Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi setäni ei toimi ja pyydä anteeksi?

Vierailija
17.09.2016 |

Hän on 7-kymppinen ja halusi toimia isovanhempani kuolinpesän hoitajana vailla mitään kokemusta. Kuolinpesän varallisuus on 2,9 miljoonaa euroa. Hän hukkasi sieltä minulle kuuluneen paperin, jossa oli isovanhemman puolustus minua varten oman vanhempani uutta aviopuolisoa vastaan. Setä meni antamaan paperin tälle puolisolle!
Venhemmallani on edunvalvonnanhakuprosessi meneillään, siksi pesässä ei ole tällä hetkellä ketään, joka pitäisi minun sukuhaarani etujen puolta. Setää ei tämä kiinnosta.
Pyysin häneltä, että pyytää tämän paperin takaisin siltä, kenelle sen antoi mutta setä vastasi, että ei pyydä. Olen ihan palasina sedän minun mielestäni vihamielisen käytöksen takia. En ole eläessäni tehnyt hänelle mitään ansaitakseni tämän.
Pesässä ei ole kuin kolme osakasta ja se kolmaskaan ei ymmärtänyt vaatia lakimiestä hoitamaan pesää ja itse en voi vaatia, koska en ole osakas.

Kommentit (347)

Vierailija
341/347 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se ratkaiskoon pesänjakotilanteessa, ketä paperi koskee ja kenelle siinä esitetään toive." Millä perusteilla luulet väittämäsi pätevän mihinkään?

ap

Sillä perusteella, että mikäli paperilla ei ole juridista merkitystä, se yleensä pesänjakotilanteessa luovutetaan sille henkilölle, jota se koskee. Mikäli paperilla on juridinen merkitys, sitä kohdellaan muiden tositteiden tavoin, vrt. pätevä velkakirja (sitä ei luovuteta velalliselle) ja vaikka vanhainkodin henkilökunnalle osoitettu kiitoskirje hyvästä hoidosta (annetaan omaisten halusta vanhainkotiin). Tämä sinun kaipaamasi lappunen kuuluu tuohon jälkimmäiseen kategoriaan. 

Tämähän on kiistaan liittyvä paperi, ei mikään kiitoskirje. Millä ohmeen perusteilla ja oikeutuksilla se menee sinusta niin, että se anneteaan vain kiistan toiselle osapuolelle?

ap

Vierailija
342/347 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paperihan on todiste. Se on todiste vaimoa vastaan. Siksi sitä ei olisi saanut hukata. Todiste isovanhempani tahdosta. Siksi se kuuluu minulle.

ap

Ei ole todiste vaimoa vastaan. Se on todiste isovanhempiesi mielipiteestä koskien sellaista asiaa, johon he eivät voisi enää vaikuttaa, vaikka olisivat elossa. Mielipiteitä voi ihmisillä olla, mutta edes eläessään heidän mielipiteellä tuosta asiasta ei enää tässä vaiheessa olisi mitään merkitystä.

Miksi sinä jankkaat tuota vaikutusta? Se oli todiste isovanhempani tahdosta, ei sitä olisi saanut hukata.

ap

Ei sitä hukattu. Se annettiin sille henkilölle, jolta he jotain toivoo ja siinä se. Ei hukattu. Henkilö päättää itte sitten, mitä tekee toiveen suhteen. Hän on ainoo, joka sen päätöksen voi tehdä.

Mut selkeesti sun intresseissä ei ole muu kuin uhoaminen ja jankuttaminen ja huomaan, ettei sulle saa asian merkitystä ts. merkityksettömyyttä korostamalla mielenrauhaa niin ei sua taida voida auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/347 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paperihan on todiste. Se on todiste vaimoa vastaan. Siksi sitä ei olisi saanut hukata. Todiste isovanhempani tahdosta. Siksi se kuuluu minulle.

ap

Ei ole todiste vaimoa vastaan. Se on todiste isovanhempiesi mielipiteestä koskien sellaista asiaa, johon he eivät voisi enää vaikuttaa, vaikka olisivat elossa. Mielipiteitä voi ihmisillä olla, mutta edes eläessään heidän mielipiteellä tuosta asiasta ei enää tässä vaiheessa olisi mitään merkitystä.

Miksi sinä jankkaat tuota vaikutusta? Se oli todiste isovanhempani tahdosta, ei sitä olisi saanut hukata.

ap

Ei sitä hukattu. Se annettiin sille henkilölle, jolta he jotain toivoo ja siinä se. Ei hukattu. Henkilö päättää itte sitten, mitä tekee toiveen suhteen. Hän on ainoo, joka sen päätöksen voi tehdä.

Mut selkeesti sun intresseissä ei ole muu kuin uhoaminen ja jankuttaminen ja huomaan, ettei sulle saa asian merkitystä ts. merkityksettömyyttä korostamalla mielenrauhaa niin ei sua taida voida auttaa.

Minun intresseissäni on oikeuden toteutuminen, ei mikään mutuilu. Kyseinen paperi liittyy kiistaan, se kuuluu vähintäänkin molemmille osapuolille, eikä ainakaan yksin sille, joka sen avulla ei voi vaatia mitään. Siis en nyt tarkoita vain juridisesti vaatia, vaan vainajan tahdon mukaan toimimisen vaatimista.

ap

Vierailija
344/347 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos minä vaadin tai muistutan vaimoa toimimaan vainajan ja hallintaoikeuden antajan tahdon mukaisesti, (toki se on vain toive), niin vaimo voi sanoa, että tämä ei suinkaan ollut vainajan toive millään lailla ja tehdä minun vaatimiseni ja lauseeni täysin pätemättömiksi. Tämäkö on oikein? Minä en voi millään todistaa, että kyllä se nyt vain oli vainajan tahto ja hän loukkaa sitä. Enkä puhu nyt materiaalioikeuksista, vaan moraalin kannalta. Voitto se on pienikin voitto, jos joku törkeilee neneäänne edessä.

ap

Vierailija
345/347 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos minä vaadin tai muistutan vaimoa toimimaan vainajan ja hallintaoikeuden antajan tahdon mukaisesti, (toki se on vain toive), niin vaimo voi sanoa, että tämä ei suinkaan ollut vainajan toive millään lailla ja tehdä minun vaatimiseni ja lauseeni täysin pätemättömiksi. Tämäkö on oikein? Minä en voi millään todistaa, että kyllä se nyt vain oli vainajan tahto ja hän loukkaa sitä. Enkä puhu nyt materiaalioikeuksista, vaan moraalin kannalta. Voitto se on pienikin voitto, jos joku törkeilee neneäänne edessä.

ap

Niin. Mutta se vaimo voi ihan yhtä hyvin sanoa, että joo mummon toive oli tämä, mutta siitä huolimatta en aio toimia hänen toiveensa mukaan. Se on ihan yhtä oikein ja lopputulos on ihan sama.

Vierailija
346/347 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. Tein virheen.

Ap:n setä.

Vierailija
347/347 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001262509.html

Kun lueskelee näitäkin tämän päivän nettilehdessä olevia tapauksia, niin ei vaikuta siltä, että ositus uusperheessä olisi mikään läpihuutojuttu. Ja itse en ole painostanut ketään antamaan mitään, vaan päinvastoin minua on (ilmeisesti vain) voideltu lupaamalla asioita minulle, että vaimo saisi rauhassa syrjäyttää minut isän elämästä kun isä ei sitä kyennyt estämään.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi