Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 vuotias joka ei viitsi tehdä mitään itse.

Vierailija
24.09.2016 |

😭
Miten pilalle voidaan pentu lelliä?!
Pitäisi pukea, pitäisi etsiä lelut, siis aivan kaikki tehdä puolesta!
Ja minä kun en ryhdy 3-vuotiaan palvelijaksi kakara alkaa rääkyä ku elävältä syötäisiin.

Ps; ei ole oma vaan miehen lapsi kyseessä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi olisi omasi, tekisit kaiken tuon ilomielin. Nyt se on vain uuden miehesi ärsyttävä pilalle hemmoteltu kakara. :( Surullista, että sillä on tuollainen "äitipuoli".

Mulla on myös oma 4-vuotias tyttö joka oppi jo kolmen vanhana voitelemaan itse oman leipänsä, että mikäli sikäli 😊 On erittäin surullista että lapsella on semmoinen äitipuoli joka haluaa kannustaa tekemään itse ja opettaa itsenäisyyttä tietyissä asioissa.

Vierailija
22/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuotakin lapsiparkaa, ei varmaan pyytänyt päästä retardien ihmissuhdeshakkiin pelinappulaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin kolmevuotiasta kannustettiin itsenäisyyteen ja omatoimisuuteen soveltuvilta osin. Se on mielestäni suorastaan vanhemman velvollisuus. Jos ei itse onnistu, niin vanhempi auttaa, mutta ei tee kokonaan puolesta.

Ei vaan me ollaan pahoja ihmisiä, jotka vaarantaa lapsen kehityksen jollain tavalla 😉

-ap

Vierailija
24/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuule AP välitä, tää palsta on täynnä näitä katkeroituneita äitejä jotka pönkittää itseään arvostelemalla.

Ei todellakaan ole liikaa että kolme vuotiaalta odottaa itsenäisiä tekoja. Kukaan täysjärkinen vanhempi ei etsi leluja puolesta eikä vetele housuja ylös pissa käynnin jälkeen.

Persen pyyhkiminen onkin sitten erikseen.

Vierailija
25/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos pieni oireileekin nykyisen tilanteen takia, ei ole vielä osannut sopeutuu siihen että perhekuviot on menneet uusiksi ja kuvioissa on henkilö, jolle tärkeintä on tuoda esiin ettei kyseessä ole oma lapsi. Ei tuon ikäinen osaa kertoo pahaa oloonsa vaan se oirehtii käytöksen kautta. 

Vierailija
26/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi testaa kaikki uudet ihmiset. Minun kanssa ei ryttyile, mutta mummo oli siinä uskossa, ettei jätkä osaa ottaa kenkiä pois ja ei osaa käyttää lasia yms. Kotona siis auttaa kotitöissäkin mukisematta, mutta mummolassa sitten ei muka osaa edes vetää housuja kinttuihin vessaan mennessä. Oletko varma, ettei lapsi vaan kyykytä juuri sinua? Kyllä tuon ikäiset jo osaa.

Kyllä se isäänsä ihan samalla tavalla yrittää pompottaa ja koska tommonen ei vaan käy niin oon kyllä ihan suoraan tästä sanonutkin, että jos millään voitais lopettaa sen joka asiasta puolesta tekemisen.

Kyllä kolme vuotias osaa aivan itse pistää sukkansa jalkaan ja etsiä itse lelunsa tai hakea haarukan laatikosta! Ei 3vuotias enään mikään pikkuvauva ole jolta ei voisi "vaatia" pieniä itsenäisiä tekoja.

Sillä 3-vuotiaalla on nyt vaikea elämänvaihe menossa. Hän tarvitsee hoivaa ja hakee sitä niillä keinoilla jotka hänellä on.

Vierailija
27/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin kolmevuotiasta kannustetaan itsenäisyyteen. Kehujen ja opettamisen kautta.

Vierailija
28/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:n pitäisi lasta palvella? Lapsella on isä ja äiti. Heitä hän tarvitsee.

Ehkä ap:n olisi kannattanut alunperinkin kunnioittaa sitä tosiasiaa. Jos nyt elää isän kanssa, kuuluu hän myös lapsen lähipiiriin.

Ja ap tässä kuulostaa lapselta. Kolmivuotiaasta äiditkin välillä väsyvät, kun pitää olla kokoajan katsomassa perään, huomioimassa ja tekemistäkään eivät itse keksi. Jos lapsi pyytää hakemaan lelua, hän hakee seuraa. Ei lapsesta ole kiva yksin hakea lelua, eikä tarvitsekaan.

Vierailija
29/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

annapa ensin rakkautta&hellyyttä ja turvallisuutta tarpeeksi kauan ja SITTEN vasta ala vaatimaan itsenäisempää toimintaa...ja sekin lähinnä isän suunnalta tulevana...

Vierailija
30/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vee. Miks lapsi pitäisi kasvattaa pumpulissa?

Vierailija
31/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oireilevat erosta usein vuosia. Kuinkas kauan erosta on ja kuinka pian muutit miehen kanssa yhteen?

Vierailija
32/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-vuotias jonka ydinperhe on revitty palasiksi ja kuvioihin tullut tunnevammainen äitipuoli. Joo o. Kyllä se on kaukana pumpulista. 

Vierailija
33/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3-vuotias jonka ydinperhe on revitty palasiksi ja kuvioihin tullut tunnevammainen äitipuoli. Joo o. Kyllä se on kaukana pumpulista. 

Millä perustein väität äitipuolta tunnevammaseksi? Ihanko ton pohjalta että ei tahdo tehdä kaikkea 3 vuotiaan puolesta?

Vierailija
34/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset oireilevat erosta usein vuosia. Kuinkas kauan erosta on ja kuinka pian muutit miehen kanssa yhteen?

Vanhempien erosta pian 2,5vuotta ja yhteistä asumista takana noin 1,5vuotta.

Vierailija
35/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsen äidillehän on tosi herkkua, kun parisuhde hajoaa miehen lähtiessä toisen naisen kelkkaan ja sen seurauksena oma lapsi alkaa oirehtia erosta voimakkaasti. Ainoa lepohetki on joka toinen viikonloppu, kun lapsi on isällään, ja silloinkin joutuu olemaan huolissaan miehen nyxän vihamielisen asenteen aiheuttamasta lisätaakasta lapselle, jota lapsi oirehtii vielä päiväkausia kotiinpaluun jälkeen.

Vierailija
36/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kuule AP välitä, tää palsta on täynnä näitä katkeroituneita äitejä jotka pönkittää itseään arvostelemalla.

Ei todellakaan ole liikaa että kolme vuotiaalta odottaa itsenäisiä tekoja. Kukaan täysjärkinen vanhempi ei etsi leluja puolesta eikä vetele housuja ylös pissa käynnin jälkeen.

Persen pyyhkiminen onkin sitten erikseen.

Tämä

Kyllä nyt kolmivuotiaan pitää jostain suoriutua itsenäisesti (juuri lelujen etsiminen ja pois kerääminen takaisin laatikoihinsa, sukkien jalkaan laitto yms housujen pukeminen). Perseen pyyhkiminen on todella asia erikseen.

Vierailija
37/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi testaa kaikki uudet ihmiset. Minun kanssa ei ryttyile, mutta mummo oli siinä uskossa, ettei jätkä osaa ottaa kenkiä pois ja ei osaa käyttää lasia yms. Kotona siis auttaa kotitöissäkin mukisematta, mutta mummolassa sitten ei muka osaa edes vetää housuja kinttuihin vessaan mennessä. Oletko varma, ettei lapsi vaan kyykytä juuri sinua? Kyllä tuon ikäiset jo osaa.

Kyllä se isäänsä ihan samalla tavalla yrittää pompottaa ja koska tommonen ei vaan käy niin oon kyllä ihan suoraan tästä sanonutkin, että jos millään voitais lopettaa sen joka asiasta puolesta tekemisen.

Kyllä kolme vuotias osaa aivan itse pistää sukkansa jalkaan ja etsiä itse lelunsa tai hakea haarukan laatikosta! Ei 3vuotias enään mikään pikkuvauva ole jolta ei voisi "vaatia" pieniä itsenäisiä tekoja.

Erosta toipuminenhan voi viedä lapsilla kohtalaisen kauan sinänsä. Känkkäränkkäpäivinä tämä heittää kotona samanlaisia uusavuttomuus-kohtauksia, mutta ylivuotavilla kehuilla ja tsemppaamisella hoidetaan eka ärsyke yhdessä pois ja sitten lapsi tekee enemmän itse, kun kannustan vieressä. Mummolassa kuvio taaseen menee niin, että voivotellaan onnistumisen puutetta ja joku toinen tekee puolesta. Huomaa aina lomareissun jälkeen, että jätkä yrittää täälläkin sitten vauvailla enemmän. Tiedän kyllä kokemuksesta sen (kantapäällä opittu asia), että lasta varjelee todella kovasti eron jäljiltä ja yrittää auttaa ohi kaikesta muusta mielipahasta. Tein virheen oman pojan kanssa. Isä muutti pois ja hyysäsin ihan kohtuuttomasti ja liian pitkään. Olisi pitänyt takertua enemmän vanhoihin rutiineihin ja tarjota enemmän syliä ja pyytää niitä kotitöitä siitä huolimatta, että pala on kurkussa. Jälkiviisaudella ajattelen, että invalidisoin liikaa lastani. Olisi enemmän pitänyt panostaa siihen, että tehdään yhdessä. Ero tuli lapselle salamayllärinä 1,5 v iässä ja vielä 2,5 veenä oli kuvailemasi vinkuvonkumaakari melkeinpä kaikesta. Siinä vaiheessa tajusin, että tämä häiskä ei nyt enää kunnolla sure tapahtumaa vaan on omaksunut sen uhmavolttailun enemmän tavaksi ja vie minua kuin hullua tukasta. Nyt noin 7-8kk myöhemmin lapsi on kolme ja ei rutkuttele juuri mistään enää. Pahaltahan se tuntui lyödä äkisti täyspalvelu "kiinni" ja kirittää lapsi samoille viivoille muiden lasten kanssa, mutta kannatti. Nyt se vain kokeilee sitten kaikkia, että olisiko joku yhtä tyhmä kuin minä olin :D -alunperin lainattu

Vierailija
38/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3vuotiaan kanssa tehdään nuo asiat vielä yleensä yhdessä/ kannustetaan vierellä tyyliin;

Hyvä hienoa osaat jo pukea paidankin itse jne.

Kokeileppa seuraavalla kerrala vähän joustavampaa meininkiä pienen kanssa!

Vierailija
39/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 3-vuotias on vielä aika pieni. Mun miehen 5-vuotias ei "osaa" pukea yhtäkään vaatekappaletta itse, pilkkoa perunaa, hakea vettä hanasta, pyyhkiä vessakäynnin jälkeen, laittaa kenkiä jalkaan, laittaa roskia roskikseen tai juuri mitään muutakaan. Osaa noista jutuista ei ihan aidosti osaa :/ Osa tietysti ihan tottumusta, kun tottunut että äitinsä palvelee kotona. Mietityttää vaan että mites kun lapsi menee kouluun eikä voi käydä vessassa itsekseen...

Vierailija
40/45 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uusperhe johon kuuluu samantyylinen 3-vuotias. Ollaan pidetty tiukka linja, että pojalta vaaditaan omatoimisuutta ja käytöstapoja koska hän siihen pystyy. Osaa mainiosti halutessaan pukea sukat ja käydä potalla. Joskus testaa, mutta meillä ei sit puistoon lähdetä ollenkaan jos poju vaatii että hänet puetaan. Muut 4 lasta menee ja kiukkupussi jää kotiin. Kahdesti teki niin ja sen jälkeen sukat menny hyvin jalkaan. Myöskään ruokapöydästä ei lähdetä ilman kiitosta. Kerran istui 2 tuntia siinä ja kieltäytyi sanomasta kiitosta. Sitten sanoi kiitos kun oli saanut jääräiltyä tarpeeksi. Kyse on siis täysin uhmasta, ei siitä ettei osaa.

Äitinsä luona häneltä eikä isoveljeltään vaadita mitään. Ei tarvi kiittää, ei tarvi viedä astioita pöydästä, hampaatkin pestään 10-vuotiaalta isoltaveljeltä. 3-vuotias juo velliä tuttipullosta ja äiti kantaa joka paikkaan. Syöttääkin vielä varmaan.

Meillä eletään meidän säännöillä äidin lepsuilusta huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan