Teen kaikkien aikojen retroaterian!
Lidlissä on maanantaina tarjouksessa sipuliteemakkara kokonaisena pötkönä. Nyt tämä täti ostaa ja tekee makkarakupit! Kuppiin laitan keitettyjä herneitä. Lisäksi teen perunamuusia, ja salaatiksi tulee porkkanaraaste rusinoilla. Vielä kun saisi taustamusiikiksi vaikkapa Dannyn varhaistuotantoa. Tulee komea startti uudelle ruokaviikolle!
Kommentit (67)
Varmaan myös maito, näkkileipä ja voi? Ellei peräti kotikalja!
Mun piti googlata, mikä on makkarakuppi. En ole tuollaista ruokaa koskaan syönyt.
t. 70-luvulla syntynyt
Go for it!
Otsikosta tuli itselle retroruokana mieleen jostain syystä kermaperunat. Vieläkö joku syö niitä ja minkä kanssa?
eikös dannyn jollotukset löydy juutubesta..
Vierailija kirjoitti:
Go for it!
Otsikosta tuli itselle retroruokana mieleen jostain syystä kermaperunat. Vieläkö joku syö niitä ja minkä kanssa?
Ootko tosissasi?
Mulla mieleen tuli nakkikastike, muta eipä ollutkaan...
Perhana. Pitäiskö tehdä makkara-juustopihvit. Siis parin makkarasiivun väliin juustonpala ja paistonpannulle. Olisi kyllä kiitettävän retroa sekin.
Vierailija kirjoitti:
eikös dannyn jollotukset löydy juutubesta..
Ei se käy silloin, kun valmistaa tai syö makkarakuppeja! Musakin pitää tulla mieluiten LP-levyltä.
Mun retroateria vois olla silakkalaatikko, sellainen, mihin tulee sian silavaa päälle.
Tai kyljykset sinappihunnulla.
Tai karjalanpaisti, keitetyt perunat, rosolli ja makaronilaatikko (ilman lihaa), ja nämä kaikki samalla aterialla.
t. se, joka googlasi makkarakupin
Vierailija kirjoitti:
Jälkiruoaksi appelsiiniriisi!
Kiitos vinkistä, jälkkäri olikin jäänyt miettimättä. Appelsiiniriisi olisi hyvä, mutta voisin kyllä marjakiisselinkin tehdä, tai uuniomenat. Ap.
Voi meillä syödään kermaparunoita! Ihan lasten suosikkiruoka :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, jälkkäri olikin jäänyt miettimättä. Appelsiiniriisi olisi hyvä, mutta voisin kyllä marjakiisselinkin tehdä, tai uuniomenat. Ap.
Omenakaurahyve vaniljakastikkeella. Taikka fiinisti hedelmäsalaatti tölkkihedelmistä. Tai suklaapuuro.
Voi meillä oli usein sunnintaisin ruokana lihatonta makaroonilaatikkoa perunoiden ja uunissa muhineen lihan kanssa :)
Nam! -72 syntynyt
Jos haluaa hienostella, niin Wieninleike on kyllä kova sana, ehdottomasti sen sitruunalohkon kanssa.
jäkkäriksi tietenkin teet sitruunakiisselin!
Vierailija kirjoitti:
Voi meillä syödään kermaparunoita! Ihan lasten suosikkiruoka :)
Ihan perusruokaa. En ymmärrä kuka pitää retroiluna :D
Vierailija kirjoitti:
Mun piti googlata, mikä on makkarakuppi. En ole tuollaista ruokaa koskaan syönyt.
t. 70-luvulla syntynyt
En minäkään ole koskaan kuullutkaan, ja olen 70-luvun alkupuolella syntynyt.
Missä päin Suomea ap asui lapsena?