Hoitaja

Opiskelen hoitoalaa ja mietinkin, millaiset työkengät ostaisin. Ainoat kriteerit koulun puolesta ovat, että kengissä on nilkkaremmi ja että ne on mahdollista puhdistaa kloorilla. Mitkä siis käyvät ja mitkä ei? Ovatko crocsit sallittuja? Entä voiko lenkkarit pestä kloorilla? Entäs otz-kengät? Ovatko perus "hoitokengät" epämukavat jalassa?

Joka paikasta kuulee ristiriitaista tietoa, jakakaa lempparikenkänne minulle!

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Ihan ehdottomasti sellaiset, joissa on umpinainen kärki. Ei ole mitään inhottavampaa kuin sukille valuva ripuli tai oksennus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miksi kengät pitäisi kloorilla pestä tai varustaa nilkkaremmillä. Kantaremmikin on sellainen, toiset sanoo, että sellainen pitää olla toiset ei.
Minä en ainakaan pystyisi missään croicseissa 8-10,5 tuntia olemaan.
Minulla on nahkaiset paksupohjaiset, vaihtopohjallisella olevat kantaremmittömät sandaalit, kantaremmittömät että saan helposti potkaistua pois kun istun, niin tukevat kuitenkin että ptsyvät kunnolla jalassa.

Vierailija

Crocsit on kaikista suosituimmat ja itselläkin on sellaiset. Mukavat jalassa ja helppo pyyhkiä puhtaaksi. Hinta kohdillaan. Ennen käytin jalaksen kalliita työkenkiä mutta olivat painavat ja hiostavat eikä nahka kestänyt kauniina pitkään. Mitkä kengät hankitkaan, valitse malli, jossa varpaat suojassa kolhuilta.

Hoitaja

Lisäisin vielä, että en opiskele sairaanhoitajaksi, joten eritteitä kengille ei välttämättä lennä niin paljon.

Ovatko crocsit siis sallittuja? Jostain luin, että ne vaikuttaisivat sähkölaitteisiin tms...

Hoitaja

Hoitaja kirjoitti:
Lisäisin vielä, että en opiskele sairaanhoitajaksi, joten eritteitä kengille ei välttämättä lennä niin paljon.

Ovatko crocsit siis sallittuja? Jostain luin, että ne vaikuttaisivat sähkölaitteisiin tms...

Ja tarkoitin siis kantaremmiä enkä nilkkaremmiä

Vierailija

Lenkkareissa meillä suurin osa on mitä olen huomiotani kiinnittänyt. Ehkä noissa on paras koko päivä olla jaloillaan. Minä olen siis sihteeri ja pystyn vaikka korkokengissä sipsuttelemaan kun ei tarvitse juurikaan kävellä ;)

Vierailija

Olen ollut 15v hoitajana ja kertaakaan en ole saanut ripulia tai oksua varpaille, no huomenna tulee tietysti eka kerran, mutta silti en crocseja hanki, ei vaan sovi jalalleni.

Vierailija

Olen myös opiskelija, en sh enkä lh ja ei pelkoa oksennuksista ym. Itse olen todennut parhaiksi umpinaiset, jotka hengittävät ja joustavapohjaiset, että jaksan olla niissä koko päivän. Missään tapauksessa en halua ilman takaremmiä, ettei kenkä lähde omille teilleen esim. nostoissa. Crocseja käyttää moni, itselläni kevyet lenkkarit.

Hoitaja

Vierailija kirjoitti:
Olen myös opiskelija, en sh enkä lh ja ei pelkoa oksennuksista ym. Itse olen todennut parhaiksi umpinaiset, jotka hengittävät ja joustavapohjaiset, että jaksan olla niissä koko päivän. Missään tapauksessa en halua ilman takaremmiä, ettei kenkä lähde omille teilleen esim. nostoissa. Crocseja käyttää moni, itselläni kevyet lenkkarit.

Onko sulla ihan perus juoksulenkkarit tms.? Mulle opettaja sanoi ettei saisi olla... Haluisin kyllä

Vierailija

Hoitaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ihan perus juoksulenkkarit tms.? Mulle opettaja sanoi ettei saisi olla... Haluisin kyllä

Ne ovat enemmänkin ns. vapaa-ajan lenkkarit. Hyvin kevyet ja sopivat jalkaani täydellisesti, siinä suurin syy. Kokovalkoiset, mutta moni käyttää harjoitteluissa vörikkäitäkin. Pohjat voi pestä vaikka kloriitilla, päällinen tekstiiliä. Edulliset ja alessa vielä halvemmat. Ajattelin hankkia myöhemmin vielä ns. hoitajajalkineet, mutta en nettikaupasta vaan pitää päästä sovittamaan.

Vierailija

Meillä leikkausosastolla ainakin crocsit sallittu vaikka paljon sähkölaitteita käytössä. Lenkkareita on myös monilla mutta puhtaanapito mielestäni hankalaa.

Vierailija

Mitä helvettiä? Milloin lenkkareista on tullut sopiva työkenkä hoitajalle?? Miten niistä putsataan mahdolliset eriteroiskeet riittävän hyvin??? 

Vierailija

Itselläni on  ollut terveyssandaaleja, joissa ei ole sitä nilkkaremmiä (kun ei valmistuneelta vaadita niin tiukkaa pukeutumista). Olen tykännyt pitää kaksia kenkiä vuoron aikana, eli tällaisia sandaaleja joissa on avonainen kärki ja hierova pohjallinen, tuki sisäsyrjällä. Toisina kenkinä sitten sisäpohjaltaan sileät nahkaiset sandaalit, joissa on hiukan korkoa. Eli jalan asento muuttuu, eivät väsy niin pahasti.

Inhoan tiiviitä kenkiä. Pidän hyvin ohuita sukkiakin. Crocseja inhoan myös, ovat rumia eivätkä tue jalkoja yhtään.

sh vuodesta -97

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Milloin lenkkareista on tullut sopiva työkenkä hoitajalle?? Miten niistä putsataan mahdolliset eriteroiskeet riittävän hyvin??? 

Esim. Nahkapintaiset lenkkarit, mitä vikaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Thinkin sandaalit :)
Ovat kyllä kärjestä avonaiset.

Nämä ne on, en viitsinyt merkkiä laittaa, muita en uskalla edes kokeilla.
4

Vierailija

Peseekö hoitajat niitä sitten kloorilla? Itsellä oli crocsit, epämukavat minusta. Kokokin oli paljon isompi kuin numerosta olisi voinut päätellä. Nykyään käytän labrahoitajana takaremmillisiä perussandaaleja.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat