Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö vieraille tarjota kahvia, vaikken juo sitä itse lainkaan?

Vierailija
28.09.2016 |

Olen laadukkaan irtoteen ystävä. Kun luokseni tulee vieraita, tarjoan aina useampaa erilaista irtoteetä josta jokainen voi hauduttaa mieleistään omassa mukissaan, jos yhteisessä pannussa haudutettu tee ei maistu. En juo kahvia enkä ole hankkinut sitä kaappiini pelkästään vieraita varten, mistään keittimestä nyt puhumattakaan. Luulin aina että asia on ok. Mutta nyt sain kuulla, että selkäni takana on paheksuttu sitä kuinka ajattelemattomasti toimin.

Mikä siinä kahvissa oikein on, kun sitä pitäisi olla aina tarjolla? En vaan millään ymmärrä. En itsekään loukkaannu, jos menen kylään ja ainoa vaihtoehto kahville on kraanavesi (sitäkin välillä tapahtuu). Tai jos mulle lykätään käteen joku kämäinen Liptonin yellow label -teepussi silloin, kun muut vieraat saa nauttia hienosta erikoiskahvista - kyllähän siinäkin tuntee itsensä vähän ulkopuoliseksi, kun muita hemmotellaan jollain erikoisuudella mutta mulle tarjotaan pelkkää halpaa paskaa. Mutta ymmärrän hyvin, että itsehän olen nirso kun en kahvia juo. Miksei kahvin juojat suhtaudu asiaan samoin?

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on jos joku ei juo kahvia. Parempaa ei olekaan.

Vierailija
142/155 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pressopannulla voi laittaa teetä tai kahvia. Oikein hyvä hankinta teeharrastajalle. Ei vie mukia enempää tilaa.

Minä en pahastu vaikka tarjolla olisi vain pillimehua.

Pressopannulla tehty tee... Justiinsa joo. Kas kun et saman tien kehota laittamaan mukiin kuumaa vettä suoraan kraanasta ja lämmittämään sitä mikrossa yhdessä teepussin kanssa. Kummallakin tavalla saa suunnilleen yhtä "hyvää" teetä. :P

Miten pressopannulla tehty tee eroaa muunlaisessa pannussa tehdystä teestä? Ei käsitä, ei :0

Perusmarkettiteen teen kohdalla eroa tuskin huomaa, mutta hienon laatuteen lehdet joutuu pressopannussa sellaisen pahoinpitelyn kohteeksi, että niiden herkät aromit peittyy voimakkaan makuisten polyfenolien maun alle.

Ei sitä mäntää tarvi pohjaan asti painaa 😄 laatuteetä voi käsitellä hellävaroen runnomatta yhtä lailla kuin sitä halvempaakin teetä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kylässä muutaman sellaisen teenjuojan luona, jotka ei tarjonnut ensimmäisellä kerralla lainkaan kahvia. Toisella kerralla vein niille kahvia tuliaisiksi. Kolmannella kerralla ja sen jälkeen kahvia on ollut aina tarjolla. Hienovarainen vinkki meni siis perille. :)

Vierailija
144/155 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää ostan vieraille pullaakin. Pitäskö jättää ostamatta kun en itse syö?

Hyvänen aika vieraita varten ne tarjottavat laitetaan, eikä illan isäntää. Mikä hitto nykyihmisiä vaivaa? Minäminäminä.

Vierailija vois olla toki valittamattakin, mutta onhan se nyt outoa tarjota teetä, josta ei varmaan kukaan edes tykkää. Kai sitä voi yhden 4 e paketin kahvia ostaa KOSKA SE ON KOHTELIASTA ja sellainen on suomalaista kulttuuria.

Just näin. Minä, minä ja minä. Kun MINÄ en tykkää, niin MINÄ en myöskään halua nähdä piirun verran vaivaa vieraideni eteen. Jne. Onneksi ap ei ole mun ystäväpiirissä, olet varmaan maailman rasittavin ja itsekeskeisin persoona.

Vierailija
145/155 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pressopannu ei tosiaan paljoa maksa. Kyllä mä sinuna sellaisen hankkisin, jos kerran valituksia on vierailta tullut. Kyllä mullekin yleensä ihan suht hyvää teetä tarjotaan vieraisilla ollessani.

Sehän siinä onkin, ettei kukaan ole vähääkään kritisoinut toimintaani päin naamaa. En taatusti rupea tarjoamaan kahvia niin kauan kun vieraat puhuu selän takana pahaa, vaikka kasvotusten kaikki juo kiltisti teensä, hymyilee ja kiittelee kovasti. Inhoan selän takana toimimista yli kaiken. -ap

Miten ne on sit reagoineet, kun oot sanonut heillä vieraillessaan, että nää liptonin pussiteet on paskaa?

Tää oli hyvä kysymys, vastausta vain ei kuulunut. Ap?

Sori, en huomannut kysymystä. En ole tietenkään sanonut kenellekään, että niiden tarjoama pussitee on paskaa. Kuten en sano mielipidettäni silloinkaan, kun mulle tarjotaan sellaista ruokaa josta en pidä. Mutta vaikka voin kertoa lähipiirilleni rehellisen mielipiteeni tarjotusta ruuasta tai juomasta, en kritisoi sitä että niitä tarjotaan mulle. Ei mulle tulisi mieleenkään olettaa, että kaikki tarjoilut olisi makuni ja tottumusteni mukaisia. -ap

Luehan aikaisempi vastauksesi ja vertaa tähän. Kaksoisstandardi pahimmillaan.

Luehan itse ne ap:n tekstit tarkemmin ja mieti mitä niissä sanotaan. Ymmärrätkö kahden seuraavan esimerkin välisen eron:

1. "Sari tarjosi kahville vaihtoehdoksi pelkkää Liptonin pussiteetä. Se maistui ihan paskalta, mutta ei se Suvin vika ole, ettei meidän maut mene yksiin. Se ei vaan kahvinjuojana ymmärrä hyvän teen päälle."

2. "Suvi tarjosi pelkkää teetä. Olipa ajattelematon idiootti, kun ei ollut varannut vieraita varten lainkaan kahvia."

Vierailija
146/155 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika vieraita varten ne tarjottavat laitetaan, eikä illan isäntää. Mikä hitto nykyihmisiä vaivaa? Minäminäminä.

Vierailija vois olla toki valittamattakin, mutta onhan se nyt outoa tarjota teetä, josta ei varmaan kukaan edes tykkää. Kai sitä voi yhden 4 e paketin kahvia ostaa KOSKA SE ON KOHTELIASTA ja sellainen on suomalaista kulttuuria.

Just näin. Minä, minä ja minä. Kun MINÄ en tykkää, niin MINÄ en myöskään halua nähdä piirun verran vaivaa vieraideni eteen. Jne. Onneksi ap ei ole mun ystäväpiirissä, olet varmaan maailman rasittavin ja itsekeskeisin persoona.

Onneksi SINÄ et kuulu ystäväpiiriini, jos ihan tosissasi vedät noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä näinkin vähäisten tietojen perusteella. :)

Vierailija
147/155 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, minä minä ja minä. Kun MINÄ tahdon kahvia kyläillessäni muiden luona, niin MINÄ en halua nähdä piirun vaivaa sen eteen että sitä saisin. MINÄ en vahingossakaan mainitse isännälle/emännälle kuinka tärkeää kahvi minulle on, enkä MINÄ todellakaan vaivaudu ottamaan murukahvia minigrip-pussissa mukaan siltä varalta että kahvitarjoilut puuttuu. Kyllä paatuneimmankin teenjuojan pitäisi tajuta, että MINÄ en pelkästään halua kahvia vaan myös odotan saavani sitä, vaikken siitä halaistua sanaa sano. Jne.

Vierailija
148/155 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ot, mutta mitä vikaa on Keisarin morsiamessa? Minä juon vain teetä ja olen Keisarin morsiamesta tykännyt vuodesta 2001 lähtien, jolloin ensimmäisen kerran sitä join. Minä ostan ko. teen puruina, mutta ei kais siinä kovin kummoista makueroa pussiteehen ole. 

En ole aloittaja mutta vastaan omasta puolestani: Mausteet. Haluan teeni maustamattomana "perusteenä". (Kelpuutan kyllä pussiteen, ja ihan sama onko mustaa vai vihreää.)

Mulla sama juttu. Maustamaton tee on harvoin pahaa, kunhan sitä ei hauduta ihan pieleen. (Ei siis kiehuvaa vettä tai ylipitkää haudusta vihreälle teelle, eikä mustaa teetä lillumaan mihinkään 70-asteiseen veteen jne.) Mielestäni paljon parjattu Liptonin Yellow Labelkin on ihan kelpo seurustelujuomaa, vaikka makuelämyksiä siitä on turha hakea.

Maustetut teet on ihan eri asia... hyi yäk, mitä inhonväristyksiä suurin osa niistä saa aikaan. Eikä sillä väliä, onko ne pussi- vai irtoteitä. Myös marketeissa myytävät "laadukkaammat" maustetut irtoteet on lähes poikkeuksetta kammottavan makuisia. 

Vierailija
149/155 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 20 vuotta sitten kahvia piti olla aina tarjolla, mutta maailma on muuttunut ja yhtenäiskulttuuri murtunut kahvinkin osalta. Nykyään kahvia "täytyy" tarjota enää vanhuksille, jotka on pudonnut kehityksen kelkasta.

Vierailija
150/155 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ot, mutta mitä vikaa on Keisarin morsiamessa? Minä juon vain teetä ja olen Keisarin morsiamesta tykännyt vuodesta 2001 lähtien, jolloin ensimmäisen kerran sitä join. Minä ostan ko. teen puruina, mutta ei kais siinä kovin kummoista makueroa pussiteehen ole. 

En ole aloittaja mutta vastaan omasta puolestani: Mausteet. Haluan teeni maustamattomana "perusteenä". (Kelpuutan kyllä pussiteen, ja ihan sama onko mustaa vai vihreää.)

Mulla sama juttu. Maustamaton tee on harvoin pahaa, kunhan sitä ei hauduta ihan pieleen. (Ei siis kiehuvaa vettä tai ylipitkää haudusta vihreälle teelle, eikä mustaa teetä lillumaan mihinkään 70-asteiseen veteen jne.) Mielestäni paljon parjattu Liptonin Yellow Labelkin on ihan kelpo seurustelujuomaa, vaikka makuelämyksiä siitä on turha hakea.

Maustetut teet on ihan eri asia... hyi yäk, mitä inhonväristyksiä suurin osa niistä saa aikaan. Eikä sillä väliä, onko ne pussi- vai irtoteitä. Myös marketeissa myytävät "laadukkaammat" maustetut irtoteet on lähes poikkeuksetta kammottavan makuisia. 

Ainakin siihen mustaan irtoteehen voi kyllä,makunsa mukaan,lisätä jotain muistakin juomista (esim. jouluglögistä)  tuttuja mausteita. Esim.neilikankynsiä,inkivääriä,kanelia,pomeranssia tai vaikka kardemummaa.

Ja ihan vaikka vain yhteen kannulliseen niitä,ei koko ostoerää kannatakaan maustaa pilalle ennenkuin tietää kunkin mausteen  oikean,omaan m akuunsa sopivan  lisäyssuhteen.

Kokeilemalla se selviää !

(Mikään näistähän ei ole myrkkyä,joten mitään  pelättäväähän ei ole mausteiden annostelun arvioinnissa)

Vierailija
151/155 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on pahaa.

Vierailija
152/155 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pressopannulla voi laittaa teetä tai kahvia. Oikein hyvä hankinta teeharrastajalle. Ei vie mukia enempää tilaa.

Minä en pahastu vaikka tarjolla olisi vain pillimehua.

Pressopannulla tehty tee... Justiinsa joo. Kas kun et saman tien kehota laittamaan mukiin kuumaa vettä suoraan kraanasta ja lämmittämään sitä mikrossa yhdessä teepussin kanssa. Kummallakin tavalla saa suunnilleen yhtä "hyvää" teetä. :P

Miten pressopannulla tehty tee eroaa muunlaisessa pannussa tehdystä teestä? Ei käsitä, ei :0

Perusmarkettiteen teen kohdalla eroa tuskin huomaa, mutta hienon laatuteen lehdet joutuu pressopannussa sellaisen pahoinpitelyn kohteeksi, että niiden herkät aromit peittyy voimakkaan makuisten polyfenolien maun alle.

Sanoisin, että joko et tiedä mikä pressopannu on, tai olet käyttänyt sellaista hyvin erikoisella tavalla :D

Vierailija
153/155 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on periaatekysymys, etten koskaan tarjoa kahvia kenellekään. En vaikka saisin kahvipaketin tuliaisiksi. En voi käsittää, kuinka kritiikittömästi niinkin helposti riippuvuutta aiheuttavan aineen käyttöön suhtaudutaan. Kaikkien pitäisi pyrkiä eroon riippuvuuksista sen sijaan, että niitä pönkitetään "vaatimalla" riippuvuutta aiheuttavien aineiden tarjoamista joka kyläreissulla.

Vierailija
154/155 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi on pahaa.

Niin on, mutta tee on vielä pahempaa.

Vierailija
155/155 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kenekään ei ole pakko ostaan mitään keittimiä ja vempaimia, jos ne turhaksi kokee.

Mutta varmasti sinäkin "laadukkaan irtoteen" ystävä ymmärrät, että on olemassa ihmisiä, joiille se tee ei maistu. Ihan kuten sinulle ei maistu kahvi. Ihan sama, kuinka perkeleen laadukasta se sun oolongisi on.