Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä kunnossa pitäisi olla että saa ambulanssin?

Vierailija
19.09.2016 |

Nehän ei lähetä niitä miten tahansa enää.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112 tilaa ambulanssi kirjoitti:

Mikäli tarvitset lääkäriä etkä saa aikaa terveyskeskukseen niin SOITA tässä tilanteessa 112 ja tilaa ambulanssi kyyti lääkärin luokse. Ambulanssi hakee sinut ja vie sairaalaan lääkärin vastaanotolle. Ambulanssia koskee laki viedä sairas potilas sairaalaan. Lääkäri hoitaa potilaan kuntoon sairaalassa.

Näin teoriassa, ei toimi käytännössä. Häkellä on ihan ikiomat "lait" 😂

Vierailija
62/66 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on pakotettu lanssiin kun vedin 300 pilleriä. Mies oli soittanut ambulanssin. Olin jo lanssissa siinä kunnossa etten pystynyt kunnolla lääkehiiltä juomaan. Minua ilmeisesti juotettiin hitaasti kun taju meni koko ajan. Puolustuksekseni sanon, että olin tuolloin umpipsykoosissa.

Eli yliannostukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen hätäkeskuksessa ja sinne tulee paljon juoppojen puheluita. Vaikeaa saada selkoa, mitä on tapahtunut ja kuka ketäkin on huitaissut jollain teräaseella.

Pitää päättää, mitä apuja sinne laittaa. Ensin tietenkin poliisit ja sitten ambulanssi.

Vierailija
64/66 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen hätäkeskuksessa ja sinne tulee paljon juoppojen puheluita. Vaikeaa saada selkoa, mitä on tapahtunut ja kuka ketäkin on huitaissut jollain teräaseella.

Pitää päättää, mitä apuja sinne laittaa. Ensin tietenkin poliisit ja sitten ambulanssi.

Hätäkeskuspäivystäjä, miten usein joudut sanomaan asiakkaalle että ambulanssia ei lähetetä?  Mietitkö tätä kauemmin, vai tuleeko päätös heti juteltuasi soittajan kanssa. Jäätkö miettimään sitä oliko päätös oikea. Kaikki tapaukset eivät ole varmasti selviä, kuten tälläkin palstalla todetaan. Aivoinfartktikohtauksen saaneelle ei lähetetä, jos oire on vain päänsärkyä jne.

Vierailija
65/66 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmiset ovat itsekeskeisiä ja ajattelevat olevansa oikeutettuja ambulanssiin.

Ambulanssia harvemmin saa, jos on siinä kunnossa että pystyy itse soittamaan. Kannattaa ottaa taksi, sen saa nopeammin ja taksikuski taluttaa.

Ymmärtäkää että potilasta kuljettava ambulanssi on pois vapaiden ambulanssien reservistä eli jos tapahtuu joku paha suuronnettomuus, joku voisi menehtyä sen takia että ambulanssi veisi jotain jalkansa murtanutta. Ja ambulanssi pitää desinfioida ja laittaa kuntoon jokaisen kyydin jälkeen.

Rappukäytävästä lähti yksi nuorukainen ambulanssilla. Näin rapussa ja kuulin että oli sairastanut influenssaa melkein kaksi viikkoa jo.

Vierailija
66/66 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan nujertama mieheni pääsi ambulanssilla. En olisi jaksanut häntä nostaa ja hän ei itse kyennyt enää liikkumaan ja kommunikointikin oli enää sellaista heikkoa ähinää. Oli kuume 41 astetta, kun olivat mitanneet. Minä siis soitin 112 ja onneksi soitin.

Eli avuttomassa kunnossa kyllä pääsee.