Kirjoita tänne sellainen FB-päivitys, mikä saa sut ärsyyntymään
Aloitan: Vastarakastuneiden päivitykset, joissa on siirapin lisäksi aivan liikaa informaatiota
"Taas ihana päivä tänään rakkaan kanssa <3 <3 Kohta saunaan ja sitten vähän... ;)"
Kommentit (339)
Kertokaa nyt, mitä sinne faceen saa ja pitää päivittää? :D
Arki: ei
Työt:ei
Juhlat: ei
Vapaa-aika: ei
Harrastukset: ei
Ystävät: ei
Parisuhde: ei
Lapset: ei
Lemmikit: ei
Terveys: ei
Arjen pienet ilot ja teot: ei
Tunteet: ei
Omat mielenkiinnonaiheet: ei
Voisiko joku aloittaa vaikka ihan oman ketjun? En itse jaksa nähdä vaivaa...
Vierailija kirjoitti:
Omat mielenkiinnonaiheet: eiVoisiko joku aloittaa vaikka ihan oman ketjun? En itse jaksa nähdä vaivaa...
Mitenkä olisi jos vaikka käyttäisi järkeä ja ajattelisi pari kertaa mitä laittaa julki?
Ei se ole niin vaikeaa.
Mielestäni kuvottavinta niisså "Olen hyvä ihminen, autoin köyhää raukkaa", on se, jos postataan kaiken lisäksi kuva tästä ihmisestä ja itse parhaassa tapauksessa pällistellään siinä etualalla. Siinä on jotain samaa, kuin siinä noin vuosi sitten somessa kiertäneessä videossa, jossa joku kuvasi itseään tarjoamassa liikuttuneelle kodittomalle pizzaa haikean musiikin soidessa taustalla. Ällöttävää, eikä ollenkaan pyyteetöntä.
"Työpäivän jälkeen tein pienen lenkin ja kiipesin siinä sivussa Mount Everestille, sitten tein suursiivouksen ja vasemmalla kädellä remontoin kämpän siinä sivussa. Samanaikaisesti laitoin (lähituotetun reilunkaupan luomu)päivällisen koko perheelle, lapsille luin iltasaduksi koko Astrid Lindgrenin tuotannon ja nyt nautin ansaitun lasin viiniä kullan kanssa <3 Olipa ihana maanantai!".
Vierailija kirjoitti:
Omat mielenkiinnonaiheet: eiVoisiko joku aloittaa vaikka ihan oman ketjun? En itse jaksa nähdä vaivaa...
Mielestäni kaikista aiheista saa postata, mutta kysymys onkin siitä kuinka USEIN ja kuinka monta kuvaa postaa samasta aiheesta, esim. tarviiko postata 10 kuvaa omasta lapsestaan JOKA IKINEN päivä? Varsinkin kun ne kultamussukkakuvat ovat oikeasti aihe joka EI ole kaukaisempien tuttavien silmissä ollenkaan niin suloinen kuin mammasta itsestään tuntuu.
"Voi helvetinvittu, siis nyt meni hermot erääseen, niin kauhee päivä tänään ja kuulin yhden ihan kamalan asian!!!"
Ja kun joku sitten erehtyy kysymään, että mitä on tapahtunut, niin hän ei saa koskaan vastausta. Serkkuni, nelikymppinen perheenäiti, harrastaa näitä paljon.
Lisäksi mulla on kaveri, oikeasti tosi kiva tyyppi, jolla ei ilmeisesti ole mitään muuta elämää kuin koirat. Koiria autossa, koiria nukkumassa, koiria lenkillä... 99% postauksista käsittelee koiria. Joku satunnainen valitus kipeänä olemisesta tms saattaa joukkoon eksyä, mutta sen jälkeen taas viiskytä postausta koirasta hierojalla, koirasta kisoissa, koirasta ja uudesta lelusta... En jaksa enää seurata, tykätä tai kommentoida.
Joku rantatönö aamuauringossa, iltaruskossa, talvella jne.#lovemylife#kultsinkaalaatuaikaa#. Yöh. Ja nämä salil eka ja vika. .tosin kompensoidaan sitten joka viikonloppu missä sää oot,mä oon kännissä päivityksillä. .maanantaina sitten taas kesytetään rautaa. Ja nämä mv-linkit jne..joita höystetään juuri opituilla uusilla sanoilla, jotka peräisin rajat kiinni-sivustoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä olisi jos vaikka käyttäisi järkeä ja ajattelisi pari kertaa mitä laittaa julki?
Ei se ole niin vaikeaa.
No mitä sinä noin esimerkkinä julkaiset?
Mulle on tullut tänään esimerkiksi ihan älyttömän hyvä mieli, kun eräs vannoutunut lapseton päätti kuitenkin haluta äidiksi uuden miehensä kanssa ja teki ensimmäisen vauvankakka -päivityksensä. Eikä siinä ollut mitään sarkasmia, ihan aidosti hormonihuuruisena tehty päivitys. Lähetin mielessäni pusuja ja sydämiä. Se oli jotenkin niin aito. Just niin höyry kuin jokainen on esikoisensa kanssa -ja nämähän on just niitä tuomituimpia aiheita.
Joku on hurahtanut treenaamiseen, joku ruuanlaittoon, yksi on ihan hurmiossa työmatkan maisemista, toinen on himo matkustelija, yhdellä on seitsemän kissaa toisella viisi koiraa. Joku saa elämäänsä parasta sisältöä pienistä lapsistaan, joku keräilee muumimukeja, joku esittelee sienisaaliinsa joka ikinen päivä kahden viikon ajan. Entä sitten? Onneksi kaikki ei käytä "järkeään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kaikista aiheista saa postata, mutta kysymys onkin siitä kuinka USEIN ja kuinka monta kuvaa postaa samasta aiheesta, esim. tarviiko postata 10 kuvaa omasta lapsestaan JOKA IKINEN päivä? Varsinkin kun ne kultamussukkakuvat ovat oikeasti aihe joka EI ole kaukaisempien tuttavien silmissä ollenkaan niin suloinen kuin mammasta itsestään tuntuu.
No lakkaa seuraamasta tai poista kavereista! Tottakai siitä mammasta tuntuu että oma lapsi on maailman suloisin.
Vaikeaksi menee, jos pitää miettiä jokaista sanaansa, että se varmasti miellyttää kaikkia niitä kahtasataaviittäkymmentä "kaveria".
Kulturelli-Ellit!!
"Olipa taas mahtava oopperaelämys, jo kolmas tällä viikolla! Kyllä se Kirku-Buongiorno niin upeasti tulkitsi La Traviatassa, oikein kylmät väreet meni. Nyt ollaan ystävien *joku puolijulkkis* kanssa *kuuluisassa ja kalliissa ravintolassa* syömässä kuivatettua karitsaa luomuporkkanoilla ja siemaillaan tosi hyvää viiniä *kuva kalliista viinipullosta*."
Facekavereissani on paljon klassisen musiikin ammattilaisia ja ikävä kyllä näissä piireissä rahalla ja sivistyneisyydellä brassailu korostuu usein. Olen itsekin tutkinnoltani ammattipianisti ja -cembalisti mutta ihan piruuttani päivitän mahdollisimman arkisista asioista ja valitan köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
* onnellisuushehkutukset / oman itsensä löytämisfilosofiat joltain kaksvitoselta / kaikki on niin upeeta ja tummissakin pilvissä on hopeareunus. Puoliso on maailman paras ja lapset aina ihania. Nämä päivitykset on ihan ok esim. joskus mutta että joka päivä. Väkisin hiipii mieleen onko nyt niin täydellistä sittenkään.
* kuva sairaalasta esim. sairaalaruoasta / "on paikassa sairaala" / tai "pitkällä sairaslomalla" ja "surullinen" mutta sitten ei kerrota miksi vaikka monet kyselee. Huokaus!
* kuva makaronilaatikosta / kaalilaatikosta / kaurapuurostan/ grillimakkarasta eli ihan tavallisesta ruoasta ja pirteä emäntä tyyliin hehkutus "tänään perheelle tällaista". Pahimmassa tapauksessa ruoista otetut kuvat on jollain suttusella vanhalla kameralla jolloin kaikki näyttää samalle harmaalle mössölle. Sama leipojissa, kuvaa pullasta piirakasta pasteijasta kakusta (kakkukuvat kyllä oikeesti on mielenkiintoisia) piparista tortusta mistä millonkin ja sitten jos perhe on kokoontunut pillimehujen kanssa niitä ahmimaan niin ärsytyskynnys ylittyy.
* terveellisen elämän päivittäjät. "Tein tänään sokeriton gluteeniton viljaton soijaton munaton mauton" reseptillä koska piltti-iisakki ja kaija-kerttuli muuten kärsii. Ja sitten reippailemaan ulos viiden tunnin vaunulenkki ja päälle koko perheen metsäretki ihguu.
* "nyt jännittää!" tai "elämäni muuttuu pian!" ja sitten ei kommentoida enää mitään koko ketjuun vaikka toiset kyselee ja kommentoi
* lapset istuu, makaa, seisoo, nukkuu, syö, itkee, leikkii, juoksee.. ihan mitä vaan niin siitä on kuva. Ei kiinnosta, oikeesti.
* sama koirista. Ei kiinnosta! Silloin tällöin jees, joka päivä ei todellakaan jees.
* bilekuvat jotka ilmestyy klo 03 ja häipyy seuraavan päivän iltaan mennessä
Hahah, pakko paljastaa että eniten sataa mun kuviin tykkäyksiä kun julkaisen kuvan a) kissastani hassussa asennossa b) viinilasin c)maidottoman, sokerittoman ja gluteenittoman itseleivotun leipomuksen d) itse tekemäni tökerön öljyvärimaalauksen.
En ylipäätään murehdi siitä mitä ihmiset minusta mahtaa ajatella. Taidetta teen siks kun se on kivaa -vaikka en oo taitava. Ja julkaisen siksi kun haluan että muutkin näkee sen tikku-ukon josta oon tosi ylpeä :D.
Ehkä tällanen konstailemattomuus sitten on ihmisistä ihan ok. Tai ne on blokannut mut jo aikoja sitten ;D
Kaikki päivitykset jossa esiintyy sanat Fitline, cell reset tai fitskut
Vierailija kirjoitti:
Henkilöt, jotka eivät IKINÄ laita mitään henkilökohtaisia kirjoituksia, vaan pelkästään linkkejä IS tai Hesarin sivuille, jotka osaan itsekin lukea. Pahimmassa tapauksessa eivät edes kommentoi uutista mitenkään. Niin ei voi sitten tietää, onko tapahtunut heidän mielestään hyvä vai huono asia.
Lukisin paljon mielummin vaikka niistä omien lapsien tai koirien tapahtumista!
Kaikilla ei ole niin vaiherikasta ja jännittävää elämää, josta vääntää mielenkiintoisia postauksia. Uutisia neutraalisti lukeva ihminen ainakin pohtii muutakin kuin omaa belfietään. On kohteliasta jättää pakkosyöttämättä omat mielipiteet uutisista, ainakin minun mielestäni.
Luunvalkoinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* onnellisuushehkutukset / oman itsensä löytämisfilosofiat joltain kaksvitoselta / kaikki on niin upeeta ja tummissakin pilvissä on hopeareunus. Puoliso on maailman paras ja lapset aina ihania. Nämä päivitykset on ihan ok esim. joskus mutta että joka päivä. Väkisin hiipii mieleen onko nyt niin täydellistä sittenkään.
* kuva sairaalasta esim. sairaalaruoasta / "on paikassa sairaala" / tai "pitkällä sairaslomalla" ja "surullinen" mutta sitten ei kerrota miksi vaikka monet kyselee. Huokaus!
* kuva makaronilaatikosta / kaalilaatikosta / kaurapuurostan/ grillimakkarasta eli ihan tavallisesta ruoasta ja pirteä emäntä tyyliin hehkutus "tänään perheelle tällaista". Pahimmassa tapauksessa ruoista otetut kuvat on jollain suttusella vanhalla kameralla jolloin kaikki näyttää samalle harmaalle mössölle. Sama leipojissa, kuvaa pullasta piirakasta pasteijasta kakusta (kakkukuvat kyllä oikeesti on mielenkiintoisia) piparista tortusta mistä millonkin ja sitten jos perhe on kokoontunut pillimehujen kanssa niitä ahmimaan niin ärsytyskynnys ylittyy.
* terveellisen elämän päivittäjät. "Tein tänään sokeriton gluteeniton viljaton soijaton munaton mauton" reseptillä koska piltti-iisakki ja kaija-kerttuli muuten kärsii. Ja sitten reippailemaan ulos viiden tunnin vaunulenkki ja päälle koko perheen metsäretki ihguu.
* "nyt jännittää!" tai "elämäni muuttuu pian!" ja sitten ei kommentoida enää mitään koko ketjuun vaikka toiset kyselee ja kommentoi
* lapset istuu, makaa, seisoo, nukkuu, syö, itkee, leikkii, juoksee.. ihan mitä vaan niin siitä on kuva. Ei kiinnosta, oikeesti.
* sama koirista. Ei kiinnosta! Silloin tällöin jees, joka päivä ei todellakaan jees.
* bilekuvat jotka ilmestyy klo 03 ja häipyy seuraavan päivän iltaan mennessä
Hahah, pakko paljastaa että eniten sataa mun kuviin tykkäyksiä kun julkaisen kuvan a) kissastani hassussa asennossa b) viinilasin c)maidottoman, sokerittoman ja gluteenittoman itseleivotun leipomuksen d) itse tekemäni tökerön öljyvärimaalauksen.
En ylipäätään murehdi siitä mitä ihmiset minusta mahtaa ajatella. Taidetta teen siks kun se on kivaa -vaikka en oo taitava. Ja julkaisen siksi kun haluan että muutkin näkee sen tikku-ukon josta oon tosi ylpeä :D.
Ehkä tällanen konstailemattomuus sitten on ihmisistä ihan ok. Tai ne on blokannut mut jo aikoja sitten ;D
Olet just paras facekaveri!
"*kuva rakastavaisista* love u kulta. En ikinä päästä susta irti, oot mun elämäni paras asia!" Seurustelua takana viikko. Kahden viikon päästä kihlat. Kuukauden päästä ero.
Sitten siellä kommenteissa "ihana rakas. Rakastan sua" eiku mä sua eiku mä oi ihana. Ku tuut kotiin niin .. ;) oho meinaaks... Blaa blaa blaa.
En valita. Ihanaa viihdettä.
Kun pitää checkata ittensä fb kautta salille joka kerta
En puolustele / en ole rasisti / natsi / hihhuli MUTTA blaa blaa blaa blaa...
Vierailija kirjoitti:
"Olipa ihana viikonloppu! On tavattu ystäviä, syöty hyvää ruokaa, naurettu ihan liikaa, pelattu mölkkyä, käyty uimassa... Rakastan teitä kaikki Salla, Liisa, Juulia, Ämmä, Roosa ja Linda <3 Lisää tällaisia hetkiä! *+tähän loppuun vielä joku inside-läppä silmänisku hymiön kaa kuten esim:* Ensikerralla katsotaan sitten kuka miukuu parhaiten... ;)"
Mä istun vitosen ratikassa ja nauran 😂😂
Yks tuttu lisää joka ikinen päivä kuvia pojastaan. Ja poika on nyt 1v. Kaikissa hashtag #äidinrakas #elämänivalo #kiitollinensiunattuonnellinen #poikanimun jne. Voi helvetti. On kylpykuvaa, ruokailukuvaa, vaunulenkkikuvaa...
Eräällä tutullani on pakonomainen tarve ottaa selfie (mahd. seuralaisineen)/annoskuva/kivasti filtteröity perspektiivikuva miljööstä joka helvetin ravintola-ateriasta tai baarikeikasta, perään tietty #övericoolravintelinnimi. Tämä tapahtuu siis useita kertoja viikossa. Eikö aikuinen ihminen osaa syödä ilman, että se pitää ihan jokaisen kerran dokumentoida??