilman varausta, mutta se edellyttää, ettei kuivaa pyykkiä ja vaatteita säilytetä kuivaushuoneessa.
Siis apua, ap on jo huhtikuussa saanut varoituksen ja kohta on lokakuu! Vaikuttaa siltä, että ap ei halua että koit lisääntyvät omassa kodissaan niin mieluummin uhraa yleisen tilan, eikä välitä muista ihmisistä tai säännöistä.
22 sivua samaa jankuttamista eikä mitään edistystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt kerran jaksat olla liikkeellä ja puuhailla ilman apuakin, niin hae nyt ne pyykit pois. Siivoat vaatehuoneen sitten jos energiaa jää pyykkiprojektilta.
Sehän se ongelma tässä on, että pyykeille ei ole realistista paikkaa, ellen siivoa vaatehuonetta.
Vaatehuoneestahan ne pyykättävät tuli.
ap
Mitä ihmettä? Miksi menit täyttämään vaatehuoneen muilla tavaroilla, jos tarkoitus oli laittaa pestyt tekstiilit takaisin sinne? Ja koko vaatehuoneen sisältöäkö olet nyt hillonnut puoli vuotta kuivaushuoneessa? Ei mikään ihme jos taloyhtiöltä menee hermot.
Kumma juttu vaan miten noita selityksiä sinulla riittää ja miten ne muuttuvat koko ajan. Ensin et voinut tuoda pyykkejä asuntoosi tuholaisten takia ja nyt siksi, ettei muka ole tilaa. Sinun toimistasi on kaikki realistisuus kyllä niin kaukana että.
Nyt haet ne pyykit ja pistät väliaikaisesti muovipusseissa ihan mihin vaan paikkaan asunnossasi, ja sitten sitten siivoat sen vaatehuoneen. Sitten laitat ne pyykit vaatehuoneeseen. Ymmärrätkö?
Missä sanoin, että olen täyttänyt vaatehuoneen muilla tavaroilla?
Tarkoitus oli pestä kaikki, putsata vaatehuone ja laittaa vaatteet sitten takaisin siivottuun vaatehuoneeseen.
Vaatehuoneessa on tilaa toki.
ap
No esim. viestissä 205:
"Vaatehuoneen lattialle oli kertynyt tavaraa, jotka haluan käydä läpi."
ja viestissä 211:
"Sehän se ongelma tässä on, että pyykeille ei ole realistista paikkaa, ellen siivoa vaatehuonetta."
Puhut koko ajan ristiin. Ensin sanot että sulle on kertynyt vaatehuoneeseen tavaraa, jotka pitää selvittää, eikä sitä ennen pyykit mahdu vaatehuoneeseen eli et voi hakea niitä, ja nyt väität että vaatehuoneessa on tilaa. Koetapa nyt päättää, onko siellä vaatehuoneessa tilaa vai ei.
Vaatehuoneessa on hyllyjä, lankakoreja ja tankoja. Lisäksi lattialla oli tavaroita, mm. kenkälaatikoita, makuupussi ja pussi, jossa oli kankaita. Eli olen pessyt hyllyillä ja tangoilla olleita vaatteita.
Se ei poista sitä seikkaa että lattialla on silti voinut koko ajan olla tavaroita.
Eikä tarkoita sitä, että olisin täyttänyt vaatehuoneen tällä välin uusilla tavaroilla. Täällä tulkittiin, että tavarat ovat tulleet vaatehuoneen lattialle nyt.
En myöskään aikonut laittaa puhtaita pyykkejä suoraan lattialle, vaan hyllyille, joilta ne on peräisin.
ap
Miten ne lattialla olevat tavarat sitten estää laittamasta tavaroita takaisin hyllylle? Miksi vaatehuoneen lattia pitää pestä ja lattialla olevat tavarat selvittää ennen kuin voit hakea pyykit kuivaushuoneesta? Kun sanoit että "pyykeille ei ole realistista paikkaa, ellen siivoa vaatehuonetta" mikä tarkoittaa että "Vaatehuoneen lattialle on kertynyt tavaraa, jotka haluan käydä läpi". Voisitko selittää?
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt ymmärrä? Onko niitä koita näkynyt vielä viimeaikoinakin?
No ei ole ei.
ap
Tämä on kyllä vähään aikaan mielipuolisin ketju mitä olen lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtiökokouksessa valitettiin, jonkun asukkaan käyttävän kiivaushuonetta vastevarastonaan ja säilyttävän pyykkiä tarpeettoman pitkään ja estävän toiminnallaan muiden asukkaiden pyykin kuivauksen.
Ap. annettiin huomautus ja kehoitus poistaa vaatteensa ja pyykkinsä heti. Tämä siis huhtikuussa.
Ja kuivaushuoneeseen tulee varausvihko.Ap. oman kertomuksen mukaan poistikin vaatteet sunnuntai iltana, mutta edelleen maanantaina (huhtikuu)
vaatevuoret olivatkin kasvaneet yhä suuremmaksi, koska ap. aloitti Kultapölyä-projektinsa, joka jatkuu vielä touko, kesä, heinä, elo ja syyskuussa.Hallituksen aika käy vähiin, muiden asukkaiden painostuksesta ja siinä vaiheessa on unohdettava ruutuvihkot ja siirryttävä askel eteenpäin, lukitsemalla tilat ja varaamalla aika talohuollosta 5.10 alkaen.
Oliko tämä sen arvoista ja tuskin hallitus on tehnyt tätä ilkeyttään, vaan pakon edestä ja ihanteellinen tilanne kaikille olisi ollut kuivaushuoneen vapaa käyttö, ilman varausta, mutta se edellyttää, ettei kuivaa pyykkiä ja vaatteita säilytetä kuivaushuoneessa.
Siis apua, ap on jo huhtikuussa saanut varoituksen ja kohta on lokakuu! Vaikuttaa siltä, että ap ei halua että koit lisääntyvät omassa kodissaan niin mieluummin uhraa yleisen tilan, eikä välitä muista ihmisistä tai säännöistä.
Ei ole yhtään varoitusta tullut. Kaikki laput mitä on tullut on siis taloyhtiön kaikille asukkaille tulevia tiedotteita. Ei henk.koht. minulle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh. Ymmärrän, että sulla on nyt henkisesti vaikea tilanne. Suret äitisi kuolemaa ja valtava työ hänen asuntonsa tavaroiden lajittelemisessa.
Ap sanoi ketjussa, että yhtiössä ei ole pesukonetta ollenkaan. Yhtiön pesutilat ovat vain toisessa huoneessa hana ja toisessa huoneessa on kuivatusnarut.
Onkohan tuon yhtiön tilan tarkoitus siis vain mattojen pesu. Eihän pelkällä hanalla mitään tee.
Miksei ap soita siihen annettujn huoltoyhtiön numeroon ja pyydä avainta. Niinhän piti.
No, taustasta johtuen mulla herää usein tunne kaltoinkohtelusta, minua ei olla huomioitu tai muistettu. Tässä sattui juuri pari viikkoa sitten sellainen tilanne, että asunnossa oli yksi juttu rikki ja jouduin "keräämään rohkeutta" ilmoittaakseni siitä isännöitsijälle. (pientä sosiaalisten tilanteiden pelkoa)
Kun sitten sain ilmoitettua, isännöitsijä lupasi hoitaa asian. Meni n. viikko ja sitten huoltomies soitti ja sanoi saaneensa tiedon juuri äsken. Asiaa käytiin läpi ja selvisi, että isännöitsijä oli laittanut asian ylös ja unohtanut koko jutun. Tämä sitten herätti sen tunteen lapsuudesta, eli minut on unohdettu, minua ei huomattu. Lopulta se rikki olevan jutun korjaaminen oli sitten sivuseikka, koska minua oltiin loukattu... no, korjatuksi tuli, mutta hiukan myöhemmin, hoidin asian lopulta itse huoltomiehen kanssa.
Nyt kun tämäkin asia hoidetaan niin, että sovittua vihkoa ei ole tuotu, mutta ovet lukitaan, niin taas tulee se tunne kaltoinkohtelusta. Ja olen sitten päättänyt olla niin loukkaantunut, että en varmasti ikinä vuoroa varaa :)
Ja kyllä, reagoinnistani on puhuttu ammattilaisen kanssa ja ehkä olen jonkin mekanismin jo tunnistanutkin.
Taloyhtiö on kaiken hyvän lisäksi melko riitaisa ja täällä on yksi todella hankala naapuri, jolla on väkivaltaista taipumusta (yksi jopa lehdessä uutisoitu juttu). Nyt sitten pelottaa se, että kun tämä ongelma on selvästi henkilöity minuun (koska kerroin itse kokouksessa, että minä se tässä nyt pitkän kaavan mukaan aloin pyykätä), mitä siitä seuraa yhtiössä.
Enkä ihan ymmärrä sitäkään, että reagointi on näin raju, mitään huomautusta tai varoitusta ei ole tullut. Kuitenkin kanssani on juteltu tuossa muutama viikko sitten, mutta tästä asiasta ei mainittu silloin sanallakaan.
Ja yhä edelleen myönnän, että minä töppäsin, mutta olisin silti toivonut toisenlaista menettelyä.
ap
ps. pesulan seinässä on 2 kytkintä eli jotain koneita on ollut. Lattiassa tosiaan ruuvien / pulttien jäljet. Koneet ovat olleet tasanteella, jonka päällä on nyt se pitkä taso.
Sivuseinällä on hana ja toinen vesipiste, jossa on letku. Eli on tosiaan ajateltu ilmeisesti mattojenpesua muutoksia tehtäessä.
Ja oikein iloinen hymiö perään. Taidat olla sellainen mielensäpahoittaja. No, voihan asiat noinkin hoitaa. Oma päätöksesi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtään varoitusta tullut. Kaikki laput mitä on tullut on siis taloyhtiön kaikille asukkaille tulevia tiedotteita. Ei henk.koht. minulle.
ap
:DDDD repesin, tämä on jo viihdettä! Yhtään varoitusta ei ole tullut koikkaalle, kun tiedotteissa ei ollut silloin syyllisen nimeä. Lue, tunnusti vasta taloyhtiön kokouksessa, josta lähti toimenpiteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kylllä uskotaan. Olet kivikissaäiti tai sukulainen, äidin puolelta.
Onko nyt siis niin, että huhtikuusta asti kuivaushuone ei ole ollut päivääkään tyhjillään vaan koko ajan siellä on ollut kasvava määrä pesemiäsi vaatteita? Eli peset kotona, viet kuivaushuoneeseen ja jätät sinne? Et vie mitään takaisin kotiisi?
On todennäköistä, että se sovittu varausvihko olisi tullut, KUN olisit saanut ötökkäongelmasi hoidettua ja tyhjennettyä kuivaushuoneen. Sitä päivää vaan ei ole tullut, joten nyt tulee uudet säännöt ja avaimet.
Vaikka kuivaushuoneelle ei näytä olevan käyttöä, se voi johtua myös siitä, että kukaan ei halua viedä sinne pyykkiään, koska siellä on sinun vaatteitasi ja olet kertonut ötökkäongelmasta.
Jotenkin tuntuu, että taidan olla aika normaali vaikka olenkin pääni takia eläkkeellä... Masennus ja pakko-oireinen häiriö.
Idea. Hae vaatteet pois sieltä ja täytä oma huoneistosi niillä, oli siistiä tai ei ja ala sit siivota niitä niin että vaatesotku on sun kodissa, ei yleisissä tiloissa. Oisko näin?
Mut herranjestas mikä ketju. Tän takia asun omakotitalossa, mut ei siis siksi että taloyhtiö laatisi mielivaltaisia sääntöjä (ei edes vaikuta siltä) vaan siksi että joku naapuri vois olla kuin ap.
Olisit ostanut rullan jätesäkkejä ja laittanut sinne ne tekstiilit, mitä et saa pestyä heti. Pestyt ja kuivat tekstiilit myös omiin säkkeihinsä. Turhaan varasit pesutupaa, ihan kuin muilla ei olisi koko aikana ollut pyykkejä, koko sinä aikana kun sinä levitit koit taloon.