Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

N23 kysyy: Mistä kaikesta jään paitsi kun en käytä mitään sosiaalista mediaa?

Vierailija
22.09.2016 |

En siis Instagramia, Facebookia, Twitteriä, Snapchattia. En ole koskaan käyttänyt.

En tunne maailmaa, jossa suurin osa ihmisistä elää tänä päivänä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lasken keskustelupalstat sosiaaliseen mediaan.

Vierailija
2/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis sosiaalinen media on vähän niinkuin internetin white trash. Jäät paitsi somekohuista ja kaiken maailman mukatärkeiden ihmisten jutuista. 

Eli et todellakaan missaa mitään tähdellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lasken keskustelupalstat sosiaaliseen mediaan.

Laske toki. ap

Vierailija
4/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä käytätkö Whatsappia?

Vierailija
5/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin palsta on sosiaalista mediaa. Tämän perusteella voit kuvitella, jäätkö jostain paitsi.

Twitter nyt ainakin on rasittava. Kukaan ei pysty sanomaan mitään painavaa, mutta kaikki haluavat sanoa jotain. Tulos on sitten noin monta tuhatta samanlaista kommenttia reaktiona johonkin uutiseen.

Vierailija
6/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jäät paljosta paitsi. Nykymaailmassa ainakin noin nuoren kuuluu pysyä trendeissä mukana ja ajan tasalla asioista, ei tarvitse kuitenkaan mennä yli. Itselleni some antaa viihdettä, ystäviä, inspiraatiota, tietoa sekä yhteyksiä moniin eri ihmisiin. Somen kautta teen myös osan opiskeluistani ja jatkossa työtehtäväni liittyvät osittain siihen. Some antaa mahdollisuuksia vaikka mihin ja avartaa maailmaa.

Vierailija
7/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla paljon onnellisempi.

Vierailija
8/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät paitsi manipuloinnista, vääristelystä, somekiusaamisen kohteeksi joutumisesta ja ajanhukasta, joka syntyy turhanpäiväisiä päivityksiä lukiessa.

Vierailija
9/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jää paitsi mistään. Trendejä ja muotia voi ja kannattaakin seurata muista medioista niin halutessaan.

M30

Vierailija
10/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tilit suurimpaan osaan noista, mutta en käytä niitä silti. Sen takia, että ei todellakaan jää mistään paitsi. t. n23

Vierailija
11/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tämäkin sosiaalinen media.

Vierailija
12/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa mulla on kavereina n. 60 ihmistä, perheenjäsenet, sukulaiset, kaverit, muutama tuttu, eli sellaiset joiden kanssa muutenkin olen tekemisissä ja juttelen kun näen, sukulaisia ja vanhoja ystäviä on sellaisia joita en ole vuosiin nähnyt, mutta joiden kanssa haluan olla yhteyksissä, soiteltua ei tule enää kellekään, eikä mitään muutakaan viestintää, eli face on se jonka välityksellä muut tietää mun ja mun perheen elämästä, ja päinvastoin. Mun äiti pysyy perillä mun lasten tekemisistä, hauskimmat kuvat ja heidän sanomat jutut saa heti tietää, vaikka ei nähdä kuin 2-4 kertaa vuodessa, isäpuoli ei ole facessa, mutta toki äitini kertoo hänelle kuulumiset. Aikuinen tytär opiskelee ulkomailla, ja myös hän pysyy näin mukana tässä meidän elämässä, (hän ei ole pikkuveljiään nähnyt moneen kuukauteen, ja tulee käymään vasta jouluna, joten ikävä on kova) ja sen lisäksi skypetetään sillointällöin. En ole ottanut kaveriksi faceen kuin lähimmän työkaverin, vaikka puhun töissä asioistani paljonkin, haluan pitää henk.koht. elämäni poissa työelämästä.

Mulle face on päiväkirja, lähes päivittäin laitan sinne jotain, jonkun tilannekuvan tai kommentoin jotain ajankohtaista uutista tai ilmiötä, myös kuten sanoin, lasten kehitys pysyy tallessa siellä, mihinkään muualle ei ole niitä lasten juttuja tullut kirjoitettua ylös, olen kyllä sitten ottanut facesta ne talteen omalle koneelle, jos nyt vaikka oma face joskus häviää tai jotain.

Facessa kuulun myös moniin harrasteryhmiin, kirpputoriryhmiin ja kaupunkini ryhmiin ym. joissa puhutaan minua kiinnostavista aiheista, esim. sukututkimus, käsityöt, oma murre, kirjallisuus, lemmikit...

Nuo muut systeemit on mulle vieraita, enemmän nuorison juttuja.

Vierailija
13/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä käytätkö Whatsappia?

Se nyt on ehkä enemmän tekstiviestin korvike

Vierailija
14/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole, joten en osaa vastata. - Luultavasti näin säilytän uskoni paremmin ihmisiin. - Olemalla kaikessa mukana näkisin, mitä kaikkea aiemmin fiksuna pitämäni ihmiset saattavat tehdä.....  

Vierailija
15/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tärkeimpänä olen itse löytänyt somesta tai sen kautta ensinnäkin monia ystäviä ja ihastuksia. Toiseksi olen inspiroitunut ihan mielettömän monesta asiasta ja päässyt toteuttamaan taiteellista puolta itsessäni (valokuvaus, musiikki, kirjoittaminen, videokuvaus...) ja löytänyt helpon kanavan jakaa omaa luovuuttani. Olen päässyt seuraamaan muitakin kaltaisiani ja itseä kiinnostavia ihmisiä ja heidän töitään. Olen myös oppinut ihan kaikenlaista, niin pieniä kuin suuriakin asioita. Somen kautta kuulee/näkee oikeastaan ihan kaikkea niin erilaisista kulttuuritapahtumista uusiin ruokaresepteihin... Luulen myös, että maailmankatsomukseni olisi todella, todella paljon suppeampi ilman somea. Luen ja katson paljon videoita muiden arvoista, aatteista ja mielipiteistä ja kyseenalaistan muiden näkemysten ohella myös omia arvoja ja asenteitani ja tietämystä asioista. Olen somessa päässyt käsittelemään myös sellaisia asioita ja tunteita, joita ei välttämättä livenä tule niin puhuttua. Monelle internet ja some on helpompi ja pehmeämpi tapa ilmaista itseään tai esimerkiksi esiintyä. Uskonkin, että somella on ollut suuri vaikutus itsetuntoni itsetuntoni ja identiteettini kehitykseen. Tätä listaa voisi jatkaa vaikka loputtomiin... Se sosiaalinen media kun voi olla NIIN paljon muutakin kuin vaan instagramin tissikuvat tai sisällöttömät päivitykset. :)

Vierailija
16/20 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some tarjoaa oivan rentoutumishetken esimerkiksi salitreenin jälkeen. Tykkään lukea esimerkiksi bloggaajien kuulumisia. Somesta, erityisesti twitteristä löytyy myös paljon motivaatiota treenaamiseen, josta oli itselleni hyötyä erityisesti elämäntapamuutokseni alkuvaiheessa n. 10 vuotta sitten. Myös tumblr:sta löytyvää erinomaista Reasons To Be Fit-sivua suosittelen kaikille, jotka tarvitsevat motivaatiota treenaamiseen.

Monet ihmiset kuitenkin kuluttavat somessa aivan liikaa aikaa ja siitä seuraa terveysriskejä. Tämä on hyvin ikävä nykyajan ilmiö :(

Vierailija
17/20 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis Instagramia, Facebookia, Twitteriä, Snapchattia. En ole koskaan käyttänyt.

En tunne maailmaa, jossa suurin osa ihmisistä elää tänä päivänä.

Mulla sama tilanne ja olen huomannut että tämä on ihan hyvä. Ei  pinnallisia kamuja, ei pakkotykkäilyjä tai FB- draamoja, ulkonäkökeskeiset saa olla omissa oloissaan ja postata selfieita nettiin, mua ei kiinnosta.

Ei ole tarvetta olla sen enempää somessa kuin AV on.

Vierailija
18/20 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti mielipiteesi ovat raikkaita, jos jätät sontalehdetkin lukematta

Vierailija
19/20 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät paitsi aivopesusta. Minä pidän fasee lähinnä siksi, että sen kautta kommunikoin harvakseltaan. Lehtiä en lue enkä muutakaan aivopesuun tähtäävää. Uutiset katson jos jaksan, mutta niihinkin suhtaudun kriittisesti. Mielenkiintoisesti esimerkiksi MTV3 uutiset eivät maininneet mitään siitä, että Syyrian avustusrekan räjäytys voi olla muidenkin kuin venäläisten tekemää. Yle sen sijaan toi esille, että ei ole varmaa kuka sen räjäytti. Huomaa, kuka on kallellaan ja minne.

Vierailija
20/20 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta seuraat uutisia ja tapahtumia, jos et lainkaan käytä somea? Mitä kautta saat Jenni Vartiaista ja Anna Abreuta koskevat tietosi, joita kuitenkin kirjoittelet av:lle? Onko iltasanomien ja seiskan lukeminen jotenkin hienompaa kuin somen seuraaminen? Jos et seuraa somea, et varmaankaan jää mistään paitsi sen enempää kuin 60/70-luvulla sellainen joka ei omistanut tv:tä.