Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ei sano suoraan, enkä minä kehtaa kysyä. Hääkutsusta ym :(

Vierailija
18.09.2016 |

Yritän pitää tämän mahdollisimman lyhyenä.
Meitä on ollut tälläinen kolmen tytön porukka, peruskoulun alusta asti. Minä muutin aiemmin pk-seudulle, nämä kaksi ystävääni sitten muutamia vuosia myöhemmin. Tässä välissä heistä tuli toki läheisempiä, mutta nähtiin silti porukalla niin usein kun mahdollista.

Näin aikuisena meistä yksi, sanotaan vaikka Kaisa näkee meitä molempia usein, ja minä ja tämä kihlautunut Maija nähdään ehkä noin joka toinen kuukausi. Lähes viikottain pidetään kuitenkin yhteyttä.
Muutama viikko sitten käytiin Maijan kanssa kahdestaan konsertissa. Majoitin Maijaa vähän aikaa sitten eräästä syystä, jota nyt ei ole olennaista mainita. Mutta että olen pitänyt häntä myös hyvin läheisenä ystävänäni.

Maija kihlautui vähän aikaa sitten. Onnittelin häntä normaalisti ja hän vastasi kiitti. Ei olla sen jälkeen nähty, eikä oltu puheissa.
Näin n. viikko tämän jälkeen Kaisaa kaupungilla ja kysyin, haluaako hän lähteä kanssani ulos viikonloppuna. Ei onnistu, hän on sopinut Maijan kanssa hääpukusovituksen. Hetken olin hiljaista ja sitten sain kysyttyä, että ovatko häät jo suunnitteilla, näin pitkällä..? Kyllä hääpaikka-, kirkot ym on jo varattu. Kaisa on kaaso (mikä nyt ei yllätä, enkä ole tästä mitenkään loukkaantunut.)
Kysyin milloin häät ovat. Kaisa sanoi ettei muista. Mietin ääneen, että se pitää tietää hyvissä ajoin, kun minulla on mieheni kanssa usein ollut tapana matkustaa kesällä paljon. Hiljaisuus. Kaaso, ei muista päivää, ei kuukautta.
Vaihdoin nopeasti puheenaihetta, koska tilanne oli suoraansanottuna helvetin kiusallinen molemmille.

En tahdo tunkea väkisin häihin. En halua, että minulle ei voida puhua ennen häitä... Kehtaanko kysyä kutsusta suoraan, kutsutaanko minua ollenkaan? On todella paha mieli ja näin pienestä asiasta. Koko juttuhan saattaa olla vain omaa spekulaationi...

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tämän morsiamen mielestä tehnyt jotain, jonka takia välinne ovat viilentyneet. Tai hän ei muuten vain koe sinua enää läheiseksi ysäväksesi. Itsellä vastaava tilanne voisi selittyä sillä, että olisimme kyseisen henkilön kanssa etääntyneet syystä tai toisesta, enkä hänelle tätä haluaisi kuitenkaan suoraan sanoa.

Jollet usko, että kyseessä mitään tällaista niin kysy häneltä suoraan.

Vierailija
22/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua ei kutsuta, ajattele, mitkä säästöt. Ei tartte ostaa vaatteita, käydä kampaajalla, ei ehkä lahjaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti mainita jo aiemmin, minun häissäni kaaso oli siskoni.

Emme tosiaan ole riidelleet mistään. Viimeeksi onnittelin häntä kihlauksesta ja hän sanoi kiitos. Keskustelu oli hyväntuulinen.

- Aloittaja

Vierailija
24/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele nyt ensin sen Maijan kanssa. Jos hän on yhtään fiksu, hän ottaa asian itse puheeksi. Voihan se olla että pitävät yksinkertaisen seremonian johon kutsuvat vain kaikkein läheisimmät, esim. sisarukset, vanhemmat, kaason ja bestmanin.

Vierailija
25/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ikävältä, mutta minä olen tehnyt melkein saman tempun omille ystävilleni.

Meidän hääpaikalla oli tilaa vain kolmellekymmenelle ihmiselle. En halunnut isompaa juhlapaikkaa, koska tämän paikan saimme äitini työpaikan kautta ilmaiseksi, emmekä halunneet elää yli varojen häiden vuoksi. Jouduin rajoittamaan paikalle kutsuttavien ystävieni määrän kolmeen, koska tila täyttyi jo minun ja miehen lähipiiristä ja isovanhemmista. Lisäksi miehelläni ei ole paljon ystäviä, joten hänelle tuli vain yksi kaveri häihin. Itselläni on iso ystäväpiiri ja yritin selittää mahdollisimman monelle tilanteen, mutta valintani ei saanut ymmärrystä. Moneen ihmiseen meni välit poikki, vaikka sitä en olisi tahtonut. Yksi kavereistani teki päätöksen kutsua hääjuhliin vain ystäviään ja sai siitä sukulaisten vihat niskoilleen. Toivottavasti saat kutsun vielä, mutta muista, että juhlien järjestäjä saa päättää kutsuttavat.

PS: Ehkä olet liian kaunis ja hän haluaa omana hääpäivänään olla juhlien kaunein. Näin yksi ystäväni perusteli, kun ei kutsunut lapsuudenystäväänsä, joka on oikeasti satumaisen kaunis.

Vierailija
26/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heillä ei ole varaa pitää kuin pienet häät. Itse olisin sen verran ilkeä, että jos Maijastakaan ei irtoaisi normaalia puhetta ja vastauksia, kertoisin oikein ymmärtäväisesti kuinka kalliita häät todella ovatkaan, eikä kaikilla ole varaa kunnon häihin. Sinä tosin halusit ja pystyit niihin panostamaan, mutta tosiaan, kaikilla ei ole varaa ja pään kallistus ja pieni säälivä hymy.

Vierailija
27/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen myös, että kaaso lipsautti salaisuuden, jota ei ollut vielä tarkoitus julkistaa. Morsian haluaa varmaan kertoa itse.

Vierailija
28/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi siis käynyt asiaa ihmettelemään, jollei Kaisa olisi ollut niin silmiinnähden vaivautunut. Sen takia vaihdoinkin puheenaihetta, kun en tahtonut ns. viatonta ihmistä kiusata.

Kaisa on meistä ehdottomasti kiltein ja mukautuvin, siksi hän on kai sekä minulle, että Maijalle se läheisin. Emme kuitenkaan ole riitelevä porukka, olleet koskaan.

Yhdessä on juhlittu kaikki lapsuuden synttäreistä alkaen. Siksi tämä tuntuu niin pahalta.

-Aloittaja

Vierailija
29/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, porukka tälläkin palstalla ihan tosissaan väittää ettei tämänkaltaista draamaa muka esiinny aikuisten naisten porukoissa kun joku sanoo ettei jaksa sitä ja hengailee mieluummin yksin tai miesten kanssa. Juuri näiden käsittämättömien "en leiki sun kaa" -kuvioiden takia en vain kestä naisia.

Vierailija
30/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävältä kuulostaa. Toisaalta voi ajatella, että kaaso tajusi vasta kerrottuaan hääpukusovituksesta, että 'Maija' ei olekaan puhunut sinulle häistä. Lisäksi voi olla, että syystä tai toisesta kihlapari pitää hyvin pienet häät ja silloin joutuu karsimaan vieraita, vaikkei tahtoisi. Kannattaa kysyä suoraan 'Maijalta'

Vierailija
31/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen yhden parhaista ystävistäni häät. He piti ihan pienet tunnelmalliset häät juuri ostamassaan talossa ja paikalla oli vain molemmilta paras ystävä eli kaaso ja bestman ja sitten molempien perheet. Isänsä on pappi. Oli vihkiminen ja illallinen ja siinä se. Joten vastaava voisi selittää tuon, mut sellaista oikeaa hääpukua ei kyllä ollut hänellä, vaan ihan kaupasta ostettu valkoinen pitsinen kesämekko. Tosin mä en ymmärrä, miksi siitä ei sillon voisi puhua ajankohdasta, jos puhuu hääpuvun kokeilusta. Tuossahan ei olisi mitään ilkeää jos alkujaankin vain yhdet ystävät paikalla niin kyllähän ap sen ymmärtäisi niin sinänsä en tajua, miksi siitä ei vois puhua sitten.

Vierailija
32/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, porukka tälläkin palstalla ihan tosissaan väittää ettei tämänkaltaista draamaa muka esiinny aikuisten naisten porukoissa kun joku sanoo ettei jaksa sitä ja hengailee mieluummin yksin tai miesten kanssa. Juuri näiden käsittämättömien "en leiki sun kaa" -kuvioiden takia en vain kestä naisia.

Vastaavia tilanteita on myös miehillä. En lokeroisi. 

Vierailija
33/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti nämä henkilöt, jotka ihmettelevät sitä että läheiset vain kaikkoavat ympäriltä niin se vika on ollut heissä itsessään. Voihan olla, että morsian on jo pidemmän aikaa halunnut ottaa sinuun etäisyyttä mutta silti vastannut sinulle ystävällisesti, koska ei ole halunnut aiheuttaa mitään draamaa. En todellakaan sano että tilanne on tämä, voihan olla että morsian on vain harvinaisen törkeä. Mutta asia ei välttämättä vain ole niin mustavalkoinen mutta suosittelen ottamaan yhteyttä.

Vierailija
34/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oudolta, että Kaisa ei ohi suunsa puhuttuaan (jos näin kävi) voinut sitten noinkin läheiselle ystävälle sanoa, että on luvannut, ettei puhu asiasta.

Vierailija
35/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sanoa tälle naimisiin menevälle että kuulin että suunnitelmat ovat pitkällä, onnittele vielä ja kerro että mielelläsi olisit häihin tullut koska välität hänestä. Mutta sano että ymmärrät jos kyseessä on vain pienet häät.

Itse tekisin näin mutta jättäisin sanomatta tuon lopun. Eli onnittelisin ja ilmaisisin näin olevani tietoinen että suunnittelu on jo pitkällä, mutta antaisin siinä kohtaa pallon täysin morsiamelle. Hän kyllä tuossa kohtaa ilmaisisi jollakin tavalla sen kutsumis/kutsumattomuushalukkuutensa. Jos käy niin ikävästi ettei kutsua tule, mielestäni tilanne on kuitenkin nolompi sen morsiamen kannalta kuin omalta kannalta. Eihän se aikuismaista käytöstä ole, että ystävä jätetään aivan yhtäkkiä kutsumatta ilman mitään selkeää syytä.

Vierailija
36/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti olisitte hyviä ystäviä niin voisitte puhua kaikesta suoraan. Enkä tarkoita puhumisella mitään kutsun ruinaamista. Sano vaikka että Kaisa kertoi hääpukuostoksista ja kysy löytyiky jo kiva puku ym ihan tavallista "hää"jutustelua.

Vierailija
37/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavia tilanteita on myös miehillä. En lokeroisi. 

Ei todellakaan ole ainakaan siinä mittakaavassa mitä naisporukoissa on. Naisporukoissa on ihan yleistä tiputtaa joku ulkopuolelle ja olla sitten kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, tai yksi alkaa savustaa jotain toista porukasta pihalle ja manipuloi koko ämmälaumaa yhtä vastaan. Helvetin queen beet ja draamalaamat, luulsi että tuollainen käytös jäisi sinne ala-asteelle mutta ei.

Vierailija
38/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne.

Jos hääpukuja sovitellaan jo nyt, voisi kuvitella, että häät ovat suht. pian eikä "vasta" ensi kesänä?

Ei kai kukaan edellisenä syksynä pukua hanki, vaan yleensä hääpukua ruvetaan sovittelemaan aikaisintaan tammikuussa?

Halit sulle, tuntuu varmasti pahalta.

Voisikohan taustalla olla jotain? Oletko tiedostamattasi tehnyt jotain ikävää, onko näistä naisista ollut huomattavissa omituista käytöstä sinua kohtaan tmv.?

Aika käsittämätön juttu ja oikeasti ilkeää, jos sinua ei kutsuta.

Varmaahan se ei vielä ole ja voi hyvin olla, että kutsu sinullekin tulee.

Outoa kyllä, ettei sinun kanssasi haluta fiilistellä häitä ja hössöttää kimpassa.

Tuntuu pahalta sun puolesta tuollainen, jotenkin aivan absurdi tilanne.:(

Vierailija
39/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikataulu kuulostaa todella nopealta. Viikko sitten kihlat ja nyt jo aika hääpuvun sovitukseen?

Vierailija
40/129 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ensi kesänä naimisiin, päivää ei ole päätetty. Koska kirkko ja seurakunta ovat sellaisia ihan tavallisia, ei vihkijää ja vihkipaikkaa tarvitse varata vuotta etukäteen, hyvin riittää, että maaliskuuhun mennessä sen teen. Hääpukua olen silti jo käynyt sovittelemassa, samoin maistelemassa hääkakkuja. Hääpaikkaa ei tarvitse erikseen varata, noin 80 hengelle sopiva tila on olemassa ja tarjoilut onnistuvat kyllä, vaikka vielä ei olekaan cateringia varattu. Taas näitä pienempien paikkakuntien etuja.

Kaason kanssa on suunniteltu kaikenlaista ja sovittu, että toistaiseksi suunnitelmista ollaan hiljaa. Hän voisi olla varsin hyvin se tarinan Kaisa, joka menee epähuomiossa kertomaan, että Maija sovitti hääpukuja, mutta että kaaso ei muista hääpäivää.

Jos joku tuttu ryhtyisi nyt kärttämään pääsyä häihin, jäisi hän ilman muuta ilman kutsua. Ne ovat minun ja mieheni häät, ei kavereitten juhla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän