Kirjoita tänne sellainen FB-päivitys, mikä saa sut ärsyyntymään
Aloitan: Vastarakastuneiden päivitykset, joissa on siirapin lisäksi aivan liikaa informaatiota
"Taas ihana päivä tänään rakkaan kanssa <3 <3 Kohta saunaan ja sitten vähän... ;)"
Kommentit (339)
Minä tunnen tiedän erään aikuisen ihmisen joka kirjoittaa facebookkiin tähän malliin.
" joo auto kaupoilla just saas nähdä tuleeko uus kaara kotia ilta päivällä huomenna "
Siis ihan oikeasti epäilee onko kyseinen ihminen jotenkin vajaa? Omasta mielestään hän on kovin ihminen maailmassa ja tekee aina niin hemmetin paljon töitä.
"Kukaan ei tykännyt mun edellisestä postauksesta eikä kommentoinu paitsi ehkä jotkut joita en nyt tässä huomioi mitenkään. En sit enää postaa mitään ikinä kun kukaan ei välitä musta." Ja kohta taas laitetaan uusi huomionkerjäysviesti.
"Olen todella pätevä ja erinomainen työssäni esimiehenä. Olenko jo maininnut, että olen esimies ja minulla on paljon tärkeää työtä. Kerron myös vain lasteni suorituksista, koska suoritukset ovat tärkeintä maailmassa."
"Saan miljoonan euron arvoisen kännykän kun laitan tämän viestin seinälleni. Jaa tämä omalle seinällesi, niin Apple lupaa sinullekin oman kännykän." Miten jotkut eivät tajua näiden olevan ilmiselviä huijausviestejä?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Parasta tänään: valkeat kuulaat, luomubataattiranskalaiset, keittiössä nauravat ystävät. Bon Iver kuiskii korviin, omenachutneyn huumaava tuoksu tekee kaikesta ihan pikkuisen parempaa. Oi syksy, kuinka sua oonkaan kaivannut! <3 "
Oksensin sisäisesti juuri.
Mut toihan kuulostaa ihan Stellan blogilta.
Vierailija kirjoitti:
"Kukaan ei tykännyt mun edellisestä postauksesta eikä kommentoinu paitsi ehkä jotkut joita en nyt tässä huomioi mitenkään. En sit enää postaa mitään ikinä kun kukaan ei välitä musta." Ja kohta taas laitetaan uusi huomionkerjäysviesti.
"Olen todella pätevä ja erinomainen työssäni esimiehenä. Olenko jo maininnut, että olen esimies ja minulla on paljon tärkeää työtä. Kerron myös vain lasteni suorituksista, koska suoritukset ovat tärkeintä maailmassa."
"Saan miljoonan euron arvoisen kännykän kun laitan tämän viestin seinälleni. Jaa tämä omalle seinällesi, niin Apple lupaa sinullekin oman kännykän." Miten jotkut eivät tajua näiden olevan ilmiselviä huijausviestejä?!?
Siksi kun totuus on se miten osa ihmisistä on tyhmiä kuin ameeba. Tai tuntuu, että niitä ihmisiä on hemmetin paljon.
Ihminen linkittää jonkun "Oletko erityisherkkä: tässä 10 merkkiä", jossa on itseä kehuskeleva lista asioista tyyliin: "osaat ottaa toiset huomioon paremmin kuin kukaan muu ja luot ympärillesi harmonian ja rauhan ilmapiirin, jossa koko maailma tuntee olonsa turvallisen onnellisen ihanaksi", ja siihen saatesanat tyyliin "Just minä!"
Möyhätään esim. alakoulun valinnaisaineista. Miksi ihmeessä ei nyt ole HÄNEN lasten ykkösvalinnat lukujärjestyksessä. Ja mutu-pohdintaa, että liikunnassa vaan ne jotka harrastavat muutenkin. .blaablaa. Ja kun kehotetaan lukemaan ne laput tai kysyä opettajalta, niin vedetään herne nekkuun. Ja asia käännetään johonkin muuhun. .
Eikö tässä kylässä ole muuta tekemistä, kun kytätä ja juoruta minusta-pohdintaa. Avoin profiili ja seinä toki auttavat tosi paljon. .;)
Kannattaa erota fb:stä tai lakata ukemasta päivityksiä ja elää tätä aitoa elämää, kirjoittaa kirjeitä ja soittaa puhelimella jne.
Kaikki avautumiset koetuista vääryyksistä, kuten täällä jo mainittu. Usein omassa toiminnassa on ollut myös jotain vikaa, mutta eipä sitä muisteta mainita ja pahimmillaan omalla aiheettomalla vinkumisella voidaan aiheuttaa vaikka kuinka suuria ongelmia. En koskaan jaa näitä.
Itseäni ärsyttää kaikki kuinka pitkän lenkin taas juoksin, viides salitreeni tällä viikolla, ihan zumbatunti jne. mutta ne ärsyttävät siksi, että itse olen laiska ja saamaton, olen vain kateellinen kun toiset ehtii ja jaksaa.
Sarjatulella erilaisia linkkejä jakavat. Eräs fb kaveri jakaa JOKA ILTA parikymmentä linkkiä päivän uutisiin. No, pysyn ainakin tietoisena päivän uutisista.
Tykkään sellaisista päivityksistä joista oikeasti pääsee kaverin elämään mukaan. Eli niitä asioita mitä kerrottaisiin ekana jos nähtäisiin livenä. En oikein ole viime aikoina ehtinyt tavata ystäviä, mutta on ollut kiva silti tietää uusista lemmikeistä, arkipäivän sattumuksista tai vaikka nähdä kuvia kaverin työpaikalta. Lapsuudenkaverini päätyi maajussiksi, hänen päivityksiään eri maatilan töistä, iloista ja suruista, on todella mielenkiintoista lukea.
Mua ärsyttää, kun joillakin on tapana ylistää niiden lasta/lapsia, kyllä sitä ollaan niin pikku-neroa ja nukutaan heti täysiä öitä ja kaikki käy suitsait vaan, suunnilleen puhumaan oppi, kun pää näkyi äitinsä piparista... Kuule kun ei se sun kersa todellisuudessa ole sen kummempi, kuin muidenkaan mukulat, sori nyt vaan. :D Joo, jokaiselle vanhemmalle ne omat on rakkaimmat ja ihmeellisimmät, mutta eivät siltikään välttämättä ole toisten silmissä mitään ihmelapsia.
Toinen on nämä "vietetty tunnelmallinen/ihana/upea/yyberihq päivä sen ja sen asian parissa, tai hyvän ruuan/ystävien/rakkaitten KERA! Mikä vitun kera?! Kun nuo tyypit ei todellakaan somen ulkopuolella, oikeassa elämässä käytä tuollaisia blogikliseisiä fraaseja! Miksi kaikki pitää kuorruttaa somessa jollain siirapilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt, mitä sinne faceen saa ja pitää päivittää? :D
Arki: ei
Työt:ei
Juhlat: ei
Vapaa-aika: ei
Harrastukset: ei
Ystävät: ei
Parisuhde: ei
Lapset: ei
Lemmikit: ei
Terveys: ei
Arjen pienet ilot ja teot: ei
Tunteet: ei
Omat mielenkiinnonaiheet: eiVoisiko joku aloittaa vaikka ihan oman ketjun? En itse jaksa nähdä vaivaa...
Mitenkä olisi jos vaikka käyttäisi järkeä ja ajattelisi pari kertaa mitä laittaa julki?
Ei se ole niin vaikeaa.
No mitä sinä noin esimerkkinä julkaiset?
Mulle on tullut tänään esimerkiksi ihan älyttömän hyvä mieli, kun eräs vannoutunut lapseton päätti kuitenkin haluta äidiksi uuden miehensä kanssa ja teki ensimmäisen vauvankakka -päivityksensä. Eikä siinä ollut mitään sarkasmia, ihan aidosti hormonihuuruisena tehty päivitys. Lähetin mielessäni pusuja ja sydämiä. Se oli jotenkin niin aito. Just niin höyry kuin jokainen on esikoisensa kanssa -ja nämähän on just niitä tuomituimpia aiheita.
Joku on hurahtanut treenaamiseen, joku ruuanlaittoon, yksi on ihan hurmiossa työmatkan maisemista, toinen on himo matkustelija, yhdellä on seitsemän kissaa toisella viisi koiraa. Joku saa elämäänsä parasta sisältöä pienistä lapsistaan, joku keräilee muumimukeja, joku esittelee sienisaaliinsa joka ikinen päivä kahden viikon ajan. Entä sitten? Onneksi kaikki ei käytä "järkeään".
Minä julkaisen esim. sitä miltä minusta tuntuu sillä hetkellä. Kerran kuukaudessa voin laittaa jaahas taas pitäisi kokata. Tai sitten jos olen saanut otettua kameralla hyvän kuvan.
Niin samaa mitä muut erona vaan on etten toista itseäni joka hemmetin päivä ja monta kertaa... Monesti en kirjoita mitään facebookkiin. JA en ikinä laita mitään " JOS OOT SAMAA MIELTÄ KOPIO TÄÄ " Tai muita kiertoviestejä.
Ei varsinaisesti ärsytä, mutta naurattaa suunnattomasti ihmiset, jotka vastaavat mainoksille. Eli kun omaan newsfeediin tulee niitä kohdennettuja mainoksia, joissa lukee ehdotettu julkaisu/sivusto josta saatat olla kiinnostunut jne.,niin jotkut oikeasti kuvittelevat, että sivuston ylläpitäjä ottaa heihin henkilökohtaisesti yhteyttä, ja on epäkohteliasta jättää vastaamatta. Sitten näkee näitä "Kiitokset kovasti K-rauta kun otitte minuun yhteyttä, mutta en nyt valitettavasti tarvitse uutta päältäajettavaa ruohonleikkuria, koska asun kerrostalossa."
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä ihmetyttää ja ärsyttää somessa nämä "muka fiksummat ihmiset" jotka ei koskaan päivitä mitää eivätkä kommentoi mihinkään. Sitten ollaan muka parempia "voisin kyllä lähteä koko naamasta pois" tai "en mä koskaan käy edes facessa".
Ja silti oikeasti siellä notkutaan joka helvetin päivä ja hetki!! Eli ollaan muka parempia kuin muut kun osataan "pidättäytyä", mutta kuitenkin niin helvetin uteliaita että notkutaan lukemassa kaikko jutut, joita sitten halveksutaan. Eli otetaan mutta mitään ei anneta. Haloo, se on sosiaalinen media!!
Ei silti, kyllä muakin ärsyttää typerät päivitykset joista täällä oli hyviä esimerkkejä, mutta nämä facebookin "haamut" ärsyttää vielä enemmän.
Itse en päivitä faceen mitään, koska mulle ei oikeestaan koskaan tapahdu mitään. Herään, menen töihin, naputtelen tietsikkaa 8 tuntia, kotiin, ehkä lenkille, nukkumaan. Repeat. Sori, että olen haamu. Ah, tänään kävelin töihin eri reittiä metrolta, oliskohan pitänyt päivittää.
"Oman murun kanssa iltaa istumassa. En ole tiennyt että tällaista tunnetta edes on. Rakastan sua muru! <3" silloin kun kyseessä on ihminen, joka "rakastuu enemmän kuin koskaan!!" ja eroaa vähintään pari kertaa vuodessa, päivittää sitten "täysin rikki!!" -tyylisiä päivityksiä ja poistaa lopulta vanhat päivityksensä ennen kuin kierros alkaa taas alusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti ärsytä, mutta naurattaa suunnattomasti ihmiset, jotka vastaavat mainoksille. Eli kun omaan newsfeediin tulee niitä kohdennettuja mainoksia, joissa lukee ehdotettu julkaisu/sivusto josta saatat olla kiinnostunut jne.,niin jotkut oikeasti kuvittelevat, että sivuston ylläpitäjä ottaa heihin henkilökohtaisesti yhteyttä, ja on epäkohteliasta jättää vastaamatta. Sitten näkee näitä "Kiitokset kovasti K-rauta kun otitte minuun yhteyttä, mutta en nyt valitettavasti tarvitse uutta päältäajettavaa ruohonleikkuria, koska asun kerrostalossa."
Hahah, luuleeko joku oikeesti näin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah, luuleeko joku oikeesti näin :D
Tähän ilmiöön törmää välillä keski-ikäisten ja sitä vanhempien ihmisten profiileissa.
"Rakkaani yllätti minut ruusuilla! Ihana rakas mieheni niin rakastaa minua ja nyt pussailemme sohvalla ja katsomme 178. kerran häävideomme!". Näitä laittaa naimisissa oleva usean lapsen äiti. En voi käsittää. Sanois sille miehellensä.
Silmää iskevä hymiö jossain turhanpäiväisen ja epäkiinnostavan päivityksen perässä: "Käytiin tänään kävelylenkillä kodin lähellä ja pistäydyttiin kahvilassa. Join kahvia ja söin korvapuustin, Petteri otti teetä ja hillomunkin. Nyt tulimme takaisin kotiin. Pitäisi varmaan alkaa valmistaa päivällistä, jos aikoo syödä ruokaa vielä tämän illan aikana. ;)"
Lyhykäisyydessään näin: "Onneksi uskalsin ottaa ison harppauksen elässäni ennen kuin oli liian myöhäistä. Uskaltakaa toteuttaa unelmianne!"
Sankarilliset, ylitunteelliset tsemppauspuheet ja itsestäänselvyydet. Päivittäiset elämän suuret draamat sekä hetket kun henkilö tajuaa kuinka hienoja ihmisiä hänen elämässään on ja se täytyy tietenkin ihkuttaa kaikille facebook kavereille. Jatkuvat biletyspäivitykset tai kovan seksimangneetin esittäminen.
"Meidän kissa ulkoilee vapaasti, se on kissalähtöistä ja kissa nauttii ulkoilusta."
Kolme viikkoa myöhemmin:
"Joku kusipää ajoi meidän rakkan kisun yli, mikä helvetti ihmisiä vaivaa?!?!"