Joku oikeasti taloyhtiön hallituksen asioista tietävä paikalla? Tarvitsen apua nyt
Taloyhtiössä oli pyykkejä kuivaushuoneessa liian pitkään. Viime keväänä ennen yhtiökokousta tuli lappu, että kaikki pyörävarastossa olevat tavarat on merkittävä perjantaihin mennessä ja siihen mennessä on myös kuivaushuone tyhjennettävä.
Perjantaina kuivaushuone oli tyhjä.
Operaation yhteydessä muista kellaritiloista löytyi koiperhosia.
Tämän johdosta minä aloin pyykätä heti samana viikonloppuna runsaasti.
Vasta maanantaina isännöitsijä oli tarkistanut kuivaushuoneen ja todennut, että siellä on yhä pyykkiä (jotka oli siis aivan eri pyykit kuin perjantaina, jolloin kuivaushuone oli pitänyt tyhjentää).
Yhtiökokous oli tiistaina ja siellä sitten todettiin, että kuivaushuoneessa on yhä pyykkiä.
Sanoin, että ne on meidän, perjantaina tila kyllä oli tyhjä, kävin siellä.
Isännöitsijä sanoi, että no, minä kävin maanantaina.
Totesin, että löysin koiperhosia ja nyt on aikeina käydä kaikki tekstiilit läpi.
Isännöitsijä totesi, että no, nyt tiedetään, että ne on sun ja katsotaan kun olet ötökkäongelman hoitanut.
Yhtiökokouksessa sovittiin, että pyykkitupaan tulee varausvihko, jonka mukaan tilaa saa varata, muistaakseni puhe oli, että 2 pvää saa pyykkejä pitää kuivaushuoneessa kunhan vihko saapuu.
Vihkoa ei koskaan tullut.
Saunaan kyllä tuli varauslista, josta ei oltu puhuttu. Saunaa ei kukaan käytä.
Olen pyykännyt vaatteita, tekstiilejä tuntuu olevan liikaa ja lisäksi on masennustaustaa, joten en jaksa hoitaa isoja projekteja kovin ripeästi vaikka pitäisi.
Apua en ole saanut.
Olen pyykkituvan tiloissa lajitellut pestyjä pyykkejä ja kantanut niitä takaisin ylös, mutta projekti on valitettavasti kesken.
Tänään tuli kirje, että pyykkitupa laitetaan lukkoon ja tilaan pitää pyytää avain huoltomieheltä.
Ei ollut tietoa siitä, montako avainta tulee, ja miten niitä sitten hallinnoidaan.
Olin yhteydessä hallituksen puheenjohtajaan, että en koe menettelyä oikeana, myönnän, että projektini on viivästynyt, mutta asiasta olisi voinut keskustella kanssani.
Mitään huomautusta tai varoitusta en ole saanut eikä mitään deadlineä olla ilmoitettu.
Ilmoitin myös, että en huvikseni pese kasapäin pyykkiä, mutta tilanne johtuu tuholaisongelmasta.
Kysyin viestitse hallituksen puheenjohtajalta, että missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Mielestäni ensin olisi pitänyt toteuttaa tämä systeemi, koska niin sovittiin.
Hallituksen puheenjohtaja ei vastannut tähän.
Lähetin tuntia myöhemmin uuden viestin, jossa kysyin, että missä viipyy tieto pyykkitupaan sovitusti laitettavasta varausvihkosta, jota ei ole. Mainitsin, että ei ole varausvihkoa, ei varoitusta, ei deadlineä, mutta lukot tulee.
Hallituksen pj vastasi: "Lukot tulee, hommaa vaatteet pois 5.10. mennessä. Kyllä sinä siihen pystyt."
Vastasin, että en kysynyt tuota, vaan kysyin, missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Ei vastausta.
Tiedän, että minussa on vikaa tämän asian suhteen, mutta olen yrittänyt huomioida muita, tosin pyykikitupaa ei tässä talossa ole juuri koskaan kovinkaan moni käyttänyt, yksi mummo on siellä lakanoita kuivattanut, ei juuri muuta toimintaa ole.
Mutta menikö ihan oikein kun sovittua varausvihkoa ei ole tullut ja nyt sitten menetellään näin?
Ja olen osakkeenomistaja, mikäli sillä on merkitystä.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen varauskirjan pitänyt tulla sitten, kun olit saanut sen ötökkäongelmasi hoidettua? Niinhän itse kirjoitit, että yhtiökokouksessa päätettiin. Mutta et lue saanut hoidettua pyykkikasojasi, joten varauskirjaa ei ole vielä ollut mitään hyötyä tuoda! Sulle on annettu melkein 6 kk aikaa hoitaa tuo ongelma. Varmaan siihen on jo kyllästytty odottelemaan, kun ei loppua näy ja päätetty laittaa kuivaushuone avaimen taakse.
Pöytäkirjassa ei ole muuta kuin kirjaus siitä, että vihko laitetaan.
Muistan mitä kokouksessa puhuttiin ja sehän tässä onkin, että jäi epäselväksi onko varauskirjan tuleminen sidonnainen ötökkäongelmaan vai ei. Siitä kun ei tullut selvää kommenttia.
Taloyhtiön hallituksen pj oli eräälle naapurille, joka ei ollut kokouksessa, puhunut kokouksen jälkeen että varauskirja tulee.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pesisin kaikki tekstiilit mitä omasta kodistani irti lähtee, niin en saisi siihen kulumaan neljää päivää pidempää aikaa. Ja jos käytössäni olisi vielä ylimääräinen kuivaushuone niin eihän siihen menisi kuin 2 päivää. Joten miten voi olla mahdollista että aplla siihen on mennyt nyt jo puoli vuotta??
Ap:lla on psykiatrinen sairaus, tai useampia. Käyhän se ilmi jo toiminnasta itsestään sekä siitä, ettei ymmärrä olennaista tilanteessa tai ratkaisua siihen, vaikka sitä hänelle rautalangasta väännetään.
Kyllä, koiperhosia löytyi siksi, että minulla on psykiatrisia sairauksia. Tästä se johtuu.
Ajatellaanpa sitä, että aiemmin minulla oli vaatehuone, jossa oli paljon vaatteita. Jos olisin tehnyt avauksen, jossa olisin kertonut, että äiti kuoli, on masennusta ja murhetta ja olen tässä hoitanut äitini asioita, mutta vaatehuoneessa on vaatteita. Keskustelu olisi saanut toisenlaisen sävyn ja todennäköisesti kuihtunut nopeasti.
Nyt olen tilanteessa, jossa masennuksen, surujen ja murheiden keskelle tuli odottamaton tilanne (ne koiperhoset), joka oli sillä hetkellä se kamelin selän katkaiseva oljenkorsi.
Ajattelin tilanteen kartoittamiseksi käydä vaatehuoneen läpi, mutta olenkin ollut uupunut ja arvioin jaksamiseni väärin.
Nyt sitten olenkin sairas ihminen, jolla on valtava määrä diagnooseja, on hullu, ei ymmärrä mitään ja lääkärikään ei ole osannut arvioida tilannetta oikein.
ap
Se on ihan ok väsyä, olla masentunut ja todeta, että tuli haukattua liian suuri pala. Mutta sinä ole ilmeisesti koko ajan vienyt tänne kuivaushuoneeseen lisää vaatteita? Jos olet väsynyt, etkä jaksa hoitaa pyykkejä loppuun niin hae pyykkisi sieltä, äläkä vie enää uusia. Sitten voit kotona omassa rauhassa ja omaan tahtiin pestä ja kuivatella niitä pyykkejä. Mielestäni kuulostaa siltä, että et ole kyennyt masennuksesi vuoksi siivoamaan ja paikat ovat kotonasi aivan täynnä ja olet pitänyt tätä kuivaushuonetta ikään kuin ylimääräisenä huoneena sinulle. Jos olet masentunut ja kykenemätön toimimaan yhteisten pelisääntöjen mukaan niin hae apua, joko viet kaikki vaatteet vaikka kerralla pesulaan tai sitten hankit vaikka siivousapua. Kannattaa myös realistisesti arvioida onko valtavia vaatekasoja tarpeen kaikkia säilyttää, aiotko joskus käyttää niitä? Vai säilytätkö niitä vain, koska et raaski heittää pois. Varteenotettavana vaihtoehtona varmasti olisi myös heittää vaatteet suoraan roskiin. Vaihtoehtona ei ole terrorisoida taloyhtiötä kuivattamalla koinsyömiä vaatteita puolta vuotta yhteisissä tiloissa.
Yhtään koinsyömää vaatetta ei ole kuivaushuoneeseen viety.
En ole minimalisti - ikävä kyllä. Asuntokin on melko pieni. Ensin kävi niin, että suvun omistuksessa ollut iso maatila myytiin ja jouduin ottamaan sieltä kaikenlaista, koska muuten kaikki oltaisiin hävitetty. Maatilalla asunut hlö ei ottanut tavaroita asuntoonsa. Joukossa oli kuitenkin arvokkaita tavaroita ja huonekaluja. Maatilalla asunut hlö ei huomioinut, että asun pienemmässä asunnossa kuin hän (oltaisiin voitu siis sopia jotenkin missä mitäkin säilytetään) jossa on rajalliset säilytystilat. Hän osti asuntoonsa uudet huonekalut, eikä itseasiassa edes siivonnut maatilaa lopuista tavaroistaan, vaan jätti ne sinne - tilan ostaneen henkilön riesaksi. Tästä on jo muutama vuosi aikaa, tavaroita siis tuli yhtäkkiä könttänä ja niitä sitten selvittelin ja myin omia joutilaampia huonekaluja pois. Kun tämä tilanne alkoi helpottua tuli eteen se tilanne, että äitini kuoli ja hänellä oli isompi asunto kuin minulla (neliöt ei siis riitä). Äidin asunnosta toki hävitettiin tavaraa ja lähes kaikki huonekalut hoidettiin eteenpäin äidin asunnosta käsin, enkä kantanut sentään kaikkia niitä tänne. Jotain pientä irtainta tuli ja muutama huonekalu. Ja aika pian tämän jälkeen sitten tuli tämä taloyhtiön kokous, jota ennen kaikki tilat piti laittaa kuntoon ja siinä sitten totesin, että koiperhosia kellarissa.
Koko ajan on tapahtunut jotain, joka on aiheuttanut ylimääräistä työtä, jonka olen tehnyt yksin. Silloinkin kun itse sairastelin. Eli ei ole kyse siitä, etten pystyisi siivoamaan normaalisti, vaan siitä, että olosuhteet ei ole koko ajan olleet kovinkaan ihanteelliset. Somaattisen sairastelun aikana en kovinkaan paljon jaksanut tehdä.
Kaikkea ei tarvitse säilyttää - totta, mutta mieluummin säilytän vanhan senkin kuin ikean tv-tason.
ap
Asuuko siellä romujen keskellä muitakin?
Meilläkin on sattunut kaikenlaista vastoinkäymistä ja asumme ahtaasti. Tuomme tavaroitamme ovesi eteen, niin saamme tilaa. Ai niin, meiläkin on koiperhosia, mutta ne eivät varmaan haittaa sinua, onhan tuomamme tavarat yleisessä tilassa, ovesi edessä. Tuomme tavaroita tänään, katsotaan sitten kun taloyhtiönne reagoi yhtiökokouksessa asiaan. Tosin emme siitä välitä. Onhan meillä näitä vastoinkäymisiä, you see.
Onneksi Munsalan kansallispuku ei ole koinsyömä. Ethän ole vielä saanut sitä, ethän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pesisin kaikki tekstiilit mitä omasta kodistani irti lähtee, niin en saisi siihen kulumaan neljää päivää pidempää aikaa. Ja jos käytössäni olisi vielä ylimääräinen kuivaushuone niin eihän siihen menisi kuin 2 päivää. Joten miten voi olla mahdollista että aplla siihen on mennyt nyt jo puoli vuotta??
Ap:lla on psykiatrinen sairaus, tai useampia. Käyhän se ilmi jo toiminnasta itsestään sekä siitä, ettei ymmärrä olennaista tilanteessa tai ratkaisua siihen, vaikka sitä hänelle rautalangasta väännetään.
Kyllä, koiperhosia löytyi siksi, että minulla on psykiatrisia sairauksia. Tästä se johtuu.
Ajatellaanpa sitä, että aiemmin minulla oli vaatehuone, jossa oli paljon vaatteita. Jos olisin tehnyt avauksen, jossa olisin kertonut, että äiti kuoli, on masennusta ja murhetta ja olen tässä hoitanut äitini asioita, mutta vaatehuoneessa on vaatteita. Keskustelu olisi saanut toisenlaisen sävyn ja todennäköisesti kuihtunut nopeasti.
Nyt olen tilanteessa, jossa masennuksen, surujen ja murheiden keskelle tuli odottamaton tilanne (ne koiperhoset), joka oli sillä hetkellä se kamelin selän katkaiseva oljenkorsi.
Ajattelin tilanteen kartoittamiseksi käydä vaatehuoneen läpi, mutta olenkin ollut uupunut ja arvioin jaksamiseni väärin.
Nyt sitten olenkin sairas ihminen, jolla on valtava määrä diagnooseja, on hullu, ei ymmärrä mitään ja lääkärikään ei ole osannut arvioida tilannetta oikein.
ap
Se on ihan ok väsyä, olla masentunut ja todeta, että tuli haukattua liian suuri pala. Mutta sinä ole ilmeisesti koko ajan vienyt tänne kuivaushuoneeseen lisää vaatteita? Jos olet väsynyt, etkä jaksa hoitaa pyykkejä loppuun niin hae pyykkisi sieltä, äläkä vie enää uusia. Sitten voit kotona omassa rauhassa ja omaan tahtiin pestä ja kuivatella niitä pyykkejä. Mielestäni kuulostaa siltä, että et ole kyennyt masennuksesi vuoksi siivoamaan ja paikat ovat kotonasi aivan täynnä ja olet pitänyt tätä kuivaushuonetta ikään kuin ylimääräisenä huoneena sinulle. Jos olet masentunut ja kykenemätön toimimaan yhteisten pelisääntöjen mukaan niin hae apua, joko viet kaikki vaatteet vaikka kerralla pesulaan tai sitten hankit vaikka siivousapua. Kannattaa myös realistisesti arvioida onko valtavia vaatekasoja tarpeen kaikkia säilyttää, aiotko joskus käyttää niitä? Vai säilytätkö niitä vain, koska et raaski heittää pois. Varteenotettavana vaihtoehtona varmasti olisi myös heittää vaatteet suoraan roskiin. Vaihtoehtona ei ole terrorisoida taloyhtiötä kuivattamalla koinsyömiä vaatteita puolta vuotta yhteisissä tiloissa.
Yhtään koinsyömää vaatetta ei ole kuivaushuoneeseen viety.
En ole minimalisti - ikävä kyllä. Asuntokin on melko pieni. Ensin kävi niin, että suvun omistuksessa ollut iso maatila myytiin ja jouduin ottamaan sieltä kaikenlaista, koska muuten kaikki oltaisiin hävitetty. Maatilalla asunut hlö ei ottanut tavaroita asuntoonsa. Joukossa oli kuitenkin arvokkaita tavaroita ja huonekaluja. Maatilalla asunut hlö ei huomioinut, että asun pienemmässä asunnossa kuin hän (oltaisiin voitu siis sopia jotenkin missä mitäkin säilytetään) jossa on rajalliset säilytystilat. Hän osti asuntoonsa uudet huonekalut, eikä itseasiassa edes siivonnut maatilaa lopuista tavaroistaan, vaan jätti ne sinne - tilan ostaneen henkilön riesaksi. Tästä on jo muutama vuosi aikaa, tavaroita siis tuli yhtäkkiä könttänä ja niitä sitten selvittelin ja myin omia joutilaampia huonekaluja pois. Kun tämä tilanne alkoi helpottua tuli eteen se tilanne, että äitini kuoli ja hänellä oli isompi asunto kuin minulla (neliöt ei siis riitä). Äidin asunnosta toki hävitettiin tavaraa ja lähes kaikki huonekalut hoidettiin eteenpäin äidin asunnosta käsin, enkä kantanut sentään kaikkia niitä tänne. Jotain pientä irtainta tuli ja muutama huonekalu. Ja aika pian tämän jälkeen sitten tuli tämä taloyhtiön kokous, jota ennen kaikki tilat piti laittaa kuntoon ja siinä sitten totesin, että koiperhosia kellarissa.
Koko ajan on tapahtunut jotain, joka on aiheuttanut ylimääräistä työtä, jonka olen tehnyt yksin. Silloinkin kun itse sairastelin. Eli ei ole kyse siitä, etten pystyisi siivoamaan normaalisti, vaan siitä, että olosuhteet ei ole koko ajan olleet kovinkaan ihanteelliset. Somaattisen sairastelun aikana en kovinkaan paljon jaksanut tehdä.
Kaikkea ei tarvitse säilyttää - totta, mutta mieluummin säilytän vanhan senkin kuin ikean tv-tason.
ap
Hmm. Onko suunnitelmissasi sitten joakus kenties muuttaa isompaan asuntoon vai miksi säilytät isot kasat tavaraa, joka ei mahdu minnekään. Kyllä ne muistot silti säilyy, vaikka tavarasta luovutkin. Onko sulla esim. varaa vuokrata jokin varastotila ja siivousapua ja roudaat kaikki kamat sinne? Sitten kun olet paremmassa kunnossa niin katsot mitä heität pois ja mitä et. Täysin ymmärettävää, että olet masentunut mutta valitettavasti se ei silti oikeuta sinua omimaan yhteisiä tiloja käyttöösi. Milestäni sinulta pitäisi kohta alkaa perimään jo ylimääräitä yhtiövastiketta, kun estät omalle toiminnallasi muita käyttämästä pesuhuonetta ja lisäksi sulla on ylimääräinen tila käytössäsi.
Yritäpä ap. muistella, mistä syystä sitä vihkoa ei ole tullut?
Yhtiökokouksessa valitettiin, jonkun asukkaan käyttävän kiivaushuonetta vastevarastonaan ja säilyttävän pyykkiä tarpeettoman pitkään ja estävän toiminnallaan muiden asukkaiden pyykin kuivauksen.
Ap. annettiin huomautus ja kehoitus poistaa vaatteensa ja pyykkinsä heti. Tämä siis huhtikuussa.
Ja kuivaushuoneeseen tulee varausvihko.
Ap. oman kertomuksen mukaan poistikin vaatteet sunnuntai iltana, mutta edelleen maanantaina (huhtikuu)
vaatevuoret olivatkin kasvaneet yhä suuremmaksi, koska ap. aloitti Kultapölyä-projektinsa, joka jatkuu vielä touko, kesä, heinä, elo ja syyskuussa.
Hallituksen aika käy vähiin, muiden asukkaiden painostuksesta ja siinä vaiheessa on unohdettava ruutuvihkot ja siirryttävä askel eteenpäin, lukitsemalla tilat ja varaamalla aika talohuollosta 5.10 alkaen.
Oliko tämä sen arvoista ja tuskin hallitus on tehnyt tätä ilkeyttään, vaan pakon edestä ja ihanteellinen tilanne kaikille olisi ollut kuivaushuoneen vapaa käyttö, ilman varausta, mutta se edellyttää, ettei kuivaa pyykkiä ja vaatteita säilytetä kuivaushuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Yritäpä ap. muistella, mistä syystä sitä vihkoa ei ole tullut?
Yhtiökokouksessa valitettiin, jonkun asukkaan käyttävän kiivaushuonetta vastevarastonaan ja säilyttävän pyykkiä tarpeettoman pitkään ja estävän toiminnallaan muiden asukkaiden pyykin kuivauksen.
Ap. annettiin huomautus ja kehoitus poistaa vaatteensa ja pyykkinsä heti. Tämä siis huhtikuussa.
Ja kuivaushuoneeseen tulee varausvihko.Ap. oman kertomuksen mukaan poistikin vaatteet sunnuntai iltana, mutta edelleen maanantaina (huhtikuu)
vaatevuoret olivatkin kasvaneet yhä suuremmaksi, koska ap. aloitti Kultapölyä-projektinsa, joka jatkuu vielä touko, kesä, heinä, elo ja syyskuussa.Hallituksen aika käy vähiin, muiden asukkaiden painostuksesta ja siinä vaiheessa on unohdettava ruutuvihkot ja siirryttävä askel eteenpäin, lukitsemalla tilat ja varaamalla aika talohuollosta 5.10 alkaen.
Oliko tämä sen arvoista ja tuskin hallitus on tehnyt tätä ilkeyttään, vaan pakon edestä ja ihanteellinen tilanne kaikille olisi ollut kuivaushuoneen vapaa käyttö, ilman varausta, mutta se edellyttää, ettei kuivaa pyykkiä ja vaatteita säilytetä kuivaushuoneessa.
Perjantaina piti olla tyhjä, siihen mennessä tyhjennettiin. Vietiin jotain varastoon ja silloin löytyi koiperhosia. Ja sitten alkoi uusi pyykkäys, viikonloppuna.
Pyykkäys, joka ei koskaan olisi alkanut ilman koiperhosia.
ap
Taloyhtiö on jo puoli vuotta ymmärtänyt sinua ja antanut käyttää yleisiä tiloja kuin omaasi. Sitten vielä vaadit varauskirjaa ja jankkaat siitä. Miksi? Jotta saisit varattua loppuvuoden itsellesi? Sinun tilanteessasi hakisin pyykit nopeasti tiloista pois, olisin jatkossa hiljaa varauskirjoista ja kuivaisin tulevaisuudessa pyykit omassa kodissa. En kyllä oikeasti kehtaisi alkaa enää vaatimaan mitään varauskirjoja sen jälkeen miten olet puoli vuotta pitänyt pesutupaa omanasi. Sinulla on puoli vuotta ollut oikeuksia, nyt sinulla on vastuu hoitaa pyykit pesutuvasta pois.
Ei se varausvihko ja siinä näkyvä "todellinen varaustilanne" muuta mitään. Et saa ottaa yhteistä tilaa omaksi ylimääräiseksi huoneeksesi, vaikka se olisi aina tyhjillään. Ymmärräthän tämän?
Minä olen lukenut tätä ketjua ja en oikein ymmärrä mistä tässä on kyse?
AP pyykkää monta kuukautta, täyttä taloyhtiön tilat omilla pyykeillä ja koiperhosia on kaikkialla.
Tähän väliin jos saisi vähän vaikka nukensänkyvatvomista. Tai jotain vanhaa samaa näkökulmaa hevoshullun lainaukseen.
Jos varauskirja tulisi tämä iltana ja joku vaatisi tilan sunnuntaiksi, miten toimisit?
Vierailija kirjoitti:
Jos varauskirja tulisi tämä iltana ja joku vaatisi tilan sunnuntaiksi, miten toimisit?
Todennäköisesti raahaisin tavaroita paniikissa yläkertaan.
ap
Sulla on edelleen ne vaateröykkiöt kuivaushuoneessa ja huomenna on jo lokakuu.
Yritä nyt ymmärtää, ne lentävät koiperhoset lentelevät kaikkialla ja munivat ja taas tulee koiperhosia yhä enemmän. Vaatteet tuhoaa kointoukat, ei itse perhonen.
Eikä ne vaatteet ole turvassa kuivaus- tai vaatehuoneessa, vaikka olet pessyt, koska perhoset ovat munineet niihin uudestaan.
Varsinainen neropatti!:D Varastoi vaatteitaan yleiseen tilaan ja kertoo että tekstiileissä koiperhosongelma. Perhoset lentävät muuallekin yleisiin tiloihin, varastokoppeihinkin, munien ongelman muiden asukkaiden tekstiileihin. Heh, asukkaat hakevat villakangastakkejaan ja turkkejaan ilmojen kylmetessä, mutta oho. Ei voi käyttää, kun niissä on reikiä. Onneksi on taloyhtiöllä selvillä, kuka on tuonut koi-ongelman taloon ja kenelle voidaan osoittaa tuhoutuneiden turkistakkien ym. laskut.
Ap, monenko asunnon taloyhtiöstä on kyse? Jos 20 turkisssa on reikiä, niin eihän se tee kuin n. 10 000 - 50 000 euroa, jotka maksat sitten vaan pois, niin sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen neropatti!:D Varastoi vaatteitaan yleiseen tilaan ja kertoo että tekstiileissä koiperhosongelma. Perhoset lentävät muuallekin yleisiin tiloihin, varastokoppeihinkin, munien ongelman muiden asukkaiden tekstiileihin. Heh, asukkaat hakevat villakangastakkejaan ja turkkejaan ilmojen kylmetessä, mutta oho. Ei voi käyttää, kun niissä on reikiä. Onneksi on taloyhtiöllä selvillä, kuka on tuonut koi-ongelman taloon ja kenelle voidaan osoittaa tuhoutuneiden turkistakkien ym. laskut.
Ap, monenko asunnon taloyhtiöstä on kyse? Jos 20 turkisssa on reikiä, niin eihän se tee kuin n. 10 000 - 50 000 euroa, jotka maksat sitten vaan pois, niin sillä selvä.
Vaan tuossa saattaa olla pieni ongelma että miten saadaan esimerkiksi oikeudessa todistettua että koit ovat tulleet nimenomaan AP:n vaatteista? Se, että AP:n komerossa on ollut koita ei tarkoita että koit olisivat sieltä peräisin vaan ne voi olla myös jonkun muun komerosta / jostain ihan muualta ja sitten levinnyt AP:n komeroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan tuossa saattaa olla pieni ongelma että miten saadaan esimerkiksi oikeudessa todistettua että koit ovat tulleet nimenomaan AP:n vaatteista? Se, että AP:n komerossa on ollut koita ei tarkoita että koit olisivat sieltä peräisin vaan ne voi olla myös jonkun muun komerosta / jostain ihan muualta ja sitten levinnyt AP:n komeroon.
Jep.
Sanotaanko pikemminkin niin, että juurikin sen vuoksi, että minulla on paljon tavaraa, tämä koiongelma tuli ilmi. Minä olen se, joka varastotiloissa eniten käy. Tämä varasto on oman erillinen kompleksinsa, jokaisella rapulla on omat tilat. Varasto on pimeä tila (ei ikkunoita). Jotain venttiilejä jonnekin, isoja putkia katossa. Ja nämä tänä vuonna nähdyt olivat elämäni ensimmäiset koiperhoset, joten pidän todennäköisenä että ovat tulleet muualta. Vaikkapa ilmastoinnin kautta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä, miten ap nostaa vastakanteen. :D:D Ap on taloyhtiön kokouksessa tunnustanut tuoneensa koiperhoset taloon. Jopa rakentanut niille munintalinnan kuivaushuoneeseen. Ja jokaisella ovenavauksella lähtee munat matkaan.
Taitaa olla useitakin. Niiden peseminenhän on vaikea, vaativa ja kuukausia kestävä projekti. Ovat myös koiperhosten herkkua ja niistä tulee sitten sellaista kultaista jauhetta.