Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku oikeasti taloyhtiön hallituksen asioista tietävä paikalla? Tarvitsen apua nyt

Vierailija
28.09.2016 |

Taloyhtiössä oli pyykkejä kuivaushuoneessa liian pitkään. Viime keväänä ennen yhtiökokousta tuli lappu, että kaikki pyörävarastossa olevat tavarat on merkittävä perjantaihin mennessä ja siihen mennessä on myös kuivaushuone tyhjennettävä.
Perjantaina kuivaushuone oli tyhjä.
Operaation yhteydessä muista kellaritiloista löytyi koiperhosia.
Tämän johdosta minä aloin pyykätä heti samana viikonloppuna runsaasti.
Vasta maanantaina isännöitsijä oli tarkistanut kuivaushuoneen ja todennut, että siellä on yhä pyykkiä (jotka oli siis aivan eri pyykit kuin perjantaina, jolloin kuivaushuone oli pitänyt tyhjentää).
Yhtiökokous oli tiistaina ja siellä sitten todettiin, että kuivaushuoneessa on yhä pyykkiä.
Sanoin, että ne on meidän, perjantaina tila kyllä oli tyhjä, kävin siellä.
Isännöitsijä sanoi, että no, minä kävin maanantaina.
Totesin, että löysin koiperhosia ja nyt on aikeina käydä kaikki tekstiilit läpi.
Isännöitsijä totesi, että no, nyt tiedetään, että ne on sun ja katsotaan kun olet ötökkäongelman hoitanut.
Yhtiökokouksessa sovittiin, että pyykkitupaan tulee varausvihko, jonka mukaan tilaa saa varata, muistaakseni puhe oli, että 2 pvää saa pyykkejä pitää kuivaushuoneessa kunhan vihko saapuu.
Vihkoa ei koskaan tullut.
Saunaan kyllä tuli varauslista, josta ei oltu puhuttu. Saunaa ei kukaan käytä.

Olen pyykännyt vaatteita, tekstiilejä tuntuu olevan liikaa ja lisäksi on masennustaustaa, joten en jaksa hoitaa isoja projekteja kovin ripeästi vaikka pitäisi.
Apua en ole saanut.
Olen pyykkituvan tiloissa lajitellut pestyjä pyykkejä ja kantanut niitä takaisin ylös, mutta projekti on valitettavasti kesken.
Tänään tuli kirje, että pyykkitupa laitetaan lukkoon ja tilaan pitää pyytää avain huoltomieheltä.
Ei ollut tietoa siitä, montako avainta tulee, ja miten niitä sitten hallinnoidaan.

Olin yhteydessä hallituksen puheenjohtajaan, että en koe menettelyä oikeana, myönnän, että projektini on viivästynyt, mutta asiasta olisi voinut keskustella kanssani.
Mitään huomautusta tai varoitusta en ole saanut eikä mitään deadlineä olla ilmoitettu.
Ilmoitin myös, että en huvikseni pese kasapäin pyykkiä, mutta tilanne johtuu tuholaisongelmasta.

Kysyin viestitse hallituksen puheenjohtajalta, että missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Mielestäni ensin olisi pitänyt toteuttaa tämä systeemi, koska niin sovittiin.
Hallituksen puheenjohtaja ei vastannut tähän.
Lähetin tuntia myöhemmin uuden viestin, jossa kysyin, että missä viipyy tieto pyykkitupaan sovitusti laitettavasta varausvihkosta, jota ei ole. Mainitsin, että ei ole varausvihkoa, ei varoitusta, ei deadlineä, mutta lukot tulee.

Hallituksen pj vastasi: "Lukot tulee, hommaa vaatteet pois 5.10. mennessä. Kyllä sinä siihen pystyt."
Vastasin, että en kysynyt tuota, vaan kysyin, missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Ei vastausta.

Tiedän, että minussa on vikaa tämän asian suhteen, mutta olen yrittänyt huomioida muita, tosin pyykikitupaa ei tässä talossa ole juuri koskaan kovinkaan moni käyttänyt, yksi mummo on siellä lakanoita kuivattanut, ei juuri muuta toimintaa ole.

Mutta menikö ihan oikein kun sovittua varausvihkoa ei ole tullut ja nyt sitten menetellään näin?
Ja olen osakkeenomistaja, mikäli sillä on merkitystä.

Kommentit (384)

Vierailija
361/384 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa Ap nauraa katketakseen kaikille ilkeilijöille täällä. Meni provo täydestä. Täytyy tunnustaa, että aluksi uskoin todeksi itsekin.

Aika ahkeraan ap on poistatellut keskustelusta viestejä. Miksiköhän, jos kyse on provosta? Vai olisiko niin että ap:lla on oikeasti nuppi sekaisin. Siihen viittaisi sekin, miten paljon ap:lla on ollut aikaa päivystää ja vastailla.

Vierailija
362/384 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kerrostalon pihassa on tämän päivän päivystänyt ohikulkijoita eräs, joka kyselee asukkaiden mielipiteitä luvatusta varausvihosta. Jos ohikulkija ei pääse poistumaan tilanteesta, todennäköisesti hän on erehtynyt ottamaan puheeksi kuivaushuoneessa kuukausia lojuvat rätit, niitä kehumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/384 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis...... mitähän mä just luin 25 sivullista? Huh huh. Ap, ONKO NE PYYKIT VIELÄ SIELLÄ KUIVAUSHUONEESSA?

Vierailija
364/384 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis...... mitähän mä just luin 25 sivullista? Huh huh. Ap, ONKO NE PYYKIT VIELÄ SIELLÄ KUIVAUSHUONEESSA?

Juu on ne. T. 25 sivua taloyhtiön asioista tietäjät, hetiavustajat ja koiperhonen.

Vierailija
365/384 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niitä just sieltä hakemassa. Menee pari päivää ainakin.

Vierailija
366/384 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priceless 😘

Minkähänlaisia ne kuteet on?

Vierailija
367/384 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on niitä just sieltä hakemassa. Menee pari päivää ainakin.

Menee ainakin pari kuukautta. Asunnon kamatkin on siinä vaiheessa kannettu ulos, kun tuo saa raahattua koiperhosvarastonsa ulos lumihankeen.

Vierailija
368/384 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näin hullua pysty esittämään. Se kaatuisi jossain kohdassa.

Vähän kuten äitihullu. Sellasta ei voi esittää.

Tässä ei onneksi ole muita ihmisiä mukana. Ei hauku ja kohtele huonosti lapsiaan ja miestään.

Eli paljon mukavampi hulluuden muoto!

Vierailija
369/384 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näin hullua pysty esittämään. Se kaatuisi jossain kohdassa.

Vähän kuten äitihullu. Sellasta ei voi esittää.

Tässä ei onneksi ole muita ihmisiä mukana. Ei hauku ja kohtele huonosti lapsiaan ja miestään.

Eli paljon mukavampi hulluuden muoto!

Ainoastaan kerrostalollinen muita asukkaita kärsimässä yhden pököpään toiminnasta, hallitus ja isännöitsijä. Osakkeenomistajat maksavat lisäkulut, eli vuokralaiset kellä on. Mutta totta, ei pyykkihullun mies ja lapset, paitsi emme tiedä onko heitä.

Vierailija
370/384 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun kanssa samassa taloyhtiössä asuisi joku ap:n kaltainen, ja olisin itse siis joku sellainen henkilö joka vastaisi taloyhtiön asioista niin olisi jo kasannut nämä pyykit yhteen kasaan ja polttanut ne.

Mielellään ap:n ikkunan alla.

Vierailija
371/384 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijä on ollut nössö. Pyykit olisi pitänyt siirtää roskiin, siitä yleinen ennakkovaroitus tiedotteen muodossa kuukautta ennen toimenpidettä. Samalla tavalla, kun taloyhtiöissä on tapana siivota pyöränromut ym. yleisistä tiloista.

Vierailija
372/384 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa joku, että oonko mieleltäni sairas, kun tää hössötys oli mun mielestä viihdyttävää lukemista. Nauroin monta kertaa. AP:n puheenvuorot etenkin olivat ihan sekoilua.

Et ole sairas, itsekin olen nauranut, palannut ketjuun ja nauranut vielä lisää. Toivon että 5.10. Ap tulisi raportoimaan mitä lopulta kävi! Onhan tämä nyt tragikoomisinta av:lla pitkään aikaan. Samalla tää kyllä avaa mielenterveysongelmien kirjoa enkä voi olla miettimättä Ap:n omaisia. Jos tästä asiasta saadaan näin valtava show aikaiseksi (vaikka neuvo yksinkertaisesti hakea pyykit on sanottu sata kertaa) niin mahtaa olla läheisillä kestämistä.

Sääliksi käy myös isännöitsijää ja taloyhtiön ihmisiä, jotka joutuu tahollaan tätä ongelmaa selvittämään. Ja oikeastaan kaikkia keiden kanssa ap on tekemisissä, koska jos näin yksinkertainen asia on näin vaikeaa, niin miettikääpä niitä kaikkia muita asioita. En tiedä onko ap tosi ahdistunut vai jotenkin psyko (se "päätin loukkaantua niin etten varmasti varaa mitään vuoroa", "minua loukattiin taas") mutta ilmeisen hankala tyyppi joka tapauksessa.

Minusta taas ap. ei ole lainkaan hankalatyyppi, päinvastoin, hänet kommentinsa ovat herttaisia, viattomia ja hyväntahtoisia ja varmaan pidetty naapurien keskuudessa ja yritetty ymmärtää ap. heikkouksia ja vahvuuksia näinkin kauan, mutta nyt joidenkin naapurien malja on täyttymässä ap. aloitekyvyn puutteesta.

Hyvä ap. kait arvostat enemmän hyvää naapurisopua, kuin koiperhosia ja vaatteettasi ja nyt yllätät niin naapurit ja isännöitsijät ja tyhjennät kuivaushuoneen jo viikonloppuna ja näytät kaikille epäilijöille, sulla vielä puhtia löytyy ja sitten onkin kiva keväällä mennä yhtiökokoukseen rinta rottingilla.

Vierailija
373/384 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa joku, että oonko mieleltäni sairas, kun tää hössötys oli mun mielestä viihdyttävää lukemista. Nauroin monta kertaa. AP:n puheenvuorot etenkin olivat ihan sekoilua.

Et ole sairas, itsekin olen nauranut, palannut ketjuun ja nauranut vielä lisää. Toivon että 5.10. Ap tulisi raportoimaan mitä lopulta kävi! Onhan tämä nyt tragikoomisinta av:lla pitkään aikaan. Samalla tää kyllä avaa mielenterveysongelmien kirjoa enkä voi olla miettimättä Ap:n omaisia. Jos tästä asiasta saadaan näin valtava show aikaiseksi (vaikka neuvo yksinkertaisesti hakea pyykit on sanottu sata kertaa) niin mahtaa olla läheisillä kestämistä.

Sääliksi käy myös isännöitsijää ja taloyhtiön ihmisiä, jotka joutuu tahollaan tätä ongelmaa selvittämään. Ja oikeastaan kaikkia keiden kanssa ap on tekemisissä, koska jos näin yksinkertainen asia on näin vaikeaa, niin miettikääpä niitä kaikkia muita asioita. En tiedä onko ap tosi ahdistunut vai jotenkin psyko (se "päätin loukkaantua niin etten varmasti varaa mitään vuoroa", "minua loukattiin taas") mutta ilmeisen hankala tyyppi joka tapauksessa.

Minusta taas ap. ei ole lainkaan hankalatyyppi, päinvastoin, hänet kommentinsa ovat herttaisia, viattomia ja hyväntahtoisia ja varmaan pidetty naapurien keskuudessa ja yritetty ymmärtää ap. heikkouksia ja vahvuuksia näinkin kauan, mutta nyt joidenkin naapurien malja on täyttymässä ap. aloitekyvyn puutteesta.

Hyvä ap. kait arvostat enemmän hyvää naapurisopua, kuin koiperhosia ja vaatteettasi ja nyt yllätät niin naapurit ja isännöitsijät ja tyhjennät kuivaushuoneen jo viikonloppuna ja näytät kaikille epäilijöille, sulla vielä puhtia löytyy ja sitten onkin kiva keväällä mennä yhtiökokoukseen rinta rottingilla.

Ihan nätti ajatus, mutta uskon kuitenkin, että nyt puolen vuoden (tai ties jo kuinka pitkän aan) jälkeen naapurit ja isännöitsijä eivät ihastele ap:n uutta aloitekykyä ja puhtia, vaan katsovat, että nyt sen vetelyksen rievut vihdoinkin katosivat kuivaushuoneista ja että pian se vatvominen ja tilojen valtaaminen taas alkaa jossaiin muodossa.

Vierailija
374/384 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketjun ajan on oletettu että ap:lla on paljon pyykkiä. Mutta entä jos ap:lla on normaalimäärä pyykkiä, joka onkin jättikokoista? Ja siksi projektiin kuluu aikaa, kun yhdessä pesukoneellisessa voi pestä vain pari tunikaa, ja noiden telttakokoisten ja painavien vaatteiden käsittely uuvuttaa.

Vierailija
375/384 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju piti ihan haulla etsiä. Ap, haitko jo pyykit?

Vierailija
376/384 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaa äitihullua, kivikissaäitiä. Yhtä sekaisin, ei tajua ja jankkaa, jankkaa.

Mikä tai kuka on kivikissaäiti? Linkki?

Vierailija
377/384 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilla mua naurattaa ja välillä itkettää.

Mutta jos asuisin ap:n taloyhtiössä auttaisin kyllä ihmistä.

Oli kyse sitten saamattomuudesta, elämänhallinnan puutteesta tai mielesterveysongelmista.

Vierailija
378/384 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyse sitten saamattomuudesta, elämänhallinnan puutteesta tai mielesterveysongelmista.

Eiköhän kyseisissä ongelmissa auttaminen kuulu terveyden alan ammattilaisille, ei muille asukkaille tai taloyhtiölle.

Vierailija
379/384 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiseen puoliteholla kulkevaan jääräpäähän tutustumisesta saisit varmasti muunkinlaista mietittävää kuin kuivaushuoneen käyttöongelmat. Esimerkiksi tällaisen helmen:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2673267/torkeaa-pyytaa-muuttaa-kaverin-l…

Vierailija
380/384 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen juttu, että jos kokouksessa päätetään varauslistasta, ja sen sijaan tulee avaimenlunastussysteemi, niin eiköh haliitus ole tällöin toiminut väärin ja kokouksessa päätetyn vastaisesti?

Varsinkin kun vaikuttaa, että virallista päätöstä lukkosysteemistä ei tehty vaan se keksittiin hallituksen kesken.

-ohis

Ketju on lukittu.