Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö teillä seiskaluokkalaisen tehdä köksässä tehdyt ruoat aina kotona

Vierailija
26.09.2016 |

viikon sisään kotiläksynä?
Meillä kuulemma pitää.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvinnut, mutta käsittääkseni jossain vaiheessa tulee joku tehtävä kotona. Kuulostaa minusta kyllä ihan hullulta nuo täällä kuvatut tehtävämäärät. "Kiva" jossain karppiperheessä leipoa pullaa ja kakkua kotona, roskiinko ne sitten heitetään vai mitä? Tai laitetaanko kasvisruokaperheessä jotain lihapullia? Tuskin joku jauhopussi ketään konkurssiin saattaa, mutta onko jossain perheessä, jossa ei leivota, jotain kakkuvuokia ja vatkaimia? Kun itse olin yläasteella 80-luvun lopulla, kotitaloustunnit suoritettiin ihan vaan koulussa...

Eikö nää karppi- ja vegeperheet osaa soveltaa?

22/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli kotiläksynsä tehdä jokin opettajan antama ruoka tms. Itse sain sämpylät. Muuten ei kyllä tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin vuonna 2003 tuli juuri noita läksyjä seiskaluokalla, tämä Normaalikoulussa! Viikon sisään ruoka + vanhemman käsikirjoitus, pari ruokalajia ei innostanut ketään/ei ollut aikaa tms. joten äidiltä vaan nimmari että tehty vaikkei ole. En näe mitään ongelmaa? Ei niitä opettajalle tarvinnu viedä! :D Enimmäkseen noi oli hauskoja läksyjä, leivoin ym. mielelläni.

Vierailija
24/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Kai sitten koulusta annetaan ruoka-aineet mukaan kotona kokkailua varten? Ei sellaista oikein muuten voi vaatia.

Kyllä vaaditaan, eikä koulu todellakaan anna raaka-aineita tai muutakaan. Ihan omasta pussista maksetaan kotitehtävämateriaalit.

Peruskoulun on oltava ilmainen. Jos kotona ei ole tarveaineita tai välineitä, niin köksän kotitehtävää ei voi tehdä. Tämä on aivan todellinen tilanne useammalle koululaiselle kuin haluamme myöntää.

Peruskoulu nyt ei vaan satu olemaan täysin ilmainen. Meillä lapset saavat lukuvuoden alussa koululta esim. yhden lyijykynän ja yhden pyyhekumin. Noiden kuluessa loppuun, uudet kynät ja kumit pitää ostaa itse. Samoin on pitänyt ostaa, uimapuku, luistimet ja suksetkin, retkille kotoa juomapullo ja lisäevästä koulun toiveesta...

Kyllä minä annan uuden kynän, pyyhekumin ja vihkon kun oppilaalta loppuu. Liikan maikalla on hankalampaa.

Joka koulussa tämä ei ole mahdollista, ellet sitten opettajana itse omasta pussista niitä lisäkyniä ja -kumeja maksa.

Vierailija
25/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti kyllä.

Vierailija
26/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vain olisi uskaltanut käyttää äitipuoleni keittiötä vaikka koulusta olisi käsketty. Jonkun paidan kyllä kotiläksyksi silitin, kun olin ensin pyytänyt luvan käyttää silitysrautaa. Pesukonetta en oppinut käyttämään ennen kuin muutin kotoa pois, kun siihenkään ei sopinut koskea. Välillä sitten kaivoin vaatteita likapyykin joukosta, jos puhtaat olivat loppu. Että sellainen koti ja -talous.

Vierailija
27/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kotona syödä tuollaista ruokaa (jauhelihakastike, perunat, leipä, kiisselit...), joten tuntuisi typerältä ostaa sellaiseen aineksia. Eri asia, jos saa itse valita vapaasti reseptit.

Vierailija
28/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Kai sitten koulusta annetaan ruoka-aineet mukaan kotona kokkailua varten? Ei sellaista oikein muuten voi vaatia.

Kyllä vaaditaan, eikä koulu todellakaan anna raaka-aineita tai muutakaan. Ihan omasta pussista maksetaan kotitehtävämateriaalit.

Peruskoulun on oltava ilmainen. Jos kotona ei ole tarveaineita tai välineitä, niin köksän kotitehtävää ei voi tehdä. Tämä on aivan todellinen tilanne useammalle koululaiselle kuin haluamme myöntää.

Voi jumalauta! Jokainen syö kotona kuitenkin, niin eikö se ole sitten ihan sama kokata sitä mitä lapsi kotiläksyksi on saanut. Niihin tulee perus raaka-aineita, ei mitään kauhean kallista. Niin mikä siinä on ongelmana!!!! En tajua... Kenenkään talous ei kaadu muutaman KOTIRUUAN kokkaukseen tai parin pikkuleivän tekemiseen.

Vierailija
29/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kotona syödä tuollaista ruokaa (jauhelihakastike, perunat, leipä, kiisselit...), joten tuntuisi typerältä ostaa sellaiseen aineksia. Eri asia, jos saa itse valita vapaasti reseptit.

Teillä syödään varmaan vain sushia, qvinoaa, stritsia, avokadoa...?

Vierailija
30/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Voi jumalauta! Jokainen syö kotona kuitenkin, niin eikö se ole sitten ihan sama kokata sitä mitä lapsi kotiläksyksi on saanut. Niihin tulee perus raaka-aineita, ei mitään kauhean kallista. Niin mikä siinä on ongelmana!!!! En tajua... Kenenkään talous ei kaadu muutaman KOTIRUUAN kokkaukseen tai parin pikkuleivän tekemiseen.

Kaikki eivät syö kotonaan. Joillekin kouluruoka on päivän ainoa ateria.

Vierailija
31/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien kanssa voi vanhemmat aina keskustella! On kyseessä esim. vegaani-perhe tai ei ole olemassakaan ruuanlaittovälineitä, rahat kertakaikkisen tiukassa, kotona ei syödä pullaa jne. En ole itse köksän maikka, joten en tiedä, mitä keksivät sitten. En minä lapsena saanut tuollaisia kotitehtäviä, omasta tahdostani vain laitoin ruokaa ja leivoin mielelläni.

Vierailija
32/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Peruskoulu nyt ei vaan satu olemaan täysin ilmainen. Meillä lapset saavat lukuvuoden alussa koululta esim. yhden lyijykynän ja yhden pyyhekumin. Noiden kuluessa loppuun, uudet kynät ja kumit pitää ostaa itse. Samoin on pitänyt ostaa, uimapuku, luistimet ja suksetkin, retkille kotoa juomapullo ja lisäevästä koulun toiveesta...

Kirjatkin pitää päällystää itse ostetulla kontaktimuovilla. Menoeriä riittää peruskoulussakin, joskaan ei niin paljoa kuin lukiossa.

Meille tuli kontaktimuovi koulusta kotiin siihen kirjaan joka vaadittiin päällystään. ☺Ihmettelin itsekkin, mutta eipähän oo tekosyitä kellään miksi ei ole päällystetty.

Vierailija
33/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Kaikki eivät syö kotonaan. Joillekin kouluruoka on päivän ainoa ateria.

Sääli!

Vierailija
34/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ysärilla yläasteen eikä kotiläksyjä ollut, kuulostaa säästötoiminpiteeltä. En ole kokannut ainuttakaan reseptiä köksäntunnilta ja olen 3 kymppinen. Ainoa mitä opin oli käytä oikeaa levyä ja älä tiskaa juoksevan veden alla.

Vierailija
35/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nyt tehty kiisselit ja sämpylät, jauhelihakeitot, teeleivät sekä puurot. Ei siinä, ihan kiva jos jotain pitää tehdä ja laiskemmalle toki sopii tuollainen pakkokin, mutta viikon sisään, ja vanhemmalta pitää olla allekirjoitus. Lapsi tekee mielellään ja on tehnyt muutenkin ruokia mutta itseä alkaa sapettaa että nyt pitää sitten ostaa lohet sun muut seuraavaa kertaa varten, ja välillä tulee tuska että missä välissä ne nyt syödään kun tulee ylimääräisiä ruokia kaappiin kun ei kaikkea ehdi suunnitella, tai ostaa esim. tarjouksesta.

Mietin vain onko tässä nyt joku ymmärtänyt väärin.

Niin siis tämä on ap. Nyt syksyllä on tehty nämä, nyt jo mietin mihin päivään isken sen jauhelihakastikkeen johon on pari päivää aikaa, ja sitten pitäisi kai olla sitä lohta. Enkä tiedä käykö jos vaihdan seitiin jota pakkasessa sattuu olemaan, ja muutan reseptiä, mikä se heillä sitten onkaan. Lohta en kyllä osta, sitä syötiin eilen ja tänään kun en tiennyt vielä että pitäisi lapsi laittaa paistamaan. Arrgh. Ja kun niin pakkomielteisen rehellinen on niin ei hotsita lapsellekaan opettaa että kuittaillaan vaan että tehty on.

Vierailija
36/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Willy Loman kirjoitti:

Lammas.

Vierailija
37/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä syödään varmaan vain sushia, qvinoaa, stritsia, avokadoa...?

Meilläkään ei syödä jauhelihakastiketta kuin tietyllä reseptillä, esim. lasagnessa, eikä jauhelihakeittoa koskaan. Leipää hyvin vähän, osa tosin leivotaan itse, kiisseleitä ei ollenkaan. Mutta onpa nämä sitten pakkoläksyinä kokeiltu.

Vierailija
38/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykymammoille kaikki on niin kallista ja vaikeaa! Ihan järkyttävää, ettei ole sen vertaa rahaa eikä soveltamiskykyä. Verorahoista pitäisi lypsää ihan kaikki tai muuten jää tekemättä. Säälin lapsianne, jotka eivät saa kotoa tuon vertaa tukea opintoihinsa.

Vierailija
39/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viikon sisään kotiläksynä?

Meillä kuulemma pitää.

Ilmoita opettajalle Wilman kautta, että teillä ei ole varaa eikä mahdollisuutta muuttaa ruokalistaa tai että ette syö kotona lainkaan.

Vierailija
40/87 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nykymammoille kaikki on niin kallista ja vaikeaa! Ihan järkyttävää, ettei ole sen vertaa rahaa eikä soveltamiskykyä. Verorahoista pitäisi lypsää ihan kaikki tai muuten jää tekemättä. Säälin lapsianne, jotka eivät saa kotoa tuon vertaa tukea opintoihinsa.

Eikö se riitä että ne on koulussa tehty siltä erää? Ja joo, meille on liikaa kun toinen minimieläkkeellä ja toinen jäi työttömäksi, eikä kummallakaan parannusta näköpiirissä. Lainat pitäisi maksaa kuitenkin, kumppaneita ei kummallakaan jakamassa niitä kustannuksia.