Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Appivanhemmat kylään yli kahdeksi viikoksi

Vierailija
23.09.2016 |

Välini ulkomaalaisten appivanhempieni, etenkin anopin kanssa ovat nykyään lievästi sanottuna kylmät, koska hän on haukkunut minut niin monet kerrat ja suhtautuu minuun halveksien ja kritisoiden. En yksinkertaisesti ole hänen mielestään tarpeeksi hyvä äiti, en tarpeeksi hyvä ja kaunis vaimo pojallensa, en tarpeeksi hyvä kokki/kodinhoitaja jne. Mutta toisaalta, eipä ole hänen toinenkaan (paikallinen, oman maan) miniänsä.

Olen kokopäiväisessä työssä ja minulla on 2- ja 3-vuotiaat lapset. Appivanhemmat eivät heitä halua hoitaa, mutta eivät myöskään ole valmiita auttamaan missään muussakaan. Olettavat, että minä laitan kaikki (juhla!)ruoat moneen kertaan päivässä, siivoan heidän jälkensäkin jne. Minusta tämä taas ei ole ollenkaan reilua tai kohtuullista, koska elämä on tällä hetkellä muutenkin jo ihan tarpeeksi kiireistä ja stressaavaa.

Tulevat muuten pitkäksi aikaa siksi, että asuvat toisessa maassa, eli ihan pariksi päiväksi ei ole järkeä tulla.

Miten te suhtautuisitte tällaiseen?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies keittiöön, koska sun pitää hoitaa työsi ja lapset.

Vierailija
2/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli. Eivät tulisi meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko ne tulee?

Vierailija
4/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa?! Todellakin hotelliin.. tai sellainen kalustettu asunto. Miten ihmeessä sä voisit siellä heille juhla-aterioita kokkailla, jos kerran olet töissä?

Vierailija
5/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelli. Eivät tulisi meille.

Minulla sama tilanne, mutta olen mies. Vaimoni ei hyväksy missään tapauksessa, että menisivät hotelliin.

Tosin kaksiviikkoa olisi ihan helppoa, kokeile kaksi kuukautta :(

Vierailija
6/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa vieraiden kestityksen ja viihdyttämisen. Jos tilanne käy vaikeaksi niin ihan hyvit voit lähteä hotelliin tai jonnekin kaverin nurkkiin. Jos vieraat ei käyttäydy kuten vieraiden kuuluu niin ei tarvi isäntäväenkään olla piikana käytettävissä.

Vierailija
7/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tulisi meille elleivät tekisi kotona mitään. Jos odottaisivat vain valmista niin laittaisin hotelliin nukkumaan. Jos on varaa matkustaa niin on varaa myös hotellihuoneeseen. Voithan katsoa päivän tai kaksi miten sujuu ja sitten heittää pihalle jos näyttää siltä ettei tule toimimaan :)

Teet miehellesikin selväksi mitä mieltä olet ja jos ei homma pelaa niin saa joko itse hoitaa kaikki vanhempiensa toiveet tai menevät hotelliin.

Ja todellakaan ei sinun tarvitse tehdä ruokaa heille. Tai jos teet perheellesi niin samalls heille mutta se voi olla ihan arkista. Ja itse pyytäisin vähän ruokarahaa. Kaksi viikkoa on kuitenkin aika pitkä aika eikä itselläni olisi varaa elättää kahta ylimääräistä aikuista.

Tsemppiä :)

Vierailija
8/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät voi mennä hotelliin, koska ei heillä todellakaan ole varaa meidän hintatasoomme omilla palkoillansa. 

ap

Vierailija
9/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli.

Vierailija
10/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta jos kotiin tulevat pidemäksi aikaa niin jotain kuuluisi tehdäkin. Lasten perään voi katsoa tai kotihommissa autella. Eikä edellyttää koko ajan juhlakestitystä. Meillä oli juuri appiukko toisesta maasta muutaman viikon ja kyllä autteli talon asioissa ja ei edellyttänyt pelkkää juhlaa. Anoppi on edesmennyt, mutta eläessään majoittui aina hotelliin ettei olisi ollut tiellä.

Vierailija
11/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se joka on kirjoittanut aiheesta ennenkin, joka saa todella törkeitä kommentteja appivanhemmilta? Minä eläisin ihan normaalia arkea, tekisin ihan normaalia ruokaa enkä huomioisi heitä mitenkään erityisesti. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
12/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tulisi meille elleivät tekisi kotona mitään. Jos odottaisivat vain valmista niin laittaisin hotelliin nukkumaan. Jos on varaa matkustaa niin on varaa myös hotellihuoneeseen. Voithan katsoa päivän tai kaksi miten sujuu ja sitten heittää pihalle jos näyttää siltä ettei tule toimimaan :)

Teet miehellesikin selväksi mitä mieltä olet ja jos ei homma pelaa niin saa joko itse hoitaa kaikki vanhempiensa toiveet tai menevät hotelliin.

Ja todellakaan ei sinun tarvitse tehdä ruokaa heille. Tai jos teet perheellesi niin samalls heille mutta se voi olla ihan arkista. Ja itse pyytäisin vähän ruokarahaa. Kaksi viikkoa on kuitenkin aika pitkä aika eikä itselläni olisi varaa elättää kahta ylimääräistä aikuista.

Tsemppiä :)

No niin, minäkin ajattelin, että toki voin tehdä ruokaa samalla tavalla, kuin normaalisti, mutta suuremman määrän. Mutta kun appivanhemmat ovat suursyöppöjä, anoppi viettaa 90% vapaa-ajastansa ruoanlaittoon ja syömiseen, kun itse taas syömme lämpimän ruoan kerran päivässä (lapset yleensä 2 krt, mutta samaa ruokaa). Appivanhemmille mitkään voileivät eivät todellakaan kelpaa aamiaiseksi/iltapalaksi. Minusta tuntuu muuten oikeasti todella tyhmältä väsätä jotain voileipiä aikuisille ihmisille - eikö niitä voi itse tehdä? Toinen juttu on myös se, että eivät voi itse ottaa ruokaa kattilasta, vaan se täytyy laittaa lautaselle ja viedä pöytään heidän nenän eteensä. Ai että tuleeko yhtään piika-fiilis?

Appivanhemmilla ei tosiaan ole rahaa hotelliin, sen tiedän ja uskon kyllä. 

ap

Vierailija
13/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena eineksiä, tilattua pizzaa yms. Viikonloppuna kehität itsellesi menoja joko lasten kanssa tai ilman, appivanhemmat käykööt kaupassa ja tehkööt itselleen (ja lapsenlapsilleen) ruokaa.

Vierailija
14/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset syö noin huonosti? Tai te.

Meillä on sukulaisille ihan samat normit kuin muillekin. Jos ei osaa käyttäytyä, ei tarvitse tulla.

Ja kotimme ei ole hotelli.

Vierailija
15/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkena eineksiä, tilattua pizzaa yms. Viikonloppuna kehität itsellesi menoja joko lasten kanssa tai ilman, appivanhemmat käykööt kaupassa ja tehkööt itselleen (ja lapsenlapsilleen) ruokaa.

Jos menen jonnekin, niin saan vain haukut, ja miehen koko suvulla juorutaan, kuinka huono äiti olen, en ikinä ole lasten kanssa, ja mies meillä vaan hoitaa kaiken. Tämä on jo niin nähty. Olen alkanut vältellä skypettämistä ja puheluita appivanhempien kanssa --> anoppi vetää johtopäätöksen, että mies hoitaa meillä lapset kokonaan, ja minä olen aina poissa. :D Vaikka puhuvatkin ehkä kerran viikossa...

Appivanhemmat ovat täysin avuttomia, eivätkä uskalla/osaa lähteä mihinkään, vaan heitä täytyy aina viedä ja opastaa kaikkialle. 

ap

Vierailija
16/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta piikana toimiminen. Jos aikuinen ihminen ei osaa omaa voileipää tehdä tai ottaa ruokaa kattilasta, niin olkoon nälässä. Äläkä välitä siitä mitä anoppi puhuu sukulaisille, koska perheesi kyllä tietää totuuden.

Vierailija
17/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menen jonnekin, niin saan vain haukut, ja miehen koko suvulla juorutaan, kuinka huono äiti olen, en ikinä ole lasten kanssa, ja mies meillä vaan hoitaa kaiken. Tämä on jo niin nähty. Olen alkanut vältellä skypettämistä ja puheluita appivanhempien kanssa --> anoppi vetää johtopäätöksen, että mies hoitaa meillä lapset kokonaan, ja minä olen aina poissa. :D Vaikka puhuvatkin ehkä kerran viikossa...

Appivanhemmat ovat täysin avuttomia, eivätkä uskalla/osaa lähteä mihinkään, vaan heitä täytyy aina viedä ja opastaa kaikkialle. 

ap

No en minä appivanhempien kanssa skypettele tai soittele kyllä. Eivät edes olettaisi sitä. Appivanhemmillesi pieni itsenäistyminen voisi tehdä terää.

Vierailija
18/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapset syö noin huonosti? Tai te.

Meillä on sukulaisille ihan samat normit kuin muillekin. Jos ei osaa käyttäytyä, ei tarvitse tulla.

Ja kotimme ei ole hotelli.

HMiten niin huonosti? Ihan terveellistä ruokaa meillä syödään, ja lapset kasvavat hyvin.

ap

Vierailija
19/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteat miehellesi, ettet aio järjestää elämäänne appivanhempien mukaan vaan mies järjestäköön kestityksen heille.

Vierailija
20/77 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Note to self: Ei kannata avioitua ulkomaalaisen kanssa.