Väite: suurin osa ~40-v naisista ei tunne tarvetta seksiin
Olemme kavereiden kanssa keskustelleet, kun meillä kaikilla on jo lapset tehtynä, seksin määrästä parisuhteessa. Valtaosa noin 10 naisen poppoosta oli sitä mieltä, että voisi aivan hyvin olla ilman seksiä vaikka lopun elämänsä, näin myös minä. Veikkaan että edustamme kohtuullisen edustavaa otantaa noin 4-kymppisistä naisista, joten laajempi otanta vain vahvistaisi asian.
Tiedän että tähän ketjuun tullaan vaittämään että valtaosa naisista pitää seksistä ja haluaa sitä viikoittain, mutta kokemukseni mukaan se ei pidä paikkaansa. Jopa ne, jotka pitävät seksistä vaihtaisivat viikonlopun seksiloman viikonlopun shoppailu/itsensä helllimislomaan.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan naisen libido on korkeimmillaan nelikymppisenä.
Sanokoot tutkimukset mitä tahansa, itseäni ei ole seksi kiinnostanut 40-vuotispäivien jälkeen tippaakaan. 12 vuotta olen ollut ilman ja ei voisi vähempää kiinnostaa koko touhu. Olen sinkku, joten ei tarvitse ukkoa väkisin miellyttää.
Jotenkin ymmärrän tuon sinkuilla, varmaan ne seksuaalisesti haluttomammat pysyykin sinkkuina kun ei ole fyysisiä tarpeita. Mutta parisuhteessa elävät, onko parisuhteenne onnellinen ilman seksiä/hyvin vähäisen seksin kanssa? Muuttuuko ne parisuhteet kaveruuksiksi tai osakeyhtiöiksi joissa hoidetaan perheen asiat? Itse 50+ elän onnellisessa parisuhteessa johon liittyy paljon läheisyyttä ja lämpöä, halauksia ja suukkoja - ja aikaa usein ne hivelyt menee kiihkeämmiksi. Ollaan lähellä toisiamme niin henkisesti kuin fyysisesti. Kun fyysinen läheisyys häviä, häviääkö henkinenkin? Ainakin täällä yksi nainen kertoi häpeävänsä kontrollin menetystä orgasmissa oman miehensä kanssa, ei taida olla paljon luottamusta ja henkistä yhteenkuuluvuutta jäljellä? Surullista. Minulle hemmotteluloma tarkottaisi niitä hierontoja jne, mutta myös hellittelyaikaa miehen kanssa, sen sijaan shoppailumatka kuulostaa kidutukselta, hikipäässä kaupoissa, yäk.
Seksiä haluamaton nainen on hyödytön turhake. ..Ei jatkoon
Ja se kannattaisi kertoa aina heti alussa että seksi ei oo oma juttu.
Mä haluaisin haluta, mutta mä en vaan halua. Mä en siis koskaa, KOSKAAN, ole kiinnostunut seksistä enää. Nuorempana kyllä, mutta seksihalut menivät lasten teon myötä. Olen tämän sanonut miehellenikin ja jos en mä kelpaa tällaisena, niin voi pakat kimpsut ja kampsut.
Tässä asiassa pitää huomioida myös se, että miesten tapa vongata laskee naisten mielenkiintoa seksiin todella paljon. Joko käydään suoraan asiaan tai mökötetään. Naisen pitää tuntea itsensä haluttavaksi, nainen pitää hurmata jokaisella kerralla ja se ei onnistu pelkällä perseen puristelulla ja tokaisulla että alla pi##ua!
Olen 42-vuotias nainen enkä allekirjoita tuota väitettä.
Tosin mä olen vaihtanut miehen kertaalleen lasten teon jälkeen... mut sit taas toisaalta mä tykkäsin kyllä seksistä eksänikin kanssa (kunnes siitä tuli jonkun ikäkriisinsä kanssa aivan kieroutunut kusipää sängyssä eikä mikään puhe auttanut).
Nykyisen miehen, 50-vuotias muuten, kanssa ollaan oltu yhdessä kuutisen vuotta, ja seksi vaan paranee ja määrällisesti pysytään keskimäärin jossain neljä kertaa viikossa -tahdissa. Toki välillä on aikoja kun ei ehdi/jaksa, mut harvemmassa.
Minä oon aina tykännyt.Ihan tuulesta temmattua juttua.
Selkeästi syyt, miksi parisuhteessa ei enää seksiä juuri ole ovat tässä:
1. Naiset haluavat nykyisin seksiä toisten naisten kanssa:
http://yle.fi/ylex/uutiset/suomalaistutkimus_nainen_haluaa_seksia_toise…
http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/seks…
2. Naiset eivät muutenkaan juuri seksistä perusta, mikäli heitä verrataan miehiin:
3. Shoppailu tuottaa naisille seksiä vastaavan tyydytyksen:
http://www.voice.fi/viihde/tuore-tutkimus-alennusmyynnit-tuottavat-sama…
4. Parisuhteissa ei ole seksiä, koska naiset pettävät suhteissa enemmän:
http://www.metropoli.net/rakkaus-ja-seksi/8-syyta-miksi-naiset-pettavat…
5. Naiset viihtyvät somessa ja tämä ajaa usein seksin ohi:
http://yle.fi/uutiset/suomalainen_roikkuu_mieluummin_somessa_kuin_harra…
Tuossa muutama nopeasti löytämäni kohta, jotka selittävät miksi naiset eivät ole kiinnostuneita parisuhdeseksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanttista rakkautta kyllä kaipaisin.
Minäkin, mutta en halua sen johtavan seksiin. Haluan tuntea itseni rakastetuksi ja ihailluksi, mutta mihen seksihalu vain sotkee ja aina halutaan vain panna.
Jokainen tahtoo varmasti hellyyttä ja tuntea olevansa rakastettu? Mulle se tarkoittaa että arki sujuu ja siinä on ne huomionosoitukset ja hellyydet, mutta silti mulla on nyt 37- vuotiaana enemmän himoa ja halua kuin 20- vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Olemme kavereiden kanssa keskustelleet, kun meillä kaikilla on jo lapset tehtynä, seksin määrästä parisuhteessa. Valtaosa noin 10 naisen poppoosta oli sitä mieltä, että voisi aivan hyvin olla ilman seksiä vaikka lopun elämänsä, näin myös minä. Veikkaan että edustamme kohtuullisen edustavaa otantaa noin 4-kymppisistä naisista, joten laajempi otanta vain vahvistaisi asian.
Tiedän että tähän ketjuun tullaan vaittämään että valtaosa naisista pitää seksistä ja haluaa sitä viikoittain, mutta kokemukseni mukaan se ei pidä paikkaansa. Jopa ne, jotka pitävät seksistä vaihtaisivat viikonlopun seksiloman viikonlopun shoppailu/itsensä helllimislomaan.
Arvasit oikein. Tulen sanomaan ettei pidä paikkaansa minun kohdallani.
En missään tapauksessa vaihtaisi seksilomaa mihinkään shoppailulomaan.
Olen jo yli 50 v. ja edelleen haluan seksiä ja onnekseni saankin sitä.
Aina noissa naisporukoissa joku julistaa ettei naisille seksi ole tärkeää ja joku komppaa. Loput ovat hiljaa.
En viitsi useinkaan esittää omaa eriävää mielipidettäni koska edelleen se aiheuttaa outoa hämmennystä jos kerron miten tärkeää se minulle on.
Näin on ollut aivan nuoresta saakka.
Olen tuntenut itseni jokseenkin poikkeavaksi.
Mutta tuskin kuitenkaan olen niin erilainen, kaltaiseni naiset pitävät todennäköisesti suunsa supussa noissa naisporukoissa.
Määrä on onneksi vähentynyt, mikä on helpotus, koska meillä se nelikymppinen mies on aina ollut se haluttomampi osapuoli. Pystyn vihdoin ajattelemaan muutakin eikä tarvitse olla lahkeessa kiinni mouruamassa, muusta puhumattakaan. Ilmeisesti hormonitoiminta on tasoittunut, koska se tuskallinen, lähes jatkuva panetus on hellittänyt. Kestän jopa pakkeja.
Laatu sen sijaan on vain parantunut, kun itsetunto on iän myötä parantunut. Voi keskittyä nauttimaan, orgasmit ovat helpompia, seksissä enemmän leikkiä ja vähemmän epävarmuutta ja näyttämisenhalua, vihdoin viis veisaan siitä näytänkö naurettavalta tai ovatko reiteni liian paksut. En taivu enää akrobatia-asentoihin, mutten myöskään välitä siitä, sillä nyt tiedän, mistä tykkään ja voin keskittyä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 53 ja seksiä ei ole ollut 13vuoteen. Ei tulisi edes mieleenikään enää mokomaa touhua harrastaa. Yliarvostettua ähellystä.
Et vain osaa :D
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi syyt, miksi parisuhteessa ei enää seksiä juuri ole ovat tässä:
1. Naiset haluavat nykyisin seksiä toisten naisten kanssa:
http://yle.fi/ylex/uutiset/suomalaistutkimus_nainen_haluaa_seksia_toise…
2. Naiset eivät muutenkaan juuri seksistä perusta, mikäli heitä verrataan miehiin:
3. Shoppailu tuottaa naisille seksiä vastaavan tyydytyksen:
http://www.voice.fi/viihde/tuore-tutkimus-alennusmyynnit-tuottavat-sama…
4. Parisuhteissa ei ole seksiä, koska naiset pettävät suhteissa enemmän:
http://www.metropoli.net/rakkaus-ja-seksi/8-syyta-miksi-naiset-pettavat…
5. Naiset viihtyvät somessa ja tämä ajaa usein seksin ohi:
http://yle.fi/uutiset/suomalainen_roikkuu_mieluummin_somessa_kuin_harra…
Tuossa muutama nopeasti löytämäni kohta, jotka selittävät miksi naiset eivät ole kiinnostuneita parisuhdeseksistä.
Nämä nyt ei tule yllätyksenä. Sinänsä ihmettelen miksi naisten välinen seksi lisääntyy ja tavallinen miehen ja naisen välinen seksi vähenee koko ajan. Seksin määrää ja laatuahan määrittelee muutenkin aina nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti vastaan, en ole kiinnostunut seksistä pätkääkään, mutta annan miehelleni pari kertaa kuussa ihan vain perhesovun takia. Eipä tuo paljoa vaadi kun riittää että levittää haaransa, makaa selällään ja miettii seuraavan päivän ostoslistaa. Välillä on vain tosi vaikea kostua ja käytetäänkin liukkaria.
Ihmettelen kyllä, että miksi miehesi suostuu tuollaiseen? Minä en edes innostu enää mistään säälipillusta. Vaimo kummastelee, kun ei kelpaa, mutta kun toinen makaa kuin kuollut lahna, niin eihän se oikein kiinnosta.
Mutta nostan kytkintä, kunhan lapset hieman kasvavat.
Höpö höpö ettei nelikymppiset naiset halua seksiä! Olen itse nelikymppinen ja minulla on laaja ystäväpiiri suunnilleen samanikäisiä naisia, ja ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta seksin harrastaminen todellakin on osa normaalia parisuhdetta ja myös pitkää avioliittoa kuten itselläni. Jos meillä oltaisiin ilman mitään syytä kuukausi ilman seksiä, olisin todella huolestunut.
Jos tämä keskustelu todella pitää paikkansa niin kyllä on naisten syytä katsoa peiliin jos miehet tällaisissa liitoissa hyppivät vieraisiin sänkyihin. Hyppisin itsekin jos mieheni ei vuosikausiin haluiaisi seksiä kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin haluta, mutta mä en vaan halua. Mä en siis koskaa, KOSKAAN, ole kiinnostunut seksistä enää. Nuorempana kyllä, mutta seksihalut menivät lasten teon myötä. Olen tämän sanonut miehellenikin ja jos en mä kelpaa tällaisena, niin voi pakat kimpsut ja kampsut.
Tämä. Meillä vaimo käytännössä samassa tilanteessa. Eli seksi hiipui lasten myötä ja samalla parisuhde. Käytiiin pariterapiassa ja vaimo vain totesi tyynesti, että hän ei vain kaipaa seksiä. Voi kumpa olisi ollut kristallipallo aikanaan. Nyt sitten perhe-elämää hampaat irvessä ja joka ilta ketuttaa tämä touhu.
Lasten takia koitan vielä jonkun aikaa sinnitellä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa pitää huomioida myös se, että miesten tapa vongata laskee naisten mielenkiintoa seksiin todella paljon. Joko käydään suoraan asiaan tai mökötetään. Naisen pitää tuntea itsensä haluttavaksi, nainen pitää hurmata jokaisella kerralla ja se ei onnistu pelkällä perseen puristelulla ja tokaisulla että alla pi##ua!
Toki nainen on pidettävä tyytyväisenä, mutta naisenko ei pidä tehdä mitään asian eteen? Meilläkin vaimoa haluttaa silloin, kun saa hääpäivänä parin sadan euron korun ja fine-dine-illlallisen. Valitettavasti ei ole rahaa ihan päivittäin tällaiseen lämmittelyyn.
Aina voi väittää,mutta faktat on eri asia.Juuri luin uutta tutkimusta jossa todettiin,että naiset ja miehet haluavat srksiä yhtä paljon,mutta naisille asian ilmaiseminen on kulttuurillisesti ristiriitaisempaa (kuten sun tuttavapiirissäkin?).Googlaa tutkimus.
Sitten mun väite.Miksi naiset muka haluaisivat luopua seksistä,kun saavat siitä niin paljon enemmän irti,kuin miehet (esim.huomattavasti pidemmät ja peräkkäiset orgasmit) 😀
Mulla on samat kokemukset omasta 40+ ystäväpiiristä, aika hiljaista on kaikilla makuuhuoneen puolella. Hiljaista on meilläkin ja olen ihan tyytyväinen tilanteeseen. Jos mies päättää lähteä sen takia vieraisiin niin sitten lähtee. Kyllä mä arvostan tämän meidän muun elämän korkeammalle kuin seksin, kyllä aikamoinen hormonihäiriö saisi tulla että vaihtaisin nykyisen elämäni seksin takia. Ja taustaksi vielä, että ei me olla koskaan oltu mitään tosi aktiivisia, ihan ensi metreilläkin vain pari kertaa viikossa ja siitä sitten lasten myötä hiipunut kokonaan.
Jos pitää paikkansa, että naisen libido on huipussaan 4-kympin tietämillä, niin sääliksi käy. Miesten silmissä 40v nainen on jo menettänyt parhaan teränsä, treffipalstoillakin keski-ikäiset miehet katselevat mieluummin alle 30-vuotiaita naisia koska samanikäiset naiset eivät enää herätä sellaista kiimaa. Hedelmällisen ajan päätyttyä nainen joutuu käytännössä tyytymään siihen mitä saa.