Ostaisitteko neuleen joka enimmäkseen on akryyliä?
Katsoin että vilan kaikki neuleet on akryyliä suurimmaksi osaksi. Meneekö huonoksi. Sitten taas jos ostaa villaa/kashmiria niin hinta yhdestä neuleesta yli 100€
Kommentit (43)
En osta. Epämukavia päällä ja menee huonoksi.
Tähän on Ehdoton Sääntö: Ei akryyliä, ikinä.
End of story.
En todellakaan ostaa. Nyppyyntyy, hiostaa, lämmittää huonosti, venyy ja lisäksi kehittää helposti omituisen hajun. Laatu nyt vaan maksaa.
ps. satasella voi saada hyvän merinoneuleen, mutta hyvät kashmirneuleet maksavat normaalihintaisina ilman merkkilisiä n.200-300€. Ovat kyllä joka sentin arvoisia ja kestävät oikein huollettuina vuosia.
Itse en ostaisi, joku 20% maximi. Akryyli nyppyyntyy ja sähköistyy. Tietty jos ei sitä kauaa aio pitää, niin miksipä ei.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin että vilan kaikki neuleet on akryyliä suurimmaksi osaksi. Meneekö huonoksi. Sitten taas jos ostaa villaa/kashmiria niin hinta yhdestä neuleesta yli 100€
...ja voit käyttää sitä neuletta lopun ikääsi,tai ainakin seuraavat 20 v. Älä ole niin hullu että ostaisit akryylipaskaa.
En ostaisi. En halua pukeutua muoviin.
Ostan, jos on halpa ja muuten ihan täydellinen.
Mutta esim. Vero Modan, H&M:n valikoimissa on viimeaikoina ollut paljon täyspuuvillaisia neuleita ihan alle 30 €.
En osta, koska on epämukava päällä. Ja tästä päästäänkin siihen, että on erittäin vaikea nykyään löytää vaatteita :(
Esim. HM:llä oli ennen ok laatuisia puuvillaisia neuleita/paitoja, osassa saattoi olla hieman angoraa/villaa mukana, mutta nykyään pelkkiä polyesteri/akryylirytkyjä.
Ärsyttävää on se, että tuntuu tuon levinneen nyt muihinkin ketjuihin (esim. Lindex) joista ei enää paljon muita kuin tekokuituja.
Netistä tilailen, ongelmana vaan se että tahtoisin sovittaa ennen ostamista (en jaksa palautella...) ja joskus esim. väri ei ihan vastaa sitä miltä kuvissa on näyttänyt.
Huonona asiana myös se, että kohta ei kauppoja enää ole kun ei niissä asioi kukaan...
EI IKINÄ AKRYYLIA!
100 % akryylipaita on ehtaa paskaa! Myöskään puuvillaneule ei lämmitä, villaa pitää olla joukossa, jos ei halua palella.
Talvella akryylissa ulkona palelee ja sisätiloissa hiostaa, mitä sellaisella vaatteella tekee?
Tekevät muka hienon näköisiä paitoja, ja halvalla saa, mutta mieluummin 1 hyvä villapusero kuin 500 akryylipaskapuseroa.
Entä onko tämä neule hyvä? https://www.zalando.fi/samsoe-samsoe-eta-neuletakki-sa321i027-a11.html
Ap
Niin ja akryyli on hiuksia nostattavan sähköinen pakkasella!!
En osta mitään keinokuituja. Ne tehdään öljystä ja siksi myydään kalliilla. Haisevat nopeammin ja aiheuttavat iho-ongelmia.
En ostaisi. Onneksi osaan neuloa, niin saan just sellaisia neuleita kun itse haluan ja laadukkaista materiaaleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja voit käyttää sitä neuletta lopun ikääsi,tai ainakin seuraavat 20 v. Älä ole niin hullu että ostaisit akryylipaskaa.
Mulla on neuleissa pelkkää villaa, silkkiä ja kashmiria. Mutta ei niissä loppuikää kuljeta. Vanhana neulojana tiedän, että luonnonkuidut kuluvat keinokuituja nopeammin, ja miellyttävän ohut neule kuluu aivan liian nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi. Onneksi osaan neuloa, niin saan just sellaisia neuleita kun itse haluan ja laadukkaista materiaaleista.
Mä neuloin pitkään kaiken, mutta itse tehdyt ovat tuskastuttavan paksuja. Nykyään suosin Filippa K:n merinoa. Ei tule kylmä eikä kuuma.
Mielelläni. Arktisiin oloihin se ei ole lämmin, muuten oikein hyvä ;-)
En ostaisi. Nyppääntyy ja on vähän hiostavan tuntuinen