3 vuotias joka ei viitsi tehdä mitään itse.
😭
Miten pilalle voidaan pentu lelliä?!
Pitäisi pukea, pitäisi etsiä lelut, siis aivan kaikki tehdä puolesta!
Ja minä kun en ryhdy 3-vuotiaan palvelijaksi kakara alkaa rääkyä ku elävältä syötäisiin.
Ps; ei ole oma vaan miehen lapsi kyseessä.
Kommentit (45)
No jos 3-vuotiaalla on jo "uusi äiti" niin ehkäpä vanhemmat ylisuojelevat lastaan. Jos tossa iässä jo elää kahdessa eri taloudessa, vanhemmat varmaan tekevät kaikkensa pitääkseen muksun tyytyväisenä ja tuossa tulos. Ihan tavallinen erolapsi siis.
Vierailija kirjoitti:
No jos 3-vuotiaalla on jo "uusi äiti" niin ehkäpä vanhemmat ylisuojelevat lastaan. Jos tossa iässä jo elää kahdessa eri taloudessa, vanhemmat varmaan tekevät kaikkensa pitääkseen muksun tyytyväisenä ja tuossa tulos. Ihan tavallinen erolapsi siis.
Tai sitten on vaan vauvasta asti toimittu siten, että lapsi on oppinut saamaan tahtonsa läpi älähtämällä.
Pitkää hermoa ap.
Kyllä se jossain vaiheessa oppii ymmärtämään sen että ei se suoraa huutoa itkukiljuminen auta.
Oliko pakko rikkoa lapsiparan koti?
Hyvänen aika, lapsi on vasta 3!
Samaa tekstiä voisit kirjoittaa 13-vuotiaasta.
3-vuotias on lähes vauva vielä. Sen ikäinen todellakin tarvitsee apua vielä monessa asiassa.
Oma lapsi testaa kaikki uudet ihmiset. Minun kanssa ei ryttyile, mutta mummo oli siinä uskossa, ettei jätkä osaa ottaa kenkiä pois ja ei osaa käyttää lasia yms. Kotona siis auttaa kotitöissäkin mukisematta, mutta mummolassa sitten ei muka osaa edes vetää housuja kinttuihin vessaan mennessä. Oletko varma, ettei lapsi vaan kyykytä juuri sinua? Kyllä tuon ikäiset jo osaa.
Kolmevuotias on todella pieni. Ja kärsii eniten aikuisten hölmöilyistä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko pakko rikkoa lapsiparan koti?
Sinä taas?! Ammu ittes kuuhun.
Miksi ap:n pitäisi lasta palvella? Lapsella on isä ja äiti. Heitä hän tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Oma lapsi testaa kaikki uudet ihmiset. Minun kanssa ei ryttyile, mutta mummo oli siinä uskossa, ettei jätkä osaa ottaa kenkiä pois ja ei osaa käyttää lasia yms. Kotona siis auttaa kotitöissäkin mukisematta, mutta mummolassa sitten ei muka osaa edes vetää housuja kinttuihin vessaan mennessä. Oletko varma, ettei lapsi vaan kyykytä juuri sinua? Kyllä tuon ikäiset jo osaa.
Kyllä se isäänsä ihan samalla tavalla yrittää pompottaa ja koska tommonen ei vaan käy niin oon kyllä ihan suoraan tästä sanonutkin, että jos millään voitais lopettaa sen joka asiasta puolesta tekemisen.
Kyllä kolme vuotias osaa aivan itse pistää sukkansa jalkaan ja etsiä itse lelunsa tai hakea haarukan laatikosta! Ei 3vuotias enään mikään pikkuvauva ole jolta ei voisi "vaatia" pieniä itsenäisiä tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se isäänsä ihan samalla tavalla yrittää pompottaa ja koska tommonen ei vaan käy niin oon kyllä ihan suoraan tästä sanonutkin, että jos millään voitais lopettaa sen joka asiasta puolesta tekemisen.
Kyllä kolme vuotias osaa aivan itse pistää sukkansa jalkaan ja etsiä itse lelunsa tai hakea haarukan laatikosta! Ei 3vuotias enään mikään pikkuvauva ole jolta ei voisi "vaatia" pieniä itsenäisiä tekoja.
Ei varmasti osaa käydä paskalla ja pyyhkiä persettään puhtaaksi itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kolme vuotias osaa aivan itse pistää sukkansa jalkaan ja etsiä itse lelunsa tai hakea haarukan laatikosta! Ei 3vuotias enään mikään pikkuvauva ole jolta ei voisi "vaatia" pieniä itsenäisiä tekoja.Ei varmasti osaa käydä paskalla ja pyyhkiä persettään puhtaaksi itse.
No tämmöstähän tässä varmasti tarkotetaankin. Ehkä kummiskin kyse on perus asioista mitä 3w voi ihan itsekkin tehdä.
Ne kaikki mutsit jotka kasvattaa lapsensa -teen kaikki sinun puolestasi- huutakoon HEP!
Me nähtävästi huonommat vanhemmat jotka vaativat noinkin pientä kuin 3-vuotiasta esimerkiksi syömään ruokansa itse voimme sitten hävetä yhdessä kasvatustyyliämme 😊
Mitä sitten? Se on lapsen oma asia mitä se tekee.
Kasvatus tyylinsä kullakin. Don't worry, kyllä ne paapovat vanhemmat huomaavat sitten jossain vaiheessa olevansa kusessa lastensa kanssa.
Jos lapsi olisi omasi, tekisit kaiken tuon ilomielin. Nyt se on vain uuden miehesi ärsyttävä pilalle hemmoteltu kakara. :( Surullista, että sillä on tuollainen "äitipuoli".
Kyllä meillä ainakin kolmevuotiasta kannustettiin itsenäisyyteen ja omatoimisuuteen soveltuvilta osin. Se on mielestäni suorastaan vanhemman velvollisuus. Jos ei itse onnistu, niin vanhempi auttaa, mutta ei tee kokonaan puolesta.
Luulenpa että se johtuu vaan rikkinäisestä kodista. Meillä on myös niitä päiviä kun 3 v ei mukamas osaa mitään, ja silloin huomaan sen olevan enemmänkin sylin ja huomion kaipuuta. Kun läheisyystankkaus on tehty, onnistuu taas asioiden tekeminen itse. Jos taas jatkaa nalkuttamista ja asioiden vaatimista, tilanne vaan kärjistyy.
Se lapsi tarvitsee HUOMIOTA ja HELLYYTTÄ, senkin pälli.
Sunlaisten ihmisten ei pitäisi koskaan sekaantua uusperhekuvioihin, ei ne vaan sovi kaikille.
PS. 3-vuotias on todellakin vielä pieni, ja esim. sukkien laitto itse ei todellakaan onnistu kaikilta sen ikäisiltä.
Noin pilalle nähtävästi.