Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut kauhein työpaikkasi?

Vierailija
23.09.2016 |

Minulle oli apteekki

Kommentit (494)

Vierailija
461/494 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuote-esittely jossain jättimäisessä karvaeläin-asussa ehdottomasti. Se pää oli halkaisijaltaan n. 70 senttinen ja järkyttävän painava eikä sieltä nähnyt mitään. Asu haisi vanhalta pinttyneeltä hieltä ja kuselta, hyvä ettei oksu tullut ja se oli todella kuuma kesähelteellä. Pääkopan sisällä oli propelli, jonka olisi pitänyt tuulettaa mutta se veti vaan hiukset irti päänahasta. Lapset kohdistivat eläimeen jotain patoutuneita aggressioitaan, yleensä mua potkittiin, purtiin tai yritettiin tökätä silmään verkon läpi (aikuiset teki erityisen paljon juuri tätä). Yritä siinä sitten jakaa jotain jakotavaraa sitten. Mansikanpoimijan ja laitoissiivoojan kesätöitä muistelen oikeastaan lämmöllä tähän verrattuna.

Tää oli hauska! Olitko kenties Orava? Olen ainakin nähnyt niitä kaupassa…

Vierailija
462/494 |
02.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaalla esikokoonpanossa työkkärin työharjoittelussa. Työtehtävät oli oikeasti sitä, että kasattiin päivässä 200 samaa nippeliä ja huomenna uusiks, välillä vaihtui nippelien muoto vaan. Tylsistyin ekan päivän toisella tunnilla, sillä silloin varmaan opin jo kaiken oleellisen ammattitaidon, kun opin vääntämään ihan mutteria avaimella oikeaan suuntaan. Työkaverit... sanotaanko vaikka, että työtehtävänsä kaltaisia. Kesällä ihan järkyttävän kuuma siellä, kun pesukoneet, hitsilaitteet ymv. hönki lämpöä halliin. Koko ajan piti olla kuulosuojaimet päässä melun takia ja sai asiansa huutaa, jos meinasi jotain saaa sanotuksi. Myös työturvallisuudessa oli puutteita, esim. asianmukaisia nostoliinoja ei saanut nosturiin työkaveri.

Ainoa hyvä puoli oli, että ei pomo kytännyt ainakaan niskaan, kun koko ukkoa ei tuntunut edes tehtaan puolella näkyvän kuin kerran kuussa. Tämän takia robotit on hyvä juttu. Ei ollut edes toksisia ihmisiä tai kusipääpomoja, mutta yksinkertaisesti työ oli tylsää ja yksitoikkoista. Ainiin, ja tuosta lystistä sai sen ruokarahan 9.jotain€ päivä ja autolla oli käytännössä pakko mennä töihin, eli oikeastaan maksoin siitä, että sain tehdä tuota ihanaa työtä. En jälkikäteen tiedä edes, miksi tein kolme kuukautta ja risat tota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/494 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coor service management kiinteistö ja siivouspuoli. En suosittele kelleen ja kummasti siellä onkin taas työntekijöistä pulaa ja haku päällä. Perehdytystä ei ole asioihin mutta olisi silti pitänyt tietää. Ensimmäinen paikka jossa ei saa hakea edes lamppuja ja roskapusseja ja hanskoja suoraan tukusta vaan niitä tilataan ja joutuu odottelemaan viikkotolkulla ja tulee sitten jos tulee. Saimme kerran mm talvella kesätyöhanskoja pakkastöihin ja yhden meisselin ostoon piti kysyä lupa johdolta😀. Lisäksi huonoimmat työvälineet ja työkalut mitä olen ikinä nähnyt missään firmassa. Suoraan citymarketin alelaarista että mukavasti hajoaa ja siivousvälineistä melkein kaikki rikki ja uusia ei hankita. Esimiehet ei vastaa yhteydenottoihin vaan kyseenalaistaa ja vittuilee ja työntekijätkin valehtelee ja puhuu selän takana toisista.

Suomi24 palstalta löytyy pitkät keskustelut kyseisen firman toiminnasta kun googletartte. Asiakkaatkin naureskelee tälle kun tilaukset tulee sitten kun tulee

Vierailija
464/494 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

johu kirjoitti:

Eräs palvelutalo Rovaniemellä. Perehdytys olematonta, ”juttele vaikka tuon ’Leila-mummon’ kanssa”. Työnjako sekavaa, asukkaita kuitenkin n. 25, aamuisin ei tiennyt kuka kenenkin luona on ja onko joku jo hoidettu (jokin typerä lappusysteemi käytössä, eli lappukorista lappu toiseen koriin kun menet asukkaan luo, moni tätä unohteli ja kamala ajatella että joku insuliini diabeetikko unohtui välistä jopa. Aamuvuoro tuli portaittain, joku oli paikalla jo 6:30, viimeisin tuli 9 aikaan, vuorot jopa 12h pituisia, moni sieltä illasta jäikin töihin yöksi kun oli aamuun tulo eikä vain jaksanut kotiin lähteä. Työkaverit ei juuri keskenään kommunikoineet, mitä nyt ne jokunen keskenään hyvä kaveri. 3vkoa menoa katsoin ja lähdin lätkimään. Ikinä en päässyt sen talon sielunelämään sisälle, muualla ei kyllä ongelmia ole koskaan ollut.

kenties näsmänkieppi tai attendo

Vierailija
465/494 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BW-Restaurants. Aivan järkyttävä kokemus.

Vierailija
466/494 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ketjuhotelli Länsi-Pasilassa. Psykopaatti esimiehenä.

Vierailija
467/494 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukemalla viimein tajuaa, miten tärkeää hyvä työilmapiiri on. Myös oma kokemukseni vahvistaa sen, että raskainta ja tylsintäkin työtä jaksaa, jos on kivat työkaverit ja hyvä ryhmähenki. Olen tavallaan nyt unelmieni työssä, mutta olen joutunut karvaasti toteamaan, kuinka omaa motivaatiota nakertaa painostava ilmapiiri ja suorastaan psykopaattiset työ"kaverit".

Aivan sama, jos siitä maksetaan hyvin.

Nykyisessä paikassa yrittävät kovasti päästä meikäläisestä eroon painostamalla eri tavoin, jättämällä pois porukasta ja päätöksenteosta, tekemällä "paremmin" mun hommia yms.. Minä vaan naureskelen, ja annan tyyppien mokata projektit, ja sitten korjaan ne. Tästä maksetaan niin hyvin, että voisin vaikka paskaa lapioida talikolla päivät.

Toki mulla on 25 vuoden kokemusta tästä hommasta aiemman johdon alaisena, jolloin minua arvostettiin, kun tein firman suunnitteluhommat ja kaikki aina toimi ja tuli toimitettua. Sen pohjalta itseluottamus riittää, että tiedän kyllä osaavani hommat, enkä välitä tuosta dissauksesta ja kiusaamisesta.

Vierailija
468/494 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on ollut mielenkiintoista luettavaa. Kauheita oloja monet ovat joutuneet työelämässä kestämään. Lähitulevaisuudesssa vielä nykyistä enemmänkin tuollaisiin oloihin pakotetaan sitten karenssin uhalla töihin työttömiä ties minkä nimissä 9 euron päiväpalkalla.

Pointti lienee, että tommoset paikat kannustaa kouluttautumaan ja/tai etsimään itselleen paremman työpaikan. Tarinoiden loppuhan on aina, että meni parempiin hommiin..

Jos et löydä mistään töitä ja olet jossain paskapaikassa työkkärin pakottamana, niin voi katsella peiliin ja pohtia missä syy on..

Vierailija
469/494 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa tarinassa olisi ollut syytä ottaa yhteyttä työsuojelupiiriin ja/tai liittoon. En ymmärrä ihmisiä, jotka vain ottavat loparit eivätkä yritäkään parantaa asioita. Kiusaamistakaan ei pidä sietää, koska jos vain vaihtaa itse työpaikkaa, tulee tilalle uusi kiusattava entisellä työpaikalla.

Väärin toimivat ihmiset pitää laittaa kuriin, laki ja sopimukset ovat puolellanne. Ikinä ei pidä sietää epäasiallisuutta vain siksi, että on uusi tai nuori työntekijä tai kun ei ole parempaakaan paikkaan. Epäkohdista huomauttaminen ei ole irtisanomisperuste, ja jos saat potkut yrittäessäsi parantaa tilannetta, ei muuta kuin riitautus ja aikanaan oikeus tuomitsee vahingonkorvauksena laittomasta työsuhteen päättämisestä sinulle vuoden palkan.

Vaikealle ihmiselle kostetaan aina. Hommaa vaan itselleen ongelmia, jos ei lähde pakoon tommosista työpaikoista.

Se kiusaaja voi olla joku oikeasti hullu, joka pahoinpitelee pyörätuoliin tai polttaa kotitalon. Se firma voi omata suhteet muihin alan firmoihin, eikä oman alan töitä enää saa muista isoista firmoista. Yms. Yms.

Ihan sama kuin jos joutuu pikkurikoksen uhriksi, on paha virhe tehdä rikosilmoitus. Esitutkinnan päätteeksi kriminaali saa täydelliset uhrin henkilötiedot, osoitteet, puhelinnumerot yms.. Jos se on joku hullu, sillä on uhrin täydelliset tiedot, minne tulla kostamaan.

Vierailija
470/494 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauman ravintolalamaailma jossa sijaitsee presso, pizzabuffa ja hesburger.

Työpaikan esimies halusi miellyttää kaikkia työntekijöitä ja suosi osaa työntekijöistä. Ei osannut johtaa paikkaa ja olla jämäkkä. Vahvat työntekijät ohittivat esimiehen pyynnöt ja tekivät mitä itse halusivat.

Asioiden hoitaminen kesti ja vastauksia ei saanut.

Työpaikalla työskenteli esimiehen ystävä joka sai erikoiskohtelua ja kiusasi toisia työntekijöitä.

Puhui pahaa selän takana, haukkui muita ja leikki pikku pomoa. Hänen käytökseen ei esimies puuttunut mitenkään.

Ilmapiiri oli kamala ja työntekijöiden vaihtuvuus suuri. Perehdytys oli huonoa jos sellaista edes sai.

Vierailija
471/494 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun keittiöllä. Pahempaa työapaikka kiusaamista en ole kokenut missään. Sai kyllä ajattelemaan, että ennemmin olen vaikka työttömänä, kun "maijan" kiusan kohteena. Kyseinen ihminen siis nuori, vähän semmoinen pyrkyri. Aiheutti tahallaan kiirettä tekemällä muita hommia välissä, kun olisi pitänyt työparin kanssa työskennellä. Siis ihan tahallaan seisoskeli jossain "roskia viemässä", että sai aikaan kiireen. Sitten kommentoi, että "kuinka sä et ole ehtinyt? nopeampi pitää olla". Vaihdoin alaa. Ei ikinä enää tuommoiseen. Oma nykyinen työpaikka on onneksi ihan mukava. 

Vierailija
472/494 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiopisto Live, erittäin huonot johtajat

Vierailija
473/494 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhefirma, joka toi maahan Birkenstock terveyssandaaleja ja pitää Forumin EA-liikettä. Vauhdikas aviopari, joka oletti nuorten työntekijöidensä laskottelevan heti kun silmä välttää. Meitä kytättiin yllätyshyökkäyksin, töihin tulo ja lähtö sekä ruokatunnin alku ja loppu piti faksata heille tiedoksi. Joka minuutista pidettiin kiinni, eli ei luotettu: "Sulla on vielä kaksi minuuttia työaikaa jäljellä joten teepä tämä." Olin erehtynyt faksamaan itseni ekoina päivinä ns. reilusti eli en pitänyt ruokatuntiani minuutilleen 20 min. vaan saatoin alkaa hommiin jo aiemminkin kun eväät oli syöty. Opin, että minuuteista pitää pitää kiinni. Sama pari listasi hiljaisina aikoina älyttömiä hommia, eikä työpaikalla saanut puhua, ettei osoitetarrojen mainoksiin liimaaminen mene vikaan... Kahvikupillisten määrä laskettiin per pvä ja työhaastatteli salakuvattiin kasvipuskan takana olevalla kameralla.

Ei ikinä enää perhefirmaan.

Minulla on samanlaisia kokemuksia perhefirmoista. Ei todellakaan enää ikinä näihin.

Vierailija
474/494 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen, yksityinen hotelli.,eräässä entisessä koulutuskeskuksessa. Saa hyviä arvosteluja, mutta täysin kaksnaamasta porukkaa. Onneks lähdin pous.

Vierailija
475/494 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän sivuston kokonaan luettuani,en yhtään ihmettele miksi SUOMESSA ON LAMA JA KAIKKI MENEE ALASPÄIN!!! Ois kirveellä töitä!!

Sanopa muuta. Suomalainen työelämä on ihan mätä. Suomi menee tätä myötä konkurssiin.

Vierailija
476/494 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junasiivous. Hirveä pomo huusi täysiä jos työn jälki ei miellyttänyt. Työkaverina eräs jonka puheesta ei saanut mitään selvää. Tee siinä sitten työksi hirveä määrä kaikkea kun ei selvinnyt, pitikö siivota koko juna vai vaan kaksi vaunua ja kohdata ulkona nököttävät työkaverit jotka hämmentyneinä ihmettelivät, minne olin jäänyt.

Vierailija
477/494 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönhoito palveluita tuottava yritys Uudellamaalla.

Epäammattimaista johtamista, ahdistava ilmapiiri, tieto ei kulkenut, pompottelua, turhan paineen luonti joka huononsi työnlaatua. Mikään muu ei näyttänyt kiinnostavan kuin raha. Ei kiitos enää.

Vierailija
478/494 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

talousjohtajana nainen nimeltä aauli remahl

Vierailija
479/494 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulun keittiöllä. Pahempaa työapaikka kiusaamista en ole kokenut missään. Sai kyllä ajattelemaan, että ennemmin olen vaikka työttömänä, kun "maijan" kiusan kohteena. Kyseinen ihminen siis nuori, vähän semmoinen pyrkyri. Aiheutti tahallaan kiirettä tekemällä muita hommia välissä, kun olisi pitänyt työparin kanssa työskennellä. Siis ihan tahallaan seisoskeli jossain "roskia viemässä", että sai aikaan kiireen. Sitten kommentoi, että "kuinka sä et ole ehtinyt? nopeampi pitää olla". Vaihdoin alaa. Ei ikinä enää tuommoiseen. Oma nykyinen työpaikka on onneksi ihan mukava. 

Lapissa Keskussairaalan keittiöllä oli juuri samanlainen tyyppi keittiön johdossa nimi vain eri mutta melkein sama... Hänellä oli kaikki aina huonosti ja eri päivinä piti tehdä samat asiat aivan erilailla. Sitten toisena päivänä se sama tapa olikin väärin..

Vierailija
480/494 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauman ravintolalamaailma jossa sijaitsee presso, pizzabuffa ja hesburger.

Työpaikan esimies halusi miellyttää kaikkia työntekijöitä ja suosi osaa työntekijöistä. Ei osannut johtaa paikkaa ja olla jämäkkä. Vahvat työntekijät ohittivat esimiehen pyynnöt ja tekivät mitä itse halusivat.

Asioiden hoitaminen kesti ja vastauksia ei saanut.

Työpaikalla työskenteli esimiehen ystävä joka sai erikoiskohtelua ja kiusasi toisia työntekijöitä.

Puhui pahaa selän takana, haukkui muita ja leikki pikku pomoa. Hänen käytökseen ei esimies puuttunut mitenkään.

Ilmapiiri oli kamala ja työntekijöiden vaihtuvuus suuri. Perehdytys oli huonoa jos sellaista edes sai.

Siis nuo tyypit on kauheimpia jotka leikkii pikkupomoa vaikka ei olis ees esimiesasemassa. Usein juuri nämä on esimiehen kavereita joten he voivat rauhassa kiusata muita ja esimies vaan ajattelee että hän on hyvä tyyppi koska on ystävä eikä voi olla huono

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän