Mikä on ollut kauhein työpaikkasi?
Kommentit (494)
Pienet perheyritykset, siivousfirmat, vaatekaupat sekä sairaalat ja terveyskeskukset - näistä eniten kauhukertomuksia tässä ketjussa näin perstuntumalla.
Varmaan bingoemäntä 17 veenä. Kassani ei ikinä täsmänny. Ihastus urheijapoika 23 v tuli treffaamaan. kaadoin munille kahvit..... Jäi työt kahden viikon mittaseksi.....
Tiimari. syytettiin varastamisesta. Olin maksanut, mutta ostoksia sai kerätä ja ne maksattiin osissa.
Nykyään juristi. yksityisyrittäjä.
Fatalji
Vierailija kirjoitti:
Asianajotoimisto.
Kokemusta kahdesta helsinkiläisestä toimistosta, toimin assarina. Voi jeesus mitä mulkkuja etenkin miespuolisista lakimiehistä löytyi! Huhhuh. En usko koulutuksen muuttavan arvoa ihmisenä, mutta nämäpä herrat luulivat. Todella alentuvaa käytöstä sai heiltä sietää. Olin silloin parikymppinen.
Minkä kokoisissa toimistoissa olit töissä?
Siivousfirma, en sano missä. Esimies oli lähes ok, mutta kaikki kolme vuoropäällikköä olivat hirveitä. Matalasti koulutettuja, ylimielisiä ja ilkeitä hapannaamoja.
Yliopistosairaala ja erikoistuva lääkäri. ylilääkäri ja apulaisylilääkäri ainoat kaksi kollegaa pienellä erikoisalalla. Lähtevät töistä yleensä puolenpäivän jälkeen, ylilääkäri kertoo jäähdyttelevänsä. Itse teen töitä joka päivä vähintään kellon ympäri, kun nämä kaksi luistavat kaikesta, kaikki hommat tuupattu minulle. Minut ovat "valinneet", koska kukaan muu ei pysty heille tarjoomaan näin paljon vapauksia: olen ahkera, nopea ja liian kiltti ja altis hyväksikäytölle. Yliläkäri myös tekee virka-ajalla töitä toiselle työnantajalle: ottaa palkkaa samaan aikaan kahdesta paikasta. Jos on heillä huomenna lomapäivä, niin lähtevät tänään töistä jo reilusti ennen puoltapäivää, siinä klo 10 ajelemaan kohti lomapaikkaa. Huolettomina voivat mennä, kun tietävät, että osaan hoitaa kaikki hommat, en kerro kenellekään, jos kerron, joudun varmaan itse lähtemään, ja erikoistuminen keskeytyy. Mulla määräyskirja vaan vuodeksi kerrallaan. He vakivirassa. Hoitavat myös kaikki yksityisasiat työajalla: motonet käynneistä autonkatsastulseen ja jouluostoksiin. Ja tämä kaikki julkisessa terveydenhuollossa - on muuten melkoisia mätäpaiseita julkiselle puolelle pesiytynyt 100 000 €/ vuosi ja eläkekertymät päälle.
Vierailija kirjoitti:
Raisiolainen koti- ja toimistosiivouksia tekevä siivousfirma.
Työntekijät joutuivat omalla ajallaan mm. viemään likapyykit toimistolle tai tankkaamaan firman auton. Työaika kun loppui siihen, kun lähdettiin viimeisen asiakkaan luota. Itse olin vuokratyöläinen ja merkkasin aina työajan päättyneeksi vasta toimistolta lähdettyäni, mutta vakkarit eivät voineet noin tehdä, muuten tuli pomolta noottia. Tuntipalkalla tietty kaikki.
Taukoja ei ollut, vaan tauoksi katsottiin se aika kun siirryttiin autolla seuraavan asiakkaan luo. Ruokatunti pidettiin autossa.
Autolla ei saanut ajaa ylimääräistä ajoa, ainoastaan ruokatunnilla esim kauppaan ajaminen oli sallittua. Tämä oli ongelma, koska työparina olleella vakkarityöntekijällä oli firman auton itsellään käytössä, ja minä kuljin omalla autolla aamulla sinne, mistä aloitettiin. Hankalaa, kun aamulla saatettiin aloittaa esim Raisiosta ja iltapäivällä lopetettiin Hirvensaloon. Sieltä sitten olisi pitänyt mennä esim bussilla omalle autolle. Onneksi tässä useimmat työparit tulivat vastaan niin että pohdittiin minne vien aamulla auton ja moni myös kiellosta huolimatta kuskasi iltapäivällä autolle.
Työvuoro saattoi muuttua päivän aikana ja koskaan ei kysytty sopiiko, ilmoitettiin vaan että sori, et sä pääsekään tänään kolmelta vaan viideltä
Työvuorot ilmoitettiin 2-3 päivää kerrallaan ja vasta edeltävänä päivänä. Eli käytännössä mitään menoja ei voinut suunnitella, kun ei tiennyt pääseekö töistä yhdeltä vai viideltä.
Itse työ oli ihan kivaa ja suurin osa työkavereistakin mukavia. Firman pomokin oli ihan ok, mutta kaikki tuo käytännön puoli kusi aivan täysin. Keikkalaisena jaksoin mutta vakkarina en tuota kestäisi.
Sivinassa melkein samanlainen meininki.
Tämän sivuston kokonaan luettuani,en yhtään ihmettele miksi SUOMESSA ON LAMA JA KAIKKI MENEE ALASPÄIN!!! Ois kirveellä töitä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "otsastä lähtevä isku"?! Yritin jo googlettaakin, tuloksetta. Vaadimme vastauksen, pitää saada yöllä nukuttua!
Tän alkuperäisen viestin kirjoittaja ei ikinä aio vastata tähän kysymykseen. Jätti sen meille eräänlaiseksi arvoitukseksi ihan tarkoituksella...
"Otsasta lähtevä isku" on ns. tanskalainen. Eli vanha, yllättävä, toisen tajunnan sekoittava tappeluisku. Seistään uhria vastapäätä ja kumautetaan omalla otsallaan kaveria otsaan, ihan ylös nenänjuureen. Sattuu lyöjääkin, mutta sattuu ja yllättää uhrin loistavasti. Bonuksena sopivasta nenänvarteen osuneesta iskusta kaverilla leviää molemmat silmät mustiksi.
Paljon käytetty ja aina toimii.
on tehokasta juu, kaveri teki ylä-asteella minulle vahingossa noin ja pääsimme molemmat kotiin päät kipeinä! aamulla minulla oli puoli naamaa mustana ja edelleen pää niin kipeä, että äiti vei lääkäriin..
Vierailija kirjoitti:
Asianajotoimisto.
Kokemusta kahdesta helsinkiläisestä toimistosta, toimin assarina. Voi jeesus mitä mulkkuja etenkin miespuolisista lakimiehistä löytyi! Huhhuh. En usko koulutuksen muuttavan arvoa ihmisenä, mutta nämäpä herrat luulivat. Todella alentuvaa käytöstä sai heiltä sietää. Olin silloin parikymppinen.
Nuo on kyllä aika kovia paikkoja olla duunissa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "otsastä lähtevä isku"?! Yritin jo googlettaakin, tuloksetta. Vaadimme vastauksen, pitää saada yöllä nukuttua!
Tän alkuperäisen viestin kirjoittaja ei ikinä aio vastata tähän kysymykseen. Jätti sen meille eräänlaiseksi arvoitukseksi ihan tarkoituksella...
"Otsasta lähtevä isku" on ns. tanskalainen. Eli vanha, yllättävä, toisen tajunnan sekoittava tappeluisku. Seistään uhria vastapäätä ja kumautetaan omalla otsallaan kaveria otsaan, ihan ylös nenänjuureen. Sattuu lyöjääkin, mutta sattuu ja yllättää uhrin loistavasti. Bonuksena sopivasta nenänvarteen osuneesta iskusta kaverilla leviää molemmat silmät mustiksi.
Paljon käytetty ja aina toimii.
on tehokasta juu, kaveri teki ylä-asteella minulle vahingossa noin ja pääsimme molemmat kotiin päät kipeinä! aamulla minulla oli puoli naamaa mustana ja edelleen pää niin kipeä, että äiti vei lääkäriin..
