Mikä on ollut kauhein työpaikkasi?
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vila. Myy, myy ja myy. Yäk mikä paikka.
Oletko kenties ollut Oulun Vilassa töissä? Itse en ole astunut ko. liikkeeseen sisään vuosikausiin, missään muualla Suomessa en ole törmännyt Vilassa yhtä mittavaan tyrkyttämiseen. Oulussa nuoret naiset yrittävät aivan paniikissa saada myyntiä. Tulevat viereen möllistelemään: "Siis toi toppi on niiiiiiiiiiiiiin ihQ, mullakin on tuo ja sitte mulla on toi iiiiiiihana takki, voin suositella!!!" Jos kieltäytyy, niin heille tulee kamala hätä ja tyrkytys senkun pahenee. Palkasta ilmeisesti iso osa koostuu provikasta? [/quote
Ei ollut, pk-seutu. Provikkaa ei makseta, mutta muuten myyntejä seurataan tarkasti.
Eräs paikka, jossa minua syytettiin varkaudesta, jota en tosiaankaan ollut tehnyt. Perehdytys oli myös olematonta, odotukset minua kohtaan liialliset (opiskelijana) ja työilmapiiri huono. Kuulin minusta myös epäasiallista palautetta selän takaa...
Huoltoasema. Perehdytys oli olematon ja jouduin jo kolmantena työpäivänä olemaan yksin paikalla koko illan. Muutenkin paskinta paskaa kun melkein kaikki vuorot piti olla yksin töissä, vartijat eivät koskaan tulleet paikalle jos oli hätä ja asiakaskunta oli vähintäänkin hämärää. Joskus asiakkaita oli pitkä jono, pullokone huusi toisessa päässä myymälää, pesuhalli meni tilttiin ja samalla piti vääntää milloin mitä pikaruokaa asiakkaille. Ja kytätä tankkaavia asiakkaita tuleeko maksamaan ja tietysti niitä hämäriä asiakkaita jotka penkoi hyllyjä. Ja vahtia pelikoneita. En edes tajunnut miten ahdistunut olin tuossa työpaikassa ennen kuin lähdin sieltä pois.
Hm mainittu useaan otteeseen! :D
En pidä nykyään ees käydä asiakkaana ko. Puljussa kun työntekijät niin happamia mut nyt ymmärrän missä oloissa joutuvat olemaan:/
Vierailija kirjoitti:
Muutamat maininneet postikeskuksen, joku erikseen Tampereen postikeskuksen. Kertokaahan te, joilla kokemusta siis nimenomaan Multisillan postikeskuksesta (eli ilmeisesti juuri tuo Tampereen postikeskus). Minkälainen työpaikka, kannattaako mennä?
Ollaankohan haettu samaa työpaikkaa? ;-) Minuakin kiinnostaisi kuulla, millainen työpaikka. Kiireen ymmärrän ja että pitää joustaa, mutta entä ilmapiiri ja muut asiat?
Picnic. En sopinut siihen hommaan ollenkaan, ja työsuhteeni päättyikin koeajan jälkeen. Ei kyllä oikeastaan haitannut, sillä olisin jo ollut valmis lopettamaan itse. Työkaverit olivat mukavia, mutta moni muu asia siinä työssä oli aivan järkyttävä. Muun muassa:
- työtä oli aivan liikaa työntekijöiden määrään nähden. Aamuisin olisi pitänyt avata koko kahvila yksin, ja alle tunnin aikana saada kaikki valmiiksi, mm. paistaa pullat ja patongit, tarkastaa tilitys ja siivota. Illalla taas olisi pitänyt tilittää, siivota ja tiskata puolessa tunnissa.
- tauot olivat olemattomat. Jos työpäivät oli 6h tai yli, se kesti 20 minuuttia - ja silloinkin saatettiin huudella avuksi tiskille, jos oli kova ruuhka. Alle kuuden tunnin päivinä taukoa ei ollut. Tauot saattoivat sitä paitsi venyä käsittämättömän pitkälle jos asiakkaita oli paljon, minä menin kerran töihin puoli kahdeksaksi ja pääsin vasta kahdelta lounaalle. Olin pyörtyä pari kertaa siinä välissä.
- kaikki ylijäänyt ruoka ja leivokset heitettiin päivän päätteeksi pois. Työntekijät eivät saaneet mitään. Minusta ne voisi edes antaa pois hävikkinä sulkemisajan jälkeen vaikkapa vähävaraisille - jotkut paikathan tekevät näin. Aivan älytöntä ruuan tuhlausta siis.
- se tajuton KIIRE. Kaikki olisi pitänyt tehdä vain nopeammin ja mikään ei riittänyt. Olin venytetty aivan äärirajoilleni, mutta sekään ei ollut tarpeeksi. Bonuksena töykeät asiakkaat, jotka valittivat mistä vain.
En enää ikinä mene mihinkään vastaavaan työhön.
Tämä oli oikeastaan työharjoittelupaikka, mutta niin karmea, että meinasin vaihtaa koulua tämän takia.
Kyseessä siis lähihoitajaopinnot ja niihin liittyvä vanhuspuolen harjoittelu monta vuotta sitten. Jatkuvaa kyttäämistä ja ihan hulluista asioista tuli negatiivista palautetta (=haukkumista). Laitettiin yksin hoitamaan asukasta, joka tiedettiin hankalaksi ja väkivaltaiseksi, eikä varoitettu yhtään.
Parasta oli se, että paikassa ei muka ollut ylimääräisiä avaimia annettavaksi opiskelijalle, joten jouduin aina pyytämään avainta lainaan, jos piti päästä lukittujen ovien taakse. Yhtenä aamuna yritin päästä vessaan ennen asukkaiden aamutoimien aloittamista ja vastaus oli, että "aamut on päivän kiireisintä aikaa. Ensin tehdään työt!". Oli pakko käydä salaa asukkaan vessassa, ettei tullut housuun... Myös taukotilaan pääseminen oli täysin ohjaajan mielivallan alla. Muut meni syömään ja minut jätettiin "vahtimaan vanhuksia". Tämän jälkeen se ovi ei sitten auennutkaan, koska "ei nyt enää ehdi syömään. Nyt jaetaan lääkeet!". Huipuinta oli, että harjoittelun viimeidellä viikolla minulle selvisi vahingossa, että siellä toimiston laatikossa oli ylimääräinen henkilökunnan avain, mutta "se on tarkoitettu keikkalaisille, ei opiskelijoiden tarvikaan joka paikkaan vahtimatta päästä".
Tuolla myös se asukkaiden kohtelu oli järkyttävän julmaa. Oksettava paikka kertakaikkiaan..
Ravintola Soma helsingissä fredalla. Hirveen likanen paikka. Työkaverit puhu paskaa minusta, pomolle... perättömiä väitteitä.. niin ja pomoista meille siis muille työkavereille. Siellä puhuttiin hiljaisten työpäivien aikana esimiehistä kaikkea shaibaa. Likaisuus... käy oikeen sääliks niitä asiakkaita, kun vege ja kalaveitset on kosketuksissa toisiinsa.. ja pöytä jossa ruoat valmistetaan, oli vaaleaa puuta. Nimenomaan OLI sillä tummunut kastikkeiden ym etikkaisuudesta ym. Vaikka jos lohea jäi pöydälle.. niin oli muka niin kiire, että vegerullat piti tehdä suoraa samalla tasolla, toiv. Kellekään allergikolle ei käyny huonosti. En menis itse asiakkaaks. Mesta oli ahdas, paskanen ja loppusiivouksessa meni aina tunti ylitöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ravintola Soma helsingissä fredalla. Hirveen likanen paikka. Työkaverit puhu paskaa minusta, pomolle... perättömiä väitteitä.. niin ja pomoista meille siis muille työkavereille. Siellä puhuttiin hiljaisten työpäivien aikana esimiehistä kaikkea shaibaa. Likaisuus... käy oikeen sääliks niitä asiakkaita, kun vege ja kalaveitset on kosketuksissa toisiinsa.. ja pöytä jossa ruoat valmistetaan, oli vaaleaa puuta. Nimenomaan OLI sillä tummunut kastikkeiden ym etikkaisuudesta ym. Vaikka jos lohea jäi pöydälle.. niin oli muka niin kiire, että vegerullat piti tehdä suoraa samalla tasolla, toiv. Kellekään allergikolle ei käyny huonosti. En menis itse asiakkaaks. Mesta oli ahdas, paskanen ja loppusiivouksessa meni aina tunti ylitöiksi.
Kiva! Kerran oon ko. paikassa syönyt ja mielestäni ei ollut mitenkään erikoinen makuelämys. Mutta tää sun kommentti kyllä sinetöi sen, ettei toista kertaa tule. Taidan myös mainita tuttaville tosta piittaamattomuudesta puhtaiden välineiden suhteen ":)"
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli oikeastaan työharjoittelupaikka, mutta niin karmea, että meinasin vaihtaa koulua tämän takia.
Kyseessä siis lähihoitajaopinnot ja niihin liittyvä vanhuspuolen harjoittelu monta vuotta sitten. Jatkuvaa kyttäämistä ja ihan hulluista asioista tuli negatiivista palautetta (=haukkumista). Laitettiin yksin hoitamaan asukasta, joka tiedettiin hankalaksi ja väkivaltaiseksi, eikä varoitettu yhtään.
Parasta oli se, että paikassa ei muka ollut ylimääräisiä avaimia annettavaksi opiskelijalle, joten jouduin aina pyytämään avainta lainaan, jos piti päästä lukittujen ovien taakse. Yhtenä aamuna yritin päästä vessaan ennen asukkaiden aamutoimien aloittamista ja vastaus oli, että "aamut on päivän kiireisintä aikaa. Ensin tehdään työt!". Oli pakko käydä salaa asukkaan vessassa, ettei tullut housuun... Myös taukotilaan pääseminen oli täysin ohjaajan mielivallan alla. Muut meni syömään ja minut jätettiin "vahtimaan vanhuksia". Tämän jälkeen se ovi ei sitten auennutkaan, koska "ei nyt enää ehdi syömään. Nyt jaetaan lääkeet!". Huipuinta oli, että harjoittelun viimeidellä viikolla minulle selvisi vahingossa, että siellä toimiston laatikossa oli ylimääräinen henkilökunnan avain, mutta "se on tarkoitettu keikkalaisille, ei opiskelijoiden tarvikaan joka paikkaan vahtimatta päästä".
Tuolla myös se asukkaiden kohtelu oli järkyttävän julmaa. Oksettava paikka kertakaikkiaan..
Paikka ei ollut sama, mutta hoitoalan harjoittelusta kyse kuitenkin. Ilmeisesti yleistä tällainen kyykyttäminen. Opiskelijat eivät saaneet lainkaan avaimia, edes ovesta ei päässyt muuta kuin odottelemalla että joku tulisi samaan aikaan. Vessaan ei saanut avaimia, piti käyttää potilaswc:tä, eikä vaatevarastolle.
Vierailija kirjoitti:
Linnanmäki. Tästä on muutama kesä aikaa.
Kaiken sen kamaluuden lisäksi, mitä sain siellä sietää, minut potkittiin täysin arvaamatta ulos koeajan jälkeen. En saanut mitään neuvoja tai ohjeita voidakseni parantaa työntekoani - kun kuukauden työskentelyn jälkeen kysyin palautetta, minulle vastattiin vain iloisesti, että missään ei ole mitään vikaa. Tein kyllä töissä parhaani vaikka se rankkaa olikin, mutta ei näköjään riittänyt. Vai olikohan kyse sitten pärstäkertoimesta, tiedä häntä. Mielelläni olisin kuitenkin työskennellyt kauden loppuun, olin loppukesän rahapulassa kun en saanut töitä mistään muualta.
Sama täällä, tästäkin on jo muutama vuosi aikaa. Kamalinta oli, että kaikki työkaverit ja esimiehet olivat päin naamaa tosi kivoja ja ystävällisiä, mutta sain jälkeenpäin tietää että minusta oli puhuttu pahaa ja minua oli mustamaalattu esimiehille. Esim. kerrottu, että olin tehnyt jotain, mikä ei pitänyt paikkaansa. Minun kanssani ei näitä asioita puhuttu mitään (ei edes annettu tilaisuutta kertoa omaa näkemystäni), vaan esimiehet uskoivat täysin, mitä joku muu oli kertonut.
Nosto, alkaa olla taas jouluapulaisen/ensi vuoden kesätöiden paikat haussa.. Niin tietää mitä välttää.. :D
puhelinmyynti LIVE PROMOTERS ei enään koskaan. Kun oon laittanu hakemuksen nii soittavat parin tunni sisään "haastatteluu" ja pääset töihin. Sit siel nakataan joku lappu et joo tos on palkka laskelma mikä kaikilla on. Paskanmarjat koko palkkaus, sun tilille ilmestyy vaa joku summa missä ei oo mitään järkeä. Kusetetaan asiakkaita että on kertatilaus eikä se mikä se oikeesti on eli jatkotilaus. Tulin eräs kesäpäivä töihin ja työpaikan akka totes ku tulin ovesta sisään et voit saman tien lähtee. Ei mitään perusteluita vaa bai bai.
Sit on kans sellane ku olin ensimmäistä kertaa työharjottelussa päiväkodissa. Ekanpäivän sain vaan istua ja hoitaa muiden juttuja ja sitte parin päivän päästä oon yhen lähihoitajan kanssa 15 naperon kans laittaa niit nukkuu nii eiköhä tää toine joka saa palkkaa siitä nii räplää puhelinta kun minä kokematon yritän saada 15 lasta nukkumaan ku kaikki huutaa samaan aikaan...
Vierailija kirjoitti:
Hotellisiivous työnantajana Sol. Ihan kamalaa. Olen jopa hieman järkyttynyt miten 2010-luvulla voi olla vielä tuollaisia firmoja olemassa.
Sama! Kiusaamista & kyykyttämistä.
Onko kukaan ollut töissä Suomalaisessa Kirjakaupassa? Lisämyyntityrkytys oli ainakin joulun aikaan ihan naurettavaa. ”Tässois vielä tämmönen kynä/vihko/pokkari osta osta osta”. Myyjäparat.
Vierailija kirjoitti:
Orjana suomalaisessa matkailufirmassa Lontoossa, töissä aina, jopa jouluna kun mut sinkkuna pistettiin yksin päivystämään, palkkakin oli surkea.
Tää oli varmaan Scancoming aikoinaan ....
En viitsisi yrityksen nimeä mainita mutta yhdellä suomen suurimmista lihatuotteiden valmistajista.
haisin savupekonille maanantaina ja valkosipulichorizolle perjantaina.
Yliopistosairaalan sairaalapesula. Miespuolinen pomo oli vailla sosiaalisia ja johtamistaitoja, alko maistui. Naisvaltainen työpaikka, todella huono työilmapiiri ja olivat ottaneet yhden uudehkon työntekijän silmätikukseen. Tämä nainen oli oikeesti kiva, mutta en uskaltanut kaveerata hänen kanssaan, kun olin nuori kesätyöntekijä, enkä ymmärtänyt tilannetta. Terveisiä vaan hänelle, ajattelen vieläkin joskus häntä ja tytärtään, toivottavasti pääsi johonkin kivampaan työpaikkaan ennen kuin menetti mielenterveytensä.
Tauot pidettiin sekunnilleen, eli oikeesti kellosta katottiin viimeiset kymmenen sekuntia, ettei vaan palattu työhön yhtään liian aikaisin. Ei kyllä olis huvittanutkaan, likapyykkilinjalta tuli kaikkea mahdollista...
Yhessä HUS:in sairaalassa toimistosihteerinä. Siellä määräsikaisia ei pidetty minään. Samassa sairaalassa oli myös yhteinen taukohuone hoitajien ja lääkäreiden kanssa, lääkärit oli niin töykeitä että pidin niitä lopulta tyhminä ihmisinä.
Tein töitä myös toisissa sairaaloissa, mutta niissä ei ollut samanlaista tylyä menoa.
Aikaa tuosta on jo liki 15 vuotta.