Mitkä vähän oudot asiat tuntuvat korreloivan keskenään?
Ja nyt sitten sellaisia hauskoja arkipäivän havaintoja eikä mitään vääntöä siitä, onko asiasta tutkimusnäyttöä ja "ei päde ainakaan minun kohdallani".
Tunnen paljon miespuolisia luonnontieteellisen ja teknisen alan ihmisiä. Matemaatikkoja, tietojenkäsittelytieteilijöitä, fyysikkoja, diplomi-insinöörejä... Huomattavan moni heistä harrastaa maantie- tai maastopyöräilyä ja on intohimoinen työmatkapyöräilijä. Missään muussa tuntemassani "ihmisryhmässä" pyöräily ei ole kovinkaan suosittu harrastus, saati intohimon kohde. Väitän siis, että pyöräilyharrastus korreloi luonnontieteiden ja tekniikan alan akateemisuuden kanssa.
Kommentit (395)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saisi varmaan sanoa tätä, koska itsekin olen humanisti, mutta nyt olen pari syksyä ollut opintoja aloitelleiden kanssa tekemisissä ja täytyy todeta: se kuka työpaikalla ei jaksa, ei jousta, on laiska ja perustelee sen omilla oikeuksillaan (eli itsekkyydellä) on humanisti.
Mun on nyt pakko kysyä: miten opintoja aloittelevista näkee työpaikalla käyttäytymisen?
Yleinen asenne. En usko, että työmoraali rupeaa kukoistamaan muutaman vuoden päästä itsekseen, kun saavat paperit käteen. Tässä välissä olen työskennellyt muun alan ihmisten kanssa ja eipä ole pääkipu, huonosti nukuttu yö, kiireinen seuraava päivä yms. estäneet päivän töitä. Kyllähän sen ymmärtää, ettei aina voi toimia täydellä teholla, mutta kyllä jonkinlaista venymistä ihmisiltä saa vaatia, edes joskus.
Ylipaino ja pisteliäisyys - ainakin naisilla. Olen tuntenut elämäni aikana useita ylipainoisia tyttöjä, ja kaikki ovat olleet ilkeitä. Jotkut ilkimykset lihosivat vasta lapsuuden jälkeen.
Tuntemillani ylipainoisilla miehillä taas on päinvastoin. He ovat olleet rentoja ja mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tapaamani reumaatikot ovat ilkeitä ja veemäisiä ihmisiä. Olen ihan varma, että joskus tulevaisuudessa tiedemiehet todistavat pitkäaikaisten pahojen ajatusten synnyttävän elimistöön tulehduksen josta kehittyy reuma.
Kuulostipa ihanalta näin 2-vuotiaan reumalapsen äitinä.
No ei olla tavattu kullannuppuas. Lue aloitus uudelleen.
Niin? Tarkoitus oli vain kyseenalaistaa tätä "täysin varmaa tietoa" reuman puhkeavan pitkäaikaisten pahojen ajatusten aiheuttamana :) Terv. kullannupun äiti
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoissa opiskelevilla miehillä on usein naismaisempi, pehmeämmän oloinen naama ja hintelämpi ruumiinrakenne, amiksessa opiskelevilla miehillä miehisempi, karkeampi naama ja rotevampi ruumiinrakenne. En tiedä aiheuttaako esimerkiksi pieni testosteronin määrä sen että sekä näismaisempi että todennäköisemmin hakeutuu yliopistoon.
Yliopistossa on lukutoukkia. Amiksessa ja amk:ssa on enemmän tekevää sorttia olevia miehiä, käyvät salilla. Yliopistossa on muutamia, jotka harrastavat juoksua.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tää ei loukkaa ketään, mutta nuorten naisten mielenterveysongelmat ja seksuaalivähemmistöön kuuluminen. Olen itse ollut hoidossa suljetulla osastolla ja muutenkin tekemisissä mt-ongelmaisten kanssa ja valtaosa on olleet muita kuin heteroita. Lisäksi näillä henkilöillä on usein shokkiväriä hiuksissa ja lävistyksiä kasvoissa. Tämä ei tosiaankaan ole mikään homous on sairaus -juttu vaan oma havainto.
havaintosi on varmasti oikea, seksuaalivähemmistöillä on tilastollisesti enemmän mt-ongelmia, alkoholismia ym, koska monet ovat kokeeneet paljon syrjintää, monet myös omalta perheeltä. Niinkuin sanot niin ei liity suoraan seksuaalisuuteen vaan ulkopuolisuuden tunteeseen ja siihen että saavat kuulla olevansa sairaita ja väärässä
Minä olen aina luullut, että reumaatikkojen toisinaan osoittama kireys/totisuus/huumorintajuttomuus, lyhytpinnaisuus ja joka ilkeys johtuvat vuosia jatkuneista kivuista, toiminnanrajoitteista ja itsenäisyyden menettämisestä, huonosta yöunesta ja siitä tietoisuudesta että tilanne ei koskaan parane, päin vastoin ikääntymisen vuoksi vain huononee. Olenko ymmärtänyt väärin?
Vierailija kirjoitti:
Rasistit ja äärikonservatiiviset eivät ainoastaan vaikuta tyhmemmiltä, vaan myös OVAT sitä. Se on ihan tutkittu juttukin, ja siinä ei oikeastaan ole mitään outoa.
"- Todellisuus on monimutkainen ja sotkuinen. Ideologiat poistavat sotkuisuuden ja tarjoavat yksinkertaisempaa ratkaisua. Ei siksi taida olla yllättävää, että ihmiset, joiden kognitiivinen päättelykyky on heikompi, tuntevat houkutusta yksinkertaistaviin ideologioihin."
Sama pätee myös uskovaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tapaamani reumaatikot ovat ilkeitä ja veemäisiä ihmisiä. Olen ihan varma, että joskus tulevaisuudessa tiedemiehet todistavat pitkäaikaisten pahojen ajatusten synnyttävän elimistöön tulehduksen josta kehittyy reuma.
Niin? Tarkoitus oli vain kyseenalaistaa tätä "täysin varmaa tietoa" reuman puhkeavan pitkäaikaisten pahojen ajatusten aiheuttamana :) Terv. kullannupun äiti
tarkoitus oli listata outoja asioita huumorilla eikä tulla valittamaan että ei päde minuun tai reumalapseeni :) kaikissa näissä väitteissä on poikkeuksia
Marimekon vaatteet ja polkkatukka usein ilmenee samalla henkilöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painavemmat naiset syövät aina todella vähän kouluruokailussa. Ehkä sama pätee työpaikkaruokailuunkin?
Hoikat syövät normaalin annoksen.Tää on totta! 20 vuotta olen ollut opettajana ja olen huomannut tuon. Erityisesti tytöillä on niin, että pulskat eivät syö juuri mitään kouluruokailussa, nirsoilevat kaikesta. Kotona varmaan sitten vetävät nälissään kaikenmaailman herkut, koska ovat niin pulskia.
Tämä onkin jännä, että lihava nainen ei voi ikinä tehdä oikein. Jos syö vähän tai suunnittelee ateriansa niin, että lounas ei ole iso, on tyhmä läski, joka luulee huijaavansa muita. Ja sitten mietiskellään, kuinka läski mättää ruokaa salassa ja kotona.
Jos lihava nainen syö normaalin tai ison annoksen, on taas tyhmä läski, jonka syömistä päivitellään ja kytätään.
Voisikohan olla, että tämäkin opettaja vain tulee tarkkailleeksi enemmän niitä pulskia tyttöjä?
Olen itse ylipainoisena ollut tilanteessa, jossa olin syömässä ruokalassa, kun täysin tuntematon mies pysähtyi eteeni pudistelemaan päätään. Ylipainoisten ruokailu on joistakin niin provosoivaa, että onko ihme, että mieluummin syö pienen tai vähäkalorisen annoksen, jotta voi piiloutua arvostelevilta katseilta?
Ja joo, meni tunteisiin.
T. Entinen läski ja empaattinen ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tarkoitus oli listata outoja asioita huumorilla eikä tulla valittamaan että ei päde minuun tai reumalapseeni :) kaikissa näissä väitteissä on poikkeuksia
Niin, toki sen ymmärrän, puutuinkin vain tuohon reuman puhkeamiseen koska oli niin tietämättömästi ajateltu. En puhu yhdestä lapsesta vaan tuhansista reumalapsista, jotka sairastuvat pieninä ilman pitkäaikaisia pahoja ajatuksia :) Näin rautalangasta väännettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä huumoria on sanoa että kaikki reumaatikot ovat ilkeitä ihmisiä ja saaneet reumansa pahojen ajatusten voimasta. Halusin vain kyseenalaistaa tämän kun tuhannet lapset sairastuvat reumaan aivan pieninä kullannuppuina, niinkuin sanoitkin. En siis puhu lapsestani vaan tuhansista lapsista. Täällä saa olla myös eri mieltä näistä väitteistä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painavemmat naiset syövät aina todella vähän kouluruokailussa. Ehkä sama pätee työpaikkaruokailuunkin?
Hoikat syövät normaalin annoksen.Tää on totta! 20 vuotta olen ollut opettajana ja olen huomannut tuon. Erityisesti tytöillä on niin, että pulskat eivät syö juuri mitään kouluruokailussa, nirsoilevat kaikesta. Kotona varmaan sitten vetävät nälissään kaikenmaailman herkut, koska ovat niin pulskia.
Tämä onkin jännä, että lihava nainen ei voi ikinä tehdä oikein. Jos syö vähän tai suunnittelee ateriansa niin, että lounas ei ole iso, on tyhmä läski, joka luulee huijaavansa muita. Ja sitten mietiskellään, kuinka läski mättää ruokaa salassa ja kotona.
Jos lihava nainen syö normaalin tai ison annoksen, on taas tyhmä läski, jonka syömistä päivitellään ja kytätään.
Voisikohan olla, että tämäkin opettaja vain tulee tarkkailleeksi enemmän niitä pulskia tyttöjä?
Olen itse ylipainoisena ollut tilanteessa, jossa olin syömässä ruokalassa, kun täysin tuntematon mies pysähtyi eteeni pudistelemaan päätään. Ylipainoisten ruokailu on joistakin niin provosoivaa, että onko ihme, että mieluummin syö pienen tai vähäkalorisen annoksen, jotta voi piiloutua arvostelevilta katseilta?
Ja joo, meni tunteisiin.
T. Entinen läski ja empaattinen ihminen
Joo ja jotkut eivät tunnu millään tajuavan ettei sitä painoa voi pysyvästi pudottaa parissa viikossa, kuukaudessa tai välttämättä vuodessakaan.
Lesboparista toinen näyttää aina mieheltä ja ainakin pukeutuu miehisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä huumoria on sanoa että kaikki reumaatikot ovat ilkeitä ihmisiä ja saaneet reumansa pahojen ajatusten voimasta. Halusin vain kyseenalaistaa tämän kun tuhannet lapset sairastuvat reumaan aivan pieninä kullannuppuina, niinkuin sanoitkin. En siis puhu lapsestani vaan tuhansista lapsista. Täällä saa olla myös eri mieltä näistä väitteistä :)
Ehkäpä ne lapset sitten sairastuvat vanhempiensa negatiivisesta energiasta.
Vierailija kirjoitti:
Rasismi ja kouluttautumattomuus. Välttääkseni turhat soraäänet tarkennan nyt vielä varmuuden vuoksi kaikille, mitä rasismilla tarkoitan: en esimerkiksi asiallisesti perusteltua liiallisen maahanmuuton vastustamista. Tarkoitan sillä sitä ajattelutapaa, missä ilmenee n-sanan käyttö ja toisen ihmisarvon kieltäminen pelkän etnisen taustan ja ihonvärin perusteella. Se on tietämättömyyttä ja ahdasmielisyyttä. Kun olet vähänkin sivistystä saanut ihminen, tiedät, että tuollainen käytös on kivikautista ja jos joku pitäisi Suomesta saada kitkettyä pois, niin kyllä se on ensisijaisesti tuo käytös eikä suinkaan ne toisista maista muuttavat ihmiset.
Varsinaista rasismia ei juurikaan ole olemassa. Silloinhan nämä rasisteiksi kuvailemasi henkilöt vastustaisivat vaikka japanilaisen IT-alan ammattilaisen muuttoa Suomeen. Näin ei ole, vaan vastustus kohdistuu sellaisiin etnisiin ryhmiin, jotka aiheuttavat ongelmia. Se on kyllä totta, että kouluttamattomuuteen yhdistyy epäasiallinen keskustelu maahanmuutosta.
Vegaanit yleensä kertoo 15min sisällä olevansa vegaaneja.
Hevostytöt ovat aina keskimääräistä kauniimpia, vahvempia ja luonteeltaan reippaampia.
Kukaan tietämistäni homoista ei ole ns.normaalista perheestä. Ts.homot,lesbot tulevat perheistä joissa lapsuus on ollut traumatisoiva tai perhesuhteet "kummalliset"
Rasistit ja äärikonservatiiviset eivät ainoastaan vaikuta tyhmemmiltä, vaan myös OVAT sitä. Se on ihan tutkittu juttukin, ja siinä ei oikeastaan ole mitään outoa.
"- Todellisuus on monimutkainen ja sotkuinen. Ideologiat poistavat sotkuisuuden ja tarjoavat yksinkertaisempaa ratkaisua. Ei siksi taida olla yllättävää, että ihmiset, joiden kognitiivinen päättelykyky on heikompi, tuntevat houkutusta yksinkertaistaviin ideologioihin."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012020215155533_ul.html