Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein ulostat? Entä kuinka paljon syöt kasviksia?

Vierailija
14.09.2016 |

Itse ulostan 1-3 kertaa päivässä, yleensä kaksi. Kasviksia syön 300-1000 g päivässä. Keskimäärin puolisen kiloa. Olen huomannut, että kasvisten syönnillä on suora yhteys ulostamistiheyteen. Lapsena kärsin pahoista yli viikon ummetuksista. Vaivat loppuivat kuin seinään, kun aloin tehdä ruokaa itse.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä. Joka ruualla tulee kasviksia syötyä, pyrin olemaan käyttämättä riisiä, pastaa yms. lisukkeena, korvaan ne pavuilla, parsakaalilla, kurkulla tms. tuoreella taikka keitetyllä kasviksella. liha tulee enimmäkseen koulussa syötynä, joskus teen viikonloppuisin jotain lihaisaa jos tekee mieli. Mulla on myös kani, joten muutenkin tulis kasviksia ostettua, eli sama syödä samaa ruokaa tuon otuksen kanssa.

Vierailija
22/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä lääkärille, jos paskoo yli kolme kertaa päivässä. Ei ole enää normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuidut lisää ulostemassaa ja sitä myötä helpottavat ulostamista. Ihan yksinkertaista matematiikkaa ja lääketiedettä. Valtaosa ihmisten ummetusongelmista helpottaisi, jos ihmiset söisivät riittävästi kuituja, mutta porukka ei usko. Kuiduilla on ihan dramaattinen vaikutus hyvinvointiin.

Itse syön hedelmiä ja kasviksia puolesta kilosta kiloon päivässä. Lisäksi syön ruisleipää. Se ei kuitenkaan riitä minulla pitämään ulostetta tarpeeksi pehmeänä, vaan näiden lisäksi syön Kellogs All Bran Fibre Plus -muroja 1-2 kulhollista päivässä. Noissa muroissa on 27g kuituja 100 g:ssa ja ne todella auttavat pitämään ulosteen pehmeänä ja määrän riittävänä. Yhtä paljon kuituja löytyy ainoastaan vehnä- ja ruisleseistä ja niitä taas ei pysty syömään riittävää määrää päivässä. Olin ihan pulassa, kun noiden murojeni toimituksessa oli parin kuukauden katkos.

Vierailija
24/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 2-3 kertaa päivässä. Syön kasviksia ehkä 300 g päivässä, usein enemmänkin.

Vierailija
25/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kasviksia puolisen kiloa päivässä, viljoja välttäen vatsa toimii keskimäärin kerran päivässä. Juon myös  päivittäin parisen litraa vettä + käytän rasvaa ruoanlaitossa. Rasva liukastaa suolen, viljakuitu aiheuttaa ummetusta.

Vierailija
26/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaviksia syön puolitoista kiloa ja kaljaa juon monta litraa. Kaljasta saa paljon iloa ja kasviksilla putoaa valtavasti ihraa.

Vierailija
27/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaviksia syön puolitoista kiloa ja kaljaa juon monta litraa. Kaljasta saa paljon iloa ja kasviksilla putoaa valtavasti ihraa.

Ja kyllä se paskakin kauniisti kylpyhuoneen seinään lentää.

Vierailija
28/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tajusin juuri että käyn p*skalla vaan kerran päivässä :0 syön pääsääntöisesti pelkkiä kasviksia ja proteiinia.

Pelkkiä kasviksia JA proteiinia?

Mitä ihmettä tuo tarkoittaa?

Vierailija
29/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tajusin juuri että käyn p*skalla vaan kerran päivässä :0 syön pääsääntöisesti pelkkiä kasviksia ja proteiinia.

Tarkoittaa sitä että se idiootti si syö kokojyviä tai maitotuotteita, mistä tulee sille vajaaravitsemusta.

Vierailija
30/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hämmentävää ihmisten paskomismäärät, monta kertaa päivässä. Käyn kerran päivässä ja melkolailla kellontarkasti heti aamukahvin ja syömisen jälkeen. Ihan sekasyöjä oon.

Vierailija
31/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän käytätte paskomiseen koko päivän. Ehdittekö muuta tehdäkään?

Vierailija
32/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehän käytätte paskomiseen koko päivän. Ehdittekö muuta tehdäkään?

Yleensä aamuisin kerran isommalla kakalla ja usein vielä illemmalla pienemmällä. Kasviksia menee liian vähän, alle puoli kiloa päivässä. Kuitua tulee päivän lämpimästä ruuasta, joka sisältää lähes aina täysjyväpastaa ja aamun parista leipäviipaleesta.

Ei ummetusta, kakalla menee saman verran aikaa kun pissalla. Pöntölle, kakka ulos ja pyyhkiminen.

Vierailija
33/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä että se idiootti si syö kokojyviä tai maitotuotteita, mistä tulee sille vajaaravitsemusta.

Ajoin takaa lähinnä sitä, että onhan kasviksissa proteiinia, pavuissa ja vastaavissa hyvinkin paljon. Jopa paljon parjatussa valkoisessa makaronissa on noin 15 % proteiinia.

Maitotuotteita ei ihminen tarvitse, ja niiden syömättä jättämisestä ei seuraa "vajaaravitsemusta".

Vierailija
34/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ummetusta esiintyy, kannattaa aloittaa päivä vaikkapa puurolla, johon on sekoittanut ruokalusikallisen pellavarouhetta ja reilusti mustikoita tai muita marjoja.

Vedenjuonti on myös tärkeää, aamulla ensimmäiseksi tyhjään vatsaan se pari lasillista ja sitten päivän mittaan niin, että yhteenlaskettu määrä on ainakin se 1,5 - 2 litraa  (jos urheilee, menee toki enemmänkin).

Kasvisvoittoinen ruokavalio, ja kyllä pitäisi kakan kulkea!

Pellavansiemenissä on kadmiumia, niin niitä ei kannata ihan ruokalusikallista vetää.

Kokonaisista siemenistä tuskin paljoa liukenee jos ei pureskele. Rouhituista sitten enemmän.

Vierailija
35/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia syön vaihtelevasti ja aina oon syönyt samallai. Yleensä jotain salaattia ruuan kanssa.

Ennen tarvi käydä wc:ssä jopa 5 kertaa päivässä, nyt viimeisten parin vuoden aikana suunta on kääntynyt siihen, että joskus menee viikko, ettei tarvitse käydä. Se tuntuu jo tuskalliselta.

Vaihtelee nykyään 2 krt päivä - 1 krt viikko välillä.

Vierailija
36/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 x pvssä, aika vähän kasviksia. Muuten joutuu ramppaamaan vessassa koko ajan.

Vierailija
37/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten naisten puheenaiheet.

Vierailija
38/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajoin takaa lähinnä sitä, että onhan kasviksissa proteiinia, pavuissa ja vastaavissa hyvinkin paljon. Jopa paljon parjatussa valkoisessa makaronissa on noin 15 % proteiinia.

Maitotuotteita ei ihminen tarvitse, ja niiden syömättä jättämisestä ei seuraa "vajaaravitsemusta".

Kyllä seuraa ja puutostiloja.

Vierailija
39/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskannan pari kertaa päivässä. Kasviksia syön aika vähän, kun paljon niille allerginen.

Se on yksi parhaita juttuja päivässä, kun kakka tulee oikein kunnolla.

Vierailija
40/53 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti aamukahvin jälkeen yleensä tai joskus joka toinen päivä, ihanaa kun käy kakalla oman kodin rauhassa eikä tarvi sit loppupäivänä murehtia milloin taas :D (olen ujo enkä tykkää kakata esim. koululla..) olen kasvissyöjä ja uskon tämän vaikuttavan, lihavoittoisella ruokavaliolla ollessani pääs ehkä kerran-kaks viikossa vessaan ja hirvee määrä tavaraa sit kerralla. nyt sopivasti ja tasaisin väliajoin! suosittelen ihan kaikenlaisille syöjille enemmän kasviksia kaikissa muodoissa, esim. höyrytettyinä sopivat hienosti ateriaan kuin ateriaan. 8)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi