Mies ei anna minun ajaa autoamme
Ostimme uuden auton, mies on merkitty omistajaksi ja minä haltijaksi. Maksoimme auton puoliksi. Nyt ongelmaksi on muodostunut se, ettei mies millään halua että ajaisin autoa. Kuulemma ajotaitoni ovat häntä huonommat, vaikka olen vain kerran parkkipaikalla hiukan töytäissyt autoa ja siitäkin on aikaa! Toivottavasti tämä on nyt jokin vaihe sillä on tosi ärsyttävää.
Kommentit (395)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuuko muuten sellanen, että ap menee rekisteriotteen kakkososan kanssa katsastuskonttorille ja laittaa itsensä toiseksi omistajaksi? Tarvitaanko siihen omistajan allekirjoitusta?
Mä en oikein muista tarkkaan kun meillä oli aikoinaan tilanne, että meillä oli kaksi autoa, molemmilla omat, ja päätettiin luopua miehen autosta. Koska miehellä oli enemmän boonuksia, niin se meni mun auton rekisterotteen kakkososan kanssa katsastusasemalle tarkoituksenaan lisätä itsensä haltijaksi, mutta olikin tehnyt itsestään toisen omistajan. Mä en vaan muista allekirjoitinko sitä lappua vai en. Vaivihkaa vaan sitten etsii paperin ja kipasee tekemässä muutoksen.Tottakai, samanhan voi tehdä asunto-osakkeille. Merkitsee vaan itsensä omistajaksi.
Haloooooo
Minulle ei ole hirveen tuttuja nämä asiat, mutta minkäs takia sitä rekisteriotteen 2.osaa pyydetään pitämään visusti tallessa. Minä olen kuvitellut, että sen avulla saa tehtyä vaikka mitä ilman omistajan suostumusta.
Ei ole asunto-osakkeen paperitkaan yhtään sen tutummat, mutta onko niissä joku vastaava paperi kuin tuo 2.osa autojen rekisteriotteessa?
Sama kuin yrittäisit myydä toisen omistamaa asuntoa. Ei voi paperilla myydä ilman omistajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko, että joku ottaa kymppitonnin lainan maksaakseen jonkun idiootin autosta puolet. En usko.
Se luulee että autokaupan kuitti riittää omistamiseen.
Parisuhteita on erilaisia. Meillä toinen otti lainan, auto oli hänen nimissä ja yhteisenä kumpikin autoa piti niin avioliiton kuin eron hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Millä mies kiristi sua maksamaan hänen autoa?
Luuli että saa ajaa sillä. Luulee myös omistavansa puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut mukana tekemässä autokauppaa, mutta tiedän sen keneltä mies osti auton. Ja tiedän miehen lainanneen sukulaisiltaan rahaakin omaan osuuteensa... Tässä on nyt pakko olla joku väärinkäsitys. Auto on tosiaan Toyota ja luulen että siihen on kahdet avaimet. Kysyn mieheltä siitäkin kun tulee kotiin. Ap
Jep.
Annoit miehelle kymppitonnin, hän osti auton yksin ja hoiti rekisteröinnin yksin, maksaa vakuutukset ja sä olet muka haltija.Laitapa se rekkari tonne 16400 niin huomaat ettet todennäköisesti ole edes haltija.
Eikös tällä urholla ole omia tuloja kun sulta sai ouolet ja muilta lainasi puolet?Selvitäpä ennen äijän kotiintuloa, voit sitten siirtää sen kamat siihen iven ulkopuolelle.
Miehellä ei ole luottotietoja niin ei saanut pankista lainaa autoon. Minulla taas on tiedot kunnossa. Laitan rekkarin tuohon numeroon. Ap
Tämä kertookin kaiken sen viheltäjän luotettavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa nyt tarkemmat tiedot, mikä toyota, mikä vuosmalli, tiedätkö moottorin tilavuutta ja onko tietoa montako kilometriä sillä on ajettu? Ettei mies nyt vaan rällää sun lainarahoilla ja auto olikin vaikka 8000e arvoinen.
Se on vuoden 2008 Corolla, ajettu ehkä vähän yli 150t eli miehen mukaan vähän koska noilla ajetaan niin paljon ja on hyvin pidetty. Koneesta en tiedä, käsivaihteinen ja tosi siistikuntoinen. Ei siinä autossa mitään vikaa ole, on katsastettukin ja huollettu. En tiedä vaikuttaako hintaan alue, mutta Varsinais-Suomi. Ap
Jahas, eli provo tämä oli. 2008 Corolla ei maksa edes kymppitonnia. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Onhan mies voinut väittää kalliimmaksi ja vetänyt ylimääräiset rahat omaan taskuun.
Vierailij a kirjoitti:
Taisi olla hieno provo tämä. Nettiautossa 37 vuoden 2008 Corollaa, hinta 7300 -14250. 150 tuhatta ajetun hinta 8500 e.
Todennäköisesti mies ottanut rahat itselleen eikä auton ostoon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä sinänsä melko uskottava tarina, sillä usein naiset tosiaan antavat miesten hoitaa kaikki autoihin liittyvät asiat, mutta kyllä sen verran täytyisi olla järkeä että jos antaa kymppitonnin niin katsoo mitä sillä ostetaan ja että saa myös nimensä paperiin.
Tätä minäkin, naiset antaa miehen hoitaa auton paperit eikä itseään kiinnosta mitä siellä lukee.
Mun mies sanoo aina autoja saa uusia mutta ei minua.
Täällä taas persaukiset yh:t antaa: ”eroa heti” vinkkejä. On niin paljon mukavampaa, kun muut joutuisivat samaan jamaan märehtimään kurjaa elämäänsä. Hyvässä avioliitossa pelaa luottamus eikä tarvitse kaikesta omaisuudesta nillittää, että kumman nimissä se nyt on. Jos avioehtoa ei ole ja paska osuu tuulettimeen, niin kyllä se autokin ihan omaisuudeksi katsotaan ja kuuluu osituksen piiriin.
Ap:n auto-ongelma on jo varmaan ratkennut jo pari vuotta sitten.
Saikohan ap koskaan enää rahojaan takaisin. Veikkaan että ei. Olisi kiva tietää miten tässä kävi, vai oliko vaan provoa.
Vierailija kirjoitti:
Saikohan ap koskaan enää rahojaan takaisin. Veikkaan että ei. Olisi kiva tietää miten tässä kävi, vai oliko vaan provoa.
No kyllä näitä naisia on jotka antavat miehen hoitaa aivan kaikki autoasiat.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-7791956
Trafi selvittelee tuhansia epäselviä autokauppoja.
Tämähän on se vanha juttu missä mitään autoa ei sitten koskaan ollutkaan. Uusi mies kuvioissa , miehellä luottotiedot menneet ja etsinyt itselleen yksin kertaisen naisen jolle voi satuja kertoa. Hän vain halusi rahaa rikollisesti ja otti uuden avovaimon nimiin velkaa jotai 10 000-- 20 000 e. Nainen suostuu elättämään ja toimii samalla piikana , naisen nimiin voi tehdö pikavelkaa jolla saa viinaa ja muuta sekottavaa. Nainen heittää ulos kun huomaa uskovansa sosiopaattia. Luin tämän silloin mökillä.
Se luulee että autokaupan kuitti riittää omistamiseen.