Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna minun ajaa autoamme

Vierailija
17.09.2016 |

Ostimme uuden auton, mies on merkitty omistajaksi ja minä haltijaksi. Maksoimme auton puoliksi. Nyt ongelmaksi on muodostunut se, ettei mies millään halua että ajaisin autoa. Kuulemma ajotaitoni ovat häntä huonommat, vaikka olen vain kerran parkkipaikalla hiukan töytäissyt autoa ja siitäkin on aikaa! Toivottavasti tämä on nyt jokin vaihe sillä on tosi ärsyttävää.

Kommentit (395)

181/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajaa ensimmäiset 10 vuotta ja sen jälkeen on sinun vuorosi.

vai?

Vierailija
182/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://asiointi.trafi.fi/web/asiointi/henkiloasiakkaat/tieliikenne

Ajoneuvon omistajan tai haltijan muutos:

Omistajana tai haltijana voit tehdä muutoksia ajoneuvosi omistaja- ja haltijatietoihin.  3 euroa

Haltija ei voi merkitä itseään omistajaksi eikä siirtää toiselle haltijalle ilman omistajan suostumusta.

Omistaja voi tehdä mitä vaan, koska omistaa.

Mies kirjautuu tuonne ja lisää ap:n omistajaksi. That's it!

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VITTU MIKÄ KUSIPÄÄ!!!! ÄLÄ ANNA SILLE PÄSSILLE PILLUA ENNEN KUN SAAT AJAA!!!!! 

Vierailija
184/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisteriotteeseen merkitty omistaja on omistaja,haltija voi käyttää autoa,omistaja voi tehdä autolla mitä haluaa,vaikka myydä sen heti.

vakuutus voi olla omistajan tai haltijan nimissä sillä ei ole mitään väliä.

Vierailija
185/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole provo, niin autolla ajokielto on ap:n pienin ongelma. Paljon suurempia ongelmia ovat se että avomiehesi on huijannut sinulta kymppitonnin, ja toinen on tyhmyys. Miten olet voinut saada työn jonka palkalla maksetaan asuntolainaa, kun älykkyytesi perusteella teet töitä joihin voisi kouluttaa vaikka apinan.

Vierailija
186/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin, mutta vaimoni ei halunnut, kun on hänen mielestään niin iso. Ylemmän keskiluokan Saksalainen. Asiaan oli helppo ratkaisu, ostin hänelle hieman pienemmän uutena ja automaattisena bensaturbona, eipähän ole valittanut.

Vierailija
187/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole omistaja, miksi puoliksi? Autohan on miehesi.

Mutta minä olen haltijana, se ln miehen mukaan sama asia. Ongelma on, etten saa ajaa. Ap

Ei ole. Jos auto on miehen niin se on miehen. Mies voi vaikka myydä auton sinulta kysymättä. Sinä sen sijaan olet haltijana vastuussa pysäköintivirhemaksuista, tolppasakoista sekä veroista ja vakuutuksista, jos noista jää jotain rästiin, niin sinä olet se keneltä niitä peritään. Omistajaksi ja haltijaksi voidaan merkitä kaksi henkilöä.

Vierailija
188/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2681 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sillä ei ole mitään merkitystä kenen nimi missäkin kohtaa rekisteriotetta lukee, jos auto on perheen yhteiseksi ostettu. Eikä silläkään ole väliä kuka maksoi jos autokaupoille on menty sillä mielellä, että olis kiva kun meidän perheellä olisi uudempi ja hienompi auto. Tollaset ajorajoitteet täytyy olla kaikkien tiedossa ennen uuden auton ostoa. Eihän vaimolla ole mitään mieltä luopua vanhasta autosta jos uusi on vain miehen hallinnassa.

Aseta sinäkin samanlainen kielto miehellesi.

Vaihtoehtoisesti vain otat avaimet ja lähdet ajamaan.

Jos tilanne ei muutu, niin sitten pyydät rahojasi takaisin. Jos et saa, niin jätät sen sian.

Sillä on aina merkitystä kenen nimi on omistajan kohdalla. Sillä taas ei ole mitään merkitystä kuka on kyseisen asian maksanut.

Ei saa olla noin hölmö. Ap:lla ei ole edes avaimia tähän autoon. Kuinka joku voi olla noin hönö, ihan oikeesti?

Ap maksaa asunnon lainaa ja vastikkeet, mies OSALLISTUU sähkölaskuun jne.

Aika auervaara tämä jätkä, toivottavasti on edes hyvä pussailija koska muuten kehottaisin laittamaan ulkomajoitukseen.

Ei se nyt ihan noin mene. Mun yksi ystäväni antoi vanhan autonsa avopuolisolleen ostaessaan itselleen uuden. Meni siis tyhmyyksissään antamaan sen ihan niin että avopuolisosta tuli omistaja. Puolison piti se maksaa vähitellen kaverilleni. Ja olisi maksanutkin, mutta... No, kävikin niin että avopuoliso kuoli ja tämän suku päätti pitää auton maksamatta siitä mitään. Meni pikkuveljelle autoksi. Sanoivat ihan suoraan että tietävät kyllä ettei tämä kuollut autosta maksanut mitään, mutta kun se nyt vaan sattuu olemaan vainajan nimissä niin pitävät sen. Kaverini vei asian oikeuteen ja siellä todettiin ettei avopuoliso ollut maksanut autoa ja kuolinpesä velvoitettiin siitä maksamaan käypä arvo. Eli ei se nimi papereissa vielä meinaa mitään. pitää olla myös näyttö siitä, että on auton kokonaan maksanut. Silloin vasta se on maksajan omaisuutta. Toki ap:nkin taitaa olla pakko mennä käräjille mikäli avokki ei suosiolla maksa autonpuolikasta.

Päin vastoin. Kyllä tuossakin tapauksessa auton luovuttaneen piti pystyä todistamaan että auton ostaja ei ole sitä maksanut. Jos ei olisi voinut todistaa, niin omistajan nimi auton tiedoissa olisi ollut se mikä olisi jäänyt voimaan.

Vierailija
189/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hokee koko ajan sitä automerkkiä, koska kaikkihan tietää, että Toyotalla ajaa vain kunnolliset ja luotettavat miehet, eikös niin?

Vierailija
190/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minä olen haltijana, se ln miehen mukaan sama asia. Ongelma on, etten saa ajaa. Ap

Ei ole. Jos auto on miehen niin se on miehen. Mies voi vaikka myydä auton sinulta kysymättä. Sinä sen sijaan olet haltijana vastuussa pysäköintivirhemaksuista, tolppasakoista sekä veroista ja vakuutuksista, jos noista jää jotain rästiin, niin sinä olet se keneltä niitä peritään. Omistajaksi ja haltijaksi voidaan merkitä kaksi henkilöä.

vakuutus menee sille kuka vakuutuksen on ottanut.

omistajia ja haltijoita voi olla vaikka 10kpl.

Vierailija
191/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä 4/5

Vierailija
192/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeä provo ja näin paljon vastauksia!

Vierailija
193/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla miehesi estää sinua ajamasta?

Tulisi kova riita - entä sitten?! Eihän se olisi sinun syytäsi vaan miehen. Miksi sinä pelkäät riitaa niin kauheasti, että et OMALLA autollasi halua ajaa? Jos mies on väkivaltainen riidellessä, pakkaa siihen autoosi tärkeimmät tavarat ja pakene ajoissa!

Kai uuteen autoon saa kahdet avaimet. Sinä pidät toiset ja sillä selvä. Ajamaan oppii vain ajamalla, eli lähdet vaan liikkeelle ja sillä selvä.

On muuten yllättävän tavallista tuo, että nainen ei saa ajaa omalla autollaan, kun mies kieltää. Lähteekö mies aina silloin kuskiksi?

Jos lähtee, niin mikä onkaan ongelma? Minä olisin kyllä iloinen, jos mies haluaisi ajaa itse eikä antaisi minun ajaa ...

Auton rekisteritiedoissa voi olla erikseen haltija, jolle tulevat kaikki laskut veroista ja vakuutuksista - jotka siis maksaa tässä tapauksessa ap. Huomaatko sinä ollenkaan sitä, että mies käyttää hyväkseen sinun sinisilmäisyyttäsi ja riitelyn pelkoa?

Vierailija
194/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, heti huomenaamuna tilaatlukkosepän vaihtamaan asuntoosi lukot, myös turvalukon, (ja mielellään myös asentamaan pihaan valvontakamerat/riistakamerat jos on ok-talo tai rivitalo.) Pidät kaikki asuntosi avaimet itselläsi, et missään tapauksessa anna avainta miehelle. Sitten menet kuittien kanssa tekemään poliisille rikosilmoituksen miehestä. Sen jälkeen kasaat miehen tavarat eteiseesi/ulko-oven eteen ja mies saa tulla hakemaan ne sinun kanssasi sopimanaan aikana (jolloin sinulla on luotettava ja mielellään fyysisesti vahva kaveri/sukulaisesi mukanasi tukemassa sinua).

Kun miehelläsi ei ole luottotietoja, pahoin pelkään, että autorahat ovat mennyttä, ellet saa poliisin avulla autoa itsellesi ja siten vastinetta osalle rahoista.

Mene huomenna ulosottovirastoon ja pyydä miehesi maksuhäiriötoidistus. Noissa olosuhteissa saat sen luultavasti 4 vuodelta. Siitä näet miten paljon miehellä on ulosottoon menneitä velkoja.

Vierailija
195/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei meillä vaimo saa ajaa minun autoja, ostin sille oman, millä voi mennä.

Vierailija
196/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain erikoisjuttuja, joita sinä et edes tiedä ... ? Eikä sinulla tietenkään ole edes kuittia eikä mitään muuta todistetta siitä, mitä olet maksanut. Ja kaiken lisäksi sinä pelkäät miestäsi-.

Ei hyvää päivää - minä niin toivon että tämä olisi provo! Jos ei ole, niin pelasta nyt itsesi tänä päivänä ja ole iloinen siitä, että et vielä ehtinyt menettää enempää rahaa, tavaraa, terveyttä etkä henkeäsi.

Vierailija
197/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä siitä autosta puolta omista.

Tietysti omistan, maksoin puolet. Minulla on kyllä kuitit tallessa. Ap

Tästä tunnistaa tämän provoksi. Ap väittää että on kuitit kaupasta tallessa. Mutta myöhemmin hän sanoo että auto on ostettu tutulta käytettynä (miten siitä saa kuitin?) eikä ole nähnyt kauppakirjaa.

Vierailija
198/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaihdata lukot asuntoosi/asennuta turvalukko heti huomenna, ja pidä ehdottomasti kaikki avaimet itselläsi.

Mene ulosottovirastoon ja pyydä 4 vuoden tuloste miehen maksuhäiriöistä, huomenna.

Mene poliisille tekemään miehestä rikosilmoitus, huomenna.

Laita miehen tavarat eteiseen. Hän saa noutaa ne sovittuna aikana, kun sinulla on turvanasi joku.

Jos asut maantasossa (jos sinulla on oma piha), asennuta nauhoittava valvontakamera/riistakamera valvomaan pihaa.

Mies on huijari.

Vierailija
199/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies selittää sen, että sinua ei näy edes auton haltijana? Onko hän sitten itse yksin omistajana, vai eikö sekään ole "päivittynyt"?

Ja miten mies selittää sen, että sinua ei voi laittaa edes toiseksi omistajaksi? Auton haltijana nimittäin kuuluu olla se henkilö, joka sitä todellisuudessa käyttää. Tämä tieto on vakuutusyhtiöltä, koska vakuutusten bonukset ovat henkilökohtaisia. Omistaja voisi olla vaikka vanha dementoitunut mummosi, sillä ei ole väliä.

Provona tämä olisi ehdottomasti tähtiluokkaa, mutta surullista jos onkin totta.

Vierailija
200/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä siitä autosta puolta omista.

Tietysti omistan, maksoin puolet. Minulla on kyllä kuitit tallessa. Ap

Tästä tunnistaa tämän provoksi. Ap väittää että on kuitit kaupasta tallessa. Mutta myöhemmin hän sanoo että auto on ostettu tutulta käytettynä (miten siitä saa kuitin?) eikä ole nähnyt kauppakirjaa.

Auton myyjä kirjoittaa kuitin tai luovutuskirjan. Onko aloittaja nähnyt sitäkään? Ihan hyvin yksityishenkilö voi kuitin kirjoittaa, eikä siihen tarvita edes mitään lomaketta tai asiakirjapohjaa. Voi hyvin olla muodossa "AP on maksanut Toyotasta 10 000 €, lisäksi päiväys ja allekirjoitus".

Luovutuskirjan sijasta riittää se tunnus, jonka saa trafista uutta rekisteröintiä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi