Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori, näkyvä tatuointi voi pilata urasi

Vierailija
18.09.2016 |

Brittiläisissä lehdissä on viime aikoina ollut paljon puhetta kuinka tatuointibuumi on vaikeuttanut nuorten työllistymistä. Monet yritykset eivät halua palkata nuoria joilla on näkyviä tatuointeja esimerkiksi kaulassa tai käsivarsissa.

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään tajua miten joitain jaksaa vuodesta toiseen liikuttaa mitä ihminen omalle iholleen tekee.

Oletteko samoja tyyppejä, jotka kauhsitelevat myös kun ihmiset sheivaavat alapäätään ja joka väliin olette kertomassa miten sheivaamaton on paras koska luonnollisuus ja antibakteerisuus?

Voisko kaikki vaan noudattaa tätä elämänohjetta ja täten tehdä maailmasta siedettävämmän paikan olla:

Elä ja anna muiden elää.

Vierailija
22/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori, tatuointi voi olla vaikuttamatta työnhakuusi millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin tatuoinnin näkyvälle paikalle juuri siksi, että se karsii nämä paskaduunit, missä ihmistä arvostellaan ulkonäön perusteella.

Tatuointi kertoo minusta rohkeudesta ja pelottomuudesta ottaa tietynlaisia riskejä. Olen nyt lähes 40-v. nainen ja kertaakaan en ole tatskojani katunut. Miksi katuisin elettyä elämää? Minä olen paljon muutakin kuin tämä nahka.

Muistan kun joskus joku fabu tuli kysymään, että olenko ollut vankilassa. Minua nauratti, mutta vastasin vaan huvikseni että "olen". Keskustelu jäi siihen. Ja oli ainoa laatuaan.

Vierailija
24/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitsi, nyt varmaan lähtee työpaikka alta kun molemmat hihat on tatuointeja täynnä :<

Ei vaan mahdu mun järkeen et miten tatuoitu iho vaikuttaa ammattitaitoon..?

Tatuoidut hihat onkin helppo vaihtaa. Eiköhän nyt puhuttu ihoon tehdyistä tatuoinneista... Ja eihän se ammattitaitoon vaikutakaan, vaan ulkonäköön ja siten imagoon ja uskottavuuteen.

Googletappa vaikka sleeve tattoo, taisin itsekin ihan ihoon tehdyistä kuvista puhua :)

Vierailija
25/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin tatuoinnin näkyvälle paikalle juuri siksi, että se karsii nämä paskaduunit, missä ihmistä arvostellaan ulkonäön perusteella.

Tatuointi kertoo minusta rohkeudesta ja pelottomuudesta ottaa tietynlaisia riskejä. Olen nyt lähes 40-v. nainen ja kertaakaan en ole tatskojani katunut. Miksi katuisin elettyä elämää? Minä olen paljon muutakin kuin tämä nahka.

Muistan kun joskus joku fabu tuli kysymään, että olenko ollut vankilassa. Minua nauratti, mutta vastasin vaan huvikseni että "olen". Keskustelu jäi siihen. Ja oli ainoa laatuaan.

Juu tämä mun £200,000 vuodessa  Lontoon cityssä on todellinen paskaduuni, voi kun olisin mieluummin lähihoitaja Perähikiällä että voisin tatuoida otsaani vaikka Chicken satay kiinalaisilla kirjamilla. Se niin ilmaisisi mun persoonaa.

Vierailija
26/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitsi, nyt varmaan lähtee työpaikka alta kun molemmat hihat on tatuointeja täynnä :<

Asiakaspalvelutyössä tiskin toiselle puolelle saattaa tulla joku vanhempi henkilö, joka mieluummin valitsee myyjäksi sellaisen jolla ei ole tatuointeja. Myös varsinaisessa myyntitapahtumassa myyjän on helpompi saada juuri tuollainen vanhempi asiakas puolelleen tatuoimattomana kuin tatuoituna. Jos pelissä on iso kauppa, niin lopputulokseen vaikuttaa niin moni seikka, ettei ansaintamahdollisuuksiaan kannata riskeerata tatuointien takia. Eri asia tietysti on jos tekee (ja haluaa aina tehdäkin) ihan perusduuneja, joissa asiakkaan konservatiivisuudella ei ole väliä.

Itsekin oon asiakaspalveluammatissa, eikä kukaan asiakas oo ikinä niistä valittanut, saati arvostellut, pikemminkin päinvastoin. Tatuoinnit kuitenkin sattuu olemaan nykyään tätä päivää, ja vanhemmatkin ihmiset sen tietää

Vierailija
27/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua työskennellä kenellekkään, jolle pieni niskatatuointini on ongelma. Kertoo aika paljon ihmisestä, jos tuomitsee muut pelkän tatuoinnin takia huonoksi ja kelpaamattomaksi työntekijäksi.

Vierailija
28/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmaan kun tulee hakemaan töitä typerän tatuoinnin kanssa niin jää ilman paikkaa koska satun vastaamaan rekrytoinnista. Tosin meillä ei paljon juokse työnhaussa tällaiset ihmistyypit jotka antavat itsensä töherrettäviksi.

Vierailija
29/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vanha, näkyvä tatuointi on pelkästään hävettävä.

Vierailija
30/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin oon asiakaspalveluammatissa, eikä kukaan asiakas oo ikinä niistä valittanut, saati arvostellut, pikemminkin päinvastoin. Tatuoinnit kuitenkin sattuu olemaan nykyään tätä päivää, ja vanhemmatkin ihmiset sen tietää

En sanonutkaan, että tatuoinnit automaattisesti vaikuttavat negatiivisesti asiakaspalvelutyössä, mutta ne SAATTAVAT vaikuttaa. Jos riski on omasta mielestä olematon, niin siitä vaan tatuoimaan itseään. Ei tupakointikaan välttämättä aiheuta syöpää, mutta siinäkin on mielestäni selvä riski olemassa.

Vierailija
31/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, asiakkaana saan valita.

En esim. tykkäisi lääkäristä, jolla käsissä tautointeja. Yksityisellä voisin valita, julkisella tietty en. En käyttäisi tatuoitua kampaajaa, en menisi kassalle henkilölle, jolla on tauointeja ellei olisi pakko. Pyytäisin toisen tarjoilijan ravintolassa. Joku putkimies tai rakentaja, ei niin väliä.

Tatuoinnit antavat likaisen ja epäsiistin vaikutelman, en mahda sille mitään. Esim.tämä yksi kokki, jolla on käsivarret tauoitu täyteen - ei kiitos, vaikka tekisi tosi hyvää ruokaa.

En ole ikinä nähnyt tatuointia, jokajotenkin kantajaansa kaunistaisi, poikkeuksetta ovat aivan kamalia. Toivottavasti nuoret tosiaan tajuaisivat, että tatuointi voi pilata tulevan työelämän. Jos tavoitteena on vaikkapa ratikkakuski, niin ei siinä kai kauheasti haittaa, mutta kaikissa asiakaspalvelutöissä tatuointi näkyvässä, ei peitettävässä paikassa on haitta.

Vierailija
32/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vieläkään tajua miten joitain jaksaa vuodesta toiseen liikuttaa mitä ihminen omalle iholleen tekee.

Oletteko samoja tyyppejä, jotka kauhsitelevat myös kun ihmiset sheivaavat alapäätään ja joka väliin olette kertomassa miten sheivaamaton on paras koska luonnollisuus ja antibakteerisuus?

Voisko kaikki vaan noudattaa tätä elämänohjetta ja täten tehdä maailmasta siedettävämmän paikan olla:

Elä ja anna muiden elää.

Jos mua hoitaa lääkäri, jolla on posliini alapäässä, tuskin ikinä tulen sitä tietmään tai näkemään, ellei meistä syystä tai toisesta tule rakastavaisia.

Jos mun lääkärillä on tatuoidut kädet, emme pääse edes käsipäivää pidemmälle, koska en ihan oikeasti halua lääkäriä, jolla on käsissä tatuointeja. Ällötävää ja yököttävää vaikka hyvin tiedän, ettei se muste tartu. Ajattelen kuitenkin, mitä hänen päässään liikkuu, kun on näkyvälle paikalle ottanut tatuoinnin. Ei anna kauhean fiksua kuvaa ihmisestä. Tatuoinnit on pikkuisen tyhmien ihmisten juttu.

Vierailija
33/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, asiakkaana saan valita.

En esim. tykkäisi lääkäristä, jolla käsissä tautointeja. Yksityisellä voisin valita, julkisella tietty en. En käyttäisi tatuoitua kampaajaa, en menisi kassalle henkilölle, jolla on tauointeja ellei olisi pakko. Pyytäisin toisen tarjoilijan ravintolassa. Joku putkimies tai rakentaja, ei niin väliä.

Tatuoinnit antavat likaisen ja epäsiistin vaikutelman, en mahda sille mitään. Esim.tämä yksi kokki, jolla on käsivarret tauoitu täyteen - ei kiitos, vaikka tekisi tosi hyvää ruokaa.

En ole ikinä nähnyt tatuointia, jokajotenkin kantajaansa kaunistaisi, poikkeuksetta ovat aivan kamalia. Toivottavasti nuoret tosiaan tajuaisivat, että tatuointi voi pilata tulevan työelämän. Jos tavoitteena on vaikkapa ratikkakuski, niin ei siinä kai kauheasti haittaa, mutta kaikissa asiakaspalvelutöissä tatuointi näkyvässä, ei peitettävässä paikassa on haitta.

Mites minä, tatuoitu ensihoitaja? Annatko minun, epäsiistin ja likaisen ihmisen, hoitaa itseäsi?

Vierailija
34/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasua miten niin monet haluavat näkyvästi julistaa kaikille vastaantulijoille miten huono taiteellinen maku heillä on. Itse en palkkaa ketää jonka nahka näyttää vessanseinäpiirroksista kopioidulta.

Vierailija
35/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä ja anna muiden elää.

Jos mua hoitaa lääkäri, jolla on posliini alapäässä, tuskin ikinä tulen sitä tietmään tai näkemään, ellei meistä syystä tai toisesta tule rakastavaisia.

Jos mun lääkärillä on tatuoidut kädet, emme pääse edes käsipäivää pidemmälle, koska en ihan oikeasti halua lääkäriä, jolla on käsissä tatuointeja. Ällötävää ja yököttävää vaikka hyvin tiedän, ettei se muste tartu. Ajattelen kuitenkin, mitä hänen päässään liikkuu, kun on näkyvälle paikalle ottanut tatuoinnin. Ei anna kauhean fiksua kuvaa ihmisestä. Tatuoinnit on pikkuisen tyhmien ihmisten juttu.

Kyllä sun käytökses ja ajatusmaailmasi kertoo enemmän susta, kuin lääkärin tatuoinnit.

Pitäiskö lähteä lääkikseen, jos sinne pääsee myös pikkuisen tyhmät ihmiset :O olen aina ollut siinä uskossa, että lääkikseen ei tosta vaan mennä ja opiskelu on todella rankkaa.

Ei pahalla, mutta sä olet todella isosti tyhmä ihminen, pikkutyhmä olis vähättelyä sun kohdalla.

Vierailija
36/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi itsensä työllistävillä saa olla tatuointeja, kuten jalkapalloilija/muotiguru Beckhamilla, monilla näyttelijöillä, hyvin useilla muusikoilla (jopa Adelella), ravintoloitsija Tom Björkillä, prinsessa Sofialla ja jopa misseillä. Itselläni ei ole tatuointeja. Olen nähnyt lihakauppiaallakin muhkeat tatuoinnit eikä se kaupankäyntiä haittaa. Päinvastoin!   

Jos rumat, lihavat, kaljupäät ja mauttomasti pukeutuneet ja mauttoman kampauksen hankkineet pääsevät työhön, mikä estää tatuoinnin haltijaa työllistymästä. Koristehan se on muiden joukossa... mutta toki liika tatuointi on useimmiten mautonta ja häivyttää koko ihmisen persoonan musteen taakse.

Vierailija
37/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä ihmiset, jotka ovat töhrityttäneet itsensä vessapiirroksilla tai "kunto po -kanalla", ovat takajaloillaan. Joku ei pidä minun uniikista, naapurin kummi kaiman muistoksi, otetusta toherryksestä! Kyllä, voit jäädä työnhaussa ulkopuolelle töherryksesi vuoksi. Tuliko yllätyksenä?

Vierailija
38/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustetta vaan lisää ja rahaa kuluu. Mutta kun elääkin pitäisi, eikä se tribaali tai delfiini käsivarressa elätä? Kaduttaako? Mitäs läksit!

Vierailija
39/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tatskoja kuuluu suvaita, mutta aikuisen itse tussilla ihoonsa tekemät kuvat ovat "outouden" merkki?

Vierailija
40/178 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi itsensä työllistävillä saa olla tatuointeja, kuten jalkapalloilija/muotiguru Beckhamilla, monilla näyttelijöillä, hyvin useilla muusikoilla (jopa Adelella), ravintoloitsija Tom Björkillä, prinsessa Sofialla ja jopa misseillä. Itselläni ei ole tatuointeja. Olen nähnyt lihakauppiaallakin muhkeat tatuoinnit eikä se kaupankäyntiä haittaa. Päinvastoin!   

Jos rumat, lihavat, kaljupäät ja mauttomasti pukeutuneet ja mauttoman kampauksen hankkineet pääsevät työhön, mikä estää tatuoinnin haltijaa työllistymästä. Koristehan se on muiden joukossa... mutta toki liika tatuointi on useimmiten mautonta ja häivyttää koko ihmisen persoonan musteen taakse.

Björkin kokkausta katsoessa tulee kuitenkin väkisin alitajuntaan sellainen olo, että hän ei ole pessyt käsiään.

Ei olisi kannattanut kampittaa omaa uraansa noilla valtavilla tatuoinneilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi