Nuori, näkyvä tatuointi voi pilata urasi
Brittiläisissä lehdissä on viime aikoina ollut paljon puhetta kuinka tatuointibuumi on vaikeuttanut nuorten työllistymistä. Monet yritykset eivät halua palkata nuoria joilla on näkyviä tatuointeja esimerkiksi kaulassa tai käsivarsissa.
Kommentit (178)
Miksi ihmeessä annatte vieraan ihmisen tökkiä mustetta ihonne alle? Olen kohtuullisen taitava piirtäjä, tiedän tämän sattuneesta syystä. Ette kuitenkaan antaisi minun piirtää tussilla käsivarteenne sporassa tai lähijunassa?
Itselläni ei ole tatuointeja mutta sen sanon, että katsotaan 10-30 vuoden sisällä millaisiksi nämä asenteet tatuointeja ja lävistyksiä kohtaan muuttuvat, kun nykyiset työnantajat jäävät eläkkeelle tai kupsahtavat ja tällä hetkellä parikymppiset, kenties tatuoidut nuoret tulevat heidän tilalleen. Silloin se on niin tavallista olla tatuoitu, että vain naurattaa tämän päivän tatuointikielteisyys.
Noniin tatuointihullu taas vauhdissa
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä annatte vieraan ihmisen tökkiä mustetta ihonne alle? Olen kohtuullisen taitava piirtäjä, tiedän tämän sattuneesta syystä. Ette kuitenkaan antaisi minun piirtää tussilla käsivarteenne sporassa tai lähijunassa?
Ei kukaan ole tullut multa edes kysymään julkisessa liikennevälineessä asiasta. Joten mistä voit tietää, että antaisiko? Onhan maailma pullollaan hennataiteilijoita.
"Uniikki" tribaali, perhonen tai delfiini, kuolleen naapurin kaiman kissan muistoksi. Kielitaitoisemmille valittavaksi aasialaisen ravintolan ruokalistalta joku kiva symboli, vaikka "tervetuloa" tällä kertaa. Kyllä on niin hienoa, että ihan kateeksi pistää. Olisitte uskoneet äitiänne, kun koitti ystävyydellä sana, että tatuointi voi hiukan haitata uraa pankkiiriliikkeessä. Nyt on sitten SOL:in haalari päällä, mutta uniikit tatuoinnit lämmittävät mieltä haalarin alla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi itsensä työllistävillä saa olla tatuointeja, kuten jalkapalloilija/muotiguru Beckhamilla, monilla näyttelijöillä, hyvin useilla muusikoilla (jopa Adelella), ravintoloitsija Tom Björkillä, prinsessa Sofialla ja jopa misseillä. Itselläni ei ole tatuointeja. Olen nähnyt lihakauppiaallakin muhkeat tatuoinnit eikä se kaupankäyntiä haittaa. Päinvastoin!
Jos rumat, lihavat, kaljupäät ja mauttomasti pukeutuneet ja mauttoman kampauksen hankkineet pääsevät työhön, mikä estää tatuoinnin haltijaa työllistymästä. Koristehan se on muiden joukossa... mutta toki liika tatuointi on useimmiten mautonta ja häivyttää koko ihmisen persoonan musteen taakse.
Björkin kokkausta katsoessa tulee kuitenkin väkisin alitajuntaan sellainen olo, että hän ei ole pessyt käsiään.
Ei olisi kannattanut kampittaa omaa uraansa noilla valtavilla tatuoinneilla.
No björkin uraa katsellessa voin vain todeta sun olevan vähemmistöä. Minkä pitääkin olla itsestäänselvyys 2000-luvulla. Ei olle enää keskiajalla, jolloin tatskoja oli vain orjilla, vangeilla ja merimiehillä.
Björkin uraa katsellessa, en voi kuin hämmästellä sitä miksi hänen piti lähteä Australiaan.
Ehkäpä hänen uransa olisi kuitenkin huomattavasti merkittävämpi ilman noita tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneksi itsensä työllistävillä saa olla tatuointeja, kuten jalkapalloilija/muotiguru Beckhamilla, monilla näyttelijöillä, hyvin useilla muusikoilla (jopa Adelella), ravintoloitsija Tom Björkillä, prinsessa Sofialla ja jopa misseillä. Itselläni ei ole tatuointeja. Olen nähnyt lihakauppiaallakin muhkeat tatuoinnit eikä se kaupankäyntiä haittaa. Päinvastoin!
Jos rumat, lihavat, kaljupäät ja mauttomasti pukeutuneet ja mauttoman kampauksen hankkineet pääsevät työhön, mikä estää tatuoinnin haltijaa työllistymästä. Koristehan se on muiden joukossa... mutta toki liika tatuointi on useimmiten mautonta ja häivyttää koko ihmisen persoonan musteen taakse.
Björkin kokkausta katsoessa tulee kuitenkin väkisin alitajuntaan sellainen olo, että hän ei ole pessyt käsiään.
Millätavalla Björkin ura on kampitettu?
pulutossu kirjoitti:
Itselläni ei ole tatuointeja mutta sen sanon, että katsotaan 10-30 vuoden sisällä millaisiksi nämä asenteet tatuointeja ja lävistyksiä kohtaan muuttuvat, kun nykyiset työnantajat jäävät eläkkeelle tai kupsahtavat ja tällä hetkellä parikymppiset, kenties tatuoidut nuoret tulevat heidän tilalleen.
Niin, mäkkärin kassalle pääsee vain jos on firman omat tatuoinnit näkyvillä ;)
Tatuoinnit ovat syy miksen koskaan erehdy syömään Björkin omistamassa ravintolassa. Jotenkin niin yököttää ja arveluttaa ruoankin puhtaus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Likaisuuden mielikuva, josta ei pääse eroon.
Esim. Mikael Gabriel olisi oikein söpö nuori mies, mutta ne tatskat. Tietty hän on toistaiseksi muusikko, eli ei varmaan haittaa uraa.
Mutta samalla tavalla tatuoitu lääkäri olisi myös minulle kauhistus.
Mikä saa ihmisen tatuoimaan jotain kaulaan tai naamaan? Mikä on se juttu, että se pitää kirjoittaa otsaan?Käsienkin tatuoiminen on karsean rumaa, mutta että naamaan. Kaunista tautointia ei ole olemassakaan. En tunne yhtäkään koulutettua ihmistä jolla olisi näkyviä tatuointeja, eli toistaiseksi näkyvästi tatuoitu lääkäri ei ole tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi vanhat asenteet muuttuvat. Kivaa nähdä asiakaspalvelu työssä tatuoitu ihminen, joka muutenkin on erilaisempia kuin nämä tusina blondit ja miehet. :)
Ohis ottamatta kantaa ketjun aiheeseen, mutta kyllä ne tatuoinnit yleensä ovat sitä tusinakamaa. Jos käsivarressa on vaikkapa tekstinä "Believe in your dreams" tai "Never give up!", niin fontista riippumatta tuskin kumpikaan on sellainen uniikki lumihiutale, että tatuoinnin kantajasta välittyisi kovin "erilainen" vaikutelma.
Nykyään on tosi monella asiakaspalvelijalla tatuointeja, olen kiinnittänyt huomiota koska mielestäni hyvintehdyt tatuoinnit on hienoja ja jopa seksikkäitä. Varmaan ei tarvitse sanoa että itsellänikin on niitä. Olen myös asiakaspalveluammatissa, ja todella monella työkaverilla on tatuointeja, myös korkeassa asemassa olevilla tiedän olevan. Tiedän myös tatuoituja (sairaan/lähi)hoitajia. Millään edellämainituista en tiedä olleen ongelmia tatuointiensa kanssa, edes vanhusten kanssa. Päinvastoin vanhemmat ihmiset ovat usein niitä jotka suurimpaan ääneen ovat niitä kehumassa, siinä missä nuoremmat ei niin noteeraa - siis jos jollain tatuoinnit näkyy. Meillä(kin) kuuluu työasuun mahdollisuus pitkähihaisen käyttöön, vaikka edes tatuoinnit eivät siihen velvoita.
En väitä etteikö olisi ihmisiä joille tatuoinnit ovat vastenmielisiä, mutta väitän kyllä että ovat nykyään vähemmistössä. En kyllä oikeasti jaksa uskoa edes edeltävää väittämää että jos on jonottanut tuntikausia asiakaspalvelijalle ja sattuu huomaamaan pienen tatuoinnin, niin lähtisi uudestaan jonottamaan. Tai että vaikkapa ensiavussa viivyttäisi hoitoaan sen takia. Sitä paitsi pitää olla hygienia kunnossa jos ottaa tatuointeja, niitä kun täytyy hoitaa ja pitää puhtaana ;)
Kyllähän se kannattaa tarkasti miettiä minne sen tatuoinnin hakkauttaa... Itselläni on niitä 4 kappaletta, ja tarvittaessa ne saa piiloon. Esim omassa työssäni ei saa yhtään tatuointia näkyä.
terkuin
lentoemo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako tatuointia näkyy?
http://www.shortlistdubai.com/sites/default/files/styles/article_small_…
Björk joutuu miettimään olisiko urakehitys kuitenkin ollut parempi ilman tatuointeja.
Hiukan sama kuin naiset jotka pohtivat oman uransa hidasta kehitystä, että johtuukohan se siitä että he ovat naisia. Johtuu tai ei johdu, mutta kyllähän se pohdituttaa.
Hmm, olen kunnalka hyvässä virassa, poltiikassa, ja pari maisterintutkintoa suorittanut. Pystyn elämään sen kanssa, etten tatuointejeni kera kelpaa kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No björkin uraa katsellessa voin vain todeta sun olevan vähemmistöä. Minkä pitääkin olla itsestäänselvyys 2000-luvulla. Ei olle enää keskiajalla, jolloin tatskoja oli vain orjilla, vangeilla ja merimiehillä.
Björkin uraa katsellessa, en voi kuin hämmästellä sitä miksi hänen piti lähteä Australiaan.
Ehkäpä hänen uransa olisi kuitenkin huomattavasti merkittävämpi ilman noita tatuointeja.
Maailmassa monta ihmeellistä asiaa.... Ilmeisesti kokin matkustaminen toiseen maahan kokemuksen perässä on sitten yksi näistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako tatuointia näkyy?
http://www.shortlistdubai.com/sites/default/files/styles/article_small_…
Björk joutuu miettimään olisiko urakehitys kuitenkin ollut parempi ilman tatuointeja.
Hiukan sama kuin naiset jotka pohtivat oman uransa hidasta kehitystä, että johtuukohan se siitä että he ovat naisia. Johtuu tai ei johdu, mutta kyllähän se pohdituttaa.
Linkki toimivammin:
http://www.shortlistdubai.com/restaurants-cafes/article/7146-interview-…
Joko on alapeukuttajilla aika varattuna huomiseksi tatuointiin? Lisää mustetta musteen päälle ihon alle, jotta tatuoimattomat ymmärtää, että tässä kulkee erityinen ihminen.
Kannattaa kunnioittaa toisten ihmisten valintoja.
Minä olen erään suurehkon tehtaan HR-päällikkö, eli palkkaan ihmiset meille töihin. Valintaani eivät vaikuta tatuoinnit, lävistykset, hiukset tai muu ulkoinen asia. Valitsen ammattitaitoisia ihmisiä ja jokaisen tyyli on heidän oma asiansa.
Minä itse pukeudun jakkupukuun ja pidän hiukseni lyhyenä polkkatukkana. Näytän erittäin asialliselta 55-vuotiaalta ylemmän johdon edustajalta (kuulun yrityksen johtoryhmään). Minulla on kaunis kämmenen kokoinen värillinen lootus tatuoituna selässäni :)