Mitä outoa/tökeröä/kummallista vieras on tehnyt teillä ollessaan?
Löysin samasta aiheesta vuosien takaisen ketjun, mutta se oli valitettavasti lukittu. Jatketaan tässä!
Itselläni ei ole tällaisia kokemuksia kuin yksi.
Mieheni kaveri oli meillä iltaa istumassa. Miehet istuivat olohuoneessa, ja minä laittauduin kylppärissä. Olin juuri asentamassa piilareita silmiini, kun ovi aukesi, tämä kaveri tuli sisään veti housut kinttuunsa, istui pöntölle muina miehinä ja ryhtyi vääntämään sitä itseään! Siinä mun vieressäni! Tuikkasin pöyristyneenä toisen piilarin nopeasti silmään ja häivyin.
Viipyi muuten melkein puoli tuntia istunnollaan. Sen verran tunsin kaveria että kehtasin sanoa suorat sanat.
Kertokaahan tekin!
Kommentit (471)
Onneksi mulla ei oo enää paljoa kavereita, lakkasin kutsumasta heitä kylään juuri tällaisten törkeiden tempausten vuoksi. Olen mieluummin yksin omassa rauhassani kuin käytöstavattomien ihmisten seurassa.
Viimeksi kylässä oli perhe joka istui olohuoneessa älypuhelimet kourassaan. Välillä suvaitsivat meille jutella, suurin osa ajasta istuttiin hiljaa kun heillä oli tärkeitä viestejä ja kuvia lähetettävinään. Oispa ollut heidän sama jäähä kotisohvalleen somettamaan.
Kaverilla alkaa menkat aina kun tulee kylään, kysyy onko siteitä ja pakkailee niitä mukaansa. Nykyään en säilytä niitä näkyvillä vessassa, ojennan yhden jos hän kysyy. Ei ne mitään halpoja ole.
Erään perheen lapset ei koskaan jaksa odottaa että katan pöydän, he kiljuvat niin kauan että vanhemmat tulevat keittiöön voitelemaan leipiä ja toteaa että me tullaan jo pöytään kun ei nämä jaksa oottaa. Nälkäisinä tulevat päiväkahville. Joskus ilmoittavat tulevansa pikakäynnille enkä laita pöytään silloin mitään, lapset alkavat nurisemaan että eikö täälä saa syödä mitään. Iltakylään tullessa ei lähde ennenkuin valot sammutetaan, vielä kysyy mitä näille lapsille voisi antaa iltapalaksi. En kutsu heitä koskaan kylään, he kutsuvat itse itsensä, yleensä ilmottavat tulostaan vasta kun ovat jo pihassa. Tulevat pikaisesti käymään vessassa kun ohi ovat ajamassa tms ja sitten jäävät kylästelemään kun ei jaksakaan vielä jatkaa matkaa. Todella rasittavia ihmisiä joista ei pääse eroon kuin teeskentelemällä ettei ole kotona.
Pani minua, vaikka ollaan molemmat tahoillamme varattuja
Vierailija kirjoitti:
Pani minua, vaikka ollaan molemmat tahoillamme varattuja
Mikset kieltäytynyt? Ja miksi kutsuit hänet teille?
Miespuolinen fb-kaveri tuli kotikaupunkiini työasioissa ja halusi tavata. Oli varannut mukaansa "tuliaisiksi" eli itselleen kaksi kolmen litran tonkkaa punkkua. Hän on kertomansa mukaan suuri punkun ystävä. Sitä sitten ahkeraan tahtiin naukkaili, ei voi puhua maistelusta. Kaatoi lasin 3 kertaa samana iltana, välillä lainehti pöytä, välillä lattia. Puhkuin raivoa. Kun se punkkulammikko jälleen kerran oli lattialla, käskin miestä nousemaan että saan siivota jäljet. Jouduin vetämään siltä sukat jalasta, jonka jälkeen jäi istumaan paljaat jalat punkkulammikossa typerä lampaan katse silmissään. Ja lähti hiihtelemään ympäri kämppää jättäen jälkeensä punkkuiset jalanjäljet -> jouduin luuttuamaan koko kämpän. Ei ole enää tervetullut vieras ;)
Vierailija kirjoitti:
Miespuolinen fb-kaveri tuli kotikaupunkiini työasioissa ja halusi tavata. Oli varannut mukaansa "tuliaisiksi" eli itselleen kaksi kolmen litran tonkkaa punkkua. Hän on kertomansa mukaan suuri punkun ystävä. Sitä sitten ahkeraan tahtiin naukkaili, ei voi puhua maistelusta. Kaatoi lasin 3 kertaa samana iltana, välillä lainehti pöytä, välillä lattia. Puhkuin raivoa. Kun se punkkulammikko jälleen kerran oli lattialla, käskin miestä nousemaan että saan siivota jäljet. Jouduin vetämään siltä sukat jalasta, jonka jälkeen jäi istumaan paljaat jalat punkkulammikossa typerä lampaan katse silmissään. Ja lähti hiihtelemään ympäri kämppää jättäen jälkeensä punkkuiset jalanjäljet -> jouduin luuttuamaan koko kämpän. Ei ole enää tervetullut vieras ;)
Menittekö sänkyyn silti?
Vierailija kirjoitti:
Kaveri soitti illalla, että voisiko minulle tuntematon ystäväpariskuntansa tulla baarista luokseni yöksi, kun olivat missanneet vikan junan kotikaupunkiinsa. Sanoin, että kaipa se onnistuu. Laitoin vieraspedit olohuoneeseen valmiiksi, ja tyyppien saapuessa nainen oli jo niin tuiskeessa että rojahti suoraan petiin. Mies taas oli ihan fiksussa höpöttelyhiprakassa, ja jäin poikaystäväni kanssa seuraksi jutustelemaan hänelle, vähän tutustuakseni että minkäslaisen ihmisen nyt olin kattoni alle ottanut. Jossain välissä nainen heräsi, ja alkoi sättiä minua kuinka flirttailen ja vokottelen hänen miestään, ja ennen kuin ehdin edes ihmetellä tilanteen absurdiutta - oma poikaystäväni tosiaan istui siinä vieressäni - hän lähestulkoon kävi käsiksi, kurotteli repimään hiuksiani ja yritti myös läimäistä. Miehensä pakotti hänet aloilleen ja kohta neito sammahti jo uusiksi, joten ajattelin olevan helpointa ja hiljaisinta (kerrostalossa kun asuin) vain antaa leidin nukkua humalansa pois ja käskeä ulos aamulla.
Aamulla havahduin kun mies kolisteli keittiön kaappeja ja huuteli, että "Hei onko täällä mitään ruokaa?" Olivat naisensa kanssa jo kahvitkin keittäneet itselleen. Heitin leipätarvikkeet pöytään ja osoitin paketin kananmunia, sen kummempia tarjottavia ei tullut mieleen. Kävivät sitten kokkailemaan munakasta ja jättivät hirveän sotkun, astiatkin levälleen pöydille murusten ja munankuorten kera.
Koko meno oli jokseenkin kummallista, enpä nimittäin itse ikinä olettaisi ventovieraalla yöpaikantarjoajalla olevan oikein aamiaistakin tarjolla, saati että menisin oma-aloitteisesti kaivelemaan jääkaappia. Ei se mies mitenkään kusipäältä vaikuttanut, tahditon vain, niin en oikein tiennyt miten asiasta mainitsisinkaan. Puolen päivän aikoihin sain viimein heivattua pariskunnan pihalle vedoten omiin kiireisiini, vaikka kovasti olivatkin yrittäneet juurtua telkkarin ääreen.
Vähän kummallinen maku jäi suuhun tuosta kyläilystä.
Kai sanoit naiselle jotain hänen yöllisestä käyttäytymisestä?
Vierailija kirjoitti:
Asumme kyllä maalla mutta jotenkin ihmetyttää että monille on itsestännselvää että myös koira on tervetullut kylään (sisälle). Yksi söi poikani lenkkarit iltapuhteena eteisessä odotellessaan kun me muut söimme päivällistä. Saimme kyllä uudet lenkkarit seuraavana päivänä mutta eihän tuo kivaa ole. Toinen koira (eri vieraat) juoksi ympäri kämppää ja ehti ahmia suklaata rasiasta, jäi silti henkiin. Kolmas pureskeli vauvan leluja ja omistajat vain naureskelivat, ehdin pelastaa ne suuremmilta tuhoilta. Mulla on ymmärrystä sille että lapset vähän sotkevat ja ehkäpä joskus jotain rikkovatkin mutta että koirat! Nykyisin on kaksi kissaa, pahoitellen ilmoitan että koirat saavat jäädä ulos...
Oletpä sinäkin järjenjättiläinen..koirat ovat vähän kuin pieniä lapsia varsinkin nuorina ja jotkut vanhempinakin vielä. Kyllä niillekkin pitää jotain tekemistä löytyä eikä nyhjöttää yksin eteisessä. Opettele seuraavan kerran sanomaan vieraillesi, että ottavat koiralleen tekemistä mukaan.
Yksi entinen kaverini oli aika tökerö kyläillessään. Nyt ei ole aikaa kirjoittaa kaikkia juttuja mutta esimerkiksi kerran tuppautui kylään, kun olin juuri leiponut pienehkön kakun kaukaa kylään tulevalle kaverilleni. Näki kakun ja totta kai tarjosin, että ota vaan. Kaveri otti koko kakun vuokineen eteensä ja alkoi syödä suoraan siitä! Ällistyksiltäni en saanut mitään sanottua. Kaveri söi koko kakun ja kehui tietty päälle, kuinka hyvää oli. Mä olin aivan äimistynyt enkä saanut mitään sanottua, ujo kun vielä olin.
Tutustuin yhteen ulkomaalaiseen mieheen ja tuli päiväsaikaan käymään kylässä. Istui olohuoneen sohvalle ensitöikseen riisui sukat pois. Istui siinä paljaat jalat rahilla. Minusta se oli outo tapa, ottaa sukat kylässä pois?
Poikamme tyttöystävä tuli ekaa kertaa kylään. Hän kysyi jokaisesta mahdollisesta asiasta, että "saako hän tehdä tätä ja tätä?" Siis esimerkiksi kun hän tuli sisälle, hän kysyi, saako jättää kengät eteiseen, käydessään WC:ssä hän kysyi lupaa vessakäymisen lisäksi siihen, montako palaa WC-paperia hän saa käyttää, mitä saippuaa hän saa käyttää käsien pesemiseen jne. Samoin esimerkiksi ruokailun aikana, jos hänelle ei erikseen sanonut, että "voit ottaa asiaa x niin monta kuin halua", hän otti aina vain yhden. Tämä koski jopa popcorneja ja sipesejä.
Vierailija kirjoitti:
Poikamme tyttöystävä tuli ekaa kertaa kylään. Hän kysyi jokaisesta mahdollisesta asiasta, että "saako hän tehdä tätä ja tätä?" Siis esimerkiksi kun hän tuli sisälle, hän kysyi, saako jättää kengät eteiseen, käydessään WC:ssä hän kysyi lupaa vessakäymisen lisäksi siihen, montako palaa WC-paperia hän saa käyttää, mitä saippuaa hän saa käyttää käsien pesemiseen jne. Samoin esimerkiksi ruokailun aikana, jos hänelle ei erikseen sanonut, että "voit ottaa asiaa x niin monta kuin halua", hän otti aina vain yhden. Tämä koski jopa popcorneja ja sipesejä.
Voi raukkaa, häntä varmaan jännitti ihan hirveästi! Hänelle oli varmaan kotona ohjeistettu, että täytyy olla mahdollisimman kohtelias, eikä saa ahnehtia ruokaa yms.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla alkaa menkat aina kun tulee kylään, kysyy onko siteitä ja pakkailee niitä mukaansa. Nykyään en säilytä niitä näkyvillä vessassa, ojennan yhden jos hän kysyy. Ei ne mitään halpoja ole.
Erään perheen lapset ei koskaan jaksa odottaa että katan pöydän, he kiljuvat niin kauan että vanhemmat tulevat keittiöön voitelemaan leipiä ja toteaa että me tullaan jo pöytään kun ei nämä jaksa oottaa. Nälkäisinä tulevat päiväkahville. Joskus ilmoittavat tulevansa pikakäynnille enkä laita pöytään silloin mitään, lapset alkavat nurisemaan että eikö täälä saa syödä mitään. Iltakylään tullessa ei lähde ennenkuin valot sammutetaan, vielä kysyy mitä näille lapsille voisi antaa iltapalaksi. En kutsu heitä koskaan kylään, he kutsuvat itse itsensä, yleensä ilmottavat tulostaan vasta kun ovat jo pihassa. Tulevat pikaisesti käymään vessassa kun ohi ovat ajamassa tms ja sitten jäävät kylästelemään kun ei jaksakaan vielä jatkaa matkaa. Todella rasittavia ihmisiä joista ei pääse eroon kuin teeskentelemällä ettei ole kotona.
Tuollaisille penskoille antaisin raa'an nauriin tai lantun käteen ja vanhemmille juuresharjan, että peskääs lapsillenne parit juurekset jyrsittäväksi, muuta ei oo tarjolla.
Kaveri (mies) tuli kylään uuteen kotiime. Söimme aluksi tukevasti ja sitten hän töksäytti vaimolleni "tarttis päästä paskalle, missä teillä olikaan vessa?" Pieru pääsi myös matkalla pöntölle! Kehtasi vielä jättää pöntön aika ruskehtavaan kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumme kyllä maalla mutta jotenkin ihmetyttää että monille on itsestännselvää että myös koira on tervetullut kylään (sisälle). Yksi söi poikani lenkkarit iltapuhteena eteisessä odotellessaan kun me muut söimme päivällistä. Saimme kyllä uudet lenkkarit seuraavana päivänä mutta eihän tuo kivaa ole. Toinen koira (eri vieraat) juoksi ympäri kämppää ja ehti ahmia suklaata rasiasta, jäi silti henkiin. Kolmas pureskeli vauvan leluja ja omistajat vain naureskelivat, ehdin pelastaa ne suuremmilta tuhoilta. Mulla on ymmärrystä sille että lapset vähän sotkevat ja ehkäpä joskus jotain rikkovatkin mutta että koirat! Nykyisin on kaksi kissaa, pahoitellen ilmoitan että koirat saavat jäädä ulos...
Oletpä sinäkin järjenjättiläinen..koirat ovat vähän kuin pieniä lapsia varsinkin nuorina ja jotkut vanhempinakin vielä. Kyllä niillekkin pitää jotain tekemistä löytyä eikä nyhjöttää yksin eteisessä. Opettele seuraavan kerran sanomaan vieraillesi, että ottavat koiralleen tekemistä mukaan.
Väärin. Etkö lukenut tuon aiemman kommentoijan aloitusta? Koirat eivät todellakaan ole automaattisesti tervetulleita toisten koteihin. Ne eivät ole rinnastettavissa pieniin lapsiin, vaan ne ovat elämiä, eikä kyläpaikalla ole mitään velvollisuutta alkaa viihdyttämään tai vahtimaan toisten koiria, jotta ne eivät tekisi tuhoja heidän kodissaan.
Opiskelija-asuntosäätiön asunnossa heräsin aikanaan siihen kun kaksi huoltomiestä ruuvasi lämpöpatteria vieressäni. Eivät olleet ilmoittaneet tulostaan mitään ja itse olin pelkät pikkuhousut jalassa.
Mieheni sisko vie usein tavaroitamme kysymättä "lainaksi", mutta ei koskaan palauta. Kerran oli lähtiessään vienyt suurimman osan jääkaappimme sisällöstä mukanaan. Huomasin asian vasta illalla kun tuli nälkä ja ruoat olivat hävinneet. Haluaa aina jäädä yökylään vaikka asuu muutaman kilometrin päässä. Kun tulee lähdön aika, ei ole kyytiä ja rahaa ja meidän pitää maksaa taksi.
Haluan pitää kylpyhuoneen tasot tyhjänä purkeista ja purnukoista. Suurin osa yövieraista järjestää omat kosmetiikkansa, hammasharjansa, meikkinsä yms kylpyhuoneemme pöydän täyteen, mikä häiritsee minua. Joillakin näyttää olevan repullinen kosmetiikkaa mukana parin päivän reissulle. Itsellä kaikki mahtuu pieneen meikkipussiin, vaikka laitan täyden tällingin lähes joka päivä. Ostan jotain vain kun edellinen loppuu.
Eräs vieras järjesteli kerran kaikki koriste-esineemme vinottain vaikka itse tykkään pitää tavarat kohtisuorassa.
eläimetön perhe kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ihmettelen tätä koiraihmisten ajattelua, että mikäli koira elää heidän kodissaan sisällä kuin perheenjäsen, on se automaattisesti tervetullut mihin tahansa kotiin.
Ei meille. Ei minkäänlaisin säännöin. Sitten loukkaannutaan "mutta eihän Musti voi odottaa autossa, kotona, missä ikinä kahta tuntia."
Samalla laillahan lapsetkin otetaan mukaan (lapsettomiin) kyläpaikkoihin, eikä edes kysytä että sopiiko lapsi ottaa mukaan. Pahemmin lapset sotkevat ja rikkovat paikkoja kuin koirat. Lukuisia esimerkkejä on tässäkin ketjussa vaikka kuinka. Tosi epämukava sitten näiden seistessä ovella alkaa sanoa, että sori, meille ei lapsia oteta... Ihan varmasti menee herne nenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ihmettelen tätä koiraihmisten ajattelua, että mikäli koira elää heidän kodissaan sisällä kuin perheenjäsen, on se automaattisesti tervetullut mihin tahansa kotiin.
Ei meille. Ei minkäänlaisin säännöin. Sitten loukkaannutaan "mutta eihän Musti voi odottaa autossa, kotona, missä ikinä kahta tuntia."
Samalla laillahan lapsetkin otetaan mukaan (lapsettomiin) kyläpaikkoihin, eikä edes kysytä että sopiiko lapsi ottaa mukaan. Pahemmin lapset sotkevat ja rikkovat paikkoja kuin koirat. Lukuisia esimerkkejä on tässäkin ketjussa vaikka kuinka. Tosi epämukava sitten näiden seistessä ovella alkaa sanoa, että sori, meille ei lapsia oteta... Ihan varmasti menee herne nenään.
Ehdottomasti pitää aina kysyä, voiko koiran ottaa mukaan. Sille voi toinen olla allerginenkin. Ei ole verrattavissa lapseen.
t. koiranomistaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti pitää aina kysyä, voiko koiran ottaa mukaan. Sille voi toinen olla allerginenkin. Ei ole verrattavissa lapseen.
t. koiranomistaja
Niin pitää lapsistakin, ehdottomasti ainakin silloin jos on menossa kotiin jossa ei ole lapsia. Kuten jo mainittu, tässäkin ketjussa on kymmeniä viestejä kuinka lapset ovat tehneet tuhoja kylässä. Ei tuollaisia tuholaisia saa viedä toisten koteihin ilman lupaa, harva lapseton koti on kovin lapsiystävällinen muutenkaan. Lisäksi aina on riski että lapsilla on esim täitä tai matoja - tai vähintään ne on flunssassa, ja nenää tietysti kaivetaan koko ajan.
He eivät tehneet meillä minkään sortin työtä. Me kutsuimme juhliin, he tulivat meille moneksi ylimääräiseksi päiväksi juhlien ohessa syömään ja juomaan valmiiseen pöytään aivan omasta aloitteestaan. Heillä oli toisin sanoen meillä monen päivän ilmainen all inclusive, ja tämä muidu nostaa nokkaa, kun häntä pyydetään nostelemaan valmiiksi tehtyjä tarjoiluja kaapista pöytään. Ettet vain mahtaisi olla tämä samainen dorka? Nythän tuo kyseinen akka on jo ex, enkä ihmettele. Lanko on ihan mukava ja asiallinen.