Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut, syö D-vitamiinia!

Vierailija
15.09.2016 |

Oma masennukseni ja järkyttävä väsymykseni helpotti aloitettuani syömään kunnon annons D-vitamiinia ja naisena otan pari rautatablettia. Voin kertoa, ette energiaa on valtavasti ja mieli kirkkaampi! Suomen ohjeistus annostukseen on liian pieni. Nostan määrää talveksi.

Kokeilkaa kuukausi ja tulkaa kertomaan toimiko!

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syönyt noin vuoden 150ug talvella ja 100ug kesällä (en ole paljoa ulkona), kun jouduin ensimmäisen kerran psykiatriseen sairaalaan. Samaten Omega3 suht isoja annoksia. Ei tainnut toimia

Vierailija
2/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa tehosta masennukseen, mutta itse kun aloin ottaa 100 mikrogrammaa päivässä, väheni sairastelu ihan minimiin. Hyvä, jos yksi flunssa vuodessa.

Mulla mitattiin D-vitamiiniarvot ja ne oli ihan liian alhaiset. Siksi 100 mikrogrammaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei siis ollut masennusta, vaan puutostila.

Älä viitti ainakaan oikeasti masentuneelle tuollaista sanoa. Se on ihme, jos vakavasti masentunut ihminen saa edes ruokittua tai pestyä itsensä, mitkään vitamiinipillerit ei siihen auta.

Vierailija
4/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa tehosta masennukseen, mutta itse kun aloin ottaa 100 mikrogrammaa päivässä, väheni sairastelu ihan minimiin. Hyvä, jos yksi flunssa vuodessa.

Mulla mitattiin D-vitamiiniarvot ja ne oli ihan liian alhaiset. Siksi 100 mikrogrammaa.

Aatella, että vain yksi flunssa vuodessa.

Viimeksi ollut flunssassa 8 vuotta sitten. Enkä kanna rahojani Tohtori Toloselle.

Vierailija
5/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja syökää omega3 rasvahappoja 1500-2000mg /pv ja rautakuurihan voi auttaa kilpirauhashormoneja toimimaan tehokkaammin joten mahdolliset lievät, alkavat kilpparimasennusoireet voi poistua ihan sillä!

Vierailija
6/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 125mg enkä ole flussaa enkä mitään muutakaan sairastanut vuosiin mutta ei se tähän koko ajan syvenevään alakuloon auta.

Vierailija
7/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mene ulos tällaisena päivänä. Jos vaan mahdollista.

Vierailija
8/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aatella, että vain yksi flunssa vuodessa.

Viimeksi ollut flunssassa 8 vuotta sitten. Enkä kanna rahojani Tohtori Toloselle.

Hyvä sulle! Mulla oli useampi flunssa vuodessa, nyt ei enää ole. Mulla siis selkeä D-vitamiinipuutos.

Vierailija
9/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paskat d-vitamiinit ja omegat mitään masennukseen auta jos masennus on puhjennut hankalan elämäntilanteen takia.

Kannattaa käydä mittaamassa ne d-vitamiini tasot ennenku rupeaa vetämään mitään hevosannoksia... Vitamiinit yms on suurimmaksi osaksi pelkkää rahastusta...

Vierailija
10/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei siis ollut masennusta, vaan puutostila.

Älä viitti ainakaan oikeasti masentuneelle tuollaista sanoa. Se on ihme, jos vakavasti masentunut ihminen saa edes ruokittua tai pestyä itsensä, mitkään vitamiinipillerit ei siihen auta.

Itse kokenut pitkän psykoottisen masennuksen. Olo oli niin painajaismainen, että pelkäsin kuolevani. Olisin voinut jäädä voivottelemaan, mutta kysyin hyvivoivilta ihmisiltä mikä heitä auttaa. Ja niin yritin matkia; kävelin hieman, söin kalaa, tankkasin vitamiineja, hoidin kukkia ym.ym. En minä vielä kunnossa ole, mutta en jätä YRITTÄMÄTTÄ!

Vierailija
11/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä auttoi: vuosi vuodelta hiljalleen pahentunut syksyinen alakulo jäi tulematta, kun aloin syödä d:tä.

Vierailija
12/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun auttaiski, tosin kyllä se varmaan auttaa, jos masennus on vain seurausta D-vitamiinin puutteesta. Olen syönyt sitä kuitenkin jo vuosia, ja masennus iski 2 v sitten. En tiedä mistä johtuu, mulla on ihan onnellinen avioliitto ja ihanat lapset, no ei kaikki ole kohdallaan, en tykkää asua täällä, mutta mahdotonta muuttaa pois. En tiedä mitä tekisin elämälläni, kun mikään ei kiinnosta eikä innosta. Mies ja lapset ovat ainoa asia joista saan sen verran voimaa, että jaksan päivästä toiseen. Rahaa on liian vähän ja tuntuu, että kauan emme enää selviä, talo joutuu vasaran alle..ja kuinka kauan mieskään jaksaa mua tukea, kun vain olla möllötän ja haluaisin nukkua vuorokaudet ympäri.

Vierailija
13/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakulo on eri kuin depressio.

Ap., sinulla siis depressio. Mitä lääkitystä käytit samaan aikaan ?

Ja kyllä, käytän, olen käyttänyt parikymmentä vuotta D-vitamiinia yli suosituksien, samoin käytän kalaöljyä, B-vitamiineja ym.

Mutta myöskin antidepressanttia depressiooni, plus psykoterapiaa.

Oletko mittauttanut varastoraudat? Vitamiiniarvot?

Vierailija
14/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS KRISTUS, älkää neuvoko mitään tällaisia. Rautalisää EI saa syödä, ellei ole todettu anemiaa lääkärillä. !!!

Vierailija
15/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SIIS KRISTUS, älkää neuvoko mitään tällaisia. Rautalisää EI saa syödä, ellei ole todettu anemiaa lääkärillä. !!!

Kiitos! Olin juuri tulossa sanomaan, että äärimmäisen tyhmää syödä jotain rautalisiä omin päin!

Vierailija
16/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uhota täällä, että menkää mittauttaa vitamiini varastot. Minne?

Kuvitteleeko, suomessa tekee sen pyynnöstä? :D

Ja yksityisellä maksaa älyttömiä hintoja. Itse kävin siellä, se oli neljän sadan reissu se. Otettiin kilpparit, D- ja B12-vitamiinit ja rauta.

Kilpparit ok, d-vitsku ok, rauta hyvä ja b12 varastot surkeat.

B12 pistos kolmen kuukauden välein(tabletti ei imeytynyt), niin oon nykyään kuin uusi nainen.

Varastot vasta täyttymässä.

T. Sekasyöjä

Vierailija
17/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.... työttömät luuserit, jotka itkivät kun ranteeseen hieman sattui kuokan  heiluttelu. Hyi saatana.

Kun näet ylläkirjoitetun kaltaisen viestin yhdessä keskustelussa tiedät ttä palstalla on hyeena. Se hyökkää haavoittuneiden kimppuun ja yrittää päästä toiminnallaan riitelemään kanssasi. Älä anna sitä tilaisuutta vaan ilmoita viesti asiattomaksi.

Hyeena yrittää yleensä useammassa keskustelussa samanaikaisesti.

Vierailija
18/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa mäkikuisma! Se auttaa moneen pienehköön masennukseen.

Vierailija
19/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja paskat d-vitamiinit ja omegat mitään masennukseen auta jos masennus on puhjennut hankalan elämäntilanteen takia.

Kannattaa käydä mittaamassa ne d-vitamiini tasot ennenku rupeaa vetämään mitään hevosannoksia... Vitamiinit yms on suurimmaksi osaksi pelkkää rahastusta...

hankala elämäntilanne loppuu kun aikuistut ja opettelet sietämään "stressiä". Saunan taakse vietiin entisaikoina nämä  työttömät luuserit, jotka itkivät kun ranteeseen hieman sattui kuokan  heiluttelu. Hyi saatana.

Sä oot NIIN oikeassa! Kyllä olisi mullakin siis niin auttanut, kun olisin vaan opetellut sietämään sitä stressiä, kun äiti kuoli, äidinäidillä todettiin alzheimer ja kirsikkana kakun päällä mies aloitti sivusuhteen sihteerinsä kanssa, kun mä en jaksanut panostaa parisuhteeseen muutamaan kuukauteen (tämä kaikki neljän kuukauden sisään). Mutta ihan parasta oli että työterveyslääkärin neuvo tähän kaikkeen oli: syö enemmän D-vitamiinia. 

Vierailija
20/62 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä uhota täällä, että menkää mittauttaa vitamiini varastot. Minne?

Kuvitteleeko, suomessa tekee sen pyynnöstä? :D

Ja yksityisellä maksaa älyttömiä hintoja. Itse kävin siellä, se oli neljän sadan reissu se. Otettiin kilpparit, D- ja B12-vitamiinit ja rauta.

Kilpparit ok, d-vitsku ok, rauta hyvä ja b12 varastot surkeat.

B12 pistos kolmen kuukauden välein(tabletti ei imeytynyt), niin oon nykyään kuin uusi nainen.

Varastot vasta täyttymässä.

T. Sekasyöjä

Viimelsi taisi maksaa luokkaa 50 euroa pelkä d vitamiinitason tarkisyaminen. Tohon mainitsemaasi hintaan kuului varmaan paljon muutakin.