Pitääkö teillä seiskaluokkalaisen tehdä köksässä tehdyt ruoat aina kotona
viikon sisään kotiläksynä?
Meillä kuulemma pitää.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Willy Loman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Willy Loman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Willy Loman kirjoitti:
Kai sitten koulusta annetaan ruoka-aineet mukaan kotona kokkailua varten? Ei sellaista oikein muuten voi vaatia.
Kyllä vaaditaan, eikä koulu todellakaan anna raaka-aineita tai muutakaan. Ihan omasta pussista maksetaan kotitehtävämateriaalit.
Peruskoulun on oltava ilmainen. Jos kotona ei ole tarveaineita tai välineitä, niin köksän kotitehtävää ei voi tehdä. Tämä on aivan todellinen tilanne useammalle koululaiselle kuin haluamme myöntää.
Tekö ette kotona muuten syö lainkaan? Kotsan läksyt ovat erittäin edullista ruokaa, halvemmalla saat tuskin perhettäsi ruokittua muutenkaan, joten rahaan et voi vedota. Yleinen kouluvastaisuutesi ei tosin lapselle hyvää lupaa.
Minulla ei edes ole lapsia. Halusin vain tuoda julki sen tosiasian, että joidenkin perheiden lapsilla on olosuhteidensa vuoksi suuria vaikeuksia toteuttaa näinkin pientä kodin tukea vaativaa tehtävää. Se surettaa minua enemmän kuin moni muu epäkohta tässä maailmassa.
Olet siis ihan pelkkä trolli.
Kutsu minua miksi haluat ja sulje sen jälkeen silmäsi todellisuudelta. Hyvää yötä!
no onpa köksätunnit muuttuneet siitä kun olin persukoulussa. muistan kyll et veli sai jonkun kotitehtävän, jossa piti tehdä pullia. surkean pieniä olivat, mut pääasia et sai tehtyä.
Viimeiset viestit on kotitalousopetttajilta, pikkulapsivanhemmilta ja lapsettomilta. Narsk!
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta muuten kotitaloudesta oli todella paljon läksyä. Kuuden viikon jakson aikana piti valmistaa kymmenkunta leivonnaista tai ruokalajia. Minusta tässä mentiin kodin vastuuttamisessa koulunkäynnistä jo liiankin pitkälle - esimerkiksi kiisseliä olisi pitänyt keittää ja kuivakakku leipoa, vaikka kukaan perheestä ei välitä kummastakaan, eikä meillä ole tarkoitukseen sopivaa kakkuvuokaa.
Hyvä, kun opetit asenteesi ruokaan jälkipolvellesikin.
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset viestit on kotitalousopetttajilta, pikkulapsivanhemmilta ja lapsettomilta. Narsk!
79 on ainakin kolmen teinin äiti ja DI
Tytär on nyt seiskalla ja tekee innolla noita läksyjä kotona. On ollut muutenkin innostunut ruuan laitosta ja leipomisesta. 3 vuotta vanhempi veljensä ei tehnyt koskaan kotona mitään ja eikä oppinut tunneillakaan muuta kuin leikkaamaan sipulia, omien sanojensa mukaan. Olisi ollut aika kiva, jos olisi hälläkin ollut ruuanlaittoläksyjä. Enemmän poika niitä olisi tarvinnut kuin tytär.
Olet siis ihan pelkkä trolli.