Jos saisit valita missä ajassa ja paikassa eläisit ja missä sosioekonomisessa statuksessa, niin mitä valitsisit?
Itse eläisin 1800-luvun aatelisneitona englannin kartanoissa Ylpeys ja ennakkoluulon tyyliin. Liihottelisin linnan tiluksilla pitkässä valkeassa mekossa ja vilkuilisin komeita aatelismiehiä upeissa tanssiaisissa. Joisin teetä pikkurilli pystyssä ja nauttisin musiikista, teatterista, oopperasta ja kuvataiteesta.
Niin ja tässä haaveilussa ei tarvitse ottaa realiteetteja huomioon, joten älkää jupisko 1800-luvun sovinismista tai yhteiskunnan epäkohdista.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Keisari Roomassa, koska silloin saisin anaalia aina kun haluan.
Olet ymmärtänyt keisariuden syvimmän ytimen.
Vierailija kirjoitti:
yllättävää että kaikki haluaa olla jotain linnanneitoja ja huippukohumerikapteeneja. Kerjäläisen ja spitaalisen hommat ei kiinnosta.
Jos menneisyyten voisi lähettää vain kameran, niin seuraisin sillä mieluummin kerjäläisen elämää kuin kuninkaan.
Taivaassa, uisin ihanissa kirkkaissa vesistöissä kauniissa maisemissa ja olisin Jumalan läsnäolon ja rakkauden ympäröimänä, kaikki ihmiset rakastaisivat toisiaan ilman ylpeyttä, kateutta, riitoja..
Jos realismista ei siis tarvitse välittää, niin mieluiten olisin jokin pienen yhteisön asukas jollain paratiisisaarella tuhat vuotta sitten, kun eurooppalaiset eivät vielä olleet lähteneen valloitusretkilleen. Pikku paratiisissamme ei olisi tauteja, ei nälkää eikä sotia. Hedelmät tippuisivat suoraan suuhun tai ainakin käden ulottuville. Elämä olisi pelkkää laulua, tanssia ja kuutamouinteja. Tulisikohan joskus aika pitkäksi? No en tiedä, ehkä sitten jossain välissä pitäisi lähteä kanootilla katsomaan, olisiko jossain muita saaria.
Kenestä nämä Corwallin haaveilijat oikein unelmoivat? Jonkun tv-sarjan tähdestäkö? Hyväntahtoisesti kysyn, en pilkalla. Onko kyse jostain uudesta sarjasta tms.?
Haluaisin kokeilla elämää jääkauden aikaisessa Euroopassa, mammuttien aikaan. Elää itse rakentamassani suojassa, syödä itse metsästettyä ja kerättyä ruokaa, selvitä. Käyttää luovuuttani selviytymiseen. Kunnioittaa luontoa, pelätäkin sitä, eikä riistää sitä.
Ja joo aivan varmasti minun tulisi hyvin nopeasti ikävä nykyajan mukavuuksia ja terveydenhuoltoa, mutta jotain mahdottoman kiehtovaa tuossa maailmanajassa on. Olisi kiintoisaa edes kokeilla.
Itse tahtosin elää nykypäivän "vähäosaisena" nuorena jossain Suomen kuntien vuokratalossa, ja todistaisin että köyhällä on varaa syödä ja elää terveellisesti, opiskella ja tehdä elämästään ihan sitä mitä itse haluaa kunhan on ahkera ja keskittyy tekemiseen uhriutumisen sijaan. Haluaisin niin näyttää että mahdollisuuksien tasa-arvon Suomessa voi olla hyvinkin oman tulevaisuutensa seppä toisin kuin ideologioiden sumentamat "köyhyystutkijat" uskottelevat.
Lopulta jäisin eläkkeelle korkeimman oikeuden tuomarina tai menestyneenä kirurgina, katsoisin taaksepäin tiukan ja askeettisen elämäni vuosia kaiholla, ja ymmärtäisin kuinka kasvattavia ne olivatkaan! Samalla lahjoittaisin suuren osan työni kartuttamasta omaisuudesta eteenpäin vähäosaisten perheiden lasten talouskasvatukseen ja mentorointiin.
Vierailija kirjoitti:
En onnistu irrottamaan realiteettejä niin hyvin menneisyyteen kohdistuvista haaveista, joten vastataan sitten että haluaisin elää vaikka 2000 vuoden päässä tulevaisuudessa jossain utopistisessa yhteiskunnassa kaukaisessa galaksissa :D Vakaviin sairauksiin oltaisiin kehitetty hyvät hoidot, saastuttaminen ja muu luonnon hyväksikäyttö oltaisiin saatu kuriin, kaikille olisi taattu vapaus, tasa-arvo, koulutus, terveydenhuolto jne. ja avaruusmatkailun kautta löytämämme muut älylliset sivilisaatiot olisivat hyvissä väleissä kanssamme.
Olisin joku tavisihminen vaan :) Asuisin vaikka jossain Alderaanin kaltaisessa planeetassa viettäen rauhallista elämää ja kenties välillä lentelisin Kesselin reittiä alle 12 parsekin.
Nuo ufojutut on aika vaarallisia. Vuonna 1997 kolmekymmentä hörhöä lähti Niken lenkkarit jalassa Hale-Bopp -komeetan kyytiin.
Jos saisi valita niin vuosi 1995 ja ostaisin Nokian osakkeita.
minulla on unelma kirjoitti:
Lopulta jäisin eläkkeelle korkeimman oikeuden tuomarina tai menestyneenä kirurgina, -- Samalla lahjoittaisin suuren osan työni kartuttamasta omaisuudesta eteenpäin vähäosaisten perheiden lasten talouskasvatukseen ja mentorointiin.
Toteuta haaveesi nyt tässä ajassa ja todellisuudessa. Kouluttaudu, tule rikkaaksi ja lahjoita rahat pois.
Vierailija kirjoitti:
Lopulta jäisin eläkkeelle korkeimman oikeuden tuomarina tai menestyneenä kirurgina, -- Samalla lahjoittaisin suuren osan työni kartuttamasta omaisuudesta eteenpäin vähäosaisten perheiden lasten talouskasvatukseen ja mentorointiin.
Toteuta haaveesi nyt tässä ajassa ja todellisuudessa. Kouluttaudu, tule rikkaaksi ja lahjoita rahat pois.
No toteutus on työn alla, stage 2 on melki saavutettu, maisterin pahvit tulevat Jouluksi, samoin talousasiat ovat jiirissä. Kolmekymppisyys alkaa koulutettuna, velattomana ja itse kasaan haalittu pesämunakin löytyy. Ongelma on käytännössä se, etten ponnistellut köyhistä oloista, vaan ihan tavallisesta keskiluokasta. Tämä riistää nykyiset ja tulevat saavutukseni "hyvien olojen" ansioksi ja näin "köyhyystutkijat" ja "Meriläiset" pääsevät jatkamaan lepsuja puheitaan kuinka vähäosaiset ei vaan voi kyetä mihinkään ja turha heidän on edes yrittää, ja me muut vaan richplainaamme ymmärtämättä toisten arkirealilsmia, jos kyselemme että onko tuo koulun keskeyttäminen, pikavipillä pleikan osto tai 18 vuotiaana raskautuminen tuntemattomalle isälle ihan fiksuin ratkaisu.
Mutta siis toteutan suunnitelmaa muuten kyllä! Toivoisin vaan että vanhemmat antaisivat pientä kasvatusta lapsilleen, omasta taustastaan riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Kenestä nämä Corwallin haaveilijat oikein unelmoivat? Jonkun tv-sarjan tähdestäkö? Hyväntahtoisesti kysyn, en pilkalla. Onko kyse jostain uudesta sarjasta tms.?
https://en.wikipedia.org/wiki/Poldark_(2015_TV_series)
Poldarkista. On uusi sarja, tai siis vanha kirjasarja josta on tehnty vanha tv-sarja ja nyt uus versio. En tiedä millä kanavalla pyörii Suomessa vai kattooko noi sitä jostain piraattina.
Itse tahtosin elää nykypäivän "vähäosaisena" nuorena jossain Suomen kuntien vuokratalossa, ja todistaisin että köyhällä on varaa syödä ja elää terveellisesti, opiskella ja tehdä elämästään ihan sitä mitä itse haluaa kunhan on ahkera ja keskittyy tekemiseen uhriutumisen sijaan. Haluaisin niin näyttää että mahdollisuuksien tasa-arvon Suomessa voi olla hyvinkin oman tulevaisuutensa seppä toisin kuin ideologioiden sumentamat "köyhyystutkijat" uskottelevat.
Lopulta jäisin eläkkeelle korkeimman oikeuden tuomarina tai menestyneenä kirurgina, katsoisin taaksepäin tiukan ja askeettisen elämäni vuosia kaiholla, ja ymmärtäisin kuinka kasvattavia ne olivatkaan! Samalla lahjoittaisin suuren osan työni kartuttamasta omaisuudesta eteenpäin vähäosaisten perheiden lasten talouskasvatukseen ja mentorointiin.
Saisitko jossain vaiheessa myös anaalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://en.wikipedia.org/wiki/Poldark_(2015_TV_series)
Poldarkista. On uusi sarja, tai siis vanha kirjasarja josta on tehnty vanha tv-sarja ja nyt uus versio. En tiedä millä kanavalla pyörii Suomessa vai kattooko noi sitä jostain piraattina.
Tulossa ylelle ihan tässä lähiviikkoina:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/08/02/poldark
On voinut katsoa aiemmin maksullisilla kanavilla, nythän kuvataan jo kolmatta kautta.
Ihan sama kunhan olisin rahaeliittiä.
Helppoa. Lahjoita kaikki pois mitä sinulla on, revi diblomisi ja aloita nollasta. Katsotaan miten pitkälle pääset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin asua cornwallissa 1700-luvun jälkipuoliskolla aivan tietystä syystä :-)
Harrastaako tuo tietty syy mahdollisesti viikatteen heiluttelua ilman paitaa..?
I hear you, sister :D
Hahaa, brother pikemminkin. Olen mies. Minulla on asiaan kielitieteellinen mielenkiinto. 1300-luvulta lähtien englanti oli hitaasti tunkenut niemeä pitkin edemmäksi ja siinä vaiheessa lopulta oli yksi ainoa korninkielinen äidinkielinen puhuja dolly penreath jäljellä. Hänen viimeiset sanansa olivat korniksi sanottu Minä en tahdo puhua englantia. Sen sanottuaan hän kuoli ja samalla koko kieli kuoli. Olisin halunnut tuntea hänet.
Haha! :D No, voisi sanoa, että minullakin oli kielitieteellinen mielenkiinto 1700-luvun Cornwalliin, mutta ehkä hieman fyysisemmällä ja konkreettisemmalla tasolla...
Täytyy tunnustaa, että en tiedä kornin kielestä oikeastaan mitään muuta kuin että sellainen on joskus ollut olemassa. Miten sitä osattiin yleisesti tuohon aikaan eli olisitko kyennyt kuinka hyvin kommunikoimaan Dollysi kanssa?
Mitä kirjoitetut lähteet ovat kertoneet niin samassa kylässä oli kaksi naapuria joilla oli auttava kornin taito. Hän eli aikalaisittain todella vanhaksi lähes satavuotiaaksi. Hänellä ilmeisesti nuorempana oli miespuolinen ystävä jonka kanssa hänellä oli tapana käydä tuntikausien mittaisia korninkielisiä keskusteluja. Hän ei ollut millään tavalla korkeassa asemassa yhteisössään. Hän oli viinaanmenevä kalakauppias jonka sanotaan aina korniksi kovaäänisesti kironneen asiakkaansa jos he eivät maksaneet kaloista tarpeeksi hyvää hintaa. Olisin halunnut olla siellä paikalla katsomassa tätä kaikkea ja saamassa selville mitä tekee ihmisen psykologialle se että tietää olevansa jonkin kielen viimeinen puhuja monen vuosikymmenen ajan. Kiehtovaa, eikö totta? M40
Erikoista, että av:llä on cornwall-harrastusta niin paljon, että löytyy jopa kaksi tyyppiä, joilla molemmilla on eri syy taustalla cornwall-juttuihin.
Olisin Dakota-Sioux intiaaninainen, eläisin luonnonmukaista elämää ja hoitaisin lapsilaumaa. Tekisin koruja katajanmarjoista ja ihailisin puhvelilaumaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tässä haaveilussa ei tarvitse ottaa realiteetteja huomioon, joten älkää jupisko 1800-luvun sovinismista tai yhteiskunnan epäkohdista.
Sääli, sillä aiheen kokonaisvaltainen analyysi voisi olla kiinnostavaa keskustelua.
yllättävää että kaikki haluaa olla jotain linnanneitoja ja huippukohumerikapteeneja. Kerjäläisen ja spitaalisen hommat ei kiinnosta.