Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei anna minun ajaa autoamme

Vierailija
17.09.2016 |

Ostimme uuden auton, mies on merkitty omistajaksi ja minä haltijaksi. Maksoimme auton puoliksi. Nyt ongelmaksi on muodostunut se, ettei mies millään halua että ajaisin autoa. Kuulemma ajotaitoni ovat häntä huonommat, vaikka olen vain kerran parkkipaikalla hiukan töytäissyt autoa ja siitäkin on aikaa! Toivottavasti tämä on nyt jokin vaihe sillä on tosi ärsyttävää.

Kommentit (395)

Vierailija
201/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitapa nyt tarkemmat tiedot, mikä toyota, mikä vuosmalli, tiedätkö moottorin tilavuutta ja onko tietoa montako kilometriä sillä on ajettu? Ettei mies nyt vaan rällää sun lainarahoilla ja auto olikin vaikka 8000e arvoinen.

Jos on edes haltija, saa auton rekkaritiedot ja muutkin tiedot sieltä trafin linkistä pankkitunnuksilla tehtävällä haulla. Sitten vaan nettiautoon katsomaan vastaavia. 

Ne tiedot saa trafista 4 eurolla ihan kuka tahansa, vaikka sattumalta bongatusta autosta. Itse olen tarkistanut  tietoja silloin, kun olen ollut ostamassa käytettyä autoa. Kannattaa sijoittaa se 4 euroa, vaikka auto ei maksaisi kuin 400 €, kun sillä voi välttyä pahalta harhaostokselta.

Vierailija
202/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä siitä autosta puolta omista.

Tietysti omistan, maksoin puolet. Minulla on kyllä kuitit tallessa. Ap

Tästä tunnistaa tämän provoksi. Ap väittää että on kuitit kaupasta tallessa. Mutta myöhemmin hän sanoo että auto on ostettu tutulta käytettynä (miten siitä saa kuitin?) eikä ole nähnyt kauppakirjaa.

Auton myyjä kirjoittaa kuitin tai luovutuskirjan. Onko aloittaja nähnyt sitäkään? Ihan hyvin yksityishenkilö voi kuitin kirjoittaa, eikä siihen tarvita edes mitään lomaketta tai asiakirjapohjaa. Voi hyvin olla muodossa "AP on maksanut Toyotasta 10 000 €, lisäksi päiväys ja allekirjoitus".

Luovutuskirjan sijasta riittää se tunnus, jonka saa trafista uutta rekisteröintiä varten.

Toki yksityishlö voi kirjoittaa "kuitin", mutta se on vähän hassu ajatus, koska kaupasta tehdään kauppakirja, joka ajaa kuitin idean samalla. Kauppakirjan allekirjoittaa ostaja ja siinä lukee että samalla kuitataan kauppasumma maksetuksi. Kun kerran kauppakirja on olemassa, niin ei erillisiä kuitteja ole tapana tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillö auto miehen nimissä (pankki omistaa koska lainaa on) ja mies haltija. Se maksaa auton lainanlyhennyksen ja vakuutukset mutta ajaa sillä 1-2 kertaa viikkossa. Pääasiassa auto on mun käytödssä. Tankataan 50/50. Kumpi nyt sattuu huomaamaan tankin tyhjenevän.

Vierailija
204/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet haltija - vai oletko? Miten auton vakuutukset? Käsittääkseni viimeistään vakuutusta ottaessa tarvitaan sinuakin = haltijaa, kun sinä olet se, jonka nimiin vakuutus tulee ja joka valitset vakuutusyhtiön. 

Joko tarkistit asian trafin sivulta? Sieltä näet ainakin katsastuspäivän. Entä verot? Auto on sitten käyttökiellossa siihen saakka, kunnes verot on maksettu ja katsastus voimassa.

Ehkä on sittenkin parempi, että sinun nimeäsi ei ole edes haltijana, jos siitä on maksamattomia veroja ja vakuutuksia ja pahimmassa tapauksessa on vielä katsastamaton.

Vierailija
205/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ovela provo!

Tuo automerkin jankkaaminen vaan meni vähän yli, niin selvästi hakemalla haettu sitä että joku kysyy että hetkinen, millainen toyota, johon ap voi sitten todeta että juu, ikivanha ja paska, mutta varmasti on se 20t ihan käypä hinta.

Vierailija
206/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain erikoisjuttuja, joita sinä et edes tiedä ... ? Eikä sinulla tietenkään ole edes kuittia eikä mitään muuta todistetta siitä, mitä olet maksanut. Ja kaiken lisäksi sinä pelkäät miestäsi-.

Ei hyvää päivää - minä niin toivon että tämä olisi provo! Jos ei ole, niin pelasta nyt itsesi tänä päivänä ja ole iloinen siitä, että et vielä ehtinyt menettää enempää rahaa, tavaraa, terveyttä etkä henkeäsi.

Onko erikoisjuttuna kenties läpinäkyvyysviitta autolle -eli auto katoaa, kun miehesi myy sen ilman sinua ja pitää rahat?

Ap, sinua on huijattu.

Vierailija
207/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä siitä autosta puolta omista.

Tietysti omistan, maksoin puolet. Minulla on kyllä kuitit tallessa. Ap

Kuitit ei merkitsee vaan nimiperiaate. Se kenen nimissä on, omistaa. Ihan sama kuka on maksanut.

Apua. Otin autoa varten lainaa 10.000 euroa enkä nyt siis edes omista sitä? Ap

Niinhän sinä itse kirjoitit!

Omistaja on se, joka saa vaikka myydä auton haltijan lupaa kysymättä. Haltija on kuitenkin se, joka vastaa kaikista maksuista. Ja jos joku ajaa sinä autoa humalassa tai ilman ajokorttia, sinä auton haltijana olet syytteessä siitä, että olet luovuttanut ajoneuvosi ajo-oikeudettoman tai rattijuopon käyttöön.

Joku ei nyt täsmää. Kirjoitat, että vakuutukset ovat miehesi nimissä, vaikka hän on luottotiedoton. Toiseksi väität, että sinä olet haltija ... mikä meni väärin?

Jos kaupat on tehty viime tiistaina, siinä on vielä edellisen omistajan vakuutukset voimassa huomiseen saakka, joten se nyt ei ole vielä tämän päivän ongelma.

Vierailija
208/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ilmeisesti myös pelkää miestään...

Näin luulen. Toivottavasti pääsee eroon miehestä.

Vierailija
209/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole omistaja, miksi puoliksi? Autohan on miehesi.

Mutta minä olen haltijana, se ln miehen mukaan sama asia. Ongelma on, etten saa ajaa. Ap

Ongelma on myös se, että olet haltija, et puoliksi omistaja JOS olettte auton puoliksi maksaneet. Itse aiheeseen onko mies muuten tyyppiä hallitseva, kertoo sinulle milloin sinä voit tavata kavereitasi tai harrastaa ts. Hänen menot menee etusijalle? Tiedän nimittäin tuolaisen ihmistyypin,ja tuossa parisuhteessa oli myös tuo ongelma, että nainen ei miehen mielestä osannut/saanut ajaa. Mä en maksaisi autosta, jota en saa ajaa. Se ei ole silloin yhteinen. Itse tykkään ajamisesta ja meillä on omat autot. Vaadi oma osuutesi autosta takaisin ja anna miehen pitää autonsa.

Vierailija
210/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole vielä tullut kotiin. Mun veli tulee tänään mun kanssa selvittämään asiaa, suuttui aika lailla. Kyllä tässä itku on päässyt enkä enää usko että tässä olisi väärinkäsitys.

Tietenkään en halua miehelle mitään harmia mutta harkitsen rikosilmoitusta ellei tämä muuten ratkea. En usko miehen haluavan poliiseja tähän. Ap

Vierailija
211/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole vielä tullut kotiin. Mun veli tulee tänään mun kanssa selvittämään asiaa, suuttui aika lailla. Kyllä tässä itku on päässyt enkä enää usko että tässä olisi väärinkäsitys.

Tietenkään en halua miehelle mitään harmia mutta harkitsen rikosilmoitusta ellei tämä muuten ratkea. En usko miehen haluavan poliiseja tähän. Ap

Et halua miehelle mitään harmia vaikka hän on juuri valehdellut sinulle, huijannut sinua ja varastanut sinulta kymppitonnin??? Mikä kynnysmatto oikein olet?

Vierailija
212/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähemmäs 4.5/5.

Vierailija
213/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen.

Vierailija
214/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ap hyvä, että veljesi tulee tueksesi. Käykää heti ma. ulosottovirastosta miehen maksuhäiriötodistus ja poliisilla ja vaihdattakaa asuntosi lukot, että mies ei pääse tekemään sinulle enempää vahinkoa. Tule ap kertomaan tänne kun nämä on tehty. Älä anna miehelle avaimia äläkä anna miehelle allekirjoitusta mihinkään, vaikka hän miten kauniisti pyytäisi, että hän ei tee sinulle lisä vahinkoa.

Vierailija
215/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään huijari ei halua poliiseja. Valot päälle nyt, ap.

Vierailija
216/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ap hyvä, että veljesi tulee tueksesi. Käykää heti ma. ulosottovirastosta miehen maksuhäiriötodistus ja poliisilla ja vaihdattakaa asuntosi lukot, että mies ei pääse tekemään sinulle enempää vahinkoa. Tule ap kertomaan tänne kun nämä on tehty. Älä anna miehelle avaimia äläkä anna miehelle allekirjoitusta mihinkään, vaikka hän miten kauniisti pyytäisi, että hän ei tee sinulle lisä vahinkoa.

Innokas ohje sinulta. Mutta jos mies on virallisesti kirjoilla asunnossa niin noin ei lain mukaan saa tehdä. Eli siis vaihtaa lukkoja tai että ei anna avaimia.

Vierailija
217/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä nainen.

Vierailija
218/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on kyllä se että se kaveri vetädättää sinua ihan 100-0

IHAN KAIKESSA:

-Avoliitto

-Asuminen

-Asumiskulut

-Auton osto

-Auton omistus

-Auton vakuutukset

-B.....

-C....

"minkä sille voi kun on niin rakastunut" on tietenkin aina se perusta ja kaikki maailman naiset nyökkää äänettömästi.

Nyt en luovu siitä autosta vaan luovut tuosta hyväksikäyttäjästä....

Vierailija
219/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireen vilkkaa - yhdessä miehen kanssa - Trafin kantoihin (katsastusasemalla tai Trafin nettisivustoilla) tekemään omistajanvaihdos, jossa molemmat omistajiksi. Lisäksi teette kauppakirjan, jossa ilmenee omistajuussuhde eli 50% ja 50%. Pidä kuitit tallessa! Ja TIETENKIN molemmat saavat käyttää omistamaansa ajoneuvoa. Jos ei toiselle osapuolelle tämä käy, niin sitten voitte hankkia omat ajoneuvot käyttöönne. Onko tässä nyt käyty toisen pörssillä omaa etua tavoitellakseen? Eihän sinua nyt vain viilata linssiin? :( Toki voi olla vain molemminpuolista tietämättömyyttä mutta kannattaa pitää puolensa tässä asiassa. Omistaja konkreettisesti omistaa rahallisesti ajoneuvon, haltijalla vain käyttöoikeus ja yleensä maksaa ajoneuvoverot, mahdolliset sakot jne.

Vierailija
220/395 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties kuka on auton haltijana kun ap ei ole. Jos ukko on hurmannut jonkun toisen hupsun naikkosen haltijaksi. Tai kaveri jatkaa haltijana "myynnin" jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi