Ostaisitteko neuleen joka enimmäkseen on akryyliä?
Katsoin että vilan kaikki neuleet on akryyliä suurimmaksi osaksi. Meneekö huonoksi. Sitten taas jos ostaa villaa/kashmiria niin hinta yhdestä neuleesta yli 100€
Kommentit (43)
Voisiko joku auttaa, etsin harmaata tai tummanharmaata pitkää neuletakkia luonnonkuidussa, eli kashmir tai villa. Napeilla siis.
En enää osta. Muutaman olen ostanut, ja ne on hiostavia, kutittavia, järkyttävän sähköisiä ja nyppyyntyy nopsaan. Vaikea saada kirpparillakaan kaupaksi, joten käytännössä parin kuukauden käytön jälkeen jätettä.
Toivon, että muutkaan ei ostaisi akryylineuleita, niin kauppojen neulevalikoima monipuolistuisi ja laadukkaita neuleita olisi helpompi löytää.
Pakko kun olen älyttömän allerginen villalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi. Onneksi osaan neuloa, niin saan just sellaisia neuleita kun itse haluan ja laadukkaista materiaaleista.
Mä neuloin pitkään kaiken, mutta itse tehdyt ovat tuskastuttavan paksuja. Nykyään suosin Filippa K:n merinoa. Ei tule kylmä eikä kuuma.
Lankojahan on eri paksuisia...
Niin Tiger of Swedenillä on ollut hyvälaatuisia neuleita.
t.19
Vaatesuunnittelijana suosittelen kaikille akryylin välttelyä. Se on oikeasti todella allergisoiva materiaali ja useimmiten niin surkeasti tehty, että nyppyyntyy ennen kuin ehdit laittaa sen ensimmäiseen pesuun...
Puuvilla on toivottoman huono jos hikoaa vähääkään, ja villapaidat on aina joko huonolaatuisia ja pisteleviä tai sitten niitä vaarinaikaisia ja monta sataa maksavia hirvityksiä. Eli joo, ostan moderneja, kohtuuhintaisia ja hengittäviä akryylineuleita onnesta kiljuen.
En ostaisi. Pakkasella sähköinen, ja hiostaa.
Ostaisin jos ei ole kallis. Mulla on useita 100% akryylineuleita ja ihan hyviä ovat käytössä. En tosin ole kova hikoamaan joten ehkä se selittää asian. Pukeudun toki mielummin kashmiriin tai puuvillaan mutta omat akryylineuleeni ovat kestäneet yhtä kauniina kuin kalliit vastineensakin.
En ostaisi.
Mä käytän vain luonnonkuituisia neuleita.
Akryyli on kamala materiaali. Hiostaa, nyppyyntyy ja haisee. Akryyli nyppyyntyy usein jo ennen ensimmäistäkään pesua :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi. Onneksi osaan neuloa, niin saan just sellaisia neuleita kun itse haluan ja laadukkaista materiaaleista.
Mä neuloin pitkään kaiken, mutta itse tehdyt ovat tuskastuttavan paksuja. Nykyään suosin Filippa K:n merinoa. Ei tule kylmä eikä kuuma.
On. Ja puikkoja myös. Ohuimmat puikkoni ovat 1,5 mm. Mutta on rajansa, mitä pystyy käsin tekemään. Itse tykkään aivan kevyestä, trikoomaisesta merinoneuloksesta. Ei sellaista kukaan käsin neulo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on rajansa, mitä pystyy käsin tekemään. Itse tykkään aivan kevyestä, trikoomaisesta merinoneuloksesta. Ei sellaista kukaan käsin neulo.
No ei käsin mutta neulekoneella!
Minusta älyttömiä ovat nämä kauppojen pelkkää akryylia olevat neuleasusteet kuten kaulahuivit ja pipot. Lämmittävyyden sijaan saadaan hiostavaa ja kylmää ja bonuksena vielä sähköä tukkaan, tosi jee. Ja uusi setti joka kaudelle, kun eihän ne säily hyvännäköisenä hetkeä pidempään. Olen pahoillani jos akryylipipo jonkun mielestä ajaa asiansa.
Vau, enpä tiennytkään että av:lla on näin paljon varakkaita. Itsellä ei tulisi kuuloonkaan ostaa 100-200 euron neuletta.
Olen allerginen villalle ja kasmir liian kallista. Vaihtoehdot vähäisiä :/. Suosin kuitenkin puuvillaa.
Vierailija kirjoitti:
Vau, enpä tiennytkään että av:lla on näin paljon varakkaita. Itsellä ei tulisi kuuloonkaan ostaa 100-200 euron neuletta.
Ostan neuleet aina alennuksesta, kesällä tai joulun jälkeen. Talven neuleet myydään kesällä pois. Akryylineule kestää vain hetken, laadukas klassinen neule 20 vuotta kun hoitaa hyvin. Siitä voi laskea vuositasolle hintaa, vaikka ostaisi 200 euron neuleen, hintaa jää 10 euroa. Ulkoillessa, hikoillessa jne. käytän H&M.n halpoja neuleita. Ennen sieltä sai osittain villaisia kevyitä neuleita, jotka on hyviä ulkoillessa, esim. koiria lenkittäessä. Hintaa oli 30-40 euroa tai vähemmän, en muista, ovat olleet jo yli 5 vuotta käytössä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on rajansa, mitä pystyy käsin tekemään. Itse tykkään aivan kevyestä, trikoomaisesta merinoneuloksesta. Ei sellaista kukaan käsin neulo.
No ei käsin mutta neulekoneella!
Minusta älyttömiä ovat nämä kauppojen pelkkää akryylia olevat neuleasusteet kuten kaulahuivit ja pipot. Lämmittävyyden sijaan saadaan hiostavaa ja kylmää ja bonuksena vielä sähköä tukkaan, tosi jee. Ja uusi setti joka kaudelle, kun eihän ne säily hyvännäköisenä hetkeä pidempään. Olen pahoillani jos akryylipipo jonkun mielestä ajaa asiansa.
Neulekoneessa neulojen etäisyys määrää käytettävien lankojen paksuuden. Se nyt vain on niin, ettei ihan ohutta neulosta saa kotikonstein tehtyä. Akryylista olen ihan samaa mieltä kanssasi. T. Se vuosia neulonut.
Ennen akryyli oli surkeaa, nykyään myös parempaa polyakryyliä. Mulla oli viime talven 100% akryylipipo ja on kyllä kuin uusi vieläkin. Kai akryylikin on parempaa nykyään. New Yorkerin neuleetkin pysyy tosi hyvinä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen akryyli oli surkeaa, nykyään myös parempaa polyakryyliä. Mulla oli viime talven 100% akryylipipo ja on kyllä kuin uusi vieläkin. Kai akryylikin on parempaa nykyään. New Yorkerin neuleetkin pysyy tosi hyvinä.
Ja vastaavasti näkee paljon halpisketjujen kashmiria, joka ei varmastikaan pelitä 20 vuotta ta loppuikää.
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.
Vaikea sanoa näkemättä materiaalia luonnossa. Neule on kaunis, mutta ilman nappeja aika epäkäytännöllinen talvella. Villaa on ihan reilusti, on lämmin, mutta on myös mohairia, joka saattaa huonolaatuisessa vaatteessa aiheuttaa sen että neuleesta irtoaa vaaleaa nöyhtää. Esim. jos sulla on mustat housut ne on ihan vaaleassa pölyssä. Jättäisin kauppaan.
Tiger of Sweden