Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin miestä tarvitaan perheessä?

Vierailija
18.09.2016 |

Erosin miehestä puoli vuotta sitten. Melkein naurattaa nyt kun ihmiset säälivät että kuinka pärjään yksinhuoltajana. Rehellinen vastaus että paljon paremmin kuin miehen kanssa. Kiinnostaisi tietää, että mihin te naiset niitä miehiä tarvitsette? Olen joskus nähnyt sellaisia perheitä, joissa mies paimentaa lapsia ja nainen ottaa lasillisen viiniä ja renotutuu, en ole itse kokenut.Mitä miehet tekee teidän perheessä?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttämään isän roolia jotta tytöistä ei kasva huonon itsetunnon omaavaa jakorasiaa ja pojista syrjäytyneitä puppelipoikia.

Vierailija
102/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri tällä hetkellä mies keittiössä tiskaamassa (ei halua astianpesukonetta, koska kuulemma nauttii tiskaamisesta). Tiskausta ennen kuulin toiseen huoneeseen imurin hurinan. Siivousjuttuja ennen hän teki ruokaa (minä pilkoin pyynnöstä vihannekset).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten palstalla koko päivän istumisesi ja itkemisesi siis vaikuttaa lapsesi hyvinvointiin ja elämään? Pulla tuoksuu puhtaassa kodissa ja nyyrikki-kaisuli on maailman onnellisin lapsi?

No, mutta kato eikös pitänyt ottaa vaan relasti ja chillata? Ei tartte turhia pingottaa ja suorittaa. Ei kato mitään curlingia. Eihän kodin tartte olla ollenkaan puhdas, eikä ruokaakaan tartte tehdä. Otetaan vaan rennosti koko sakki! Mitä sitä edes aamulla vaivautua lasta herättämään, ei kato suoriteta mitään. Poistin just Wilmankin niin eivät voi koulusta ihmetellä miksei tenava ole koulussa. Mitä sen lapsen hyvinvoinnista, pääasia, että on rentoo. Buli meininki kato!

Vierailija
104/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä juuri tällä hetkellä mies keittiössä tiskaamassa (ei halua astianpesukonetta, koska kuulemma nauttii tiskaamisesta). Tiskausta ennen kuulin toiseen huoneeseen imurin hurinan. Siivousjuttuja ennen hän teki ruokaa (minä pilkoin pyynnöstä vihannekset).

Vielä jatkoa, että minä kyllä hoidan meillä ne kuuluisat metatyöt suurimmaksi osaksi. Itseäni se ei kyllä haittaa, koska mies on vastapainoksi niin oma-aloitteinen ihan konkreettisissa kotitöissä.

Vierailija
105/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten palstalla koko päivän istumisesi ja itkemisesi siis vaikuttaa lapsesi hyvinvointiin ja elämään? Pulla tuoksuu puhtaassa kodissa ja nyyrikki-kaisuli on maailman onnellisin lapsi?

No, mutta kato eikös pitänyt ottaa vaan relasti ja chillata? Ei tartte turhia pingottaa ja suorittaa. Ei kato mitään curlingia. Eihän kodin tartte olla ollenkaan puhdas, eikä ruokaakaan tartte tehdä. Otetaan vaan rennosti koko sakki! Mitä sitä edes aamulla vaivautua lasta herättämään, ei kato suoriteta mitään. Poistin just Wilmankin niin eivät voi koulusta ihmetellä miksei tenava ole koulussa. Mitä sen lapsen hyvinvoinnista, pääasia, että on rentoo. Buli meininki kato!

Mahtaa lapsellasi olla hieno sunnuntai kun yh-ämmä haukkuu miehiä aamusta iltaan ja kakara hoitaa itse itsensä. Mutta olet toki omasta mielestäsi vuosisadan äityli.

Vierailija
106/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä sinä mieltää ihan miten tahdot. Fakta on, että arki meillä sujuu, työnjaosta tai rahasta ei ole riitaa eikä kumpikaan listaa tehtäviään tai kuvittele tekevänsä enemmän kuin tekee. Marttyyriasenne on minusta harvinaisen tylsä ja monesti miehet ei sitä siedä ollenkaan.

Siinä vaiheessa kun toinen ei osallistu mihinkään arjen pyörittämisessä, ainoastaan aiheuttaa lisää sotkua ja työtä, alkaa olemaan huumori vähissä. Kun olet ensin yrittänyt keskustella nätisti ja sitten lujemmin, tehdä kaikkesi, että toinen jakaisi vastuun perheestään, eikä muutosta ole tapahtunut moneen vuoteen. Alat olla niin kyllästynyt ja vihainen, että ei paljon huoleta mitä mies ei siedä. Paras vaihtoehto on ero, mies voi sitten elää miten haluaa ihan rauhassa ja minun ei tarvitse hoitaa yhtä ylimääräistä pikkupoikaa.

Mikä muuten on tuo asenteesi, että naisten tulisi muokata omaa käytöstään sen mukaan mitä mies sietää ja ei siedä. Eikö parisuhteessa tulisi molempien tulla vastaan parisuhteen hyväksi?

Vierailija
107/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä jatkoa, että minä kyllä hoidan meillä ne kuuluisat metatyöt suurimmaksi osaksi. Itseäni se ei kyllä haittaa, koska mies on vastapainoksi niin oma-aloitteinen ihan konkreettisissa kotitöissä.

Metatyöt = av-palstailu.

Vierailija
108/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalahermanni kirjoitti:

kaksin aina kaunihimpi kirjoitti:

Harmi että aloittajalla on ollut huonoa tuuria miesten suhteen.

Jokainen saa sen minkä ansaitsee, ainakin yleensä.

Kohtaloaan vastaan ei voi taistella, jotkut koittaa uhmata sitä mutta turhaan.

Katkeroituneiden jorinoita on hauskaa kuunnella, joo tiedän että olen vähän viddumainen.

Ain't life a bitch ? Try to get used to it :)

Taidat olla aika nuori? En itsekään ole vielä kovin vanha mutta jos jotain olen maailmasta havainnut, niin sen, että ihmiset hyvin harvoin saavat ansionsa mukaan. Rakkaus varsinkin on pahamaineisen oikukasta: millään sitä ei voi ansaita, mutta monelle täysin ansiottomalle sitä syydetään.

Mutta jos elämässä sattuu olemaan hyvä vaihe niin onhan se kiva uskotella itselleen että on sen itse jotenkin ansainnut. Muista vaan sitten kun sinun kohdallesi osuu epäonnea että oman oppisi mukaan olet senkin ansainnut. :)

Vierailija
109/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikkea tarvitsen miestä parisuhteeseen ja parisuhteessa saan häneltä rakkautta, läheisyyttä, arvostusta...

Perheessä mies tekee ruokaa, siivoaa (esim. imuroi huomattavasti useammin kuin minä), auttaa lapsia tarvittaessa, huoltaa auton, tekee suurimman osan pihatöistä, ottaa taloudellista vastuuta lapsista ja perheestä...

Vierailija
110/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaan ihme että miehet noin vain muuttuvat eikä mitään merkkejä ole havaittavissa ennen pariutumista....

Ongelma on se, että miehet eivät muutu. Moni nuori lapseton on huoleton ja vastuuton, sekä itsekäs. Sukupuolesta riippumatta. Nuorena aikuisena ennen lapsia voi viettää tuntikausia omien harrastusten parissa, katsella töllöä kuulokkeet päässä vaikka koko vapaapäivän, jättää siivoamatta jos ei huvita, syödä eineksiä jos ei viitsi kokata, käyttää rahansa itseensä, lähteä iltaisin viihteelle aina kun haluttaa.

Mutta useimmat naiset tajuavat sen, että tällainen elämä on ohi, kun hankkii lapsia. Silloin on aika kasvaa itse aikuiseksi. Kai naiset sitten olettavat, että mieskin tietää sen, ja sitten tulee ikävänä yllätyksenä kun selviää, että ei se mies tajunnutkaan. Se jää elelemään samoin kuin ennen, ihan kuin lasta ei olisikaan, ja suuttuu kun sille yrittää selittää, että niin ei voi enää tehdä.

Vierailija
111/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsi. On minulla mieskin, joka hoitaa ne välipalat, hampaidenpesut ja yöheräämiset. Sillä en katsos vingukaan metatöiden kaltaisesta roskasta.

Jos teillä mies hoitaa välipalat, hammaspesut ja yöheräämiset, ei sinulla varmaan ole edes syytäkään. Nyt onkin puhe niistä miehistä, jotka eivät osallistu mihinkään, eivätkä jaa vastuuta perheen arjesta. Mutta melkoista selkäänpuukotusta osaltasi, jos väität metatyötä roskaksi. Jokainen äiti/isä, joka sitä tekee ymmärtää mistä on kyse ja kuinka kuormittavaa se voi olla. Mutta ehkä oletkin se teidän perheen "mies", joka ei mitään tee - niin sen täytyy olla.

Metatöiden kuormittavuudesta valittavat yleensä ne jotka käyttävät aikansa jahkailuun ja voivotteluun sen sijaan että tarttuisivat toimeen.

Vierailija
112/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on miehelle käyttöä näissä (joko kokonaan tai osittain): 

vaihtamaan sulakkeet, asentamaan kattolamput, tekemään kodin remontteja, huoltamaan autoa, hoitamaan teknisten vempainten hankinnan sekä huollot, virittämään kaapeleita ja johtoja, hoitamaan taloyhtiöön liittyviä asioita, maksamaan laskuja,

tarjoamaan läheisyyttä ja hellyyttä, hieromaan jalkojani tai niskojani tai jotain muuta mukavaa kohtaa, kuuntelemaan minua, rakastamaan minua, hyväksymään vajavaisuuteni, antamaan riittävästi seksiä ja saamaan minut tuntemaan oloni houkuttelevaksi ja haluttavaksi,

osallistumaan lasten kasvatukseen ja heistä huolehtimiseen, harrastuskuljetuksiin, raivarien taltuttamiseen, koulutapaamisiin ja palavereihin, vuorollaan heräämään yöllä lasten takia,

kotona käytän miestä mm. kokkaukseen, siivoukseen, ikkunoiden pesuun, saunan pesuun, mattojen tamppaamiseen, roskien vientiin, ikkunoiden tiivistämiseen, astianpesukoneen korjaukseen, pyykkikoneen nukkasihdin putsaamiseen.

Nämä näin äkkiseltään tulivat mieleen. 

Oleellisimmat asiat noista itseäni ajatellen ovat rakkauden, läheisyyden ja turvan tarjoaminen, sekä lapsia ajatellen miehen mallin näyttäminen ja parisuhteen mallina oleminen - arvokkaita taitoja lapsille siis, sekä lapsille hyvinvoinnin ja turvallisuuden ja rakkauden tarjoaminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan