Mikä on ollut kauhein työpaikkasi?
Kommentit (494)
Isänmöitsijätoimisto Helsingissä...
Idiootti. Saa lomarahat jos palaa loman jälkeen töihin esim päiväksi .se riittää .
Valtion virasto, jossa olin vv-sijaisena. Mun ja nuoren työllistetyn olisi pitänyt kaksin saada tehtyä 8 hengen työmäärä, vakituiset kun oli jatkuvasti lomilla ja saikuilla ja paikalla ollessaan lähinnä arvostelivat meidän kahden tekemisiä ja etsimällä etsivät jotain huomautettavaa/"huomautettavaa". Vanhin ja karmein harppu oli kokopäiväinen arvostelija ja yritti vaatimalla vaatia, että työt olisi pitänyt tehdä hänen suosimillaan tsaarinaikaisilla tavoilla, ja olisihan se toki käynytkin päinsä, jos työvoimaa olisi ollut ehkä 50-kertainen määrä.
Näitä on kiintoisaa lukea, vaikka ikävä sinänsä että tällaisia työpaikan irvikuvia edes on olemassa! Tällaiset kokemukset jättävät varsinkin nuorena traumoja. Nuorena kun ei uskalla sanoa vastaan tai edes tiedä, mitä oikeuksia työntekijällä on.
Näistä kyykytysfirmoista saisi julkaista nimet ja sijainnit, niin voisi negatiivinen julkisuus muuttaa toimintatapoja. Itsekin joskus mietin, kuinka samat firmat hakevat jatkuvasti samoihin tehtäviin tekijää. Joku vialla? Sitten firmat kehtaavat ihmetellä, ettei pysyviä hyviä työntekijöitä löydy... Miksiköhän.
Itse tämän ketjun tuloksena päätin boikotoida Heseä ja Mäkkäriä. En vain halua, että halvat hinnat revitään työntekijöiden selkänahasta ja työviihtyvyydestä.
Yksityinen vanhusten hoitokoti joku vuosi sitten. Olin sijaisena yksin iltavuorossa, en tuntenut vanhuksia nimeltä, piti jakaa iltaruoka ja iltapala, antaa lääkkeet(onneksi tunsivat oman nimensä) ruokailuun piti hakea ja viedä heidät huoneisiin, auttaa vessaan, huh.
Linnanmäki. Tästä on muutama kesä aikaa.
Kaiken sen kamaluuden lisäksi, mitä sain siellä sietää, minut potkittiin täysin arvaamatta ulos koeajan jälkeen. En saanut mitään neuvoja tai ohjeita voidakseni parantaa työntekoani - kun kuukauden työskentelyn jälkeen kysyin palautetta, minulle vastattiin vain iloisesti, että missään ei ole mitään vikaa. Tein kyllä töissä parhaani vaikka se rankkaa olikin, mutta ei näköjään riittänyt. Vai olikohan kyse sitten pärstäkertoimesta, tiedä häntä. Mielelläni olisin kuitenkin työskennellyt kauden loppuun, olin loppukesän rahapulassa kun en saanut töitä mistään muualta.
Olen ollut kiinteistövälitys yrityksessä, jossa on maailman pelottavin pomo. Aloitin kerran lauseen sanalla "jos" niin pomo sitten iski keskellä kahvilaa nyrkin pöytään ja huusi, ettei meidän firmassa aloiteta lausetta sanalla jos vaan kun sanalla. Meinasi itku tulla silloin, enkä tämän jälkeen uskaltanut puhua pomolle. Toinen työ oli henkilökohtaisena avustajana, jossa jouduin tekemään mitä ihmeellisempiä asioita esim. Tiskaamaan vanhat leipäpussit ja sen jälkeen piti kauniisti taitella pussit kuivauskaappiin. Maitopurkkien korkit tiskasin ja laitoin kuivumaan. Ymmärrän kierrättämisen ja arvostan sitä, mutta rajansa kaikella ja tässä työpaikassa ei sitä rajaa löytynyt.
Näitä lukiessa vaikuttaa, että työpaikkakiusaajia, kauheita esimiehiä, töitä tauotta, irtisanomia, löytyy maan joka kolkasta, olen luullut, että se on vain etelä-suomen ongelma tämä kauheat työkaverit/ pomo. Ei ne ongelmat ratkea muuta kuin ottamalla yhteyttä työsuojeluun tai liitton huonosta kohtelusta.
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa vaikuttaa, että työpaikkakiusaajia, kauheita esimiehiä, töitä tauotta, irtisanomia, löytyy maan joka kolkasta, olen luullut, että se on vain etelä-suomen ongelma tämä kauheat työkaverit/ pomo. Ei ne ongelmat ratkea muuta kuin ottamalla yhteyttä työsuojeluun tai liitton huonosta kohtelusta.
Mutta jos et ole minkään liiton jäsen? En itse opiskeluaikana edes tiennyt, mille alalle lopulta päädyn, joten mihinkään liittoonkaan en kuulunut.
Call Waves, Varkaus. Paikkakunnalla hyvin tunnettu maineestaan ilmeisesti edelleen
Ei enää ikinä kirjoitti:
Olen ollut kiinteistövälitys yrityksessä, jossa on maailman pelottavin pomo. Aloitin kerran lauseen sanalla "jos" niin pomo sitten iski keskellä kahvilaa nyrkin pöytään ja huusi, ettei meidän firmassa aloiteta lausetta sanalla jos vaan kun sanalla. Meinasi itku tulla silloin, enkä tämän jälkeen uskaltanut puhua pomolle. Toinen työ oli henkilökohtaisena avustajana, jossa jouduin tekemään mitä ihmeellisempiä asioita esim. Tiskaamaan vanhat leipäpussit ja sen jälkeen piti kauniisti taitella pussit kuivauskaappiin. Maitopurkkien korkit tiskasin ja laitoin kuivumaan. Ymmärrän kierrättämisen ja arvostan sitä, mutta rajansa kaikella ja tässä työpaikassa ei sitä rajaa löytynyt.
Toivottavasti joku täräyttää tuota pomoa nyrkillä naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Nissen. Onneksi ehdin olla tuolla vain hiukan vajaa 4 kuukautta.
Pomona oli aivan järkyttävä paskaapuhuva nainen, joka haukkui seläntakana muita työntekijöitä, ei silkkaa ilkeyttään antanut kenenkään pitää lomaa toivominaan aikoina (itselleni määräsi kesäloma toukokuun alkuun), sinänsä harmi kun lapsen koulun takia olisin toivonut lomaa KOSKA vaan kesä-heinä ja elokuun alussa. Miespuolisten työntekijöiden kanssa kaveerasi, naisia puukotti selkään aivan surutta.
Ilmapiiri liikkeessä oli todella huono tämän esimiehen takia. Lähdin pois kun sain työtarjouksen toisesta firmasta, esimies kehtasi kirjottaa minulle ala-arvoisen työtodistuksen ja vaati että en saa lähteä koeajalla heti vaan on tehtävä koeajan loppuun työtä (en tiedä mistä oli saanut tämän päähänsä).
Työtodistukseen ei saa kirjoittaa mitään arviota työntekijästä, jos tämä ei sitä itse halua.
Eräs nimeltämainitsematon burgeripaikka..
Jos ruokataukoa ei kerennyt pitää koko päivänä, se jäi pitämättä koska "se kuuluu alan luonteeseen". Henkilöstöä oli siis niin vähän että ei ollut ketään kuka olisi tuurannut sen verran että olisi ehtinyt heittämään suuhun jotain.
Sosiaalisia tiloja ei ollut. Keittiössä kesällä +31*c lämmintä, jäähdytys ei toiminut ja pihviparilat, rasvakeittimet, sämpyläpaahtimet hehkuivat lämpöään.
Ravintolan piti olla siivottu sulkemisaikaan mennessä. Siivoaminen aloitettiin siis n. Tunti ennen sulkemista. Eli samalla siivosit ja teit ruokaa. Eli jos joku tuli tilaamaan ruokaa 2 min ennen sulkemista, niin jouduit tekemään ruuan jo kertaalleen siivotuilla pinnoilla ja sitten siivoamaan uudestaan. Kun työaika oli jo päättynyt. Paikan henkeen ei kuulunut ylityön tekeminen joten jos merkkasit tämän ajan työaikaan, sait huomautuksen.
Malmin sairaala. Potilaita kuoli kuin kärpäsiä. Aina joutui paikkamaan toisten tekemiä hoitovirheitä.
Vierailija kirjoitti:
SauliCity Tampereella. Nuoret naiset, älkää ikinä menkö sinne töihin! Pervo vanha setä yritti kurkistella housuihin ja paidan sisälle ja toki haukkui päivittäin ihan paskaksi työntekijäksi.
Joo näitä juttuja on siitä paikasta kuultu muiltakin!
Mitä tarkoittaa "otsastä lähtevä isku"?! Yritin jo googlettaakin, tuloksetta. Vaadimme vastauksen, pitää saada yöllä nukuttua!
Teininä kurkkuja poimimassa. Makasimme äijän ite traktorin päälle kyhäämän härvelin päällä ja kiskoimme kaksin käsin sitä mukaa kun traktori eteni pellossa. Härveli keikkui niin että koko illan tupa pyöri silmissä. Kärsin matkapahoinvoinnista tosi helposti muutenkin. Koska makasimme mahallamme, piti olla tyyny leuan alla. Ihohan siinä hiertyi ja leuka tulehtui. Äijä meuhkasi pellon reunassa, jos yksikin kurkku uhkasi jäädä peltoon. Ainoa sosiaalitila oli täysinäinen paskahuussi ja pieni työmaakoppi. Viikon jälkeen lähdin lätkiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "otsastä lähtevä isku"?! Yritin jo googlettaakin, tuloksetta. Vaadimme vastauksen, pitää saada yöllä nukuttua!
Ehkä se Speden otsaanlyöntiele, mutta väärin ilmaistuna?
Nykyinen työpaikka. Yritän kestää koska olen pienen lapseni lähihuoltaja. Vihaan sitä nöyryytystä ja typeryyttä mitä saan niskaani vähän väliä. Lähiesimies ja hänen pomonsa ovat molemmat kapeahuulisia tiukkapipoja, joilla ei ole mitään käsitystä oikeasta elämästä ja yleissivistys +empatia myös 0. Ja lapsia 0. Ja koulutus 0.