Ystävä ei sano suoraan, enkä minä kehtaa kysyä. Hääkutsusta ym :(
Yritän pitää tämän mahdollisimman lyhyenä.
Meitä on ollut tälläinen kolmen tytön porukka, peruskoulun alusta asti. Minä muutin aiemmin pk-seudulle, nämä kaksi ystävääni sitten muutamia vuosia myöhemmin. Tässä välissä heistä tuli toki läheisempiä, mutta nähtiin silti porukalla niin usein kun mahdollista.
Näin aikuisena meistä yksi, sanotaan vaikka Kaisa näkee meitä molempia usein, ja minä ja tämä kihlautunut Maija nähdään ehkä noin joka toinen kuukausi. Lähes viikottain pidetään kuitenkin yhteyttä.
Muutama viikko sitten käytiin Maijan kanssa kahdestaan konsertissa. Majoitin Maijaa vähän aikaa sitten eräästä syystä, jota nyt ei ole olennaista mainita. Mutta että olen pitänyt häntä myös hyvin läheisenä ystävänäni.
Maija kihlautui vähän aikaa sitten. Onnittelin häntä normaalisti ja hän vastasi kiitti. Ei olla sen jälkeen nähty, eikä oltu puheissa.
Näin n. viikko tämän jälkeen Kaisaa kaupungilla ja kysyin, haluaako hän lähteä kanssani ulos viikonloppuna. Ei onnistu, hän on sopinut Maijan kanssa hääpukusovituksen. Hetken olin hiljaista ja sitten sain kysyttyä, että ovatko häät jo suunnitteilla, näin pitkällä..? Kyllä hääpaikka-, kirkot ym on jo varattu. Kaisa on kaaso (mikä nyt ei yllätä, enkä ole tästä mitenkään loukkaantunut.)
Kysyin milloin häät ovat. Kaisa sanoi ettei muista. Mietin ääneen, että se pitää tietää hyvissä ajoin, kun minulla on mieheni kanssa usein ollut tapana matkustaa kesällä paljon. Hiljaisuus. Kaaso, ei muista päivää, ei kuukautta.
Vaihdoin nopeasti puheenaihetta, koska tilanne oli suoraansanottuna helvetin kiusallinen molemmille.
En tahdo tunkea väkisin häihin. En halua, että minulle ei voida puhua ennen häitä... Kehtaanko kysyä kutsusta suoraan, kutsutaanko minua ollenkaan? On todella paha mieli ja näin pienestä asiasta. Koko juttuhan saattaa olla vain omaa spekulaationi...
Kommentit (129)
Harmillinen tilanne - ja ihmettelen oikeasti kaason käytöstä.
En kysyisi.
Jos saat liian myöhään mahdollisen kutsun etkä pääse häihin muun matkustelunne vuoksi, niin ei voi mitään.
Taitaa olla itsestään selvä että et ole kutsulistalla. Tavallinen tyttöjen / naisten kolmiodraama. Hanki itsellesi muitakin ystäviä.
1 jatkaa. Itse varmaan kysyisin suoraan ja sanoisin, että hieman harmittaa ettei minua kutsuta, mutta vielä pahemmalta tuntuu tämä salailu.
Ei tuo reilulta kuulosta. Pahoittelut.
Minä varmaan kysyisin seuraavan kerran tavatessa koska häät on kun Kaisa kertoi että hän on ollut apunasi sovittamassa hääpukua.
Vaikuttaa yläasteikäisten touhulta, kysy suoraan ja anna sitten olla ja hankit uusia aikuisia ystäviä.
Häät on siis kesällä 2017? On mahdollista, että kutsuja ei ole vielä lähetetty. Ja voi olla, ettei kaasokaan tiennyt, kutsutaanko sinut vai ei. Suunnittelet kesäsi niinkuin haluat, jos kutsu tulee, menet jos pääset.
Soitapa sille Maijalle ja pyydä kahville. Sano,että olisi kiva nähdä pitkästä aikaa. Älä puhu häistä mitöön, mutta kysy niistä toki sitten kun olette kahvilla :)
Minua ei siis todellakaan harmita se, että Kaisa on kaaso, tai että en ole mukana sovittamassa hääpukuja. Vaan se, että olettaisin että olisin niiden ensimmäisten joukossa, joille näitä suunnitelmia kerrotaan... Että minun kanssani olisi mukava puhua häistä ja minut haluttaisiin niihin mukaan.
Ja tässä tosiaan ollaan jo melkein kolmekymppisiä kaikki. Minun hääni tanssittiin muutama vuosi sitten. Ne olivat todella pienet juhlat, mutta silti tilaa riitti meille kaikille kolmelle. En ymmärrä.
- Aloittaja
Ei sua kutsuta. Tietysti kaaso muistaa ja tietää päivän. Ja yleensä morsiankin hehkuttaa onneaan läheisille ystäville. Olen pahoillani puolestasi, mutta näihin kekkereihin et ole tervetullut syystä tai toisesta.
Onko teidän välilläni kenties tapahtunut jotain, mikä selittäisi käytöksen?
Ota etäisyyttä ja ala viettää aikaa muiden kansas.
Luulen että kaaso mokasi. Oli luvannut ettei kerro kenellekään mutta aukoi vahingossa suutansa kun kertoi sovituksesta, kun tajusi virheensä ei tiennyt minne laittaa kielensä.
Häät saattaa hyvin olla jo nyt syksyllä jos 👰 morsian on raskaana niin nopeat kihlat 💍 ja häät Ennenkuin vatsa näkyy.
Onko kellään toimivaa kolmen naisen ystävyyttä?
Mutta joo surullista tuo selkeä valehtelu on. Jos kyseessä olisi ihan yllätyshäät, kaaso ei olisi sanonut hääpuvun kokeilusta mitään. En usko että kaaso ei muistaisi hääpäivää.
Voithan sanoa tälle naimisiin menevälle että kuulin että suunnitelmat ovat pitkällä, onnittele vielä ja kerro että mielelläsi olisit häihin tullut koska välität hänestä. Mutta sano että ymmärrät jos kyseessä on vain pienet häät.
Jotkut naiset nyt vaan ovat tuollaisia.
Voit myös sanoa kaasolle että et ole kerjäämässä kutsua häihin, joten sinulle voi edelleen puhua sensuroimatta.
En mä ainakaan hääsuunnittelun alkaessa ottaisi yhteyttä kaikkiin ystäviin varta vasten tästä kertoakseni. Luonnollista kertoa sitten, kun muutenkin ollaan yhteyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Häät saattaa hyvin olla jo nyt syksyllä jos 👰 morsian on raskaana niin nopeat kihlat 💍 ja häät Ennenkuin vatsa näkyy.
Hei, nyt on vuosi 2016.
Jos häät on ensi kesänä, ei kutsuja varmaan ole vielä lähetetty, vaikka osa valmisteluista, kuten hääpuvun metsästys, on voinut jo alkaa. Mikäli sinulle ei ole mietitty mitään virallista roolia häissä kaason tapaan, ei morsian ehkä ole nähnyt tarpeelliseksi ottaa asiaa vielä kanssasi puheeksi, vaan saat kutsun sitten, kun muutkin häävieraat. Tapaaminen saattoi olla kiusallinen kaasollekin, ja tämä siksi oli vaivaantunut. Hän saattoi ajatella sinun olevan kateellinen siitä, että hänet valittiin katsoisi, tai hän saattoi luulla morsiamen puhuneet häistä kanssasi. Ei ole kaason asia tiedottaa häistä, joten hän ei ehkä oikein tiennyt, mitä sanoa.
Kuka oli kaasona ap omissa häissäsi? Ottiko Maija nokkiinsa jo silloin jotain josta ei silloin puhuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, nyt on vuosi 2016.
Joo, kihlat ja häät 💒 2016 sitten esikoinen 2017. Harva haluaa olla ehdointahdoin hääkuvissa ison mahan kanssa tai synnyttää aviotonta lasta kun sulhanen kerran on olemassa.
Kuulostaa todella kurjalta. Ei ystäviltä ollenkaan..