Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut, syö D-vitamiinia!

Vierailija
15.09.2016 |

Oma masennukseni ja järkyttävä väsymykseni helpotti aloitettuani syömään kunnon annons D-vitamiinia ja naisena otan pari rautatablettia. Voin kertoa, ette energiaa on valtavasti ja mieli kirkkaampi! Suomen ohjeistus annostukseen on liian pieni. Nostan määrää talveksi.

Kokeilkaa kuukausi ja tulkaa kertomaan toimiko!

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä uhota täällä, että menkää mittauttaa vitamiini varastot. Minne?

Kuvitteleeko, suomessa tekee sen pyynnöstä? :D

Ja yksityisellä maksaa älyttömiä hintoja. Itse kävin siellä, se oli neljän sadan reissu se. Otettiin kilpparit, D- ja B12-vitamiinit ja rauta.

Kilpparit ok, d-vitsku ok, rauta hyvä ja b12 varastot surkeat.

B12 pistos kolmen kuukauden välein(tabletti ei imeytynyt), niin oon nykyään kuin uusi nainen.

Varastot vasta täyttymässä.

T. Sekasyöjä

Itse kärsin mm. aftoista suussa jne joku aika sitten, viime vuoden lopulla, lääkärin kautta pääsin julkisella ihan mittaamaan B12, raudan yms. Ja maksoi vain lääkärimaksun.

Vierailija
22/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos D-vitamiini ja rautalisä parantaisi oikean masennuksen, niin eiköhän se olisi huomattu muuallakin ja käytetty hoitokeino, joka estäisi ihmisiä joutumasta masennuksen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeelle. Ap ei vain ollut oikeasti masentunut. Sama kun minä esittäisin munasarjasyövän toimivaksi hoidoksi tulehduskipulääkettä, koska vatsaa vähän jomotti ja särkylääke auttoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa mäkikuisma! Se auttaa moneen pienehköön masennukseen.

Mäkikuismalla on ikäviä sivuvaikutuksia ja yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa. Kun sen vaikuttavan aineen annostus on lisäksi kovin epämääräinen niinsitä ei kai suositella.

Vierailija
24/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei siis ollut masennusta, vaan puutostila.

Älä viitti ainakaan oikeasti masentuneelle tuollaista sanoa. Se on ihme, jos vakavasti masentunut ihminen saa edes ruokittua tai pestyä itsensä, mitkään vitamiinipillerit ei siihen auta.

Itse kokenut pitkän psykoottisen masennuksen. Olo oli niin painajaismainen, että pelkäsin kuolevani. Olisin voinut jäädä voivottelemaan, mutta kysyin hyvivoivilta ihmisiltä mikä heitä auttaa. Ja niin yritin matkia; kävelin hieman, söin kalaa, tankkasin vitamiineja, hoidin kukkia ym.ym. En minä vielä kunnossa ole, mutta en jätä YRITTÄMÄTTÄ!

Psykoottinen masennus ja pystyit kuitenkin rationaalisesti ja pitkäjänteisesti toimimaan? Juu, kyllä varmaan. Hyvin uskottavaa. Jo ilmaus "olisin voinut jäädä voivottelemaan" kertoo ettet tiedä ollenkaan mistä puhut.

Vierailija
25/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa tehosta masennukseen, mutta itse kun aloin ottaa 100 mikrogrammaa päivässä, väheni sairastelu ihan minimiin. Hyvä, jos yksi flunssa vuodessa.

Mulla mitattiin D-vitamiiniarvot ja ne oli ihan liian alhaiset. Siksi 100 mikrogrammaa.

Aatella, että vain yksi flunssa vuodessa.

Viimeksi ollut flunssassa 8 vuotta sitten. Enkä kanna rahojani Tohtori Toloselle.

Ei vitamiineja Toloselta kannata ostaa. Varsinkin d vitamiinia saa muualta halvemmalla. Itse ostin viimeksi ebn verkkokaupasta öljykapseleina.

Vierailija
26/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkikuismalla on ikäviä sivuvaikutuksia ja yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa. Kun sen vaikuttavan aineen annostus on lisäksi kovin epämääräinen niinsitä ei kai suositella.

Mitä ikäviä sivuvaikutuksia? Olen ajatellut kokeilla. Masennuslääkkeillä niitä ikäviä sivuvaikutuksia vasta onkin ja hyödyt monelle ihan minimaaliset, lähinnä placebon luokkaa, ihan psykiatrien omastakin mielestä. Ja kyllä, olen kokeillut ja kokenut, hyi hitto, ei enää ikinä!

Vierailija
27/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitä saa? Luontaistuotekaupasta, apteekista, jostain nettikaupasta? Haluan kokeilla.

Vierailija
28/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei siis ollut masennusta, vaan puutostila.

Älä viitti ainakaan oikeasti masentuneelle tuollaista sanoa. Se on ihme, jos vakavasti masentunut ihminen saa edes ruokittua tai pestyä itsensä, mitkään vitamiinipillerit ei siihen auta.

mulla auttaa omega3 epa ja d-vitamiini masennuksen ehkäisyyn ja kaamosmasennukseen d-vitamiinilla on selvä yhteys, auttaa siihen. Masennusoireet myös vähenee rautakuurin aikana.. Että monen masennus, eli aivojen välittäjäaineiden häiriö, voi johtua siitä että elimistössä on näitä puutteita. Masennuksessa on kyse myös mielialasta, ja nuo kaikki aineet mitä mainitsin vaikuttaa mielialaan. Masennuksesta on huomattavasti helpompi parantua, jos mieliala ei heittelehdi koko ajan ja ahdistus lievenee.

Vierailija
29/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja magnesiumia kans. Lähtee kummasti vaivat.

Vierailija
30/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä auttoi: vuosi vuodelta hiljalleen pahentunut syksyinen alakulo jäi tulematta, kun aloin syödä d:tä.

Mulla sama havainto. Kutsukaa tuota matalapainetta millä nimellä haluatte mutta sen jälkeen kun aloitin d vitamiinin syömisen 50ug per päivä ei sitä enää ole ollut.

Vierailija
31/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos D-vitamiini ja rautalisä parantaisi oikean masennuksen, niin eiköhän se olisi huomattu muuallakin ja käytetty hoitokeino, joka estäisi ihmisiä joutumasta masennuksen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeelle. Ap ei vain ollut oikeasti masentunut. Sama kun minä esittäisin munasarjasyövän toimivaksi hoidoksi tulehduskipulääkettä, koska vatsaa vähän jomotti ja särkylääke auttoi.

Tämä on tätä perinteistä masentuneen ajattelua, kun masennuksesta ei haluta edes parantua, kun ei masentunut siihen usko että se mahdollista on.

Kun kärsin vuosia toistuvasta masennuksesta, moni minua hoitava taho kehotti syömään näitä vitamiineja, e-epaa ja lopettamaan alkoholinkäytön kokonaan. Voin sanoa että kuulin näitä neuvoja vuosia, enkä totellut, miksi? Koska en uskonut että se auttaa. Lopulta kuitenkin päätin kokeilla, ja muutos on ilmiömäinen. Minä väitän, että se masentunut joka väittää ettei e-epa 1000 mg  ja 200 mikrogrammaa d-vitamiinia päivässä toimi, ei ole sitä systemaattisesti kokeillut. Väitän myös, että moni masentunut käyttää alkoholia yli 3 annosta viikossa. Alkoholi laskee mielialaa ja sen käyttö edes kohtuudella tulisi olla kielletty masentuneilta. Itse en voi juoda alkoholia enää ollenkaan, sillä se laskee mielialaani välittömästi. Ja turha tulla väittämään etten ollut masentunut oikeasti.

Vierailija
32/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi syy miksi ihmiset eivät parane masennuksistaan on yksinkertaisesti tämä:

Ei uskalleta ajatella itseään ja tavoitella elämää, joka on itselle hyvä. Eikä uskalleta tehdä niitä tarvittavia muutoksia. Ei uskalleta olla itsekäs. Väitän, että moni masennus paranisi, jos ihminen vain eläisi itsekkäämmin.

Vierailija
33/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Olen kärsinyt keskivaikeasta ja vaikeasta masennuksesta elämäni ailana. Lääkitystä en ole ottanut vaikka sitä psykiatri ehdottikin. Tottakai elämäntilanteen parantuminen on auttanut asiaa, mutta minä ja useampi ystäväni olemme huomanneet suuren eron jaksamisessamme alettuamme syömään d:tä! Moni vauhkoaa kilppareistaan ja on kummissaan kun lääkäri ei sitä heille diagnosoi.

Enkä minä täällä yritä ketään parantaa! Halusin vain tuoda palstalaisille esille D-vitamiinin mahdollisen vaikutuksen. Jokainen voi itse päättää haluaako kokeilla. Aika paljon halvempi ja yksinkertaisempi tapa saada olo paremmaksi :)

B-12 vitamiinin otin myös käyttöön, enkä kadu!

Vierailija
34/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Olen kärsinyt keskivaikeasta ja vaikeasta masennuksesta elämäni ailana. Lääkitystä en ole ottanut vaikka sitä psykiatri ehdottikin. Tottakai elämäntilanteen parantuminen on auttanut asiaa, mutta minä ja useampi ystäväni olemme huomanneet suuren eron jaksamisessamme alettuamme syömään d:tä! Moni vauhkoaa kilppareistaan ja on kummissaan kun lääkäri ei sitä heille diagnosoi.

Enkä minä täällä yritä ketään parantaa! Halusin vain tuoda palstalaisille esille D-vitamiinin mahdollisen vaikutuksen. Jokainen voi itse päättää haluaako kokeilla. Aika paljon halvempi ja yksinkertaisempi tapa saada olo paremmaksi :)

B-12 vitamiinin otin myös käyttöön, enkä kadu!

Kuinka pian huomasit muutoksen alettua syömään näitä?

Vierailija
35/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, Cityterveydessä saa testauttaa mitä haluaa, ilman lähetettä, edullisesti.

Vierailija
36/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäravinne- ja luontaistuoteteollisuus ei ole yhtään sen puhtoisempaa (kuin esim. paljon parjattu lääketeollisuus). Ihmisille yritetään vakuuttaa, että tarvitaan kaiken maailman vitamiinipilleriä ja rohtoa.

Jättiannokset rasvaliukoisia vitamiineja ovat suorastaan terveydelle vaarallisia. Vesiliukoiset vitamiinit eivät ole samalla tavalla haitallisia, koska ylimäärä poistuu elimistöstä (tosin ylisuuret annokset ovat aivan turhaa rahanmenoa).

Esimerkiksi suomalaiset d-vitamiinisuositukset (jotka muuten ovat, toisin kuin keskustelupalstoilla usein väitetään, samankaltaiset kuin muissakin pohjoisissa maissa) ovat "alhaiset" siksi, ettei runsaamman käytön haitoista/haitattomuudesta/eduista ole saatu täyttä varmuutta. Tällä hetkellä turvallisen saannin ylärajana (aikuisella) pidetään 100 ug/vrk.

Masennus on sairaus, josta ei tiedetä läheskään kaikkea. Se tiedetään, että mm. aivojen välittäjäaineiden määrä on poikkeava. Viimeaikaiset tutkimukset viittaavat siihen, että osasyynä saattaa olla myös elimistön "hiljainen tulehdus" (sama kuin esim. sydän- ja verisuonitautien taustalla). Hiljaisen tulehduksen syntyyn vaikuttaa mm. stressi, joka on sympaattisen hermoston "yliviritystila", ja pitkään jatkuessaan haitallinen elimistölle. Taustalla on myös ihmisen historiaan, temperamenttiin ja opittuihin käyttäytymismalleihin liittyviä tekijöitä. Alakulo on eri asia kuin masennus!

Ihminen on käsittämättömän monimutkainen kokonaisuus. Harva sairaus paranee millään yksittäisellä vippaskonstilla. On ymmärrettävää, että kaiken maailman rohdot menevät niin hyvin kaupaksi - olisihan se ihanaa, jos monimutkaiseen ongelmaan löytyisi yksinkertainen ratkaisu!

Vierailija
37/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas täällä. Pari-kolme viikkoa siihen meni(?) Myös lähipiirini huomasi jaksamisessani eron.

Ostin Ruohonjuuresta vegaaneille tarkoitettua D-vitamiinia. Kaikkihan on vaarallista, jos ottaa liikaa! Omalla vastuullani päätin kokeilla kuullessani aiheesta. Olin rampannut väsymyksen ja vetämättömyyden vuoksi verikokeissa ja olin menettää uskoni! Tämä auttoi MINUA ja olen onnellinen, että löysin keinon.

Eihän näitä vitamiineja isolla annoksella tarvitse loputtomiin syödä, mutta puutokseen auttaa varmasti.

Ja vielä selvennyksenä.. En tarkoita, että kaikki ongelmat ja psykoosit väistyisivät vitamiineja ottaessa! Halusin tämän jakaa palstalaisten kanssa, jos se jotakin muutakin auttaisi!

Vierailija
38/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäravinne- ja luontaistuoteteollisuus ei ole yhtään sen puhtoisempaa (kuin esim. paljon parjattu lääketeollisuus). Ihmisille yritetään vakuuttaa, että tarvitaan kaiken maailman vitamiinipilleriä ja rohtoa.

Jättiannokset rasvaliukoisia vitamiineja ovat suorastaan terveydelle vaarallisia. Vesiliukoiset vitamiinit eivät ole samalla tavalla haitallisia, koska ylimäärä poistuu elimistöstä (tosin ylisuuret annokset ovat aivan turhaa rahanmenoa).

Esimerkiksi suomalaiset d-vitamiinisuositukset (jotka muuten ovat, toisin kuin keskustelupalstoilla usein väitetään, samankaltaiset kuin muissakin pohjoisissa maissa) ovat "alhaiset" siksi, ettei runsaamman käytön haitoista/haitattomuudesta/eduista ole saatu täyttä varmuutta. Tällä hetkellä turvallisen saannin ylärajana (aikuisella) pidetään 100 ug/vrk.

Masennus on sairaus, josta ei tiedetä läheskään kaikkea. Se tiedetään, että mm. aivojen välittäjäaineiden määrä on poikkeava. Viimeaikaiset tutkimukset viittaavat siihen, että osasyynä saattaa olla myös elimistön "hiljainen tulehdus" (sama kuin esim. sydän- ja verisuonitautien taustalla). Hiljaisen tulehduksen syntyyn vaikuttaa mm. stressi, joka on sympaattisen hermoston "yliviritystila", ja pitkään jatkuessaan haitallinen elimistölle. Taustalla on myös ihmisen historiaan, temperamenttiin ja opittuihin käyttäytymismalleihin liittyviä tekijöitä. Alakulo on eri asia kuin masennus!

Ihminen on käsittämättömän monimutkainen kokonaisuus. Harva sairaus paranee millään yksittäisellä vippaskonstilla. On ymmärrettävää, että kaiken maailman rohdot menevät niin hyvin kaupaksi - olisihan se ihanaa, jos monimutkaiseen ongelmaan löytyisi yksinkertainen ratkaisu!

Lisäravinneteollisuus on tosiaankin melkoista rahastusta. Kiinasta tuodaan halpoja raaka-aineita ja laitetaan ne täällä hienoihin purkkeihin. Asiasta kyllä paljon netissä keskustellaan mutta silti moni ei tiedä totuutta sen bisneksen takana. Moni PT on myös aivan tietämätön lisäravinteiden laadusta.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14418129/nain-testaat-ptn-rehellisyyden

Vierailija
39/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on infektioperäinen sairaus, ja ravintolisät saattavat auttaa jonkin verran, sillä infektion aiheuttama tulehdus sekoittaa elimistön biokemian. Mutta antibiootteja tai tiettyjä antibiootin kaltaisia aineita tarvitaan infektion hävittämiseen. Esim. piilevä B12 puutos syntyy usein, kun elimistön muodostamat vasta-aineet ristireagoivat kobalamiinin kanssa. Koko B-kompleksi on myös tärkeä.

Vierailija
40/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaakohan kukaan, miksi nykyään pitää niin paljon ottaa purkista vitamiineja?? Lisäaineena käytetty fosfaatti nimittäin liikaa käytettynä estää useiden vitamiinien imeytymistä kehoon (d-vit, magnesium, sinkki) ja fosfaattiahan käytetään mm. leikkeleissä, juustoissa, limsoissa, muroissa ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä