Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Jari Tervo on rasisti?

Vierailija
25.09.2016 |

Mikä aiheuttaa Jari Tervon rasismin hieman huonommin toimeentulevia sekä työttömiä suomalaisia kohtaan?
Luulisi, että Tervo olisi ihan tyytyväinen elämäänsä kun kirjalijana (en ota kantaa onko hyvä vai huono kirjailija)
on saanut kuuluisuutta ja taloudellista hyvinvointia. Mistä se Tervon paha olo johtuu?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisvuoto ei ole enää hauska, tervon naama saa voimaan pahoin!

Vierailija
42/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä aiheuttaa Jari Tervon rasismin hieman huonommin toimeentulevia sekä työttömiä suomalaisia kohtaan?

Luulisi, että Tervo olisi ihan tyytyväinen elämäänsä kun kirjalijana (en ota kantaa onko hyvä vai huono kirjailija)

on saanut kuuluisuutta ja taloudellista hyvinvointia. Mistä se Tervon paha olo johtuu?

Väitätkö nyt ihan tosissasi että rasistit ovat huonosti toimeentulevia ja työttömiä, heitähän Tervo kritisoi. Minä esitin tuon ajatuksen täällä jo kauan sitten mutta ketjuun riensi heti satakunta koulutettua ja varakasta rasistia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsi-luuserit ovat syyllistyneet useisiin satoihin väkivaltarikoksiin täysin sivullisia ihmisiä kohtaan, sen lisäksi ne tehtailevat tuhopolttoja.

http://yle.fi/uutiset/3-8886207

Vierailija
45/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suurin ongelma on se, että media ja tietyt keppihevoset mm. Tervo luovat kuvaa siitä millainen on maahanmuuttokriittinen (joka usein kääntyy muotoon rasisti) ihminen.

Minä olen hyvin maahanmuuttokriittinen ihminen, en kuitenkaan rasisti, minulla on paljon ulkomaalaisia ystäviä, niin kuin varmaan suurimmalla osalla n. 30-v suomalaisista jotka ovat matkustelleet/opiskelleet/työskennelleet ulkomailla.

Rehellisesti sanottuna minun tekisi mieli osallistua "rajat kiinni" tapaisiin mielenilmaisuihin, mutta en voi, kahdesta syystä:

1. Minun pitäisi olla varma että kyse on ns. hallitsemattoman maahanmuuton ja sen lieveilmiöiden (mm. paperittomien maassa oleskelijoiden ym.) vastustamisesta, ei sellaisesta aivottomasta "tänne ei haluta n***reitä" (ketään, missään oloissa jne.) mielenosoituksesta.

2. Tuo on tärkeää ns. sosiaalisen statukseni takia, moni tuntee minut ja kirjaimellisesti voisi elantoni kärsiä jos asiakkaat näkisivät naamani jonkun "lakanaan pukeutuneen" vieressä.

ENKÄ edes tahtoisi tuollaiseen osallistua, mutta tahtoisin kyllä tuoda jossakin esiin oman maahanmuuttokriittisyyteni siksi, että en vastaa sitä kuvaa jonka media (ja Tervo ym.) koittavat "maahanmuuttokriittisyydestä" luoda (työtön, alkoholisoitunut luuseri mies jonka kaljamahaa peittää suomileijona-paita).

Tiedän etten ole ainoa kaltaiseni (koulutettu, uraa tekevä, hyvin pukeutuva normaalipainoinen nainen) joka on huolissaan siitä miten Suomen tulee käymään.

Uskon myös, että jos Tervolla olisi teini-ikäinen vaalea tytär, hän saattaisi olla asioista eri mieltä. Olen aika järkyttynyt ollut millaisia juttuja olen mm. tuttujen teini-ikäisiltä lapsilta kuullut, mm. tietyissä baareissa maahanmuuttajataustaisilla on ollut tapana huumata naisia laittamalla drinkkeihin jotain, ihmettelen miksei poliisi tee asialle jotain (varoita julkisuudessa/mene ns. siviilivaatteissa ko. baareihin). Tieto on peräisin baarimikkona työskentelevältä, baarin sisäisesti asiaa on käsitelty.

Vierailija
46/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi media ei puutu Jari Tervon harrastamaan rasismiin?

Hyvä kysymys. Peli poikki heti!

Vierailija
47/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natsi-luuserit ovat syyllistyneet useisiin satoihin väkivaltarikoksiin täysin sivullisia ihmisiä kohtaan, sen lisäksi ne tehtailevat tuhopolttoja.

http://yle.fi/uutiset/3-8886207

SVL:ään kuuluu uutisten mukaan 60-70 jäsentä. Siis 60-70! Meillä on lainsäädäntö jo nyt kieltää rikollista toimintaa harjoittavat järjestöt. Miksi tarvitaan lisää lakeja? Onko nyt tiedossa joku muu järjestö, joka pitäisi kieltää? Kettujen vapautusrintama? (onko semmoista edes...) Vai lasketaanko rimaa? Kielletään kaikki eläinsuojelujärjestöt, Greenpeace jne.? Ne, joiden toiminnassa on kansalaistottemattomuutta ja tapana toimia suoraan aatteensa puolesta?

Edelleen kertoisitko kaikki tapaukset vaikka nyt vuoden ajalta, joista on uutisoitu, ja kantasuomalainen on käynyt täysin syyttömän ja tilanteeseen osattoman maahanmuuttajan niskaan,koska maahanmuuttaja oli vaikka musta. Löydätkö montakin tapausta? Kyllä niistä taatusti on uutisoitu!

Tervon höpinät voisi jättää omaan arvoonsa. Jos hänen suuri ja mahtava ongelma (rasistiset pahoinpitelyt, lakanoiden käyttö, polttopulloiskut) koskee muutamaa kymmentä suomalaista miljoonista, niin kysymys on niin marginaalisesta ilmiöstä, että yhtälailla voitaisiin puhua siitä, että asiakkaiden kimppuun hyökkäävät myyjät pitää laittaa kuriin tai yli 97-vuotiaat tupakoijat pitää laittaa hoitoon tai hukka vie meidät.

Vierailija
48/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta suurin ongelma on se, että media ja tietyt keppihevoset mm. Tervo luovat kuvaa siitä millainen on maahanmuuttokriittinen (joka usein kääntyy muotoon rasisti) ihminen.

Minä olen hyvin maahanmuuttokriittinen ihminen, en kuitenkaan rasisti, minulla on paljon ulkomaalaisia ystäviä, niin kuin varmaan suurimmalla osalla n. 30-v suomalaisista jotka ovat matkustelleet/opiskelleet/työskennelleet ulkomailla.

Rehellisesti sanottuna minun tekisi mieli osallistua "rajat kiinni" tapaisiin mielenilmaisuihin, mutta en voi, kahdesta syystä:

1. Minun pitäisi olla varma että kyse on ns. hallitsemattoman maahanmuuton ja sen lieveilmiöiden (mm. paperittomien maassa oleskelijoiden ym.) vastustamisesta, ei sellaisesta aivottomasta "tänne ei haluta n***reitä" (ketään, missään oloissa jne.) mielenosoituksesta.

2. Tuo on tärkeää ns. sosiaalisen statukseni takia, moni tuntee minut ja kirjaimellisesti voisi elantoni kärsiä jos asiakkaat näkisivät naamani jonkun "lakanaan pukeutuneen" vieressä.

ENKÄ edes tahtoisi tuollaiseen osallistua, mutta tahtoisin kyllä tuoda jossakin esiin oman maahanmuuttokriittisyyteni siksi, että en vastaa sitä kuvaa jonka media (ja Tervo ym.) koittavat "maahanmuuttokriittisyydestä" luoda (työtön, alkoholisoitunut luuseri mies jonka kaljamahaa peittää suomileijona-paita).

Tiedän etten ole ainoa kaltaiseni (koulutettu, uraa tekevä, hyvin pukeutuva normaalipainoinen nainen) joka on huolissaan siitä miten Suomen tulee käymään.

Uskon myös, että jos Tervolla olisi teini-ikäinen vaalea tytär, hän saattaisi olla asioista eri mieltä. Olen aika järkyttynyt ollut millaisia juttuja olen mm. tuttujen teini-ikäisiltä lapsilta kuullut, mm. tietyissä baareissa maahanmuuttajataustaisilla on ollut tapana huumata naisia laittamalla drinkkeihin jotain, ihmettelen miksei poliisi tee asialle jotain (varoita julkisuudessa/mene ns. siviilivaatteissa ko. baareihin). Tieto on peräisin baarimikkona työskentelevältä, baarin sisäisesti asiaa on käsitelty.

Sama täällä! Minäkin voisin mennä mielenosoitukseen, jos sinne osallistuisi muitakin kuin kuulapäitä ja uskaltaisin tässä ilmapiirissä. Mies on yrittäjä ja ei ole varaa yhtään tähän hommaan profiloitua mitenkään. Samoin omat vanhemmat, veli vaimoineen jne. on samaa mieltä. Ja me olemme kaikki yliopistokoulutettuja paitsi mun mies amk. Meillä on työtä, varakkuutta ja olemme kaikinpuolin hyvin pärjääviä ihmisiä. Olemme kaikki kriittisiä. Emme rasisteja, emme halua liikkua n**keriä huutelevissa porukoissa. Tällä hetkellä emme uskalla sanoa mielipidettä lainkaan julkisesti.

Vierailija
49/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää ulinaa, esimerkiksi Marco de Witulla on tapana mölöttää jostain suomalaisiin kohdistuvasta rasismista. Kuitenkin de Witun "puolueen" esikuvana on Britain First liike, jonka jäsenet murhaavat kansanedustajia ja tekevät rasistisia iskuja suomalaisia sekä puolalaisia vastaan Englannissa.

Tämä kävi minunkin mielessäni kun kuulin Witun aivotonta mölinää lauantaina.

Vierailija
50/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervon naamavärkki sanomisineen on jo sen verran kliseistä ja kulunutta, etten edes säälistä jaksa sitä!

Vierailija
51/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaria vaivaa ns. printtivalta. Ihminen kokee tuolloin olevana muita parempi ja muiden yläpuolelle, koska hänellä on valta vaikuttaa tekstiensä kauttaa suureen massaan ihmisiä. Moni julkisuuden henkilö kärsii vastaavanlaisesta vallantunteesta. Se on koukuttavaaa, koska vasta se saa itsensä tuntemaan olevansa ns.elossa. Jos ei pysy julkisuudessa, kokee minuutensa häviävän. Kyse on eräänlaisesta narsismista.

Vierailija
52/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaria vaivaa ns. printtivalta. Ihminen kokee tuolloin olevana muita parempi ja muiden yläpuolelle, koska hänellä on valta vaikuttaa tekstiensä kauttaa suureen massaan ihmisiä. Moni julkisuuden henkilö kärsii vastaavanlaisesta vallantunteesta. Se on koukuttavaaa, koska vasta se saa itsensä tuntemaan olevansa ns.elossa. Jos ei pysy julkisuudessa, kokee minuutensa häviävän. Kyse on eräänlaisesta narsismista.

Kohtuullisen hyvä pointti!

Vierailija
53/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kasvattanut neljä kaunista tytärtä maahanmuuttolähiössä, he ovat käyneet maahanmuuttajakoulua ja heillä on kavereina maahanmuuttajia, joita täällä Espoossa on ollut jo yli 20 vuotta. Jotkut luokan pojat ovat välillä käyttäytyneet urposti ja sekstistisesti mutta asiasta on puhuttu ja käytös yleensä loppuu kun ymmärtävät typeryytensä. Ja baarissahan kukaan ei jätä drinkkiä vartioimatta, tyrmäystippoja oli jo 30 vuotta sitten. Raiskauksia tapahtuu yhä mutta niistä puhutaan paljon ja pikkuhiljaa alkaa mennä perille ainakin nykynuorille mikä on hyväksttävää käytöstä ja mikä ei. Ps. Täällä nuoret eivät erottele ihmisiä ihonvärin mukaan, pelkän urpouden vain.

Vierailija
54/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi ikävää, että suomalaiset kohta keskenään tappelevat ja haukkuvat toisiaan puolin ja toisin. Meille on jalkautunut vihamielinen kulttuuri, mutta mistäköhän se on meille lyhyessä ajassa tullutkaan? Poliisit tarvitsee lisävoimia, nuoret tytöt eivät uskalla enää lenkkeillä..onko tämä kehitys nyt sitten tosiaan hyvä?

Vierailija
55/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mitä ihmettä horiset taas kerran?

Tervo on sanonut selkeästi, että hän tarkoittaa rasisteja, jotka heittelevät polttopulloja, pitävät Ku-Klux-Klanin valkoista päähinettä ja tekevät muita rikoksia rotuharhan nimeen.

Jos Suomessa ei saa sanoa, että tuollaiset rikolliset ovat roskaväkeä, niin elämme todella ihmeellisessä demokratiassa.

Mielestäni ko. rikolliset rasistit eivät ole mikään oikeusvaltiossa huomioonotettava tavallinen "kansanryhmä" tai "uskonto", jolla olisi mitään demokraattisia oikeuksia.

HS:n toimittajan pyynnöstä kuvassa lipun kanssa esiintynyt mies

http://www.hs.fi/kotimaa/a1461985089968

kävi oikeudessa ja todettiin syyttömäksi. Hän siis ei ollut rikollinen.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016090922284660_uu.shtml

Korjaapa seuraavat vastauksesi hänen osaltaan.

Tuon lippukuvan on ilmeisesti ottanut Heikki Ahonen / YLE. Ei kyllä yhtään yllätä, että YLEn taholta tapahtuu tuollaista valehtelua. 

Vierailija
56/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, että missä ja milloin hän on ollut rasistinen minua ja kaltaisiani kohtaan? Itse en ole ainakaan moista havainnut.

Se, että ihminen itse on hyväosainen, ei tee hänestä automaattisesti rasistia.

Vierailija
57/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä! Minäkin voisin mennä mielenosoitukseen, jos sinne osallistuisi muitakin kuin kuulapäitä ja uskaltaisin tässä ilmapiirissä. Mies on yrittäjä ja ei ole varaa yhtään tähän hommaan profiloitua mitenkään. Samoin omat vanhemmat, veli vaimoineen jne. on samaa mieltä. Ja me olemme kaikki yliopistokoulutettuja paitsi mun mies amk. Meillä on työtä, varakkuutta ja olemme kaikinpuolin hyvin pärjääviä ihmisiä. Olemme kaikki kriittisiä. Emme rasisteja, emme halua liikkua n**keriä huutelevissa porukoissa. Tällä hetkellä emme uskalla sanoa mielipidettä lainkaan julkisesti.

Mulla on sellainen tutina, että valtaosa kansasta kuuluu tähän ryhmään.

Vierailija
58/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tietyissä baareissa maahanmuuttajataustaisilla on ollut tapana huumata naisia laittamalla drinkkeihin jotain, ihmettelen miksei poliisi tee asialle jotain (varoita julkisuudessa/mene ns. siviilivaatteissa ko. baareihin). Tieto on peräisin baarimikkona työskentelevältä, baarin sisäisesti asiaa on käsitelty.

Baarin sisäisesti asiaa on käsitelty miten? Siis joku havainnut omin silmin, että toisen drinkkiin on lisätty jotakin ja kyseinen asia on käsitelty baarin sisäisesti???

Olisi kiva kuulla, missä tällainen baari sijaitsee, jossa baari mikko on nähnyt useita tyrmäystippojen laittajia ihan omin silmin. Itse olen ollut yli 30 vuotta alalla ja tehnyt töitä suosituimmissa yökerhoissa, enkä ole koskaan omin silmin nähnyt moista erittäin rikollista tekoa. Pässikin ymmärtää, ettei kyseistä rikosta tehdä baarimestarien, eikä kenenkään muunkaan katseiden alla. Tottahan aina epäilyksiä on ollut, mutta kyseiset tapaukset ovat melko vaikeita todentaa ja vielä vaikeampaa löytää teoille syyllisiä. Mieluustihan ihmiset syyttävät omista övereistään tyrmäystippoja. En siis lainkaan väitä, etteikö tyrmäystippoja käytettäisi, mutta teon havaitseminen ei vättämättä ole kovinkaan helppoa.

Minä siis aloitin baarihommat jo 80-luvun alussa, aikana jolloin  pakolaisaalloista, tai itärajan takaa muuttaneista ei ollut vielä tietoakaan. Jo tuolloin tyrmäystipat oli menetelmänä ihan yleisesti tunnettu huumaustapa ja kyllä sen osasi ihan supisuomalaisetkin.

Syyllistäminen mutulla ja epämääräisillä "kaverin kertomuksilla" ei ole kovinkaan vahvaa argumentointia, valitettavasti vain kovin yleistä näissä kriittisten piireissä.

Vierailija
59/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen tutina, että valtaosa kansasta kuuluu tähän ryhmään.

Mä luulen kanssa. Jotkut poliitikot tuntuu elävän kuplassa, jonka muodostaa metelöivät mielenosoittajat (oikeamieliset) ja valtamedia. He kuvittelevat, että tässä on se kansan yleinen mielipide ja pitää äkkiä kalastella äänet.

Vierailija
60/81 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Mitä ihmettä horiset taas kerran?

Tervo on sanonut selkeästi, että hän tarkoittaa rasisteja, jotka heittelevät polttopulloja, pitävät Ku-Klux-Klanin valkoista päähinettä ja tekevät muita rikoksia rotuharhan nimeen.

Jos Suomessa ei saa sanoa, että tuollaiset rikolliset ovat roskaväkeä, niin elämme todella ihmeellisessä demokratiassa.

Mielestäni ko. rikolliset rasistit eivät ole mikään oikeusvaltiossa huomioonotettava tavallinen "kansanryhmä" tai "uskonto", jolla olisi mitään demokraattisia oikeuksia.

Suomessa ei sallita vihapuhetta, mutta on ihan O.K. nimitellä kanssaihmisiä roskaväeksi ja evätä heiltä kaikille kuuluvat demokraattiset oikeudet?

Kuten demokraattinen oikeus olla rasistinen ja suoltaa ihmisoikeusloukkauksia ja kiihottaa kansanryhmää vastaan. Kyllä heillä se on mutta ottakoon vastuun siitä myös oikeudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan