Mikä on ollut kauhein työpaikkasi?
Kommentit (494)
ISS, lentokenttäsiivous ja kohteena Helsinki-Vantaa. Työkaverit olivat ihania, mutta siihen se ihanuus jäikin. Alueet ja tehtävät olivat aivan liian massiivisia että ne olisi saatu tehtyä kunnolla 8h sisään ja yrittää vielä pitää puhtaana siinä järkyttävässä ihmismäärässä ja ohjeistus oli välissä hyvin puutteellista. Työntekijät vaihtuivat todella tiuhaan ja jotkut jaksoivat vain muutaman päivän.
Lihanjalostamo. Ei siis teurastamo, vaan lihan pakkaaminen ja etiketöinti. Olin kesätyttönä jöröjen 50v miesten keskellä ja se tyttöttely ja pervoilu oli ihan kauheeta. Kestin 1.5kk ja lopetin viimesenä koeajan päivänä..
Hajuun ja kylmään tottui, mutta miesten asenteeseen ei. Pienessä tehtaassa oli mun lisäksi naisina pari toimistolaista ja kolme aasialaista naista makkarantekijänä... Muuten miehiä...
Vierailija kirjoitti:
Kukkakauppa
Sijaitsiko sattumoisin Joensuussa?
Seinäjokinen päiväkoti. Kauhea keittäjä, lapset pelkäsi. Tosi outo tapaus, joskus niin ilkeä ja joskus oikein ylimukava. Jos sanoi huomenta, saattoi vastata takasi vittumaisesti "no hyömentä!". Kyttäsi aina ja joskus ilkeili nuorelle harjoittelijatytölle, oli paha fiilis hänen takiaan.
Vierailija kirjoitti:
Rax, päiväkoti ja palkanlaskijana oleminen fazerilla.
Tunnenko mä sut?
Hämeenlinnassa sijaitseva lääkevalmistaja. Edeltäjäni oli irtisanoutunut vain vajaan vuoden jälkeen ja hänen edeltäjänsä jo koeajalla. Minä en paljon kauempaa kestänyt. Pomo soitteli viikonloppuisin ja iltaisin työasioita ja vähät välitti, vaikka olisin sanonut, että on huono hetki puhua. Kauhea psyykkinen painostus, epäselvät ohjeet ja työnkuvat, esimiehet puhuivat avoimesti selän takana muista työntekijöistä. Johto ei suostunut näkemään mitään parannettavaa mm. markkinointistrategiassa, vaikka usea firman ulkopuolinen asiantuntija ehdotti strategian päivittämistä 2000-luvulle, syy huonoon myyntiin oli aina ja vain ja ainoastaan työntekijöissä. Never again.
Leipomo - olin 15-vuotias kesätyöläinen ja sairastuin kolmannella työskentelyviikolla, jolloin paikan omistaja soitti, että töihin ei ole enää tulemista. Noh, isähän ei tätä purematta niellyt ja sain pitää tämän timanttityöpaikkani, mutta siitä alkoikin sitten systemaattinen kiusaaminen ja syrjintä, muistaakseni mua syytettiin kassasta varastamisestakin jossain vaiheessa.
Subway (Töölön) - aivan sekopääomistaja, semmoinen keski-ikäinen blondi naishenkilö. Sen 2 viikon aikana mitä olin töissä niin 3 ihmistä sai potkut ja saman verran lopetti kun ei kestänyt enää. Ei mitään perehdytystä, ja omistaja nukkui omaa burnoutiaan pois paikan alakerrassa. Silloin kun hän kaivautui ravintolan puolelle niin hän pisti työntekijöitä itkemään mm. huutamalla heille asiakkaiden edessä. Hrr.
Mulle on oikeesti osunut laittoman paljon hulluja pomoja kohdalle ja ne oikeesti meinas pilata nuoren ihmisen kuvan työelämästä. Onneksi sain valmistuttuani aivan mahtavan työpaikan, jossa olen edelleen.
Puhenlinmyyntifirma. En pitänyt työhön kuuluvasta tuputtamisesta tai työpaikan yleisestä ilmapiiristä kovine taustamusiikkeineen.
Eräs työpaikan kehuttu, kovaääninen ja rempseä "myyntitykki" toimi usein mielestäni moraalittomasti, mikä söi mielialaa entisestään. Jaksoin kaksi viikkoa.
Luin koko ketjun, eikä vieläkään selvinnyt millainen temppu on otsasta lähtevä isku.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nykyinen työ. Itse työ on ihan jees, mutta se sosiaalisuuden ja verkostoitumisen korostaminen ahdistaa. Onnistumisista pitäisi laittaa selfie Intraan ja Twitter aktiivisuutta korostetaan. Asiakkaita olisi hyvä haalia myös vapaa-alalla facebookissa ja twitterissä, seurata aktiivisesti somea jos asiakkailla on ongelmia. Ihan kamalaa tekopirteyttä vaaditaan koko ajan, ei riitä että tekee päätyönsä hyvin ja tunnollisesti. Ei tämä varmasti pelkästään minun työpaikan ongelma ole, mutta ahdistaa silti. Tuntuu että tämmöinen epäsosiaalinen ei-someaktiivi on yhteiskunnassa kohta ihan hyödytön.
Onko tuo Vincit? Siellä työskentelevät ainakin tuuttaavat koko ajan työpaikkansa mainostusta someen.
Vierailija kirjoitti:
JYSK!! En vaan kykene kusettamaan asiakkaita kirkkain silmin että "tää on tosi hyvä tuote" kun samaan aikaan näet kuinka paljon niitä samoja tuotteita kannetaan takas kun niissä on jotain vikaa/ei toimi/hajos heti. Ja lisäksi työilmapiiri oli vähintäänkin erikoinen, kulissit pidettävä kunnossa mutta seläntakana sellaista kieroilua ja paskapuhetta että vieläkin kuvottaa.
Onneksi lähdin ja takaisin en mene :)
Pliis kerro mikä paikkakunta?
Tuote-esittely jossain jättimäisessä karvaeläin-asussa ehdottomasti. Se pää oli halkaisijaltaan n. 70 senttinen ja järkyttävän painava eikä sieltä nähnyt mitään. Asu haisi vanhalta pinttyneeltä hieltä ja kuselta, hyvä ettei oksu tullut ja se oli todella kuuma kesähelteellä. Pääkopan sisällä oli propelli, jonka olisi pitänyt tuulettaa mutta se veti vaan hiukset irti päänahasta. Lapset kohdistivat eläimeen jotain patoutuneita aggressioitaan, yleensä mua potkittiin, purtiin tai yritettiin tökätä silmään verkon läpi (aikuiset teki erityisen paljon juuri tätä). Yritä siinä sitten jakaa jotain jakotavaraa sitten. Mansikanpoimijan ja laitoissiivoojan kesätöitä muistelen oikeastaan lämmöllä tähän verrattuna.
Kesätyö Hesburgerissa. Kaksi ihmistä oli kerrallaan töissä eli toinen keittiössä ja toinen kassalla. Vain keskipäivällä lounasaikaan oli kolme työntekijää. Ei mitään mahdollisuutta taukoihin, vaikka periaatteessa yhden 10 minuutin tauon olisi saanut pitää, jos ei olisi ollut asiakkaita. Mutta niitähän oli koko ajan ja jonoksi saakka. Työpäivät olivat usein yli 10 h pitkiä. Jossain piilossa piti yrittää käydä juomassa vettä, mutta ei ollut aina sekään mahdollista. Ohessa piti vielä saada pidettyä sali siistinä.
Ravintolapäällikkö oli täysi sekopää ja vuoropäälliköt hänen kätyreitään. Kurkku suorana työntekijöille huutaminen oli jokapäiväistä. Lisäksi kesällä lämpötila nousi keittiössä lähelle 40 astetta ja kassallakin oli yli 30 astetta. Työkaveri kerran pökertyi ja sai huudot ravintolapäälliköltä, että vain prinsessat käyttäytyvät noin! Minä sain myös pariin otteeseen kunnon ripityksen, kun erehdyin pitämään juomapaussin, vaikka salissa olisi ollut kuulemma siivottavaa, eikä silloin "todellakaan kökitä millään v*tun juomatauolla".
Olin ikionnellinen, kun pääsin tuosta helvetin esikartanosta pois.
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun, eikä vieläkään selvinnyt millainen temppu on otsasta lähtevä isku.
Se on VESIKASTANJA!!
Naisen johtama tilitoimisto täynnä 20-30-vuotiaita veemäisiä kateellisia juoruavia bimboja. Vittuilivat mulle, pomottivat, jättivät ulkopuolelle jutuista ym. Pomo oli myös katkeran oloinen eukko, jolle tärkeintä oli että paperit on järjestyksessä. Ei mitään johtamistaitoa.
voin sanoa lassila ja tikanoja! siivotkoon säätänä!
Eräs maatila jossa olin karjanhoitajana. Isäntä oli ihana ja symppis, mutta emäntänsä kunnon diktaattori. Ainoa ihminen jonka voisin luokitella kusipään sijasta narsistiksi.
Day Spa Studio Feel it, Tampere..