Miksi setäni ei toimi ja pyydä anteeksi?
Hän on 7-kymppinen ja halusi toimia isovanhempani kuolinpesän hoitajana vailla mitään kokemusta. Kuolinpesän varallisuus on 2,9 miljoonaa euroa. Hän hukkasi sieltä minulle kuuluneen paperin, jossa oli isovanhemman puolustus minua varten oman vanhempani uutta aviopuolisoa vastaan. Setä meni antamaan paperin tälle puolisolle!
Venhemmallani on edunvalvonnanhakuprosessi meneillään, siksi pesässä ei ole tällä hetkellä ketään, joka pitäisi minun sukuhaarani etujen puolta. Setää ei tämä kiinnosta.
Pyysin häneltä, että pyytää tämän paperin takaisin siltä, kenelle sen antoi mutta setä vastasi, että ei pyydä. Olen ihan palasina sedän minun mielestäni vihamielisen käytöksen takia. En ole eläessäni tehnyt hänelle mitään ansaitakseni tämän.
Pesässä ei ole kuin kolme osakasta ja se kolmaskaan ei ymmärtänyt vaatia lakimiestä hoitamaan pesää ja itse en voi vaatia, koska en ole osakas.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Palstailu hyödyntää lapsia? Totisesti.
No kun toi yks kysyi, että miten? No, ainakin noin. Edes jotenkin, vaikka parempi tietenkin ois, että minua kohdeltaisiin oikein, eikä tällaista purkamistarvetta syntyisi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa kun ei voi olla jo vaikkapa kuukauden päästä, että näkis, miten tää etenee...arght.
ap
Tottakai sua vituttaa
Aina löytyy joku syy!
Ens kerralla jotain muuta...
Mutta aina on jotain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun toi yks kysyi, että miten? No, ainakin noin. Edes jotenkin, vaikka parempi tietenkin ois, että minua kohdeltaisiin oikein, eikä tällaista purkamistarvetta syntyisi.
ap
Sun elämässä ei tuu koskaan sellaista tilannetta. Jokapäivä löytyy, joku joka ei ajattele sun etua eli loukkaa sua
Älä huoli. Tilanne säilyy ennallaan
Kohde vaan vaihtuu
Olin pyytänyt yhdeltä näkijältä sellaisen ennustuksen vuodeksi eteenpäin, niin aika jännä, kun syyskussa lukee näin: "Kuun puolivälin jälkeen jokin neuvottelu tai sopimus nousee ajankohtaiseksi, tässä ei saa/ kannata suostua kompromisseihin" (!) Ja siis en ois suostunutkaan, mutta siinä oli noin :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Olin pyytänyt yhdeltä näkijältä sellaisen ennustuksen vuodeksi eteenpäin, niin aika jännä, kun syyskussa lukee näin: "Kuun puolivälin jälkeen jokin neuvottelu tai sopimus nousee ajankohtaiseksi, tässä ei saa/ kannata suostua kompromisseihin" (!) Ja siis en ois suostunutkaan, mutta siinä oli noin :D
ap
Oo. No sitten olet kyllä oikeassa. Ja enkelikorttikin vielä!
Luvattiinko seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSun elämässä ei tuu koskaan sellaista tilannetta. Jokapäivä löytyy, joku joka ei ajattele sun etua eli loukkaa sua
Älä huoli. Tilanne säilyy ennallaan
Kohde vaan vaihtuu
Ei, täähän nyt on jo hyvä tilanne, kun olen itsekin paikalla tilanteessa, jossa minua koitetaan riistää, enkä alaikäisenä lapsena äitini vallan alla, äitini päättäessä, mitä mä haluan ja mikä minulle on hyväksi (eikä välitä vaikka se tuntuisi minusta miten pahalta tahansa) vaan mulla on tukea, pääasiassa mies ja voin itse uskoa itseeni.
ap
Taas olet tuhlannut koko päivän täällä sekoillen. Hoidatko sinä omia lapsiasi koskaan? Laitatko ruokaa, käytkö kaupassa, siivoatko? En vaan käsitä miten lapsiperheen äidillä on aikaa roikkua kokonainen lauantai netin keskustelupalstalla.
Mieskin juuri sanoi, ettei se minun kohteluni tai asemani suvussa muutu tuon paremmaksi, vaikken mä (sovun takia) nyt mitään tästä sanoisikaan. Aivan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja edelleen, nyt sinun olisi selvitettävä oliko tuo paperi testamentti vai ei. Se on ainut asia joka merkitsee.
En ole väittänyt, että se on testamentti, mutta sillä ei ole mitään väliä nyt. Se oli suvun päämiehen tahdonilmaus eikä ollut tarkoitettu vaimolle hävitettäväksi.
apSillä juuri on merkitystä. Koska jos se ei ole testamentti, niin sillä ei ole juridista vaikutusta mihinkään. Se on vain toive ja isäsi vaimo päättää onko hyvä ihminen vai ei.
Nyt taitaa taas olla vain kyse siitä, että sinä olet loukkaantunut. Ja kihiset kiukkua, kun et saa kiltisti sanomalla tahtoasi periksi, etkä uskalla alkaa raivoamaankaan. Eiköhän sinulle tule sitä perintöä ihan riittämiin ilman sitä mökkiäkin? Eikä se vaimo loputtomiin elä.
Sinun sielusi vauriot on todella surulliset. Mitä ikinä kohtaatkaan, koet, että se on hyökkäys sinua kohtaan. Voi kun saisit apua siitä terapiasta.
Ja nimenomaan paperin tarkoituksena olikin, että vaimo ei itse päätä, onko hyvä ihminen vai ei, vaan se olisi kerrottu hänelle sillä paperilla, että EI OLE.
ap
Mutta ymmärrätkö, ettei sillä paperilla ole oikeudessa mitään virkaa? Se ei ole testamentti. Miksei he testamentannut mökkiä sinulle?
Perintöriidat on suomessa sellaisia, että niissä harvoin saa oikeutta. Jos tuo paperi olisi missä tahansa muussa sopimus/toivejutussa, niin sitä kunnioitettaisiin, mutta ei tässä. Usko pois, hakkaat vain päätä seinään.
Kannat koko ajan mukana mennyttä kaunaa kaikkia kohtaan. Pelkäät, että taas ja taas sinun oikeuksia poljetaan. Niin tapahtuukin jos aina ajattelet niin. Mitä luulet isäsi vaimon ajattelevan? "Ne ei koskaan tykänny musta, kattokaa nyt, tämmöistäkin vaaditaan". Jokaisella on oma näkemys. Miksi ajattelet, että isäsi omaisuus kuuluu sinulle, eikä vaimolle? Sinua ei poljeta sen enempää kuin muitakaan.
Taitaakin sitten olla varsinainen 'äklö setä' tuo setäsi.heh,heh
Vierailija kirjoitti:
Perintöriidat on suomessa sellaisia, että niissä harvoin saa oikeutta. Jos tuo paperi olisi missä tahansa muussa sopimus/toivejutussa, niin sitä kunnioitettaisiin, mutta ei tässä. Usko pois, hakkaat vain päätä seinään.
Kannat koko ajan mukana mennyttä kaunaa kaikkia kohtaan. Pelkäät, että taas ja taas sinun oikeuksia poljetaan. Niin tapahtuukin jos aina ajattelet niin. Mitä luulet isäsi vaimon ajattelevan? "Ne ei koskaan tykänny musta, kattokaa nyt, tämmöistäkin vaaditaan". Jokaisella on oma näkemys. Miksi ajattelet, että isäsi omaisuus kuuluu sinulle, eikä vaimolle? Sinua ei poljeta sen enempää kuin muitakaan.
Siksi ajattelen niin, että avioituessaan isäni sanoi minulle niin. Että kaikessa mitä hän on lahjaksi saanut on avio-oikeuden poissulku ja ne tulevat minulle. Sittemmin kävi ilmi, ettei kaikessa olekaan. Isoäiti ei tähän ollut "syypää" mitenkään, mutta hänkään ei halunnut, että ne menisivät vaimolle. Isä on saattanut sanoa sekä vaimolle (en tiedä) että minulle, mikä kulloinkin oli hänelle itselleen edullisinta, että kaikki tulee sinulle, mutta no, aikanaan sitten katsotaan, kelle mitä menee. Isoäiti tiesi, ettei voi asiaa enää muuttaa, mutta silti kirjoitti tuollaisen paperin.
ap
Ja koska isä sanoi niin minulle, kun sanoi, koin, että olen hänelle arvokas enkä niin pitänyt meteliä siitä, että hänen vaimonsa syrji minua. No, ehkä en ois ollutkaan niin hölmö ja lojaali ilman tällaisia puheita. Kaikki on rakentunut vuosien myötä, lisäksi kun koin äitini ankarana ja ei etujani ajavana, (nytkin meni heti setäni puolelle), niin isä nousi tosi tärkeäksi minulle.
ap
Ja sille joka sanoi, että pesänhoitaja voi aivan hyvin olla maallikko, entä, kun halutaan katsoa, että kaikki vainajan elinaikanaan lahjoittamat lahjat menevät suunnilleen tasan? En ole nähnyt enaimmäistäkään lahjakirjaa koko pesässä, vaikka omaisuutta on annettu läpi henkilön elämän näille kolmelle.
ap
Usko nyt vaan, ei ole mitään merkitystä sillä, mitä oli kenenkin tahto yms. jos sitä ei ole paperilla. Ne on kuule sen verran vekkuleita nämä perintö-, lahja- ja avio-oikeusasiat, että merkitystä on vain sillä, joka on lain mukaisesti paperilla. Ei millään muulla.
Jos menet oikeuteen, saat vain vastapuolen kulut maksettavaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Usko nyt vaan, ei ole mitään merkitystä sillä, mitä oli kenenkin tahto yms. jos sitä ei ole paperilla. Ne on kuule sen verran vekkuleita nämä perintö-, lahja- ja avio-oikeusasiat, että merkitystä on vain sillä, joka on lain mukaisesti paperilla. Ei millään muulla.
Jos menet oikeuteen, saat vain vastapuolen kulut maksettavaksesi.
Mutta kun olen vihainen. Mikä hinta sillä on? Että lapseni kärsivät siitä? Jos saan siten kokea, että en jättänyt asiaa siihen, vaikka sanottaisiinkin ettei setä saa rangaistusta, niin minuahan ei satuteta seuraamuksitta. Se seuraus on se, että kuuntelee sitten oikeudessa, miksi se paperi oli minulle tärkeä ja mitä minulta vei.
ap
Isäni ei voi perinnönjakoa tarkistaa. Onko kaikki lahjat tasan. Uskon, että ne ovat, mutta kyse on myös periaatteista. Ollaanko kaikkia kohtaan tasapuolisia. Isän vaimon annetaan istua siellä, vaikka isälläni on edunvalvonnan tarpeen tutkiminen kesken, ja isäni ja vaimon edut ovat siinä ristiriidassa.
ap
Isän sisaruksilla on myös äidiltään saadut kesämökit. Suunnilleen yhtä arvokkaat, kuin se, jota isäni hallinnoi. Isäni itse halusi, että se tulee suoraan minulle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Älä aloita jankkausta äitihullu
Jätäpä itse lukematta ketju, joka ärsyttää noin.
Vituttaa kun ei voi olla jo vaikkapa kuukauden päästä, että näkis, miten tää etenee...arght.
ap