Joku oikeasti taloyhtiön hallituksen asioista tietävä paikalla? Tarvitsen apua nyt
Taloyhtiössä oli pyykkejä kuivaushuoneessa liian pitkään. Viime keväänä ennen yhtiökokousta tuli lappu, että kaikki pyörävarastossa olevat tavarat on merkittävä perjantaihin mennessä ja siihen mennessä on myös kuivaushuone tyhjennettävä.
Perjantaina kuivaushuone oli tyhjä.
Operaation yhteydessä muista kellaritiloista löytyi koiperhosia.
Tämän johdosta minä aloin pyykätä heti samana viikonloppuna runsaasti.
Vasta maanantaina isännöitsijä oli tarkistanut kuivaushuoneen ja todennut, että siellä on yhä pyykkiä (jotka oli siis aivan eri pyykit kuin perjantaina, jolloin kuivaushuone oli pitänyt tyhjentää).
Yhtiökokous oli tiistaina ja siellä sitten todettiin, että kuivaushuoneessa on yhä pyykkiä.
Sanoin, että ne on meidän, perjantaina tila kyllä oli tyhjä, kävin siellä.
Isännöitsijä sanoi, että no, minä kävin maanantaina.
Totesin, että löysin koiperhosia ja nyt on aikeina käydä kaikki tekstiilit läpi.
Isännöitsijä totesi, että no, nyt tiedetään, että ne on sun ja katsotaan kun olet ötökkäongelman hoitanut.
Yhtiökokouksessa sovittiin, että pyykkitupaan tulee varausvihko, jonka mukaan tilaa saa varata, muistaakseni puhe oli, että 2 pvää saa pyykkejä pitää kuivaushuoneessa kunhan vihko saapuu.
Vihkoa ei koskaan tullut.
Saunaan kyllä tuli varauslista, josta ei oltu puhuttu. Saunaa ei kukaan käytä.
Olen pyykännyt vaatteita, tekstiilejä tuntuu olevan liikaa ja lisäksi on masennustaustaa, joten en jaksa hoitaa isoja projekteja kovin ripeästi vaikka pitäisi.
Apua en ole saanut.
Olen pyykkituvan tiloissa lajitellut pestyjä pyykkejä ja kantanut niitä takaisin ylös, mutta projekti on valitettavasti kesken.
Tänään tuli kirje, että pyykkitupa laitetaan lukkoon ja tilaan pitää pyytää avain huoltomieheltä.
Ei ollut tietoa siitä, montako avainta tulee, ja miten niitä sitten hallinnoidaan.
Olin yhteydessä hallituksen puheenjohtajaan, että en koe menettelyä oikeana, myönnän, että projektini on viivästynyt, mutta asiasta olisi voinut keskustella kanssani.
Mitään huomautusta tai varoitusta en ole saanut eikä mitään deadlineä olla ilmoitettu.
Ilmoitin myös, että en huvikseni pese kasapäin pyykkiä, mutta tilanne johtuu tuholaisongelmasta.
Kysyin viestitse hallituksen puheenjohtajalta, että missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Mielestäni ensin olisi pitänyt toteuttaa tämä systeemi, koska niin sovittiin.
Hallituksen puheenjohtaja ei vastannut tähän.
Lähetin tuntia myöhemmin uuden viestin, jossa kysyin, että missä viipyy tieto pyykkitupaan sovitusti laitettavasta varausvihkosta, jota ei ole. Mainitsin, että ei ole varausvihkoa, ei varoitusta, ei deadlineä, mutta lukot tulee.
Hallituksen pj vastasi: "Lukot tulee, hommaa vaatteet pois 5.10. mennessä. Kyllä sinä siihen pystyt."
Vastasin, että en kysynyt tuota, vaan kysyin, missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Ei vastausta.
Tiedän, että minussa on vikaa tämän asian suhteen, mutta olen yrittänyt huomioida muita, tosin pyykikitupaa ei tässä talossa ole juuri koskaan kovinkaan moni käyttänyt, yksi mummo on siellä lakanoita kuivattanut, ei juuri muuta toimintaa ole.
Mutta menikö ihan oikein kun sovittua varausvihkoa ei ole tullut ja nyt sitten menetellään näin?
Ja olen osakkeenomistaja, mikäli sillä on merkitystä.
Kommentit (384)
Kertoisitko nyt vielä, miten sen vihkon ilmaantuminen muuttaisi tilannetta? Miksi se vihko on niin tärkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta menikö ihan oikein kun sovittua varausvihkoa ei ole tullut ja nyt sitten menetellään näin?
Ja olen osakkeenomistaja, mikäli sillä on merkitystä.
Jos siitä vihkosta on maininta yhtiökokouksen virallisessa pöytäkirjassa, niin silloin se kuuluu sinne järjestää. Jos asiasta on vain puhuttu suusanallisesti muiden ajankohtaisten asioiden yhteydessä, eikä pöytäkirjamerkintää ole, niin kyseessä ei ole yhtiökokouksen tekemä velvoittava päätös. Jos aikataulusta ei ole muuta sovittu, niin silloin pätee "kohtuullisen ajan kuluessa" ja kulloinkin kohtuullinen aika taas riippuu ongelman kiireellisyydestä.
On maininta. Luulisi, että olisi ollut kovinkin kiireellinen asia, kun kerran sitä ongelmaa oltiin jo tilan käytössä havaittu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet siis monopolisoinut kuivaushuoneen ja pyykkituvan viime keväästä asti. Joo, on oikein, että siitä tehdään loppu. NYT.
Sanoin, että tiedän, että minussa on vikaa, mutta jos yhtiökokouksessa on sovittu, että tilaan tulee varausvihko, niin onko tämä menettely nyt oikein, kun varausvihkoa ei sovitusti tuotu.
ap
Tässä asiallinen vastaus.
On voitu sopia varauskirjasta, mutta päätöstä voidaan myös muuttaa. Varausvihkosta luovuttiin ja se korvattiin lukolla, johon oletettavasti joudut pyytämään avaimet silloin kun haluat tilaa käyttää.
Kokouksen pöytäkirjassa lukee, että vihko tuodaan. Kokous oli siis huhtikuussa. Vihkoa ei ole koko aikana tuotu, mutta lukot päätettiin laittaa, asiasta tiedotettu siis tällä viikolla.
Sitä en kieltämättä ymmärrä, että miten on voitu menetellä niin, että vihkoa ei tuoda eli hallitus ei ole valvonut sitä, että yhtiökokouksessa päätetty asia laitetaan täytäntöön. Mutta se ns. saadaan aikaiseksi, että vaihdatetaan lukot.
ap
Jos se vihko tulisi nyt vaikka tänään, niin miten ratkaisisi tai helpottaisi sinun tilannettasi?
Kehtaanko sanoa rehellisesti mitä ajattelen?
Enkä siis puolustele tai keksi tekosyitä tai yritä kaunistella tilannetta omalta kannaltani....mokannut olen.
Juu ne tilat ei ole varasto ei. Tiedetään.
Vihko olisi antanut osviittaa siitä, mikä se käyttöaste oikeasti on.
Perustelen tätä näkökulmaa sillä, että kuten täällä on todettu, siitä tulee kuluja kun huoltoyhtiö ajelee ympäriinsä avainta tuomassa ja hakemassa. Tämä taas kertoo siitä, että hallituksella on oletus, että varauksia ei kovin paljon tule eli on taloudellisesti mahdollista tehdä tällainen päätös.
ap
Se vihko ei anna mitään osviittaa, mikäli kuivaushuone on täynnä sinun kamojasi eivätkä muut pääse käyttämään sitä. Silloinhan siihen vihkoon ei tule merkintöjä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet siis monopolisoinut kuivaushuoneen ja pyykkituvan viime keväästä asti. Joo, on oikein, että siitä tehdään loppu. NYT.
Sanoin, että tiedän, että minussa on vikaa, mutta jos yhtiökokouksessa on sovittu, että tilaan tulee varausvihko, niin onko tämä menettely nyt oikein, kun varausvihkoa ei sovitusti tuotu.
ap
On voitu sopia varauskirjasta, mutta päätöstä voidaan myös muuttaa. Varausvihkosta luovuttiin ja se korvattiin lukolla, johon oletettavasti joudut pyytämään avaimet silloin kun haluat tilaa käyttää.
Kokouksen pöytäkirjassa lukee, että vihko tuodaan. Kokous oli siis huhtikuussa. Vihkoa ei ole koko aikana tuotu, mutta lukot päätettiin laittaa, asiasta tiedotettu siis tällä viikolla.
Sitä en kieltämättä ymmärrä, että miten on voitu menetellä niin, että vihkoa ei tuoda eli hallitus ei ole valvonut sitä, että yhtiökokouksessa päätetty asia laitetaan täytäntöön. Mutta se ns. saadaan aikaiseksi, että vaihdatetaan lukot.
ap
Jos se vihko tulisi nyt vaikka tänään, niin miten ratkaisisi tai helpottaisi sinun tilannettasi?
Enkä siis puolustele tai keksi tekosyitä tai yritä kaunistella tilannetta omalta kannaltani....mokannut olen.
Perustelen tätä näkökulmaa sillä, että kuten täällä on todettu, siitä tulee kuluja kun huoltoyhtiö ajelee ympäriinsä avainta tuomassa ja hakemassa. Tämä taas kertoo siitä, että hallituksella on oletus, että varauksia ei kovin paljon tule eli on taloudellisesti mahdollista tehdä tällainen päätös.
ap
Minä päivänä sen vihon oli luvattu tulevan? Anna nyt se päivämäärä! Vai onko se mahdollisesti jossain tulevaisuudessa. Et voi vedota mihinkään ajankohtaan, ellei sellaista ole tarkkaan ilmoitettu. Ongelmat on todennäköisesti syventynyt toimintasi kautta ja siten koko talo makselee itsekkyydestäsi, myös sinä itse.
Sairautesi on eri asia kuin taloyhtiön säännöt ja hyvät toimintavat. Hae apua ja sääliä sairauteesi lääkäriltä ja psykiatrilta, älä taloyhtiöltä. Ei täällä mammatkaan siunaa käytöstäsi, miten sekoitat sairautesi sekä tilanteesi taloyhtiön sääntöihin. Etkö tajua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
Minä päivänä sen vihon oli luvattu tulevan? Anna nyt se päivämäärä! Vai onko se mahdollisesti jossain tulevaisuudessa. Et voi vedota mihinkään ajankohtaan, ellei sellaista ole tarkkaan ilmoitettu. Ongelmat on todennäköisesti syventynyt toimintasi kautta ja siten koko talo makselee itsekkyydestäsi, myös sinä itse.
Kaikki muut listatut asiat hoidettiin parin viikon sisällä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Ole onnellinen ettei tuotu. Sinullehan tehtiin palvelus kun annettiin sinun ensin hoitaa koiperhosongelmaasi monta kuukautta. Sinun pitäisi kiittää muita osakkaita tuosta mahdollisuudesta, joka sinulle suotiin. Nyt on varauskirja tulevaisuudessa tulossa, kuten olet tässä kokoajan toivonut ja yhtiökokouksessa näin olette päättäneet. Varauskirjaan saat varauttua itsellesi kuivaushuoneen käyttöön soittamalla huoltoyhtiöön, kertomalla päivämäärän ja he tuovat sinulle avaimen, jota saat pitää hallussasi peräti kaksi vuorokautta!
Enää et voi käyttää huonetta entisenlaisesti, jotta muutkin voivat halutessaan käyttää huonetta. Vuorojen välillä huone on tyhjä, kuten kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
19 sivua jo, eikä ap edelleenkään tajua olevansa sekaisin kuin seinäkello.
On muuten pisin ketjuni ikinä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19 sivua jo, eikä ap edelleenkään tajua olevansa sekaisin kuin seinäkello.
On muuten pisin ketjuni ikinä.
ap
Kieltämättä erittäin hyvin keksitty :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pesisin kaikki tekstiilit mitä omasta kodistani irti lähtee, niin en saisi siihen kulumaan neljää päivää pidempää aikaa. Ja jos käytössäni olisi vielä ylimääräinen kuivaushuone niin eihän siihen menisi kuin 2 päivää. Joten miten voi olla mahdollista että aplla siihen on mennyt nyt jo puoli vuotta??
Ap:lla on psykiatrinen sairaus, tai useampia. Käyhän se ilmi jo toiminnasta itsestään sekä siitä, ettei ymmärrä olennaista tilanteessa tai ratkaisua siihen, vaikka sitä hänelle rautalangasta väännetään.
Kyllä, koiperhosia löytyi siksi, että minulla on psykiatrisia sairauksia. Tästä se johtuu.
Ajatellaanpa sitä, että aiemmin minulla oli vaatehuone, jossa oli paljon vaatteita. Jos olisin tehnyt avauksen, jossa olisin kertonut, että äiti kuoli, on masennusta ja murhetta ja olen tässä hoitanut äitini asioita, mutta vaatehuoneessa on vaatteita. Keskustelu olisi saanut toisenlaisen sävyn ja todennäköisesti kuihtunut nopeasti.
Nyt olen tilanteessa, jossa masennuksen, surujen ja murheiden keskelle tuli odottamaton tilanne (ne koiperhoset), joka oli sillä hetkellä se kamelin selän katkaiseva oljenkorsi.
Ajattelin tilanteen kartoittamiseksi käydä vaatehuoneen läpi, mutta olenkin ollut uupunut ja arvioin jaksamiseni väärin.
Nyt sitten olenkin sairas ihminen, jolla on valtava määrä diagnooseja, on hullu, ei ymmärrä mitään ja lääkärikään ei ole osannut arvioida tilannetta oikein.
ap
Se on ihan ok väsyä, olla masentunut ja todeta, että tuli haukattua liian suuri pala. Mutta sinä ole ilmeisesti koko ajan vienyt tänne kuivaushuoneeseen lisää vaatteita? Jos olet väsynyt, etkä jaksa hoitaa pyykkejä loppuun niin hae pyykkisi sieltä, äläkä vie enää uusia. Sitten voit kotona omassa rauhassa ja omaan tahtiin pestä ja kuivatella niitä pyykkejä. Mielestäni kuulostaa siltä, että et ole kyennyt masennuksesi vuoksi siivoamaan ja paikat ovat kotonasi aivan täynnä ja olet pitänyt tätä kuivaushuonetta ikään kuin ylimääräisenä huoneena sinulle. Jos olet masentunut ja kykenemätön toimimaan yhteisten pelisääntöjen mukaan niin hae apua, joko viet kaikki vaatteet vaikka kerralla pesulaan tai sitten hankit vaikka siivousapua. Kannattaa myös realistisesti arvioida onko valtavia vaatekasoja tarpeen kaikkia säilyttää, aiotko joskus käyttää niitä? Vai säilytätkö niitä vain, koska et raaski heittää pois. Varteenotettavana vaihtoehtona varmasti olisi myös heittää vaatteet suoraan roskiin. Vaihtoehtona ei ole terrorisoida taloyhtiötä kuivattamalla koinsyömiä vaatteita puolta vuotta yhteisissä tiloissa.
Vaikka kuivaushuonetta ei käyttäisi kukaan muu ikinä, ei sinne saa säilöä omia vaatteita. Ihan niinkuin mitään muitakaan yhteisiä tiloja ei saa ottaa omaan käyttöön, käytti niitä muut (sillä hetkellä) tai ei. Siksi niitä sanotaan YHTEISIKSI tiloiksi! Jos/kun vaatteita on niin paljon että niitä ei kerralla sieltä kotiinsa kanna, on kyseessä jo turvallisuusasiakin. Vaatekasat tuottavat esimerkiksi melkoisen palokuorman, jos ne joku saa päähänsä polttaa.
Joko diagnoosi on varmistunut
(en jaksa selata ketjua)
Muistuttaa äitihullua, kivikissaäitiä. Yhtä sekaisin, ei tajua ja jankkaa, jankkaa.
Eikö sen varauskirjan pitänyt tulla sitten, kun olit saanut sen ötökkäongelmasi hoidettua? Niinhän itse kirjoitit, että yhtiökokouksessa päätettiin. Mutta et lue saanut hoidettua pyykkikasojasi, joten varauskirjaa ei ole vielä ollut mitään hyötyä tuoda! Sulle on annettu melkein 6 kk aikaa hoitaa tuo ongelma. Varmaan siihen on jo kyllästytty odottelemaan, kun ei loppua näy ja päätetty laittaa kuivaushuone avaimen taakse.
En jaksanut lukea koko stooria, mutta...
Sinun masennustaustasi ei vaikuta siihen, kuinka ripeästi tulisi roudata pyykkisi yleisestä pesutuvasta pois. Valitettavaa, mutta itse kannat sairautesi ja pyydät tarvittaessa ystävältä tai sukulaiselta apua pyykkäämiseen.
Nimim. Itsellänikin masennustaipumus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pesisin kaikki tekstiilit mitä omasta kodistani irti lähtee, niin en saisi siihen kulumaan neljää päivää pidempää aikaa. Ja jos käytössäni olisi vielä ylimääräinen kuivaushuone niin eihän siihen menisi kuin 2 päivää. Joten miten voi olla mahdollista että aplla siihen on mennyt nyt jo puoli vuotta??
Ap:lla on psykiatrinen sairaus, tai useampia. Käyhän se ilmi jo toiminnasta itsestään sekä siitä, ettei ymmärrä olennaista tilanteessa tai ratkaisua siihen, vaikka sitä hänelle rautalangasta väännetään.
Kyllä, koiperhosia löytyi siksi, että minulla on psykiatrisia sairauksia. Tästä se johtuu.
Ajatellaanpa sitä, että aiemmin minulla oli vaatehuone, jossa oli paljon vaatteita. Jos olisin tehnyt avauksen, jossa olisin kertonut, että äiti kuoli, on masennusta ja murhetta ja olen tässä hoitanut äitini asioita, mutta vaatehuoneessa on vaatteita. Keskustelu olisi saanut toisenlaisen sävyn ja todennäköisesti kuihtunut nopeasti.
Nyt olen tilanteessa, jossa masennuksen, surujen ja murheiden keskelle tuli odottamaton tilanne (ne koiperhoset), joka oli sillä hetkellä se kamelin selän katkaiseva oljenkorsi.
Ajattelin tilanteen kartoittamiseksi käydä vaatehuoneen läpi, mutta olenkin ollut uupunut ja arvioin jaksamiseni väärin.
Nyt sitten olenkin sairas ihminen, jolla on valtava määrä diagnooseja, on hullu, ei ymmärrä mitään ja lääkärikään ei ole osannut arvioida tilannetta oikein.
ap
Se on ihan ok väsyä, olla masentunut ja todeta, että tuli haukattua liian suuri pala. Mutta sinä ole ilmeisesti koko ajan vienyt tänne kuivaushuoneeseen lisää vaatteita? Jos olet väsynyt, etkä jaksa hoitaa pyykkejä loppuun niin hae pyykkisi sieltä, äläkä vie enää uusia. Sitten voit kotona omassa rauhassa ja omaan tahtiin pestä ja kuivatella niitä pyykkejä. Mielestäni kuulostaa siltä, että et ole kyennyt masennuksesi vuoksi siivoamaan ja paikat ovat kotonasi aivan täynnä ja olet pitänyt tätä kuivaushuonetta ikään kuin ylimääräisenä huoneena sinulle. Jos olet masentunut ja kykenemätön toimimaan yhteisten pelisääntöjen mukaan niin hae apua, joko viet kaikki vaatteet vaikka kerralla pesulaan tai sitten hankit vaikka siivousapua. Kannattaa myös realistisesti arvioida onko valtavia vaatekasoja tarpeen kaikkia säilyttää, aiotko joskus käyttää niitä? Vai säilytätkö niitä vain, koska et raaski heittää pois. Varteenotettavana vaihtoehtona varmasti olisi myös heittää vaatteet suoraan roskiin. Vaihtoehtona ei ole terrorisoida taloyhtiötä kuivattamalla koinsyömiä vaatteita puolta vuotta yhteisissä tiloissa.
Yhtään koinsyömää vaatetta ei ole kuivaushuoneeseen viety.
En ole minimalisti - ikävä kyllä. Asuntokin on melko pieni. Ensin kävi niin, että suvun omistuksessa ollut iso maatila myytiin ja jouduin ottamaan sieltä kaikenlaista, koska muuten kaikki oltaisiin hävitetty. Maatilalla asunut hlö ei ottanut tavaroita asuntoonsa. Joukossa oli kuitenkin arvokkaita tavaroita ja huonekaluja. Maatilalla asunut hlö ei huomioinut, että asun pienemmässä asunnossa kuin hän (oltaisiin voitu siis sopia jotenkin missä mitäkin säilytetään) jossa on rajalliset säilytystilat. Hän osti asuntoonsa uudet huonekalut, eikä itseasiassa edes siivonnut maatilaa lopuista tavaroistaan, vaan jätti ne sinne - tilan ostaneen henkilön riesaksi. Tästä on jo muutama vuosi aikaa, tavaroita siis tuli yhtäkkiä könttänä ja niitä sitten selvittelin ja myin omia joutilaampia huonekaluja pois. Kun tämä tilanne alkoi helpottua tuli eteen se tilanne, että äitini kuoli ja hänellä oli isompi asunto kuin minulla (neliöt ei siis riitä). Äidin asunnosta toki hävitettiin tavaraa ja lähes kaikki huonekalut hoidettiin eteenpäin äidin asunnosta käsin, enkä kantanut sentään kaikkia niitä tänne. Jotain pientä irtainta tuli ja muutama huonekalu. Ja aika pian tämän jälkeen sitten tuli tämä taloyhtiön kokous, jota ennen kaikki tilat piti laittaa kuntoon ja siinä sitten totesin, että koiperhosia kellarissa.
Koko ajan on tapahtunut jotain, joka on aiheuttanut ylimääräistä työtä, jonka olen tehnyt yksin. Silloinkin kun itse sairastelin. Eli ei ole kyse siitä, etten pystyisi siivoamaan normaalisti, vaan siitä, että olosuhteet ei ole koko ajan olleet kovinkaan ihanteelliset. Somaattisen sairastelun aikana en kovinkaan paljon jaksanut tehdä.
Kaikkea ei tarvitse säilyttää - totta, mutta mieluummin säilytän vanhan senkin kuin ikean tv-tason.
ap
Vierailija kirjoitti:
Herramunvereni, tää ketju menee AV-klassikkojen top viiteen! Ap jankkaa vihkosta kuin Munsalan kansallispuvusta konsanaan!
Vastaa nyt Ap, kuinka monta päivää olet kuivattanut yhtä pyykkisatsia maksimissaan??
Onkohan APlla Munsalan kansallispukua siellä ?
Minullekin tuli mieleen että kivikissaäidillä on nyt tuholaisongelmakin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herramunvereni, tää ketju menee AV-klassikkojen top viiteen! Ap jankkaa vihkosta kuin Munsalan kansallispuvusta konsanaan!
Vastaa nyt Ap, kuinka monta päivää olet kuivattanut yhtä pyykkisatsia maksimissaan??
Onkohan APlla Munsalan kansallispukua siellä ?
:D :D :D
Kadullakin saa kävellä sairaana, hulluna, masentuneena jne. Mutta jos häiritset muiden ihmisten kulkua ja etenemistä, piipaa-instanssi puuttuu toimintaasi.