Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein ulostat? Entä kuinka paljon syöt kasviksia?

Vierailija
14.09.2016 |

Itse ulostan 1-3 kertaa päivässä, yleensä kaksi. Kasviksia syön 300-1000 g päivässä. Keskimäärin puolisen kiloa. Olen huomannut, että kasvisten syönnillä on suora yhteys ulostamistiheyteen. Lapsena kärsin pahoista yli viikon ummetuksista. Vaivat loppuivat kuin seinään, kun aloin tehdä ruokaa itse.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä, syön lihaa kerran tai kahdesti viikossa, muuten kasvisruokavalio. Ei ole ummetusta tai ripulia eikä muitakaan ongelmia.

Kauheeta olis joutua paskomaan joku kolmesti päivässä :D ärsyttäis rampata pitkillä vessareissuilla tiuhaan

Vierailija
42/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierettäkö teitä paljon, jotka syötte paljon kaalia, papuja yms.? Itsellä kerryttää herkästi ilmaa mahaan niin ei oikein asiakaspalvelussa toimivana ole uskaltanut lisätä noita ruokavalioon... :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vessareissut pitkiä ole vai kuinka pitkiä sulla on? Ei kai siinä paria sekuntia pidempään mene. Pissaakin miehet lorottaa pidempään kuin meikä paskoo.

Itseäni ihmetyttää kerran pari viikossa tahti ja jotka lukee samalla.

Vegaani olen, 2-3 x päivässä, kuituja 60 päivässä kasviksia normipäivänä kilo tai enemmän. Tämän lisäksi täysjyvää, pähkinöitä, siemeniä, papuja.

Vierailija
44/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko muita siemeniä tms kuin tuo pellavarouhe mitä voisi lisätä ruokaan jos ummettaa ja on raskaana?. Pellavansiemeniähän ei tuolloin saa käyttää.

Vierailija
45/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 2-3 kertaa viikossa.

Olen kasvissyöjä, joka syö satunnaisesti kalaa. Kasviksia menee yleensä n. 500-1000g päivässä.

Mulla on kyllä todella hidas aineenvaihdunta jos vertaa vaikka puolisoon, joka on ns. läpipasko.

Vierailija
46/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulostan kerran päivässä. Syön varmaan vähintään sen puoli kiloa tuoreita kasviksia ja hedelmiä päivässä + ruuan seassa kypsennettyjä. En osaa arvioida kuinka paljon vettä juon/ pvä, mutta tuon tuostakin päivän mittaan + ruokajuomana. Liikun ihan normaalisti, arkena paljon hyötyliikuntaa. Ei ruoka-allergioita tai -rajotteita. 

Vierailija
47/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin syön kasviksia ja marjoja joka aterialla, syön 5-6 kertaa päivässä, vettä juon joka aterialla 500ml. Ulostan 2-3x päivässä. Olen raskaana viikolla 35, liikun päivässä 3-4 tuntia esikoiseni kanssa.

Vierailija
48/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa päivässä ulostan. Joskus olen mielenkiinnosta punninnut ruokani ja huomasin että syön kasviksia 1,5-2 kg päivässä. Normaalisti en toki ruokiani punnitse ;)

Jos se nyt asiaan jote kin liittyy niin mainitaan nyt vielä ettäolen vegaani.

Vierailija
49/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä jonka ruokavaliossa on paljon kasviksia (...en nyt tiedä pitääkö tää mainita erikseen vai ei), eli puoli kiloa tulee vähintään päivittäin syötyä. Näin ollaan menty nyt puolitoista vuotta, enkä kyllä keksi päivää jolloin ei olisi 1-2 kertaa käynyt kakkosella. Aamuisin yleensä aina, usein iltapäivällä myös. On myös erittäin suuri ilo, että toimitus on hyvin nopea ja vaivaton, varsinkin entiseen ummetusvatsaan verrattuna.

Syön päivittäin pari-kolme, joskus neljäkin, banaania (kypsinä!), sekä vuodenajasta vaihdellen omenaa, mandariinia, vesimelonia, persikkaa... Tulee myös syötyä paljon porkkanaa, kaalia, tomaattia, joskus avokadoa ja varsinkin nyt syksyllä punajuurta. Syön myös perunaa melko paljon ja toisinaan myös täysjyväpastaa ja valkoista riisiä. Sitten on vielä pavut, kaurahiutaleet ja soijarouhe silloin tällöin, jotka toki vaikuttavat vatsan toimintaan myös positiivisesti, ainakin kaksi viimeistä. 

Vierailija
50/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kikka sellaisen "ihannekakan" saamiseksi on tietenkin runsaan kasvisten syönnin lisäksi kikherneet! Oikeasti, lihattoman lokakuun aikana söin kikherneitä todella paljon, ja uloste oli juuri sopivan kiinteää ja paskantaminen hämmentävän helppoa. 

Toki  kahvillakin voi ummetusta hoitaa, mutta sillä tavalla lääkittynä homma menee helposti ripuloinnin puolelle.

Vierailija
51/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pierettäkö teitä paljon, jotka syötte paljon kaalia, papuja yms.? Itsellä kerryttää herkästi ilmaa mahaan niin ei oikein asiakaspalvelussa toimivana ole uskaltanut lisätä noita ruokavalioon... :-D

Ei pieretä. Mun suolisto on kai tottunut niihin. Liha sen sijaan pierettää ja aiheuttaa vatsanväänteitä. Olen muuten huomannut, että pieretys tarkoittaa paskahätää. Eli jos pierettää, mene paskalle.

Vierailija
52/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehän käytätte paskomiseen koko päivän. Ehdittekö muuta tehdäkään?

Jos on ruokavalio kohdillaan, eikä kärsi ummetuksesta tai ripulista, niin paska tulee hyvin helposti. Ei sotkekaan, niin äkkiäkös sen paperilla pyyhkii.

Vierailija
53/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 kertaa päivässä siitä lähtien kun vuosi sitten siirryin (vegaanipainotteiseen) kasvisruokavalioon. Aiemmin kerran päivässä tai kahdessa. Ummetus ilmeisesti kasvissyöjälle aika olematon vaiva :) Ilmeisesti lapsillakin alkaa ummetus kun lehmänmaito sekä liha astuvat kuvioon ja vauvoilla herkemmin koliikki jos äiti käyttää runsaasti maitotuotteita. En kyllä osaa vannoa, sillä itselläni tieteellisten julkaisujen läpikahlaaminen on vielä kesken :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi