Joku oikeasti taloyhtiön hallituksen asioista tietävä paikalla? Tarvitsen apua nyt
Taloyhtiössä oli pyykkejä kuivaushuoneessa liian pitkään. Viime keväänä ennen yhtiökokousta tuli lappu, että kaikki pyörävarastossa olevat tavarat on merkittävä perjantaihin mennessä ja siihen mennessä on myös kuivaushuone tyhjennettävä.
Perjantaina kuivaushuone oli tyhjä.
Operaation yhteydessä muista kellaritiloista löytyi koiperhosia.
Tämän johdosta minä aloin pyykätä heti samana viikonloppuna runsaasti.
Vasta maanantaina isännöitsijä oli tarkistanut kuivaushuoneen ja todennut, että siellä on yhä pyykkiä (jotka oli siis aivan eri pyykit kuin perjantaina, jolloin kuivaushuone oli pitänyt tyhjentää).
Yhtiökokous oli tiistaina ja siellä sitten todettiin, että kuivaushuoneessa on yhä pyykkiä.
Sanoin, että ne on meidän, perjantaina tila kyllä oli tyhjä, kävin siellä.
Isännöitsijä sanoi, että no, minä kävin maanantaina.
Totesin, että löysin koiperhosia ja nyt on aikeina käydä kaikki tekstiilit läpi.
Isännöitsijä totesi, että no, nyt tiedetään, että ne on sun ja katsotaan kun olet ötökkäongelman hoitanut.
Yhtiökokouksessa sovittiin, että pyykkitupaan tulee varausvihko, jonka mukaan tilaa saa varata, muistaakseni puhe oli, että 2 pvää saa pyykkejä pitää kuivaushuoneessa kunhan vihko saapuu.
Vihkoa ei koskaan tullut.
Saunaan kyllä tuli varauslista, josta ei oltu puhuttu. Saunaa ei kukaan käytä.
Olen pyykännyt vaatteita, tekstiilejä tuntuu olevan liikaa ja lisäksi on masennustaustaa, joten en jaksa hoitaa isoja projekteja kovin ripeästi vaikka pitäisi.
Apua en ole saanut.
Olen pyykkituvan tiloissa lajitellut pestyjä pyykkejä ja kantanut niitä takaisin ylös, mutta projekti on valitettavasti kesken.
Tänään tuli kirje, että pyykkitupa laitetaan lukkoon ja tilaan pitää pyytää avain huoltomieheltä.
Ei ollut tietoa siitä, montako avainta tulee, ja miten niitä sitten hallinnoidaan.
Olin yhteydessä hallituksen puheenjohtajaan, että en koe menettelyä oikeana, myönnän, että projektini on viivästynyt, mutta asiasta olisi voinut keskustella kanssani.
Mitään huomautusta tai varoitusta en ole saanut eikä mitään deadlineä olla ilmoitettu.
Ilmoitin myös, että en huvikseni pese kasapäin pyykkiä, mutta tilanne johtuu tuholaisongelmasta.
Kysyin viestitse hallituksen puheenjohtajalta, että missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Mielestäni ensin olisi pitänyt toteuttaa tämä systeemi, koska niin sovittiin.
Hallituksen puheenjohtaja ei vastannut tähän.
Lähetin tuntia myöhemmin uuden viestin, jossa kysyin, että missä viipyy tieto pyykkitupaan sovitusti laitettavasta varausvihkosta, jota ei ole. Mainitsin, että ei ole varausvihkoa, ei varoitusta, ei deadlineä, mutta lukot tulee.
Hallituksen pj vastasi: "Lukot tulee, hommaa vaatteet pois 5.10. mennessä. Kyllä sinä siihen pystyt."
Vastasin, että en kysynyt tuota, vaan kysyin, missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Ei vastausta.
Tiedän, että minussa on vikaa tämän asian suhteen, mutta olen yrittänyt huomioida muita, tosin pyykikitupaa ei tässä talossa ole juuri koskaan kovinkaan moni käyttänyt, yksi mummo on siellä lakanoita kuivattanut, ei juuri muuta toimintaa ole.
Mutta menikö ihan oikein kun sovittua varausvihkoa ei ole tullut ja nyt sitten menetellään näin?
Ja olen osakkeenomistaja, mikäli sillä on merkitystä.
Kommentit (384)
Raportoi Ap! Joko nyt näistä viesteistä ymmärsit ja hait pyykit?
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton ketju! :D Koko tämänkin päivän jankkauksen ajan AP:n pyykit on lojuneet pyykkituvassa. Ja ei suostu hakemaan niitä sieltä eikä käsitä. Vastaa nyt AP: Miksi et vain hae niitä kaikkia pyykkejä ja laita vaikka väliaikaisesti tiiviisti jätesäkkeihin asunnon nurkkaan? Oikeasti kerro yksikin syy miksi et ole jo sitä tehnyt tänään?
koska av-palsta
Tämä ketju on kyllä mainio esimerkki siitä miksi en koskaan aio haluta omistusasuntoa. Jestas kun pitäisi elämää käyttää yhtiön asioista vääntämiseen!
Kuule AP. Sairastan masennusta, syömishäiriötä ja löytyypä vaativa persoonallisuushäiriökin. OCD:tä ei ihan ole, mutta persoonallisuushäiriö takaa sen, että haluan vaatteiden olevan symmetrisesti viikattu, tietyssä värijärjestyksessä ja äärimmäisen puhtaita. Lakanat ovat myös symmetrisesti ja värijärjestyksessä. Löysin asunnostani vuosi sitten turkiskuoriaisia. Koska siisteys on minulle äärimmäisen tärkeää, siivosin asunnon lattiasta kattoon, tilasin myrkyttäjän ja pesin aivan kaikki tekstiilit ja tämän jälkeen myös saunotin ne. Pesu ja kuivaus tapahtui taloyhtiön pesutuvassa. Aikaa minulla meni viisi päivää tähän projektiin. Huolimatta siitä, että pyykkitupaa käyttää minun lisäksi vain yksi ihminen (tämä selviää varauskirjasta) hain kuivat pyykit pois välittömästi. Miten vitussa saat tuota pelleilyä pyöritettyä viisi kuukautta, kun minulla meni laajempaan projektiin viisi päivää?
Kertokaa joku, että oonko mieleltäni sairas, kun tää hössötys oli mun mielestä viihdyttävää lukemista. Nauroin monta kertaa. AP:n puheenvuorot etenkin olivat ihan sekoilua.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa joku, että oonko mieleltäni sairas, kun tää hössötys oli mun mielestä viihdyttävää lukemista. Nauroin monta kertaa. AP:n puheenvuorot etenkin olivat ihan sekoilua.
ootko vetänyt kultaista jauhetta nenään? Se voi aiheuttaa naureskelua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on kyllä mainio esimerkki siitä miksi en koskaan aio haluta omistusasuntoa. Jestas kun pitäisi elämää käyttää yhtiön asioista vääntämiseen!
Tällä ei kyllä ole mitään tekemistä sen kanssa, että omistaako asunnon tai ei. Ongelma on muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19 sivua jo, eikä ap edelleenkään tajua olevansa sekaisin kuin seinäkello.
On muuten pisin ketjuni ikinä.
ap
Postissa tulee Hyvä provo -palkinto aapeelle. Kultaista jauhetta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä ei kyllä ole mitään tekemistä sen kanssa, että omistaako asunnon tai ei. Ongelma on muualla.
Mutta vuokralaisena voi toisaalta lähteä helpommin, jos taloon on pesiytynyt joku ap:n kaltainen häirikkö, jonka tavarat valtaa yhteiset tilat ja levittää koiperhosia ympäristöön.
Tulisko joku auttaan, kun astiat pitäisi pestä? Ei jaksa ja väsyttää. Kylppärinkin pitäis pestä? Apua saisko? Vai alanko käyttää taloyhtiön saunatiloja?
Viimeinen tieto tästä tapauksesta on nyt varmistettu. Koit olivat syöneet sen varauskirjan. Isännöitsijä lukitsi itsensä kuivaushuoneeseen kahliten itsensä samalla puhaltimeen. Ei suostu tulemaan ulos.
Koiemo reklamoi, varauskirjan väliin jäi munia. Ja vaatii isännöitsijälle villavaatteet päälle, ei noihin polyestereihin saa kunnon pesää.
Ennen varausvihon lopullista tuhoutumista joku oli piirtänyt joka sivulle kirkkoveneen kuvia. Epäilen sitä mummoa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole sairas, itsekin olen nauranut, palannut ketjuun ja nauranut vielä lisää. Toivon että 5.10. Ap tulisi raportoimaan mitä lopulta kävi! Onhan tämä nyt tragikoomisinta av:lla pitkään aikaan. Samalla tää kyllä avaa mielenterveysongelmien kirjoa enkä voi olla miettimättä Ap:n omaisia. Jos tästä asiasta saadaan näin valtava show aikaiseksi (vaikka neuvo yksinkertaisesti hakea pyykit on sanottu sata kertaa) niin mahtaa olla läheisillä kestämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole sairas, itsekin olen nauranut, palannut ketjuun ja nauranut vielä lisää. Toivon että 5.10. Ap tulisi raportoimaan mitä lopulta kävi! Onhan tämä nyt tragikoomisinta av:lla pitkään aikaan. Samalla tää kyllä avaa mielenterveysongelmien kirjoa enkä voi olla miettimättä Ap:n omaisia. Jos tästä asiasta saadaan näin valtava show aikaiseksi (vaikka neuvo yksinkertaisesti hakea pyykit on sanottu sata kertaa) niin mahtaa olla läheisillä kestämistä.
... kuin myös sillä hallituksen pj:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy myös isännöitsijää ja taloyhtiön ihmisiä, jotka joutuu tahollaan tätä ongelmaa selvittämään. Ja oikeastaan kaikkia keiden kanssa ap on tekemisissä, koska jos näin yksinkertainen asia on näin vaikeaa, niin miettikääpä niitä kaikkia muita asioita. En tiedä onko ap tosi ahdistunut vai jotenkin psyko (se "päätin loukkaantua niin etten varmasti varaa mitään vuoroa", "minua loukattiin taas") mutta ilmeisen hankala tyyppi joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen varausvihon lopullista tuhoutumista joku oli piirtänyt joka sivulle kirkkoveneen kuvia. Epäilen sitä mummoa.
Sinne ne munat muninkin. Koska tulee uusi varausvihko? Tuleeko kohta? Kuulin, että on luvattu tulevan. Tahdon samanlaisen, pesädesign by mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne ne munat muninkin. Koska tulee uusi varausvihko? Tuleeko kohta? Kuulin, että on luvattu tulevan. Tahdon samanlaisen, pesädesign by mummo.
:D :D
Taitaa Ap nauraa katketakseen kaikille ilkeilijöille täällä. Meni provo täydestä. Täytyy tunnustaa, että aluksi uskoin todeksi itsekin.
Siis jos mä oikein ymmärsin, niin ap on nähnyt kaikkiaan 8 koita. 5 kpl häkkivarastossa, yhden talvitakin kauluksella, yhden eteisen seinällä ja yhden toukan lankakerässä plus ne jotka meni mattojen mukana roskiin, joita tuskin laski. Tästä kaikesta on aikaa noin 5 kuukautta ja sen jälkeen koita ei ole näkynyt. Miksi ihmeessä ap edelleen pesee pyykkiä? Koin kehittyminen toukasta aikuiseksi vie noin kuusi viikkoa ja nyt on kulunut jo kuukausia, niin kyllä niitä koiperhosia olisi jo näkynyt lisää, jos ne jossain pitäisivät pesää.