Masennuksesta voi päästä todella hyvin eroon aktiviteeteilla!
Omaa kokemusta on. Minulla oli keskivaikea masennus, joka tosin osittain piilee minussa yhä, mutta siirtymässä koko ajan enemmän taka-alalle elämässäni.
Olen aloittanut ratsastuksen ja joogan. Käyn myös töissä, joka tosin ei ole mielekästä, mutta silti se rutiini pitää kuosissa vaikka sinne töihin onkin aina joka perkuleen aamu niin vaikea raahautua. Olen silti onnellinen, että tulen työn takia taloudellisesti toimeen ja mikä parasta; ratsastus ja jooga tosissaan lisäävät mielihyvää! Vihaan rankkaa hikiliikuntaa, joten nuo ovat minulle aivan täydellisiä.
Juuri palasin joogatunnilta kotiin ja olo on niin ihana. Unettomuuskin on väistynyt, nykyään saan unta heti, ajattelinkin tästä lähteä nukkumaan :)
Joten sinä, joka kärsit masennuksesta, suosittelen lämpimästi kokeilemaan elämän sisällöttämistä. Aluksi mielekkäitä toimintoja, mutta ei-niin-mielekkään kuten työ pitävät myös mielen tietynlaisessa kurissa. Kaikilla ei toki auta, mutta tämä ei todellakaan ainakaan huononna.
Halusin vain jakaa tämän! Vielä keväällä itsemurhaa suunnitelleena ja nyt todella elämäniloisena :) Ja lääkkeitä tähän en ole koskaan syönyt.
Kommentit (46)
No jos on sen tyyppinen ihminen, että joka päivä töiden jälkeen voivottelee puuh kun on tylsää ja ei ole mitään tekemistä, niin ehkä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ap itsekin kirjoittaa että masennus on vielä hänessä. Pääsin eroon masennuksesta kun ymmärsin että se oli minulla tukahdutettuja tunteita, erityisesti kiukkua. Nyt masennus ei enää ole minussa oli aktiviteetteja tai ei.
Itselläni ei ole ollut mitään tuollaista mutta on todennäköisesti valehdeltu, koska niin paljon paskaa on valehdeltu. Itselleni ns. kotona oleminen ja tekemätttömyys onkin ollut törkeiden rikosten selvittelyä ja kaikkea törkeää on tehty mm. itselleni, lapsillenn ja muillekin läheisille. Näiden ratkomista, selvittelyä ja palapelin kokoamista mielessä. Toisinsanoen muiden aiheuttamien haittojen ja tekojen selvittämistä. Johtolankoja ilmaantunut kunnolla vasta viime 7 vuoden aikana.
Siinä mielessä totta että jotkut ihmiset laipaa enemmön tekemistä kun muut. Jollekin ei sovi kotona olo ja joillekin sopii.
Vierailija kirjoitti:
Ap itsekin kirjoittaa että masennus on vielä hänessä. Pääsin eroon masennuksesta kun ymmärsin että se oli minulla tukahdutettuja tunteita, erityisesti kiukkua. Nyt masennus ei enää ole minussa oli aktiviteetteja tai ei.
Ap:n homma kuulostaa itsensä ja tunteidensa pakenemiselta aktiviteetteihin. Itsekin olen joskus niin tehnyt ja lopulta nousi seinä vastaan sille tielle, kun voimat loppui ja fyysinen terveys petti.
Kannattaa muistaa että masennusta on eri tyyppisiä. Aloittajalla ei ollut väsymystä eikä unettomuutta niin hän pystyi aloittamaan aktiiviteetit heti kun sai siitä idean. Ne joilla masennukseen kuuluu esim. unettomuus joutuvat ensin odottamaan parempaa jaksoa nukkumisissa (ja sitä saattaa joutua odottamaan) että on voimia lähteä harrastamaan. Ja vielä siinäkin vaiheessa tulee heti takapakkia jos taas tulee unettomuus.
Kyllä sut pitäisi vieläkin kuristaa itseriittoinen paska kun näet olevan