Että semmoset mammuttimarkkinat ;-(
Ostin kahta "tarjoustuotetta". Molemmissa kassa yritti rahastaa normaalihintaa. Tappioni olisi ollut 30 eur.
Kassa kyseli sitten ivallisesti että "pitäskös näissä olla jotain muuta".
Ison liikkeen kauppias tekee päivässä kymppitonnien näillä narutuksilla tilin.
Masentavinta oli että vaikka minä sainkin oikean hinnan, mihinkään toimenpiteisiin virheen korjaamiseksi kassajärjestelmässä ei ryhdytty, vaan rahastus jatkui.
Kommentit (200)
Joo pitää olla itse tosi tarkkana.
Kai sä teit valituksen tuosta kassahenkilöstä eteenpäin?!
Jatkan vielä, että vaihdoin ensin Prismaan ja nykyään käyn Lidlissä. Alkoi ketuttaa myös se plussakortti kun tarjoukset koskee vain niitä joilla on se kortti. Syrjintää!
Onneksi missään muualla ei "kuseteta". Jipii, itse voi valita kaupan, jossa ei koskaan tule virheitä laskuun.
Lopetin kitumarketissa käynnin. Virhe asiakkaan tappioksi löytyy melkein jokaisesta "pitkästä" tarjoustuotteita sisältävästä kuitista. Myös hyllyllä tarvitaan Sherlock Holmesin nokkeluutta, ettet ota tarjouskyltin alta "väärää" tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kahta "tarjoustuotetta". Molemmissa kassa yritti rahastaa normaalihintaa. Tappioni olisi ollut 30 eur.
Kassa kyseli sitten ivallisesti että "pitäskös näissä olla jotain muuta".
Ison liikkeen kauppias tekee päivässä kymppitonnien näillä narutuksilla tilin.
Masentavinta oli että vaikka minä sainkin oikean hinnan, mihinkään toimenpiteisiin virheen korjaamiseksi kassajärjestelmässä ei ryhdytty, vaan rahastus jatkui.
Ei se kassa niitä hintoja korjaa! Vaan laittaa viestiä eteenpäin!
Mä ostin kahvia, Lumenen rasvaa, suihkusaippuaa ja jäätelöt. Kaikissa meni hinnat oikein. Jumbon CM
Se kassa ei voi mitään kassajärjestelmälle, ja arvaa paljonko sitä kassaa veetättää kun ketään ei kiinnosta, tulee vaan kakkaa niskaan.
Jaa, en vaan meidän cittarissa ole huomannut. Olisko se sitten kauppiaan mukaan.
S-marketeissa en käy, kun bonus alkaa kertyä vasta kun ostaa 80 €:lla kuussa, ihan naurettavaa!
Vierailija kirjoitti:
Kai sä teit valituksen tuosta kassahenkilöstä eteenpäin?!
No en. Eihän se oikeastaan ollut sen vika, suhtautumisessa tosin oli toivomisen varaa. Kauppiaalle valittaminen o turhaa, kyllähän se sen tietää. Äänestän jaloillani, omavalvonnan suorittaminen on liian työlästä.
Aika harvoin cittarissa virheitä tulee. Toki joskus, mutta missäpä kaupassa ei tulis. Varsinkin kun myytäviä tuotteita on tuhansia. Ja aina ne virheet on korjattu ja pahoiteltu. Itse käyn siis edelleen ihan tyytyväisenä tossa lähicittarissa.
nk. halpatavarataloissa on mielestäni enemmän sääntö kuin poikkeus, et alehintoja ei ole kirjattu kassajärjestelmään.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kitumarketissa käynnin. Virhe asiakkaan tappioksi löytyy melkein jokaisesta "pitkästä" tarjoustuotteita sisältävästä kuitista. Myös hyllyllä tarvitaan Sherlock Holmesin nokkeluutta, ettet ota tarjouskyltin alta "väärää" tuotetta.
Juu näitä sunlaista on cittarissa vaikka kuinka paljon!
Jouluna kirjolohen mäti tarjouksessa niin asiakas saapuu kassalle muikun mädin kanssa ja alkaa raivota miksei tule alennusta.. Voisikohan johtua siitä että purkin päällä lukee muikun mäti ja tarjouslapussa kirjolohenmäti.
Tai tanskalainen pakaste kinkku on tarjouksessa ja joku tolvana on jättänyt altaaseen hk:n kinkun kun on vaihtanut halvempaan. Taas alkaa kassalla raivohullu raivota että kun tää oli siellä altaassa..
Tai k-supermarket mainostaa että lohi on tarjouksessa, asiakas tulee cittariin ja haukkuu koko henkilökunnan kun lohi ei olekkaan tarjouksessa, turhaan ajoin 30 kilsaa..
Tai tarjous koskee plussakortti-asiakkaita kun sitä korttia ei löydy niin alkaa vinkuminen kun Lidlissä ei tarvita mitään kortteja.. No mene sinne Lidliin sitten!
Ja aloittajalle vielä, kerro mikä cittari ja tuote on kyseessä, koska mammuttitarjoukset ovat valtakunnallisia ja ne tarjoukset laitetaan pääkonttorista, joten voin tarkastaa asian sinun puolestasi heti!! Arvata saattaa ettei tähänkään kysymykseen tule vastausta😀
Virheitä sattuu juu. Mutta virhe on melkein aina se että tarjoustuotteesta veloitetaan normaalihinta. Vuositasolla kauppias nettoaa kuusinumeroisen summan. Eipä siis ihme että "virheiden" korjaaminen ei kiinnosta. Harva jaksaa tarkastaa kuitteja, nykyään moni jättää kokonaan ottamatta.
Kerro Ap cittari ja tuote niin asia voidaan tarkastaa!
Mä en muista että mulla olis koskaan Prismassa ollut kuitissa mitään virhettä. Tarkastan aina kassan jälkeen. Cittarissa niitä taas on ihan jatkuvasti. Siellä tosin on myös koko ajan jotain ihme tarjouksia, mammuttipäiviä, hintaralliviikkoja tms. Ei ihme ettei järjestelmä pysy mitenkään mukana. Toisaalta saisihan sitä vaikka mainostaa että kaikki tuotteet 10 snt ja sitten kassalla ottaa normihinta. Tähän pitäisi kuluttajaviranomaisen puuttua, koska en enää usko että cittarin jatkuvat virheet ovat vahinko.
Lidlissä on joskus ihan yksittäisiä virheitä kuten liian iso kilohinta kun jäänyt vanha lappu tms. Mutta myös Stockalla olen huomannut yllättäen virheitä. Eilen viimeksi ostin tarjoustuotteen kylttiä 1,99. Kassalla sitten hinta normi 2,20. Pahoiteltiin, mutta ei kassa virhettä mitenkään korjaa. Seuraavat maksavat sitten sen normihinnan. Luulisi että siellä jos missä ryhdyttäisiin heti korjaamaan virhe, ei se nyt niin vaikeaa voi olla. Mutta hankalampaa kai sitten kuin se että 5 asiakasta ehkä? päivässä valittaa liian kalliista tuotteesta ja ne loput 30 maksaa kiltisti normihinnan vaikka luuli saavansa hieman halvemmalla.
Tarjous siis tarkastettiin ja sain alennuksen!
Nooh kaikissa kaupoissa nuita virheitä jonkun verran tulee. Cittarissa harvemmin mammuttimarkkinoilla kyllä, perus viikkotarjouksissa enemmän. Nyt en kyllä muista että olisi pitkään aikaan ollut. Lidlissä kannattaa olla tarkkana kun ostaa niitä limsa sikspäkkejä. Pari kertaa yritetty ottaa kuuden sikspäkin hinta eli lähemmäs 30 e meinattu varastaa.
Saman huomannut cittarissa monta kertaa!