Briteissä sitä kutsutaan Glasgow kissiksi.
Kesätöissä kukkamyyjänä isommassa kauppaketjussa. Joka päivä huudettiin ja haukuttiin, koska asiakkaat valitti. 2 viikon päästä tajusivat että olikin vain yksi asiakas joka koko ajan valitti, kun ei minusta pitänyt. Työvuorot oli listassa seinällä. Harmi vaan ku täytetty lyijykynällä. Aloin jossain vaiheessa ääneen ihmettelemään vuoroja, kun minulla oli joka päivä töitä 8-18. No eipä ollutkaan, vaan yksi vakkari oli käynyt itseltään siirtelemässä tunteja minulle.
Vierailija kirjoitti:
Kesätyö Hesburgerissa. Kaksi ihmistä oli kerrallaan töissä eli toinen keittiössä ja toinen kassalla. Vain keskipäivällä lounasaikaan oli kolme työntekijää. Ei mitään mahdollisuutta taukoihin, vaikka periaatteessa yhden 10 minuutin tauon olisi saanut pitää, jos ei olisi ollut asiakkaita. Mutta niitähän oli koko ajan ja jonoksi saakka. Työpäivät olivat usein yli 10 h pitkiä. Jossain piilossa piti yrittää käydä juomassa vettä, mutta ei ollut aina sekään mahdollista. Ohessa piti vielä saada pidettyä sali siistinä.
Ravintolapäällikkö oli täysi sekopää ja vuoropäälliköt hänen kätyreitään. Kurkku suorana työntekijöille huutaminen oli jokapäiväistä. Lisäksi kesällä lämpötila nousi keittiössä lähelle 40 astetta ja kassallakin oli yli 30 astetta. Työkaveri kerran pökertyi ja sai huudot ravintolapäälliköltä, että vain prinsessat käyttäytyvät noin! Minä sain myös pariin otteeseen kunnon ripityksen, kun erehdyin pitämään juomapaussin, vaikka salissa olisi ollut kuulemma siivottavaa, eikä silloin "todellakaan kökitä millään v*tun juomatauolla".
Olin ikionnellinen, kun pääsin tuosta helvetin esikartanosta pois.
Aivan kuin Vuokatin Hesburger!
Siivousfirmasta minullakin miinusmerkkisiä kokemuksia. Tein opiskeluaikana loma-aikoina töitä ison, valtakunnallisen siivousfirman keikkatiimissä, jonka tehtävänä oli tuurata lomalla olevia ja hoitaa yksittäisiä keikkoja. Työ ja työkaverit olivat mukavia, mutta ongelmia tuotti esimies ja hänen kykynsä organisoida tehtävät työt. Jokainen päivä alkoi ihmeellisellä kahvinjuontirituaalilla, joka kesti vähintään puoli tuntia. Juotiin siis kahvia ja puheltiin niitä näitä, esimies ei tehnyt elettäkään kertoakseen mitä sen päivän työlistalla oli. Vasta pitkän kiertelyn ja kaartelun jälkeen alettiin hiiiiiitaaaaasti käymään tehtäviä läpi. Ei siinä mitään, mutta itseä kirpaisi viettää palkatonta luppoaikaa joka aamu - olimme tuntityöläisiä, ja työtunnit piti leipoa jonkun keikan sisään.
Lisäksi esimiehellä saattoi olla tiedossa esimerkiksi viikonloppukeikka, joita ihan mielellämme teimme, mutta tieto niistä olisi ollut kiva saada aiemmin kuin päivää ennen. Monesti kävi niin, että jo tyyliin näimme pomon pöydällä työosoituksen (esimerkiksi mennä vahaamaan jonkun marketin lattiat la-su -yönä) vaikka viikkoa ennen, mutta pyyntöä tehdä se ei tullut vasta kuin perjantaina. Ja olimme ainoat keikkoja tekevät kyseisessä firmassa, siinä kaupungissa. Ei siis ollut edes kyse siitä, että se keikka olisi voinut mennä jollekin muulle.
Esimies, sinänsä ihan mukava ihminen, oli itse työskennellyt pitkään siivoajana. Esimiespuoli vain sakkasi.
Kesä 2015 H&M.. Huh.. pyydettiin tällekin kesälle, onneksi ei tarvinnut mennä kun oli toinen työpaikka. Samat kokemukset kun parilla edellisellä kirjoittajalla aikaisemmin.. Nykysin en tykkää käydä enää siellä edes asiakkaana, jäi vaan vitutus siitä puljusta.. Vaikka samanlaista se työ taitaa olla muissakin rättikaupoissa joissa 90% on naisia työkaverina..
Siivous Laatutakuulla. Vauhkojen ämmien työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistosairaala ja erikoistuva lääkäri. ylilääkäri ja apulaisylilääkäri ainoat kaksi kollegaa pienellä erikoisalalla. Lähtevät töistä yleensä puolenpäivän jälkeen, ylilääkäri kertoo jäähdyttelevänsä. Itse teen töitä joka päivä vähintään kellon ympäri, kun nämä kaksi luistavat kaikesta, kaikki hommat tuupattu minulle. Minut ovat "valinneet", koska kukaan muu ei pysty heille tarjoomaan näin paljon vapauksia: olen ahkera, nopea ja liian kiltti ja altis hyväksikäytölle. Yliläkäri myös tekee virka-ajalla töitä toiselle työnantajalle: ottaa palkkaa samaan aikaan kahdesta paikasta. Jos on heillä huomenna lomapäivä, niin lähtevät tänään töistä jo reilusti ennen puoltapäivää, siinä klo 10 ajelemaan kohti lomapaikkaa. Huolettomina voivat mennä, kun tietävät, että osaan hoitaa kaikki hommat, en kerro kenellekään, jos kerron, joudun varmaan itse lähtemään, ja erikoistuminen keskeytyy. Mulla määräyskirja vaan vuodeksi kerrallaan. He vakivirassa. Hoitavat myös kaikki yksityisasiat työajalla: motonet käynneistä autonkatsastulseen ja jouluostoksiin. Ja tämä kaikki julkisessa terveydenhuollossa - on muuten melkoisia mätäpaiseita julkiselle puolelle pesiytynyt 100 000 €/ vuosi ja eläkekertymät päälle.
Voin vaan uskoa, kuinka kamalalta sinusta tuntuu. Olen itse sh yhden yliopistosairaalan vuodeosastolla ja on vain 2 sen alan erikoislääkäriä ja sitten näitä erikoistuvia. Erikoislääkärit lähtevät juurikin hyvissä ajoissa kotiin, käyvät omilla asioilla, ei paljon näy eikä kuulu. Silloin, kun tarvitaan erikoislääkärin osaamista ei ole ketään mailla eikä halmeilla... Erikoistuvat yrittävät parhaansa, tekevät pitkiä päiviä, ovat varmasti todella stressaavissa tilanteissa välillä, kun el voi vastata soittoyrityksiin "en ota nyt mitään puheluita, en ota mihinkään nyt kantaa"... Niimpä, kun kiire yksityisvastaanotolle tekemään rahaa, niin jätetään vuodeosasto pulaan.
Vaateketjun kauppa. Työhaastattelussa luvattiin kaikkea taivaan ja maan väliltä, opetetaan kassa jne.
Kun työt alkoivat niin ensimmäiset viikot olin yksin varastossa järjestelemässä ja purkamassa rättejä koko päivän, kassaa ei kukaan "ehtinyt" opettaa mutta silti henkilökunnalla kyllä oli aikaa keskustella keskenään ja seisoskella ilman tekemistä. Kunn jotain kysyi niin vastaus tuli aina tiuskaisten, asiakkaiden kuullen myös.
Myymäläpäällikkö johti muita akkoja pelolla, kävi röökillä monta kertaa päivässä ja venytti tauot ptkiksi. Kerran aluejohtaja tuli yllätysvierailulle kun myymäläpäällikkö röökillä ulkona, kukaan ei löytänyt mistään ja kun loppujen lopuksi pääsi paikalle niin selitys oli että oli minua ohjaamassa varastossa vaikka olin kokoajan pysynyt aluejohtajan kansaa samassa tilassa, mp sai varoituksen ja minä lähdin helvettiin koko paikasta.