Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin miestä tarvitaan perheessä?

Vierailija
18.09.2016 |

Erosin miehestä puoli vuotta sitten. Melkein naurattaa nyt kun ihmiset säälivät että kuinka pärjään yksinhuoltajana. Rehellinen vastaus että paljon paremmin kuin miehen kanssa. Kiinnostaisi tietää, että mihin te naiset niitä miehiä tarvitsette? Olen joskus nähnyt sellaisia perheitä, joissa mies paimentaa lapsia ja nainen ottaa lasillisen viiniä ja renotutuu, en ole itse kokenut.Mitä miehet tekee teidän perheessä?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulinaa koti- ja metatöistä, mutta mammat vaahtoaa monta tuntia aiheesta palstalla perse homeessa.

Hienoa lasten- ja kodinhoitoa. Aplodit palstamammoille.

Kaikilla ei ole enää pikkulapsia. Palstalle ehtii muiden hommien lomassakin.

Mitä itse olet tänään tehnyt? Kävitkö lasten kanssa uimahallissa vai pyöräilemässä, sitten teit ruuan, laitoit lapset päiväunille, siivosit keittiön ja laitoit sämpylätaikinan kohoamaan? Leivoit lasten kanssa sämpylät ja siivosit jäljet, nyt lapset katsovat hetken lastenohjelmia ja sinä tulit palstallehetkeksi ennen iltapesuja ja -satuja? Aplodit palstapapalle, reipas isukki.

Vierailija
82/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös eronnut äiti. Alun järkytyksen ja itseni etsimisen jälkeen palaset loksahtivat paikoilleen! Elämä on ihanaa ja tasapainoista!!! Rahat ja energia riittää paremmin kuin ennen eroa. Hermot ei mene ja pinna ei kiristy kun ei tarvitse pettyä mieslapsen tyhjiin lupausiin ja aiheuttamaan kaaokseen.

Nyt jo vuosia olen elänyt näin, miesten töitä on ilmennyt niin vähän, että olen päätynyt maksamaan niistä ja silti tulen paremmin nyt toimeen! Nämä työt on olleet: auton renkaiden vaihto, auton huolto, taulujen kiinnitys seinään (en omistanut silloin porakonetta) ja mini sisustusremontti asuntooni. (duunaripalkka)

Olen seurannut ympäristöäni ja valitettavasti tehnyt saman havainnon kuin muutama muukin täällä, nämä 50/50 miehet on myytti! Vanhanaikaisten naisten ylläpitämä kuvitelma, ettei ehkä oma elämä alkaisi tuntumaan ahdistavalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulinaa koti- ja metatöistä, mutta mammat vaahtoaa monta tuntia aiheesta palstalla perse homeessa.

Oletko sä se hullu, joka jankkaamisen siitä meksikonpadasta?

Vierailija
84/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin joo, tämäkin aika olisi tullut viettää ahkeroiden kotitöiden parissa, jotta mies voi sitten röhnöttää sohvalla ja kaivella vuoroin muniaan ja nenäänsä.

Vierailija
85/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä tunnet henkilökohtaisesti 95% suomen miehistä?

Mainitsemasi "kasvatus/kotityö-tyyli" ei ole vanhemmuutta eikä normaalia,

vaan sairaalloista kontrollointia ja curling-vanhemmuutta.

Oma äitini oli juuri sinun kaltaisesi, ja hänen takiaan en itse lapsia koskaan haluakaan.

Mutta kiva että sinulla on mielisairaudellesi selitys, defenssi , ja syyllinen. Miehet.

Kerropa mikä kohta tarkalleen on epänormaalia, sairaalloista kontrollointia ja curling-vanhemmuutta?

Niin, sairas ihminen harvemmin tunnistaa omat sairaat piirteensä.

Jos lapsi ei saa tehdä itse mitään, eikä oppia itse virheistään, olet pahasti, todella pahasti hakoteillä omasta erinomaisuudestasi YLIVERTAISENA vanhempana.

Miten paljon sinulla menee aikaa synttäreiden muistamiseen? Ihan mielenkiinnosta?

Okey, parasta että 3v menee itsekseen neuvolaan ja hammaslääkäriin, oppihan sitten miltä tuntuu kun ei löydä sinne ja hampaat tippuu 15v kun ei ole oppinut harjaamaan.

Eipä sitten ole minulla mielisairautta ja defenssejä.

Ja ainoastaan KAIKKI naiset tähän pystyvät? Vain naiset?

Olette te miesvihaajat pahinta saastaa mitä maa päällään kantaa.

No kato hei, kyllähän miehetkin pystyy, mutta ne on niin rentoja kasvattajia, että joskus voi ihan hyvin jättää hampaiden harjaaminen väliin. Ja kyllä se kolmevuotias osaa harjata, siinähän se oppii. Jos lapsi ei harjaakaan, niin mitä välii, nehän on vain maitohampaita.

Tähän voi sitten jokainen palstalla oleva mies kertoa, miten hän joka ilta vie lapsensa hammaspesulle ja huolehtii, että ne tulevat kunnolla pestyiksi.

Peset siis kolmivuotiaan hampaatkin lapsen puolesta? Ihan oikeasti? Silloin on ihanv-i-t-u-nturhaa

itkeä kiireistä elämäänsä.

Vierailija
86/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksin aina kaunihimpi kirjoitti:

Harmi että aloittajalla on ollut huonoa tuuria miesten suhteen.

Kuka sen miehen on valinnut?

Vierailija
87/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peset siis kolmivuotiaan hampaatkin lapsen puolesta? Ihan oikeasti? Silloin on ihanv-i-t-u-nturhaa

Ei v**tu! Joku EI pese kolmevuotiaan hampaita, vaan antaa pestä itse! Onnea vaan valitsemallesi tielle ja halaus lapsellesi, joka joutuu hammaslääkärin poran alla istumaan.

"Vanhempien vastuu

Vanhempien tulee valvoa ja tarvittaessa viimeistellä harjaus noin 10-vuotiaaksi asti, ainakin illalla, koska lapsen käden motoriset taidot kehittyvät vähitellen riittäviksi vasta alakouluikäisenä."

http://www.helsinki.fi/hammas/puhtaathampaat/tietokulma.html

http://yle.fi/uutiset/kuinka_huolehdit_lapsesi_hampaista/6541384

Vierailija
88/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä tunnet henkilökohtaisesti 95% suomen miehistä?

Mainitsemasi "kasvatus/kotityö-tyyli" ei ole vanhemmuutta eikä normaalia,

vaan sairaalloista kontrollointia ja curling-vanhemmuutta.

Oma äitini oli juuri sinun kaltaisesi, ja hänen takiaan en itse lapsia koskaan haluakaan.

Mutta kiva että sinulla on mielisairaudellesi selitys, defenssi , ja syyllinen. Miehet.

Kerropa mikä kohta tarkalleen on epänormaalia, sairaalloista kontrollointia ja curling-vanhemmuutta?

Niin, sairas ihminen harvemmin tunnistaa omat sairaat piirteensä.

Jos lapsi ei saa tehdä itse mitään, eikä oppia itse virheistään, olet pahasti, todella pahasti hakoteillä omasta erinomaisuudestasi YLIVERTAISENA vanhempana.

Miten paljon sinulla menee aikaa synttäreiden muistamiseen? Ihan mielenkiinnosta?

Okey, parasta että 3v menee itsekseen neuvolaan ja hammaslääkäriin, oppihan sitten miltä tuntuu kun ei löydä sinne ja hampaat tippuu 15v kun ei ole oppinut harjaamaan.

Eipä sitten ole minulla mielisairautta ja defenssejä.

Ja ainoastaan KAIKKI naiset tähän pystyvät? Vain naiset?

Olette te miesvihaajat pahinta saastaa mitä maa päällään kantaa.

No kato hei, kyllähän miehetkin pystyy, mutta ne on niin rentoja kasvattajia, että joskus voi ihan hyvin jättää hampaiden harjaaminen väliin. Ja kyllä se kolmevuotias osaa harjata, siinähän se oppii. Jos lapsi ei harjaakaan, niin mitä välii, nehän on vain maitohampaita.

Tähän voi sitten jokainen palstalla oleva mies kertoa, miten hän joka ilta vie lapsensa hammaspesulle ja huolehtii, että ne tulevat kunnolla pestyiksi.

Tää oli illan pohjat. Älkää herranjumala lakatko pesemästä 3-vuotiaan hampaita!!

T: Hammaslääkäri

Vierailija
89/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei v**tu! Joku EI pese kolmevuotiaan hampaita, vaan antaa pestä itse! Onnea vaan valitsemallesi tielle ja halaus lapsellesi, joka joutuu hammaslääkärin poran alla istumaan.

"Vanhempien vastuu

Vanhempien tulee valvoa ja tarvittaessa viimeistellä harjaus noin 10-vuotiaaksi asti, ainakin illalla, koska lapsen käden motoriset taidot kehittyvät vähitellen riittäviksi vasta alakouluikäisenä."

http://www.helsinki.fi/hammas/puhtaathampaat/tietokulma.html

http://yle.fi/uutiset/kuinka_huolehdit_lapsesi_hampaista/6541384

Ei vittu mikä urpo olet.

Pese sen hampaat, pyyhi perse ja hengitäkin vielä sen puolesta, niin elämässäsi on sisältöä ja uhriuduttavaa.

Vierailija
90/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat synttärijuhlatkin kuullostamaan työltä metatöinesi. Relaa vähän suorittamistasi.

Heh, sekö on suorittamista jos haluaa, että lapsi voi osallistua mieluisille kaverisynttäreille ja vieläpä lahjan kera? Mikä kohta luettelosta pitää karsia pois, että on "vähän rennompi"

a) lahja

b) puhdas pusero

d) juhliin vieminen

e) juhlista hakeminen

Nuo kohdat luettelin, joku niistä on nyt ylisuorittamista :D Reps!

Sinähän se listasi rasittavuudesta vinguit en minä. Heppoiseksi siis osoittautui äärimmäisen raskas metatyösi.

Vierailija
91/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuntuu kaikilla olevan rankkaa elämää. Itsellä on mies joka tekee enemmän kotitöitä kun minä. Huolehtii niistä hampaiden pesuista ja ajattelutyöstäkin ihan itsenäisesti. Ja töissä käydään kumpikin. Käy myös vanhempain varteissa. Ehkä kävi tuuri mieslotossa!

Vierailija
92/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat synttärijuhlatkin kuullostamaan työltä metatöinesi. Relaa vähän suorittamistasi.

Heh, sekö on suorittamista jos haluaa, että lapsi voi osallistua mieluisille kaverisynttäreille ja vieläpä lahjan kera? Mikä kohta luettelosta pitää karsia pois, että on "vähän rennompi"

a) lahja

b) puhdas pusero

d) juhliin vieminen

e) juhlista hakeminen

Sinähän se listasi rasittavuudesta vinguit en minä. Heppoiseksi siis osoittautui äärimmäisen raskas metatyösi.

Nämä lapsettomat ovat aina parhaita neuvomaan lapsiperheiden arkea.

Vierailija
93/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vittu mikä urpo olet.

Pese sen hampaat, pyyhi perse ja hengitäkin vielä sen puolesta, niin elämässäsi on sisältöä ja uhriuduttavaa.

Hih, olet kyllä melkoinen tapaus. Todellinen urpo on hän, joka ei pese 3-vuotiaan hampaita. Jos sinulta ei löydy tätä parempia argumentteja, olisi viisautta jättää kommentoimatta.

Vierailija
94/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt argumentoit itseäsi vastaan. Tuolla juuri aikaisemmin sanoit, että saan synttärit vaikuttamaan työltä ja nyt kommentoitkin, että ne ovatkin heppoisia, eivätkä lainkaan raskaita. :-D

Vierailija
95/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on aikaa itkeä näitä hommianne koko päivä palstalla, kun kuitenkin toinen käsi on jatkuvasti harjaamassa hampaita, pyyhkimässä paskaa, kirjoittamassa synttärikorttia, laittamassa välipalaa, miettimässä kerttulin lahjaa ja varpaat varaa neuvola-aikaa?

Vierailija
96/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä on aikaa itkeä näitä hommianne koko päivä palstalla, kun kuitenkin toinen käsi on jatkuvasti harjaamassa hampaita, pyyhkimässä paskaa, kirjoittamassa synttärikorttia, laittamassa välipalaa, miettimässä kerttulin lahjaa ja varpaat varaa neuvola-aikaa?

Jos olet sitä mieltä, että metatyötä ei ole ja se ei ole raskasta - niin miksi mies ei tartu siihen iloiten? Jos hampaiden pesut ja välipalat sujuvat aina tuosta vaan, ilman mitään kuormitusta, miksi mies ei niitä tee?

Paskaa ei ole tarve pyyhkiä mistään muualta kuin sinun kommenteistasi, sillä ne ovat sitä puhtaimmassa olomuodossaan.

Vierailija
97/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a) lahja

b) puhdas pusero

d) juhliin vieminen

e) juhlista hakeminen

Nämä lapsettomat ovat aina parhaita neuvomaan lapsiperheiden arkea.

Minulla on lapsi. On minulla mieskin, joka hoitaa ne välipalat, hampaidenpesut ja yöheräämiset. Sillä en katsos vingukaan metatöiden kaltaisesta roskasta.

Vierailija
98/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sitä mieltä, että metatyötä ei ole ja se ei ole raskasta - niin miksi mies ei tartu siihen iloiten? Jos hampaiden pesut ja välipalat sujuvat aina tuosta vaan, ilman mitään kuormitusta, miksi mies ei niitä tee?

Paskaa ei ole tarve pyyhkiä mistään muualta kuin sinun kommenteistasi, sillä ne ovat sitä puhtaimmassa olomuodossaan.

Miten palstalla koko päivän istumisesi ja itkemisesi siis vaikuttaa lapsesi hyvinvointiin ja elämään? Pulla tuoksuu puhtaassa kodissa ja nyyrikki-kaisuli on maailman onnellisin lapsi?

Vierailija
99/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsi. On minulla mieskin, joka hoitaa ne välipalat, hampaidenpesut ja yöheräämiset. Sillä en katsos vingukaan metatöiden kaltaisesta roskasta.

Jos teillä mies hoitaa välipalat, hammaspesut ja yöheräämiset, ei sinulla varmaan ole edes syytäkään. Nyt onkin puhe niistä miehistä, jotka eivät osallistu mihinkään, eivätkä jaa vastuuta perheen arjesta. Mutta melkoista selkäänpuukotusta osaltasi, jos väität metatyötä roskaksi. Jokainen äiti/isä, joka sitä tekee ymmärtää mistä on kyse ja kuinka kuormittavaa se voi olla. Mutta ehkä oletkin se teidän perheen "mies", joka ei mitään tee - niin sen täytyy olla.

Vierailija
100/112 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä mies hoitaa välipalat, hammaspesut ja yöheräämiset, ei sinulla varmaan ole edes syytäkään. Nyt onkin puhe niistä miehistä, jotka eivät osallistu mihinkään, eivätkä jaa vastuuta perheen arjesta. Mutta melkoista selkäänpuukotusta osaltasi, jos väität metatyötä roskaksi. Jokainen äiti/isä, joka sitä tekee ymmärtää mistä on kyse ja kuinka kuormittavaa se voi olla. Mutta ehkä oletkin se teidän perheen "mies", joka ei mitään tee - niin sen täytyy olla.

Yritä sinä mieltää ihan miten tahdot. Fakta on, että arki meillä sujuu, työnjaosta tai rahasta ei ole riitaa eikä kumpikaan listaa tehtäviään tai kuvittele tekevänsä enemmän kuin tekee. Marttyyriasenne on minusta harvinaisen tylsä ja monesti miehet ei sitä siedä ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän