Imuri hajosi, ei varaa uuteen :( 3 lasta ja kissa...
Mä en kestä, pää hajoaa. Millä ihmeellä mä nyt pystyn pitämään kodin siistinä :( Lapset ovat alle kouluiän ja kissa karvaa. Rahaa uuteen ei juuri nyt todellakaan ole.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä, pää hajoaa. Millä ihmeellä mä nyt pystyn pitämään kodin siistinä :( Lapset ovat alle kouluiän ja kissa karvaa. Rahaa uuteen ei juuri nyt todellakaan ole.
Jos ei uuteen ole varaa, niin osta sitten vanha. Kympillä näkyy jo saavan.
Vierailija kirjoitti:
Tori.fi:ssä usein jopa annetaan itselle tarpeettomia kodinkoneita, ja joka tapauksessa käytettyjä on halvalla tarjolla. Tai sitten osamaksulla alle satasen imuri, se ajaa asiansa siinä kuin kalliskin.
Ymmärrän että välillä itse kullakin voi olla tiukka rahatilanne mutta kyllä nyt hyvänen aika 100-200 euroa pitäisi ainakin lapsiperheessä aina olla hätävaralla tai sitten luottokortti.
On mulla luottokortti, mutta olen säästellyt sitä kun pesukone saattaa hajota milloin tahansa. Tätä pyykkivuorta ei kyllä käsin pese :(
Voiskohan imurin pyytää ex-mieheltä elatusapuna? Onhan tässä kyse lastenkin elinympäristöstä ja viihtyvyydestä. Lapset ovat siis mulla ja yhden vkl kuussa isällään. (eivät ole jaloissa uutta onnea pilaamassa turhan usein...) Ap
Kai sinulla mies on ja lapsilla isä tai jopa 3 jos jokaisella eri. . Varmasti joku heistä haluaa auttaa ainakin luulisin.
Osta hyvä imuri dyson tai Electrolux pölypussiton malli about 200e ja on hyvä + sen saa jopa osamaksulla ainakin gigantti, power , expert ja muut vastaavista kaupoista ja 10 kk korotonta ja kulutonta maksuaikaa siis 20e/kk × 10
Ei tarvitse kiittää
Eikä sitten muuta kuin kaupoille
Vierailija kirjoitti:
Sossu maksaa, sinne kipinkapin.
Ei nyt millään pahalla mutta kai jokaisella yli 30v perheellisellä on tilillä vähintään +10000e omaarahaa tai enemmän ?
En osaisi kuvitella elämää ihan ns kädestä suuhun. .jo pelkkä ajatuskin kauhistuttaa. .
Huom ! Tarkoitus ei ole piruilla tai olla viddumainen vaikka joku sen 100% todennäköisyydellä niin ottaa, vaan kannustaa ihmisiä suunnittelemaan omaa talouttaan raha-asioitaan niin että ne kestäisivät pienet yllättävät menot ( sukanvarsi, vararahasto )
On helpompi ylläpitää taloudentasapainoa kun seuraa sitä ja tietää suurinpiirtein tulot ja menot ja osaa suhteuttaa ja rytmittää ne oikein.
Silti pitää muistaa elää ja nauttia + ostaa jotain hyvää/kivaa itselleen ja lapsilleen.
Missä asut ap? Meillä olis yks ylimääräinen vanha imuri, joka voidaan antaa pois. Asutaan Keski-Uudellamaalla.
Lapsilisät tuli tänään ja imurit maksa kaupassakin vain 50€.
Mulla on 3 ja toisille 3:lle olen lyhyen ajan sisällä sanonut ei-kiitos....kuolinpesistä niitä tyrkytetään, toimivaa tavaraa.
Reilukerhon jäsen kirjoitti:
Kai sinulla mies on ja lapsilla isä tai jopa 3 jos jokaisella eri. . Varmasti joku heistä haluaa auttaa ainakin luulisin.
Osta hyvä imuri dyson tai Electrolux pölypussiton malli about 200e ja on hyvä + sen saa jopa osamaksulla ainakin gigantti, power , expert ja muut vastaavista kaupoista ja 10 kk korotonta ja kulutonta maksuaikaa siis 20e/kk × 10
Ei tarvitse kiittää
Eikä sitten muuta kuin kaupoille
Ihan sama isä on kaikilla. En myöskään tupakoi, juopottele, kiroile, ei ole tatuointeja eikä kouvolatukkaa, ei ylipainoa enkä ole käynyt elämämkoulua.
Pölypussitonta en halua äänekkyyden takia, edellinen oli Electroluxin ultra silence eco. Siitä rikkoutui käynnistyspainike, jota 2v on rynkyttänyt päälle ja pois. Takuu umpeutui juuri, huono tuuri.
Sain auttavasti imuroitua robotti-imurilla, jota olen käyttänyt tavallisen ohessa. Mutta se ei imuroi paksumpaa mattoa eikä sohvatyynyjen alta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät tuli tänään ja imurit maksa kaupassakin vain 50€.
Mulla on 3 ja toisille 3:lle olen lyhyen ajan sisällä sanonut ei-kiitos....kuolinpesistä niitä tyrkytetään, toimivaa tavaraa.
Lapsilisät menevät vielä isän tilille :( Kelassa kestää käsitellä tilinumeron muutosta. Mulla siis on lähivanhemmuus, lapset isällä 1 vkl/kk. Ap
Täysin OT: mikä on kouvolatukka :D?
osta harja ja rätti ja matonpiiskaussysteemi
tai käytetty imuri jostain
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri täältä hiljattain kyselin, että onko hyvinkin tavallista, että ihmiset elävät ihan kädestä suuhun. Kun ihan real lifessäkin saa jatkuvasti kuulla, ettei just nyt voi maksaa, kun ei oo rahaa. Kun mun mielestä normaali ihminen pitää puskurirahastoa juuri tuosta syystä, että imuri voi hajota milloin vain. Eikä se ole edes paha, entä jos hajoaa pyykinpesukone, pakastin tai jääkaappi! Ilman imuria vielä pärjää hyvinkin.
Mutta minullekin noita rahattomuuden inisijöitä tulee vastaan melkeinpä viikottain, vaikka kyse on pikkusummista, paristakympistä esimerkiksi. Näyttäisi olevan aika tavallistakin, että mihinkään ei varauduta etukäteen.
Ja ap:lle: Lakaiset, puistelet mattoja, kuivamoppaat, moppaat. Toimii ihan hyvin. Et tarvitse imuria.
"Puskurirahastomamma" saapui paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se ryyppääminen ja muu rahan hukkaan heittäminen ja osta se imuri. Siihen asti voit siivota lattialastalla, joka olkoon hyvä rangaistus sinulle idioottimaisesta rahankäytöstäsi.
Nykypäivän Achilles, mutta tummat hiukset kirjoitti:
Ei nyt millään pahalla mutta kai jokaisella yli 30v perheellisellä on tilillä vähintään +10000e omaarahaa tai enemmän ?
En osaisi kuvitella elämää ihan ns kädestä suuhun. .jo pelkkä ajatuskin kauhistuttaa. .Huom ! Tarkoitus ei ole piruilla tai olla viddumainen vaikka joku sen 100% todennäköisyydellä niin ottaa, vaan kannustaa ihmisiä suunnittelemaan omaa talouttaan raha-asioitaan niin että ne kestäisivät pienet yllättävät menot ( sukanvarsi, vararahasto )
On helpompi ylläpitää taloudentasapainoa kun seuraa sitä ja tietää suurinpiirtein tulot ja menot ja osaa suhteuttaa ja rytmittää ne oikein.
Silti pitää muistaa elää ja nauttia + ostaa jotain hyvää/kivaa itselleen ja lapsilleen.
Avioero. Piti muuttaa, 2kk vuokratakuu, omistusasunto myynnissä eikä ole mennyt kaupaksi, siitä juoksee vastikkeet ja lainalyhennys puoliksi exän kanssa. Piti hankkia uusia huonekaluja itselle ja lapsille. Yhtä ja toista menoa koitui, kyllä ne söivät säästöjä. Ja lapsilisät menevät vielä isälle. On mulla työ, mutta olen sairauslomalla, sekin vielä tähän syssyyn. Luottotiedot on kunnossa ja normaalisti talous kunnossa... Ap
Kouvolalainen kirjoitti:
Täysin OT: mikä on kouvolatukka :D?
Laita googlen kuvahakuun :D Ap
Vierailija kirjoitti:
Missä asut ap? Meillä olis yks ylimääräinen vanha imuri, joka voidaan antaa pois. Asutaan Keski-Uudellamaalla.
Voi harmi, asun Raisiossa Turun vieressä. Ap
Teräväkuivaimella käyt lattiat läpi. Ei julkisissakaan tiloissa pahemmin imuroida.
Hei, mä symppaan sua rahattomuudessa, todella tiedän tunteen! Mutta imuri ei ole välttämätön, monta vinkkiä jo tullut tässä ketjussa. Tsemppiä!
Tori.fi:ssä usein jopa annetaan itselle tarpeettomia kodinkoneita, ja joka tapauksessa käytettyjä on halvalla tarjolla. Tai sitten osamaksulla alle satasen imuri, se ajaa asiansa siinä kuin kalliskin.
Ymmärrän että välillä itse kullakin voi olla tiukka rahatilanne mutta kyllä nyt hyvänen aika 100-200 euroa pitäisi ainakin lapsiperheessä aina olla hätävaralla tai sitten luottokortti.