Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit valita missä ajassa ja paikassa eläisit ja missä sosioekonomisessa statuksessa, niin mitä valitsisit?

Vierailija
22.09.2016 |

Itse eläisin 1800-luvun aatelisneitona englannin kartanoissa Ylpeys ja ennakkoluulon tyyliin. Liihottelisin linnan tiluksilla pitkässä valkeassa mekossa ja vilkuilisin komeita aatelismiehiä upeissa tanssiaisissa. Joisin teetä pikkurilli pystyssä ja nauttisin musiikista, teatterista, oopperasta ja kuvataiteesta.

Niin ja tässä haaveilussa ei tarvitse ottaa realiteetteja huomioon, joten älkää jupisko 1800-luvun sovinismista tai yhteiskunnan epäkohdista.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on unelma kirjoitti:

Itse tahtosin elää nykypäivän "vähäosaisena" nuorena jossain Suomen kuntien vuokratalossa, ja todistaisin että köyhällä on varaa syödä ja elää terveellisesti, opiskella ja tehdä elämästään ihan sitä mitä itse haluaa kunhan on ahkera ja keskittyy tekemiseen uhriutumisen sijaan. Haluaisin niin näyttää että mahdollisuuksien tasa-arvon Suomessa voi olla hyvinkin oman tulevaisuutensa seppä toisin kuin ideologioiden sumentamat "köyhyystutkijat" uskottelevat.

Lopulta jäisin eläkkeelle korkeimman oikeuden tuomarina tai menestyneenä kirurgina, katsoisin taaksepäin tiukan ja askeettisen elämäni vuosia kaiholla, ja ymmärtäisin kuinka kasvattavia ne olivatkaan! Samalla lahjoittaisin suuren osan työni kartuttamasta omaisuudesta eteenpäin vähäosaisten perheiden lasten talouskasvatukseen ja mentorointiin.

Fantasiasi on suurin piirtein  yhtä kiehtova ja  mielenkiintoinen,kuin esim.rautatiematkalippu välille Helsinki-Helsinki (siis:suora yhteys  ilman väliasemapysähdyksiä ja junanvaihtoa-tai edes veturin koneen käynnistämistä...)

Vierailija
62/64 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on unelma kirjoitti:

Itse tahtosin elää nykypäivän "vähäosaisena" nuorena jossain Suomen kuntien vuokratalossa, ja todistaisin että köyhällä on varaa syödä ja elää terveellisesti, opiskella ja tehdä elämästään ihan sitä mitä itse haluaa kunhan on ahkera ja keskittyy tekemiseen uhriutumisen sijaan. Haluaisin niin näyttää että mahdollisuuksien tasa-arvon Suomessa voi olla hyvinkin oman tulevaisuutensa seppä toisin kuin ideologioiden sumentamat "köyhyystutkijat" uskottelevat.

Lopulta jäisin eläkkeelle korkeimman oikeuden tuomarina tai menestyneenä kirurgina, katsoisin taaksepäin tiukan ja askeettisen elämäni vuosia kaiholla, ja ymmärtäisin kuinka kasvattavia ne olivatkaan! Samalla lahjoittaisin suuren osan työni kartuttamasta omaisuudesta eteenpäin vähäosaisten perheiden lasten talouskasvatukseen ja mentorointiin.

Köyhyyttä maassamme kyllä tutkitaan ihan yliopistokoutuksen suorittaneiden  tutkijoiden toimesta ja Meriläinen kyllä on sen tarkoittamasi Rosan sukunimi, ihan virallisesti ja  oikeasti.

Fiksu ihminen ei laita tosiasioita ja kaikkien helposti tarkistettavissa olevia faktoja kyseenalaisiksi, eli lainausmerkkeihin (ihmisten nimistä nyt puhumattakaan.)

Et siis  taidakaan olla ihan niin fiksu ja esimerkillinen kuin haluat täällä antaa ymmärtää olevasi....

Medialukutaitoakin olisi hyvä olla edes sen verran ,että  ymmärtää mihin kysymyksillä vastausta haetaan. Ainakin niihin kysymyksiin siis,mihin aikoo vastata.

Kuviteltu tai todellinen erinomaisuutesi ,esimerkkikelpoisuutesi ja talousmentorointisi  ei ollut nyt tämän palstan aiheena ollenkaan. Ehkä täällä paremminkin haluttiin vain vähän viihtyä ja kukaties saada vihjeitä ja virikkeitä vaikkapa seuraavaa kirjastokäyntiä silmälläpitäen,vaihtaa ehkä kiehtovien kirjojen  lukukokemuksia yms. Sinä sensijaan  toit esille vain itsesi ja oman erinomaisuutesi ja esim.  taloudellisesti vaikeassa asemassa olevien ihmisten vaikeuksien vähättelysi.Off-topic!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain tynnyrissä, antiikin reikka

Vierailija
64/64 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenestä nämä Corwallin haaveilijat oikein unelmoivat? Jonkun tv-sarjan tähdestäkö? Hyväntahtoisesti kysyn, en pilkalla. Onko kyse jostain uudesta sarjasta tms.?

Meitä haaveilijoita on ainakin kaksi. Minä en ollut edes tiennyt tuosta tv-sarjasta mutta dolly ansaitsisi oman tv-sarjan. Jännittävintä on se, että kyseisessä kylässä, jossa hän aina kävi iltapäivisin pubissa ryyppäämässä kalanmyyntirahansa, on tämä sama pubi vieläkin olemassa kaksi ja puoli vuosisataa myöhemmin. M40