Seurustelisitko itseäsi lyhyemmän miehen kanssa?
Tai miehet: seurustelisitko itseäsi pidemmän naisen kanssa?
Olen nyt tapaillut itseäni lyhyempää miestä ja olen korviani myöten ihastunut tähän. Kemiat kohtaa sekä hän on todella huomaavainen, hyvännäköinen ja meillä on samanlaisia kiinnostuksenkohteita ja tavoitteita elämälle
Silti tuo pituus mietityttää, olen siis melko pitkä 175cm nainen, joten kovin yllättäväähän ei ole, että olen kiinnostunut lyhyemmästä, sillä onhan suomalaisten miesten keskipituus vain luokkaa 177-178cm, joten aika moni mies on mua lyhyempi.
Mites omalla kohdalla? Voisitko kiinnostua itseäsi lyhyemmästä miehestä?
Kommentit (86)
No 180 cm mies alkaa olla jo hujoppi sinun mittaisellesi. Miehenä olisit ehkä juuri sen pituinen. Eli tottakai voit seurustella itsesi lyhyemmän miehen kanssa ja niin sinun pitääkin. Ihmiskunta pelastuu juuri siten. Naisilla on ihme fetissi itseään pidempiä miehiä kohtaan. Nykyään pituudesta ei kuitenkaan ole kuin haittaa. Ruokaa kuluu enemmän jne. Vuonna 2300 kun ihmiset ovat 3 metriä pitkiä ja painavat keskimäärin 200 kg on ruoka loppu.
En ikinä voisi.
Jotenkin hupaisan näköisiä parit, missä mies on pienempi naista.
Tämä on mielipiteeni ja jokainen tehköön sen mukaan miltä itsestään tuntuu.
Olen ollut naimisissakin itseäni lyhyemmän miehen kanssa (noin 170 cm). Suhde ei kariutunut pituuteen.
Pakko vaan kommentoida, että ihmettelen kovasti, että miten vahvasti täällä pidetään pituuden perusteella rankkaamista pinnallisena. Siis toki onhan se sitä, mutta eikö kumppanin ulkonäkö sitten saisi vaikuttaa omiin päätöksiin? Jos unohdetaan pituus ja kysytään, että voisitko seurustella huomattavan karvaisen naisen/vaikeasta ihosairaudesta kärsivän/tummaihoisen/ylipainoisen/kasvoillaan hyvin epäsymmetrisen ihmisen jne. kanssa, niin silloinhan KAIKKIEN näiden vaihtoehtojen pitäisi olla kaikille ok, tai muuten ihmiset ovat pinnallisia.
Toivottavasti siis nuo yllä mainitsemani esimerkit ovat kaikille ok eivätkä vaikuta parinvalintaan! Pelkään vaan pahoin, että nekin, jotka painottavat, että pituudella ei saisi olla väliä, ovat kuitenkin itse yhtä pinnallisia jonkin muun ominaisuuden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut naimisissakin itseäni lyhyemmän miehen kanssa (noin 170 cm). Suhde ei kariutunut pituuteen.
Pakko vaan kommentoida, että ihmettelen kovasti, että miten vahvasti täällä pidetään pituuden perusteella rankkaamista pinnallisena. Siis toki onhan se sitä, mutta eikö kumppanin ulkonäkö sitten saisi vaikuttaa omiin päätöksiin? Jos unohdetaan pituus ja kysytään, että voisitko seurustella huomattavan karvaisen naisen/vaikeasta ihosairaudesta kärsivän/tummaihoisen/ylipainoisen/kasvoillaan hyvin epäsymmetrisen ihmisen jne. kanssa, niin silloinhan KAIKKIEN näiden vaihtoehtojen pitäisi olla kaikille ok, tai muuten ihmiset ovat pinnallisia.
Toivottavasti siis nuo yllä mainitsemani esimerkit ovat kaikille ok eivätkä vaikuta parinvalintaan! Pelkään vaan pahoin, että nekin, jotka painottavat, että pituudella ei saisi olla väliä, ovat kuitenkin itse yhtä pinnallisia jonkin muun ominaisuuden suhteen.
Aivan samaa mieltä. Kyllä jokaiselle on tärkeää että kumppani on ulkoisesti miellyttävä.
Etenkin naisilla on taipumus kehuskella sillä, jos heitä ei haittaa miehessä jokin yleisesti epäviehättävänä pidetty ominaisuus. Kai nuo naiset kuvittelevat olevansa jotenkin muita parempia ihmisiä kun ovat niin henkisten arvojen perään että jopa lyhyt, lihava tai ruma mies kelpaa. En paljon ihmettelisi, vaikka joku olisi valinnut epäviehättävän puolison suureksi osaksi sen takia että muut sitten ihastelevat miten ylevä, ei-pinnallinen ja henkinen tuo nainen on.
Vierailija kirjoitti:
Jos unohdetaan pituus ja kysytään, että voisitko seurustella huomattavan karvaisen naisen/vaikeasta ihosairaudesta kärsivän/tummaihoisen/ylipainoisen/kasvoillaan hyvin epäsymmetrisen ihmisen jne. kanssa, niin silloinhan KAIKKIEN näiden vaihtoehtojen pitäisi olla kaikille ok, tai muuten ihmiset ovat pinnallisia.
Noista ainoastaan ylipaino ja karvaisuus on valinta, siis ovat eri kategoriassa kuin asiat mihin ihminen ei itse voi vaikuttaa kuten ihoväri tai pituus.
En osaa edes kuvitella itseäni niin rajoittuneena että kelaisin jotain pituusjuttuja.