Nuori, näkyvä tatuointi voi pilata urasi
Brittiläisissä lehdissä on viime aikoina ollut paljon puhetta kuinka tatuointibuumi on vaikeuttanut nuorten työllistymistä. Monet yritykset eivät halua palkata nuoria joilla on näkyviä tatuointeja esimerkiksi kaulassa tai käsivarsissa.
Kommentit (178)
Mitä sitten jos kaikilla olisi tatuoinnit? Firmat pistävät pillit pussiin, kun eivät saa tatskattomia?
Vierailija kirjoitti:
Vanhus, ikäsi voi pilata työmahdollisuutesi.
Ai niinkun se tatskan hankkiminen keskelle naamaa kuuluu nykyään ihmisen elinkaareen samalla tavalla kun ikääntyminen?
Britit on brittejä. Ne juo teetä kukallisista posliinimukeista ja pukeutuu mustaan.
Kuka niiden mielipiteestä enää välittää, kun irtautuvat eu:kin.
Nuori, pitkähihainen paita voi pelastaa urasi
Enpä tiedä, olen nähnyt ihan briteissäkin poliiseja ym. joilla on tatuointeja käsivarsissa. Todennäköisesti jossain pankkihommissa, jos ei pysty tatuointeja piilottamaan, voi hankaloittaa. Harvoin kuitenkaan ne, jotka haluavat isoja tatuointeja ovat haaveilemessa jostain pankkiurasta.
Mulla ei ole lainkaan tatuointeja, mutta ei ne tatuoinnit ole enää niin "hui hirveää" kuin ne olivat ehkä 20v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Nuori, pitkähihainen paita voi pelastaa urasi
nauroin tälle ihan liikaa
Olen 26-vuotias luokanopettaja ja mulla on Harry Potter -tatuointi korvan takana. Hyvin on töitä riittänyt.
Itselläni on naamatatuointi, voin siis hyvillä mielin elää yhteiskunnan rahoilla koko elämäni.
Onneksi vanhat asenteet muuttuvat. Kivaa nähdä asiakaspalvelu työssä tatuoitu ihminen, joka muutenkin on erilaisempia kuin nämä tusina blondit ja miehet. :)
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä, olen nähnyt ihan briteissäkin poliiseja ym. joilla on tatuointeja käsivarsissa. Todennäköisesti jossain pankkihommissa, jos ei pysty tatuointeja piilottamaan, voi hankaloittaa. Harvoin kuitenkaan ne, jotka haluavat isoja tatuointeja ovat haaveilemessa jostain pankkiurasta.
Mulla ei ole lainkaan tatuointeja, mutta ei ne tatuoinnit ole enää niin "hui hirveää" kuin ne olivat ehkä 20v sitten.
Näinhän se tuppaa menemään. Otin itse 19-vuotiaana tatuoinnin, ja paikanvalintaan vaikutti erittäin oleellisesti se, että sen saa piiloon vaatteiden alle. Tiesin ettei 19-vuotiaana kannata ottaa tatuointia joka vaikeuttaa tiettyihin työpaikkoihin pääsemistä. Ja en siis ole koskaan haaveillut mistään liikenaisen urasta, vaan suht tavallisista jutuista.
Tuntemani pankkiuralle tähtäävät ihmiset ovat sen verran kauaskatseisia että osaavat ottaa huomioon nämä seikat. Jos kokee jonkun herätyksen myöhemmin, niin nykyään on tattoo concealereita joilla saa sen kaulatatuoinnin piiloon jos ei voi käyttää huivia.
Ei hitsi, nyt varmaan lähtee työpaikka alta kun molemmat hihat on tatuointeja täynnä :<
Ei vaan mahdu mun järkeen et miten tatuoitu iho vaikuttaa ammattitaitoon..?
Olin itse 80-luvulla ammattikoulun keskustelutilaisuudessa, jossa oppilaat esittivät kysymyksiä työnantajalle. Siellä sitten joku opiskelija kysyi että saako miehellä olla korvakoru. Yksi sähköasennusliikkeen omistaja vastasi että saa tietysti olla, mutta ei hän tarvitse sellaista asentajaa mihinkään. Paljon on asenteet varmaan muuttuneet noista ajoista, mutta edelleen ovat aika harvassa ne ammatit joissa tatuointi tai lävistys olisi millään tavalla hyödyksi työn tekemiseen. Yleensä työhönottajat ovat vanhempia kuin palkattavat työntekijät, joten työhönottajilla on todennäköisesti konservatiivisemmät asenteet ja tatska tai läväri voi olla miinus kyseisen työntekijän kohdalla.
Mua ei ainakaan haittaa vaikka jollain työntekijällä olis koko naama tatuoinnin peitossa. Aina on ihmisiä jotka ei tykkää omista valinnoista oli se sit tatuointi, lävistys, teryleenihousut tai vyöreppu, mut mitäs sitten?
Vierailija kirjoitti:
Tatuointeja otetaan nuorina ja typerinä. Sitten voi tulla järki päähän ja haluaisi opiskella, mutta jotain ammatteja on ehkä jo tehty mahdottomoksi tai ainakin hankalaksi typerien tatuointejen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitsi, nyt varmaan lähtee työpaikka alta kun molemmat hihat on tatuointeja täynnä :<
Asiakaspalvelutyössä tiskin toiselle puolelle saattaa tulla joku vanhempi henkilö, joka mieluummin valitsee myyjäksi sellaisen jolla ei ole tatuointeja. Myös varsinaisessa myyntitapahtumassa myyjän on helpompi saada juuri tuollainen vanhempi asiakas puolelleen tatuoimattomana kuin tatuoituna. Jos pelissä on iso kauppa, niin lopputulokseen vaikuttaa niin moni seikka, ettei ansaintamahdollisuuksiaan kannata riskeerata tatuointien takia. Eri asia tietysti on jos tekee (ja haluaa aina tehdäkin) ihan perusduuneja, joissa asiakkaan konservatiivisuudella ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Brittiläisissä lehdissä on viime aikoina ollut paljon puhetta kuinka tatuointibuumi on vaikeuttanut nuorten työllistymistä. Monet yritykset eivät halua palkata nuoria joilla on näkyviä tatuointeja esimerkiksi kaulassa tai käsivarsissa.
Itselläni ei ole mitään tatuointeja vastaan, oli ne sitten vaikka naamassa, mutta monet (ja heidän joukossa myös työhönottajat) eivät nää pintaa syvemmälle, eli kyllä mahdollisuudet työpaikan saantiin pienenevät heillä joilla tatuoinnit ovat näkyvillä paikoilla.
Itse pidän ihoani niin arvokkaana kanvaasina itselleni että siihen ei mitkään tusinataiteilijat tuhertele söherryksiään. Tekee ihmisestä halvan näköisen. Varsinkin naisista mauttomat isot tatuoinnit tekevät satamahuoran näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoidut hihat onkin helppo vaihtaa. Eiköhän nyt puhuttu ihoon tehdyistä tatuoinneista... Ja eihän se ammattitaitoon vaikutakaan, vaan ulkonäköön ja siten imagoon ja uskottavuuteen.
Entäs jos se tatuointi ei olekaan enää nuori, vaan vanha? ;)
Vanhus, ikäsi voi pilata työmahdollisuutesi.